Tarantino, ik had ook wat dashboard-geluidjes, net alsof een losgekomen vijs ergens stond te "dansen" tijdens het rijden.
De dealer vermoedde dat dit afkomstig was van de omlijsting van de radio. Heb dat even in de gaten gehouden en jawel : als het geluid zich voordeed en ik duwde even op de omlijsting van de radio (vooral onderaan en aan de rechterkant) dan hield het geluid even op.
Met die ervaring heb ik de wagen naar de dealer gebracht en een dik uur later kon ik weer wegrijden. Wég geluid!
Ze hebben (eigenlijk op mijn vraag) meteen ook de nieuwste software geïnstalleerd. Da's een 10-tal dagen geleden. Of er enig verband is weet ik niet maar eergisteren had ik een andere onaangename ervaring.
Bij een parkeermaneuve r zette ik de wagen in R(everse) en het bekende kruipeffect (wagen komt traag in beweging bij het loslaten van het rempedaal) deed zich NIET voor. Integendeel, ik moest flink wat gas geven en toen kwam de wagen bruusk in beweging... Terug naar D(rive) : zelfde fenomeen. Heb dat een 4-tal keer uitgetest met telkens hetzelfde resultaat. Het lijkt alsof de remblokken bleven plakken en dan plots loskomen. Handrem was los, geen waarschuwingsl ichtje, vlak wegdek...
Heb de wagen dan een dik uur laten staan. Terug getest... en alles was weer normaal. Vandaag contacteer ik de dealer want echt normaal was dat niet.
Nog een kinderziekte??