Auteur Topic: Tarantino stelt zich voor (update)  (gelezen 160648 keer)

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
Re: Tarantino stelt zich voor (update)
« Reactie #135 Gepost op: 15:49:33, vrijdag 22 mei 2015 »
Ik heb geen organizer in de bagageruimte,  was op het moment dat ik de auto kocht in Nederland niet leverbaar (nu wel....?).

Zoals beloofd, hierbij het artikelnummer van die koffer-organiser : KE9653Z5T0. Katalogusprijs 300 euro, maar die kreeg ik er na wat aandringen gratis bij.
Moet wel eens nagezien worden want bij het neerleggen van de zetels 'hapert' er iets...
En nu moet ik dringend verder in de tuin gaan werken, zoniet zwaait er iets vanavond  ;) .

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
  • Nissan Pulsar connect edition '15
« Reactie #136 Gepost op: 18:47:57, vrijdag 22 mei 2015 »
Oef, dat is een hoop geld.... Ik vind het wel mooi staan alhoewel ik mijn kofferbak bijna nooit gebruik. Misschien 1x per maand en met de vakanties.

Vorige week reed er een brons kleurige Pulsar voorbij, erg mooi. Lijkt iets donkerder op de Pulsar tov een Qashqai. Erg geslaagd.

Het verbruik is iets beter geworden. Eerste tank was 15,1 de tweede tank 16,8 de derde tank 18,0. Daarna op de wintersport gegaan. Terug is het verbruik tussen 17,2 en als zuinigste 18,4 geweest. Ik rijd zo'n 40-45.000 km per jaar.

Een vergelijkbare Prius (qua opties tov de Pulsar) kost in Nederland 29.500 Euro. Voor het zelfde geld koop je dan een mooi aangeklede Qashqai  :). Zou ik persoonlijk liever doen.

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #137 Gepost op: 20:33:17, vrijdag 22 mei 2015 »
Oef, dat is een hoop geld.... Ik vind het wel mooi staan alhoewel ik mijn kofferbak bijna nooit gebruik. Misschien 1x per maand en met de vakanties.
Vorige week reed er een brons kleurige Pulsar voorbij, erg mooi. Lijkt iets donkerder op de Pulsar tov een Qashqai. Erg geslaagd.
Het verbruik is iets beter geworden. Eerste tank was 15,1 de tweede tank 16,8 de derde tank 18,0. Daarna op de wintersport gegaan. Terug is het verbruik tussen 17,2 en als zuinigste 18,4 geweest. Ik rijd zo'n 40-45.000 km per jaar.
Een vergelijkbare Prius (qua opties tov de Pulsar) kost in Nederland 29.500 Euro. Voor het zelfde geld koop je dan een mooi aangeklede Qashqai  :). Zou ik persoonlijk liever doen.

300 euro is idd niet niks. Maar handig. Vandaag een hoop boodschappen gedaan in de supermarkt. Daar stonden o.a. 3 lege stevige kartonnen dozen (van die platte : 13 cm hoog). Gevuld met boodschappen (die nog 5 cm boven de rand uit kwamen) konden die 3 dozen netjes in die bak. En daar kon aardig wat in.

Dat brons is veel mooier dan op papier, oef... want dat was een halve gok.

Over het verbruik zal ik pas na enkele tankbeurten iets zinnigs kunnen zeggen. De eerste tankbeurt bewees overigens dat er zo goed als geen benzine in de tank zat : 44,16 liter getankt (en was zeker niet overvol) en naar het schijnt kan er maar 46 liter in de tank. De dealer had overigens de raad gegeven om onmiddellijk te tanken en zeker niet eerst naar huis te rijden (nochtans nog geen 10 km ver).

Voor de Pulsar betaalde ik 20.260 euro, alle kortingen verrekend. Met het prijsverschil van 9.000 euro t.o.v. die Prius kan ik aardig wat extra benzine betalen, zelfs als ik reken met een meerverbruik van bvb. 2,5L/100 km.
Vandaag weer wat gereden met mijn karretje en hij bevalt hoe langer hoe meer! Zalige wagen, zeker weten.

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #138 Gepost op: 18:16:52, zaterdag 29 augustus 2015 »
Even wat stof van dit topic blazen, een kleine update:

Ondertussen heeft de Pulsar ruim 23.000km gereden. Vorige week heeft de auto zijn eerste beurt gehad (20k beurt).
Op zich rijdt de auto goed, maar er zijn wel een paar kleine dingen;
- de stoelhoogtever stelling werkt niet helemaal lekker. Je trekt aan de hendel om de stoel omhoog te doen, dit gaat bv 2x goed en bij de derde 'trek', trek  je de hendel er als het ware doorheen zonder dat de stoel omhoog gaat. Komt een nieuw mechanisme in.
- ook zit de stoel niet meer zo lekker als de eerste 10.000km.....  :'(
- de deurhendel aan de rechterkant ging erg stroef, is gesmeerd.
- er zit nu sinds een paar weken een irritante resonantie in/achter het dashboard,  het komt links van het stuur vandaan (hoewel dit vaak lastig te lokaliseren is). Eerst hoorde ik het alleen 's middags (alsof het met de warmte te maken had) maar nu hoor ik het ook 's ochtends wanneer ik na het werk rijd. Het is er niet steeds, je kan het niet 'oproepen' (door op slecht wegdek bijvoorbeeld). Dus erg lastig. Tijdens de beurt hebben ze uiteraard niets gehoord, dus vorige maar een stukje snelweg gereden met een monteur. Hij schrok hoe hard het klinkt. Wanneer de stoel wordt gemaakt gaat ook het dashboard er (gedeeltelijk) uit om te kijken wat er los zit/resoneert. Ze denken aan een schroef of iets met de kachelbuizen. Wordt vervolgd.

Het zijn maar kleine dingen,  maar ik vind dit verschrikkelij k irritant  :frusty:.
De auto was wel gewassen na de beurt, dus dat is netjes.

Ik rijd ook nog steeds met de winterbanden onder auto. Bevalt ook erg goed.

Verbruik is nog steeds heel netjes, tussen de 1 op 17 en 1 op 18 per tank. (tijdens de vakantie uiteraard onzuiniger).

Wordt vervolgd. ...

Offline Arjan

• NCN Forum Member
  • Micra K11 CVT 2000 Toyota Prius Tech Edition 2006
« Reactie #139 Gepost op: 18:37:55, zaterdag 29 augustus 2015 »
Waarom nog steeds de winterbanden?

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #140 Gepost op: 19:01:25, zaterdag 29 augustus 2015 »
Ik had eigenlijk altijd twee mooie sets velgen. Een zomer en een winterset. De winterset meestal wat kleiner (op de Volvo's 16" en op de laatste Hyundai 15"). Meestal gebruikte ik hier de originele maat velgen voor die onder auto lagen. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Maar aan de andere kant baalde ik wel van die kosten,  want met 2 jaar rijden,  zeg rond de 90.000km totaal, had je twee sets die 'half' versleten waren. Weer één setje op marktplaats,  geleur aan de deur, je krijgt niet het geld wat je graag wilt hebben, etc.
Vandaar het idee om de Pulsar te laten afleveren op winterbanden (ik heb dus geen zomermaanden) als een soort test voor mezelf. Ik rij het hele jaar op mooie 17" velgen,  geen extra set meer nodig,  geen geklooi met wisselen,  etc. Voor de kerstvakantie/wintersport misschien twee nieuwe voorbanden, de staat er 35/40.000km op de teler.

De kwaliteit van winterbanden is zo enorm verbeterd in de afgelopen 20 jaar qua geluid,  betrouwbaarhei d en duurzaamheid dat ik dit wel aandurf. Waar je wel rekening mee moet houden (voor zover dit mogelijk is) is de langere remweg bij een noodstop. Omdat de wangen van winterbanden ook zachter zijn is het aan te raden om 'extra load' banden te nemen en uiteraard een betrouwbaar/gerenommeerd winterbanden merk. In de auto kan ik niet horen dat ik op winterbanden rijd en ook qua verbruik niet.

Is het verkeerde zuinigheid  :hamer2:....? Misschien wel, maar het bevalt tot op heden erg goed  :smile:.

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #141 Gepost op: 09:53:31, zondag 30 augustus 2015 »

Verbruik is nog steeds heel netjes, tussen de 1 op 17 en 1 op 18 per tank. (tijdens de vakantie uiteraard onzuiniger).

Zijn dit verbruiken volgens de boordcomputer?
Bij mij stelt de computer het 5 tot 10 procent te optimistisch voor.

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #142 Gepost op: 12:06:45, zondag 30 augustus 2015 »
Nee, gemeten per tank. Ik houd dit in Excel bij.
Zuinigste wat ik volgens de boordcomputer heb gereden op een rit van 70 km was 4,5 = 1 op 22,22  :hypocrite:

De boordcomputer is per rit naar mijn idee wel wat optimistisch,  maar gemiddeld, sinds dat ik de auto heb klopt het wel. Volgens de bc op ik over de bijna 24.000km nu gemiddeld 5,7 gereden. Is 100/5,7 = 1 op 17,5 !  (was voor de vakantie zelfs 5,6)

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #143 Gepost op: 14:33:53, zondag 30 augustus 2015 »
Nee, gemeten per tank. Ik houd dit in Excel bij.
Zuinigste wat ik volgens de boordcomputer heb gereden op een rit van 70 km was 4,5 = 1 op 22,22  :hypocrite:

De boordcomputer is per rit naar mijn idee wel wat optimistisch,  maar gemiddeld, sinds dat ik de auto heb klopt het wel. Volgens de bc op ik over de bijna 24.000km nu gemiddeld 5,7 gereden. Is 100/5,7 = 1 op 17,5 !  (was voor de vakantie zelfs 5,6)
OK, bedankt.
Bij mij zegt de computer (over 6161 km) : 5,78 terwijl het in werkelijkheid 6,13 L/100 km is.
Verdorie, nu ben ik het weer vergeten : rij je nu met de automaat of manuele versnellingsba k?

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #144 Gepost op: 22:39:25, zondag 30 augustus 2015 »
Handgeschakeld  :thumbsup:

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #145 Gepost op: 10:13:16, maandag 31 augustus 2015 »
boven de 20 graden slijten winterbanden harder, tevens verbruikt de auto er meer door.

kunt het beter andersom doen, rijden op alleen zomerbanden (of 4 seizoenen)

een echte winter hebben we vorige jaar niet gehad

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #146 Gepost op: 10:58:40, maandag 31 augustus 2015 »
boven de 20 graden slijten winterbanden harder, tevens verbruikt de auto er meer door.

Volgens verschillende bronnen worden winterbanden overigens pas onder de +7°C aanbevolen.

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #147 Gepost op: 14:21:05, maandag 31 augustus 2015 »
Volgens verschillende bronnen worden winterbanden overigens pas onder de +7°C aanbevolen.

die regel hanteer ik ook altijd :smile:

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #148 Gepost op: 18:56:09, maandag 31 augustus 2015 »
Tja, dat zegt men idd. Maar klopt dat ook.....?

Wanneer ik in de winter voor 6.00 uur in de auto zit is het 9 van de 10 keer onder de zeven graden en zelfs rond het vriespunt. Ik rijd in de winter dan ook nooit zonder winterbanden. Daarnaast zit in de winter een paar keer in noord Italië, dat gaat niet zonder winterbanden.
Ik ben met winterbanden opgegroeid.  Reeds eind jaren zeventig had mijn vader al winterbanden onder de auto (alleen in de winter). Lawaai maken en slijten als een malle :smile:. Maar wat een openbaring in de winter!! De sneeuwkettinge n niet meer nodig.
Zelf rijd ik sinds 1989 met winterbanden onder de auto (alleen in de winter). Kan wel zeggen dat ik heel wat ervaring hiermee heb, ook qua verschillende merken.

De winterbanden zaten er bij mij vaak 6 maanden onder. Nu dus 12 maanden. Extra verbruik. ..? Ik kan het niet waarnemen. Extra lawaai.....? Amper. Op de Hyundai waren de winterbanden stiller dan de zomerbanden!!

Een 4 seizoenenband komt er niet onder. Lees de testen, niet perfect voor de zomer en al helemaal niet in de winter. Maar nu is de nieuwe Michelin CrossClimate er. Deze band schijnt erg revolutionair te zijn en mag door Michelin niet gezien worden als een 4 seizoenenband. Google maar eens. Misschien probeer ik deze op de volgende auto.

Maar goed, het enige nadeel wat door mijn hoofd spookt en ik echt een nadeel vind is de langere remweg. 

Offline cherrymatic

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #149 Gepost op: 19:14:46, maandag 31 augustus 2015 »
wat een mooie auto, ik vind het een prachtkar als ik ze zie rijden, is wat anders dan mijn cherry van 30 jaar :worshippy: