Auteur Topic: Tarantino stelt zich voor (update)  (gelezen 160654 keer)

Offline Wack Demon

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • 2018 Kia Niro 1.6 Hybrid - 2012 Kia Picanto 1.2
Re: Tarantino stelt zich voor (update)
« Reactie #165 Gepost op: 09:53:39, donderdag 10 december 2015 »
Edit: nog eens met de koptelefoon geluisterd. Is er al eens gekeken naar elektrische componenten? Dat er een knipperlichtre lais flipt of de tweeter in de A-stijl....

Just thinking out loud....
« Laatst bewerkt op: 09:59:34, donderdag 10 december 2015 door Wack Demon »

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
  • Nissan Pulsar connect edition '15
« Reactie #166 Gepost op: 19:06:03, donderdag 10 december 2015 »
Edit: nog eens met de koptelefoon geluisterd. Is er al eens gekeken naar elektrische componenten? Dat er een knipperlichtre lais flipt of de tweeter in de A-stijl....

Just thinking out loud....

Yep. Alles is nagekeken,  opnieuw vastgezet, eventueel geïsoleerd, etc. Er is tientallen keren met de auto gereden terwijl de monteurs koptelefoons ophadden die in verbinding stonden met sensoren die geluid oppikken....
Het probleem is ook dat het niet 'oproepbaar' is. Het komt en gaat weer weg. Kan na 5 minuten/5 kilometer komen. Kan 3 seconden duren, kan een aantal minuten duren en dit dan een aantal keren tijdens een rit. Kan pas na 50 kilometer komen,  kan een dag wegblijven  :thumbsup:. Heeft niets met het wegdek te maken. Vreemd is wel dat het bijna nooit 's ochtends is. Het komt de laatste tijd wat vaker voor 's ochtends. Maar het is bijna altijd 's middags. Ook bij warmer weer vaak erger dan bij kouder weer. Dit lijkt ook erger te worden (dus vaker/erger bij kouder weer). Vanmorgen om 6 uur was het 6 graden, en toen heb ik het ongeveer 5 seconden gehoord. Er is ook gekeken naar delen welke kunnen krimpen cq uitzetten door temperatuur wisselingen. En, het is altijd boven de 80km p/uur...... Naar de invloed van rijwind is ook al gekeken.
Een draak van een klus om het op te sporen  :pukey:

Bedankt iedereen voor het meedenken  :smile:

Offline Nissanwielmonteur

• NCN Forum Member
  • ja
    • Van Leijden
« Reactie #167 Gepost op: 00:20:28, vrijdag 11 december 2015 »
Ik heb een dergelijk geluid ook eens gehad.

Was een rubber van de motorkap op de paravaan plaat.

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #168 Gepost op: 12:19:33, vrijdag 11 december 2015 »
Aanhouder wint! :smile:

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #169 Gepost op: 19:21:53, zaterdag 12 december 2015 »
@Nissanwielmonteur, bedankt. We nemen het (nogmaals) mee. Onder de kap is ook al gekeken, met name naar de parafaan. Onder andere of deze mooi aansluit bij de voorruit. De motorkap zelf is ook wat strakker vastgezet en er zijn nog wat dingen gedaan en bekeken de 21 dagen dat de auto daar heeft gestaan.

@Radium69, klopt  :smile: . Maar ik ben er wel verdrietig van  :'(. Besteed je veel geld uit aan een auto heb je er al 4 maanden ellende/geen plezier van.....

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #170 Gepost op: 17:32:03, zaterdag 26 december 2015 »
@Nissanwielmonteur, bedankt. We nemen het (nogmaals) mee. Onder de kap is ook al gekeken, met name naar de parafaan. Onder andere of deze mooi aansluit bij de voorruit. De motorkap zelf is ook wat strakker vastgezet en er zijn nog wat dingen gedaan en bekeken de 21 dagen dat de auto daar heeft gestaan.

@Radium69, klopt  :smile: . Maar ik ben er wel verdrietig van  :'(. Besteed je veel geld uit aan een auto heb je er al 4 maanden ellende/geen plezier van.....
Ik leef met je mee... en krijg koude rillingen : bij mijn Pulsar is er nl. recentelijk OOK een vervelend geluid opgedoken. Wel niet hetzelfde als bij jou maar wel erg irritant. Is wel "wegdekgebonden" : op een totaal effen baan (snelweg bvb.) hoor je het vrijwel niet, maar op een lichtjes oneffen weg hoor je het constant.
Moet eerst naar de garage voor het vervangen van een plastic profieltje (buiten, onderaan de voorruit, passagierskant) dat voortdurend los komt. Heb ergens gelezen dat dit ook de oorzaak van een irritant geluid kan zijn. Maar ik vrees dat het iets anders is. Zal nog wat geduld moeten oefenen, want dat profieltje is momenteel niet in voorraad...
O ja, volgend onderhoud is normaal aan 20.000 km. Nu kreeg ik bij ca. 10.000 km (9 maanden oud) een melding : "Onderhoud - Overige" (of zoiets). Geen idee waar het over gaat.

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #171 Gepost op: 15:47:05, zaterdag 02 januari 2016 »
Excuses voor de late reactie, was een paar weekjes op vakantie  :thumbsup:.
Een dag voordat ik met vakantie ben gegaan de Pulsar terug gekregen. De 'flying docter' van Nissan Europa heeft naar de auto gekeken. Deze man heeft een half jaar met een Pulsar gereden en heeft dit probleem ook met zijn auto gehad. Het zou volgens hem van de sier/afwerk rubberen stripje boven het raam komen. Voor de duidelijkheid, aan de buitenkant van het raam ;). Deze zat idd gedeeltelijk los vanaf ter hoogte de binnenspiegel tot aan de A-stijl. .?  Vreemd want, ten eerste, is ben een poetser en het was mij niet opgevallen. Kan, want het was ook lastig te zien..... Ten tweede, Herwers heeft uiteraard  proef gereden met deze lijst afgeplakt met tape... Zonder resultaat want het geluid was toen 'gewoon' aanwezig. Misschien, mijn idee, dat de lijst ongemerkt is losgekomen met het verwijderen van de tape..? Lastig/niet te beoordelen en maakt ook niet zoveel uit. De lijst is keurig vastgezet met (ruiten?)kit.

Nu opgelost. ..? Ik durf hier nog geen ja op te zeggen. Na het ophalen heb ik 3000 km met de auto gereden. De eerste dag dat Ik de auto weer terug had heb ik het niet gehoord. Op zich niet bijzonder want de dag voordat ik de auto er weer neerzette heb ik ook niets gehoord. 's Nachts naar Italië gereden en niets gehoord. Temperatuur tussen de 0 en 8 graden.....  Onder de 10 graden heb ik het bijna nooit gehoord. Maar op zich over zo'n afstand positief. 's Middags (in Italië dus) een paar dingen met de auto moeten doen. Temperatuur opgelopen tot 13 graden, zonnetje erbij en jawel, weer het geluid!! Gelukkig zo lang dat we het hebben kunnen opnemen. Verder tijdens de vakantie niet meer gehoord. Wel blijft het dashboard aan alle kanten rammelen, kraken en piepen  :'(.
Vannacht teruggekomen en na zo'n 400 kilometer weer dezelfde resonantie maar veeeel zachter.... Voordeel van de twijfel voor de Pulsar. Skibox op het dak, veel spullen in de auto, enzovoort. Maar wel verdacht.
Dus van de week maar afwachten met het normale woon-werk verkeer wat er gaat gebeuren....

@CarpeDiem, bedankt. Ook jouw verhaal klinkt ook als erg vervelend. Ondertussen opgelost...? Komen er ook rammels uit het dashboard...? Heeft u ook problemen met de stoelhoogtever stelling...? De demo bij mijn dealer Herwers heeft het zelfde probleem. Is bekend bij Nissan Nederland alleen helaas nog geen oplossing. ...? Al met al vind ik de totale beleving en kwaliteit erg tegenvallen.

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #172 Gepost op: 17:10:49, zaterdag 02 januari 2016 »
Excuses voor de late reactie, was een paar weekjes op vakantie  :thumbsup:.
Een dag voordat ik met vakantie ben gegaan de Pulsar terug gekregen. De 'flying docter' van Nissan Europa heeft naar de auto gekeken. Deze man heeft een half jaar met een Pulsar gereden en heeft dit probleem ook met zijn auto gehad. Het zou volgens hem van de sier/afwerk rubberen stripje boven het raam komen. Voor de duidelijkheid, aan de buitenkant van het raam ;). Deze zat idd gedeeltelijk los vanaf ter hoogte de binnenspiegel tot aan de A-stijl. .?  Vreemd want, ten eerste, is ben een poetser en het was mij niet opgevallen. Kan, want het was ook lastig te zien..... Ten tweede, Herwers heeft uiteraard  proef gereden met deze lijst afgeplakt met tape... Zonder resultaat want het geluid was toen 'gewoon' aanwezig. Misschien, mijn idee, dat de lijst ongemerkt is losgekomen met het verwijderen van de tape..? Lastig/niet te beoordelen en maakt ook niet zoveel uit. De lijst is keurig vastgezet met (ruiten?)kit.

Nu opgelost. ..? Ik durf hier nog geen ja op te zeggen. Na het ophalen heb ik 3000 km met de auto gereden. De eerste dag dat Ik de auto weer terug had heb ik het niet gehoord. Op zich niet bijzonder want de dag voordat ik de auto er weer neerzette heb ik ook niets gehoord. 's Nachts naar Italië gereden en niets gehoord. Temperatuur tussen de 0 en 8 graden.....  Onder de 10 graden heb ik het bijna nooit gehoord. Maar op zich over zo'n afstand positief. 's Middags (in Italië dus) een paar dingen met de auto moeten doen. Temperatuur opgelopen tot 13 graden, zonnetje erbij en jawel, weer het geluid!! Gelukkig zo lang dat we het hebben kunnen opnemen. Verder tijdens de vakantie niet meer gehoord. Wel blijft het dashboard aan alle kanten rammelen, kraken en piepen  :'(.
Vannacht teruggekomen en na zo'n 400 kilometer weer dezelfde resonantie maar veeeel zachter.... Voordeel van de twijfel voor de Pulsar. Skibox op het dak, veel spullen in de auto, enzovoort. Maar wel verdacht.
Dus van de week maar afwachten met het normale woon-werk verkeer wat er gaat gebeuren....

@CarpeDiem, bedankt. Ook jouw verhaal klinkt ook als erg vervelend. Ondertussen opgelost...? Komen er ook rammels uit het dashboard...? Heeft u ook problemen met de stoelhoogtever stelling...? De demo bij mijn dealer Herwers heeft het zelfde probleem. Is bekend bij Nissan Nederland alleen helaas nog geen oplossing. ...? Al met al vind ik de totale beleving en kwaliteit erg tegenvallen.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Mijn Pulsar heeft geen dashboard-rammels, alleen dat irritant geluid waarvan het moeilijk is om te bepalen van waar het komt (kan dus in theorie ook uit het dashboard komen). Geen indicatie dat de temperatuur er iets mee te maken heeft. Hoogteverstell ing lijkt hier OK, al moet ik die zelden aanpassen.
Dat plastiek profieltje buiten, onderaan de voorruit (passagierszijd e), waar ik het eerder over had,  is nog niet vervangen : niet in voorraad in België! Dus nog even wachten. Intrigeert me wel, vooral omdat er een (erg klein) kansje is dat dit profiel de oorzaak van het geluid kan zijn.
Tja, als ik alles een beetje lees zou ik wel moeten concluderen dat de kwaliteit van de Pulsar bedenkelijk is, wat toch niet zou mogen. En ik wil dit eigenlijk niet geloven, of beter : nog niet. Ik heb 2 Nissans versleten (redelijk lang geleden) en nooit ook maar enig probleem gehad. Een mens zou beginnen twijfelen...
Hoe dan ook : hou de moed er in en ik hoop dat er voor jou een oplossing uit de bus komt.
O ja : "Herwers" is dat de naam van jouw dealer OF de naam van die 'flying doctor'??

Offline Nissanwielmonteur

• NCN Forum Member
  • ja
    • Van Leijden
« Reactie #173 Gepost op: 21:19:00, zaterdag 02 januari 2016 »
Herwers is een dealer. De Flying docter heet Peter en komt uit Belgie

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #174 Gepost op: 21:35:51, zaterdag 02 januari 2016 »
Herwers is een dealer. De Flying docter heet Peter en komt uit Belgie

Klopt idd, Herwers is een/mijn dealer.
De flying docter bleek idd uit België te komen. Was de eerste keer dat mijn dealer hiermee te maken had.

Aan de legio tevreden Qashqai rijders zou het met de kwaliteit over het algemeen toch goed moeten zijn. Misschien is mijn auto een uitzondering wat betreft de kwaliteit (of misschien de eerste serie Pulsars), wellicht heb ik de lat te hoog liggen....? Ik weet het niet. In vind het wel zonde geweest van m'n spaargeld  :frown:. Zelfs mijn vrouw is er na de laatste rit helemaal klaar mee  :loves:.
Wordt vervolgd. .....

Ik hoop van harte dat jouw betreffende onderdeel snel binnen is!

Offline Stefan Diesel

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #175 Gepost op: 09:28:40, zondag 03 januari 2016 »
Ik denk niet dat je de lat te hoog hebt liggen. De problemen die je hebt horen gewoon niet voor te komen bij een nieuwe auto. punt uit.
En het is inderdaad ontzettend zonde van je spaargeld, ik zou er ook flink van balen. Heeft Herwers of de importeur al een aanbod gedaan om de Pulsar misschien weer terug te nemen?

De Qashqai rijders lijken over het algemeen inderdaad wel tevreden te zijn. Een familielid van mij heeft er ook een en die heb ik ook nooit iets negatiefs erover horen zeggen. Wellicht toch een stukje kwaliteitsvers chil tussen de fabriek in Sunderland (UK) waar o.a. de Qashqai van de band rolt en de fabriek in Barcelona (SP) waar de Pulsar vandaan komt?

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #176 Gepost op: 12:43:10, zondag 03 januari 2016 »
De qashqai heeft in het begin ook wat probleemjes gehad.

De pulsar staat op een nieuw platform dus die kinderziektes moeten er nog uit :nosmile:

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #177 Gepost op: 12:48:53, zondag 03 januari 2016 »
De qashqai heeft in het begin ook wat probleemjes gehad.
De pulsar staat op een nieuw platform dus die kinderziektes moeten er nog uit :nosmile:
Ik hoop dat ze die er dan zo vlug mogelijk uit krijgen.
Ben overtuigd dat Nissan een kwaliteitsmerk is en er alles zal aan doen om elke (ontevreden) klant te helpen.

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #178 Gepost op: 11:09:05, donderdag 28 januari 2016 »
En hoe gaat het nu met de Pulsar? Ik kwam overigens dit nog tegen:

http://www.pulsarforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=178

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #179 Gepost op: 08:22:29, zondag 20 maart 2016 »
Goed...., eindelijk een update.
Excuses dat dit zo lang heeft geduurd, maar dit had oa te maken met de verdere afwikkeling.

Het probleem van de resonantie is nog steeds NIET opgelost, daarnaast  zijn er nog ruim een hand vol andere problemen die niet opgelost zijn (stoelhoogtever stelling werkt niet goed, stoel maakt ook een 'knak' geluid wanneer je eringaat zitten, de rammels en kraakje vanuit het dashboard,  de middenarmsteun rammelt/knakt, automatisch dimmende binnenspiegel wordt ook overdag wel eens donker, etc.)... :hamer2:

Herwers heeft mij gevraagd om zelf eens een boze mail te schrijven naar Nissan NL. Ok, niet mijn taak, maar ik wil er ook alles aan doen om het opgelost te krijgen. Ik heb de hele situatie uitgelegd en mijn ongenoegen geuit. Dat ik dit alles zeer ondermaats vind, dat ik het zat ben en dat er een oplossing moet komen. Binnen acht dagen zou er antwoord komen, maar naar 3 weken nog niets.... Wat slecht :pukey:! ! Nog maar een mail geschreven, weer fysiek  naar Herwers en ja hoor, nu wel reactie. Maar geen antwoorden op mijn vragen, dus geen oplossing. Mijn frustratie was inmiddels omgetoverd naar verdriet en woede  :frown:. Ondertussen was dit ook bij Herwers doorgedrongen.
Herwers/Nissan wilde dat de auto naar België zou gaan (soort van technocentrum voor probleem gevallen) maar hier heb ik totaal geen zin in. Weer de auto lang missen, wat gaan ze ermee doen, wie rijdt er rond met de auto en waar wordt dat ding neergezet.... In mijn ogen heeft Herwers/Nissan lang genoeg de tijd gehad om dit fatsoenlijk op te lossen.

Dus wat nu....? Inruilen dan maar.... Hier begint deel 4 van alle ellende. Die Pulsar's zijn geen drol waard. Bijna de helft mag je afschrijven na een jaar. Echt ongelooflijk en triest. Ook de bezochte vreemd merkdealers vonden dit ook erg veel/vreemd. Ook bij Herwers, mijn eigen dealer, helaas onevenredig veel moeten afschrijven terwijl ik toch wel verwacht had om een stukje genoegdoening of service te krijgen. Maar helaas, het heeft niet zo mogen zijn. Uiteindelijk mijn verlies maar genomen en via Herwers maar weer terug naar mijn oude liefde en heb een Volvo V40 gekocht. Ivm de inruil is deze deal via Herwers verlopen. Maar ook hierin voel ik mij weer aardig genaaid.
Ik ben dit alles niet gewend van Herwers.

Kortom, de problemen zijn begonnen bij kilometerstand 17.000. Stand op het moment van inruil, 46.000. Bijna 30.000 kilometer met ellende rond gereden. Auto was bij inruil 13 maanden oud. Geen oplossingen voordeel problemen. Mer dan 30 dagen  in de garage gestaan. Slechte/geen service van Nissan Nederland en ook zeer ontevreden hoe het bij Herwers gelopen is, met name aan de verkoopkant om tot een oplossing te komen die ook voor mij naar tevredenheid is. Maar nee, er is letterlijk gezegd dat zij op de transactie geen verlies mochten lijden. Dus de klant die een probleem auto heeft mag wel een bak afschrijven plus een zak vol geld meenemen omdat hij 'noodgedwongen' wat anders wil/moet......? Ik kan het nog steeds niet bevatten.
Wanneer ik zo met mijn klanten om ga houd ik geen klant meer over.

Jongens, het ga jullie goed!! Bedankt voor de gezelligheid, tips en tics. Ik ga van mijn Volvo genieten.