Auteur Topic: Tarantino stelt zich voor (update)  (gelezen 160669 keer)

Offline Jan-Paul

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Geslacht: Man
Re: Tarantino stelt zich voor (update)
« Reactie #120 Gepost op: 17:36:27, zondag 03 mei 2015 »
Nog cleaner is een kentekenplaath ouder zonder letters van de dealer....

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
  • Nissan Pulsar connect edition '15
« Reactie #121 Gepost op: 22:32:44, zondag 03 mei 2015 »
Nog cleaner is een kentekenplaath ouder zonder letters van de dealer....

Thanks heren.

Zolang de dealer z'n best doet wil ik wel reclame maken. Het is in ieder geval een fatsoenlijke kentekenplaath ouder met alleen de naam van de dealer erop. Dealer stickers wil ik sowieso nooit op de auto hebben  :irri:.

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #122 Gepost op: 19:58:36, donderdag 21 mei 2015 »
Hallo Tarantino,
Ben benieuwd of je al wat meer kan vertellen over het verbruik, rijstijl, soort wegen?
Wijkt (qua verbruik) de boordcomputer veel af van het echte verbruik?
Nog geen kinderziekten vastgesteld?
Sinds gisteren heb ik namelijk mijn nieuwe Pulsar in gebruik genomen (zie mijn bericht van vandaag in de rubriek "Leden auto's" en een eerder bericht in de rubriek "Stel je zelf voor!").
Het is ook een benzine, maar wel met een X-Tronic (CVT-automaat).
Dank voor een reactie!

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
  • Nissan Pulsar connect edition '15
« Reactie #123 Gepost op: 22:53:22, donderdag 21 mei 2015 »
Hallo CarpeDiem,

Nogmaals gefeliciteerd met de Pulsar. Ik heb nu bijna 12.000km gereden met de Pulsar. Grote voordelen zijn het comfort/wegligging, stilte in de auto, de ruimte op de achterbank en ook de bagageruimte is toch wel redelijk ruim. Ik heb geen organizer in de bagageruimte,  was op het moment dat ik de auto kocht in Nederland niet leverbaar (nu wel....?).
Mijn rijstijl is heel rustig. Rustig optrekken, snel doorschakelen en anticiperend rijden. Op de autobaan rijd ik rond de 110 en ik rijd niet veel in de stad. Gemiddeld rijd ik rond de 150 kilometer per dag. Van mijn huis naar het werk en weer terug. In het weekend rijd ik wat harder, 120-130.
Vandaag op de terugweg van werk naar huis gaf de boordcomputer aan het einde van de rit 4.8 gemiddeld aan (over deze rit alleen). Daadwerkelijk gemeten rijd ik rond de 1 op 18 met deze rijstijl (het nieuwe rijden ::)). Een tijdje geleden heb ik een tank wat harder gereden en kwam toen uit op rond de 1 op 15. Nog steeds netjes maar geen tijdwinst. Dus ik doe het door de weeks (in de spits) maar weer lekker rustig aan. Ik heb geen files, dat scheelt ook weer een hoop, maar ik rijd wel op winterbanden  :o.
Verder geen kinderziektes tegen gekomen.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Pulsar.

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #124 Gepost op: 05:42:15, vrijdag 22 mei 2015 »
Hallo CarpeDiem,

Nogmaals gefeliciteerd met de Pulsar. Ik heb nu bijna 12.000km gereden met de Pulsar. Grote voordelen zijn het comfort/wegligging, stilte in de auto, de ruimte op de achterbank en ook de bagageruimte is toch wel redelijk ruim. Ik heb geen organizer in de bagageruimte,  was op het moment dat ik de auto kocht in Nederland niet leverbaar (nu wel....?).
Mijn rijstijl is heel rustig. Rustig optrekken, snel doorschakelen en anticiperend rijden. Op de autobaan rijd ik rond de 110 en ik rijd niet veel in de stad. Gemiddeld rijd ik rond de 150 kilometer per dag. Van mijn huis naar het werk en weer terug. In het weekend rijd ik wat harder, 120-130.
Vandaag op de terugweg van werk naar huis gaf de boordcomputer aan het einde van de rit 4.8 gemiddeld aan (over deze rit alleen). Daadwerkelijk gemeten rijd ik rond de 1 op 18 met deze rijstijl (het nieuwe rijden ::)). Een tijdje geleden heb ik een tank wat harder gereden en kwam toen uit op rond de 1 op 15. Nog steeds netjes maar geen tijdwinst. Dus ik doe het door de weeks (in de spits) maar weer lekker rustig aan. Ik heb geen files, dat scheelt ook weer een hoop, maar ik rijd wel op winterbanden  :o.
Verder geen kinderziektes tegen gekomen.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Pulsar.
Ja, die organiser was er aanvankelijk niet, nu wel. De ruimte in die 'bak' is ongeveer 18 cm hoog en daar kan aardig wat in. Ik zoek straks de bestelbon en geef je het artikelnummer door, mocht je interesse hebben. Die organiser heeft momenteel wel een (klein) probleem. Bij het platleggen van de achterbank zit er een kleine 'hapering' in. Het exemplaar destijds in de showroom had die hapering niet. Moet daarvoor nog eens naar de dealer.
Ik zie dat je quasi mijn rijstijl hebt. Allen heb ik geen woon-werk-verkeer meer (oprustgesteld sinds 1 jaar), dus nauwelijks 13-14.000 km/jaar. Voor mijn eerste 85 km (beetje gemengde wegen) gaf de computer 6,5 L/100km aan (1 op 15,4).
4,8 voor die ene rit van jou vind ik waanzinnig weinig. Gemiddelde van 1 op 18 (ongeveer 5,55) : daar wil ik direct voor tekenen. De mijne is wel een automaat (CVT) dus zal altijd wel wat meer zijn.
Merk je een wezenlijk verschil wat de eerste km's betreft vergeleken met nu?

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
Re: Tarantino stelt zich voor (Pulsar staat voor de deur!)
« Reactie #125 Gepost op: 05:49:42, vrijdag 22 mei 2015 »
Moet wel zeggen dat ik benieuwd ben hoe het brons staat. Heb het wel op de Qashqai gezien, maar op de Pulsar lijkt het iets donkerder te zijn.... Lijkt mij ook heel erg mooi  :). 
Wel, de mijne is brons. Idd redelijk donker maar mooier dan ik verwacht had.

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #126 Gepost op: 08:44:35, vrijdag 22 mei 2015 »
voor beide pulsars een net verbruik, ik denk wel dat de cvt altijd wat meer zal verbruiken maar 1 op 15 en hoger moet toch zeker haalbaar zijn lijkt mij :)

zelf niet zn fan van boordcomputers, bij de pomp uitrekenen geeft het verbruik het beste weer

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #127 Gepost op: 09:15:59, vrijdag 22 mei 2015 »
voor beide pulsars een net verbruik, ik denk wel dat de cvt altijd wat meer zal verbruiken maar 1 op 15 en hoger moet toch zeker haalbaar zijn lijkt mij :)

zelf niet zn fan van boordcomputers, bij de pomp uitrekenen geeft het verbruik het beste weer

Met 1 op 15 (ca. 6,7L/100) zou ik kunnen leven  ;)

Offline Arjan

• NCN Forum Member
  • Micra K11 CVT 2000 Toyota Prius Tech Edition 2006
« Reactie #128 Gepost op: 09:18:26, vrijdag 22 mei 2015 »
Eenmaal een Prius gereden...ik zou er niet meer aan kunnen wennen ;)

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #129 Gepost op: 09:25:33, vrijdag 22 mei 2015 »
Eenmaal een Prius gereden...ik zou er niet meer aan kunnen wennen ;)

"Niet meer aan kunnen wennen" : aan een Prius??

Offline Arjan

• NCN Forum Member
« Reactie #130 Gepost op: 09:27:23, vrijdag 22 mei 2015 »
Dat wel. Maar niet maar aan een verbruik dat hoger is dan bij een Prius.

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #131 Gepost op: 09:37:08, vrijdag 22 mei 2015 »
Dat wel. Maar niet maar aan een verbruik dat hoger is dan bij een Prius.

Dat begrijp ik volkomen. Over zijn volledige 'loopbaan' verbruikte mijn Prius 5,0L/100 km rond, mijn Insight zelfs een fractie minder : 4,85L.
Echte kilometers, echte liters, echt verbruik... (de computer onderschatte het verbruik steevast met 0,2 à 0,3 L).
Altijd heel graag met beide wagens gereden, maar de prijs speelt ook een rol. In België geen enkele subsidie meer voor dergelijke wagens  :( .

Offline Arjan

• NCN Forum Member
« Reactie #132 Gepost op: 09:41:44, vrijdag 22 mei 2015 »
Maar ik moet ook zeggen dat ik gewend was aan het verbruik van mijn Prius op LPG van gemiddeld 1 op 18 ;)
« Laatst bewerkt op: 09:43:32, vrijdag 22 mei 2015 door Arjan2 »

Offline Arjan

• NCN Forum Member
« Reactie #133 Gepost op: 09:42:40, vrijdag 22 mei 2015 »
.

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #134 Gepost op: 09:44:59, vrijdag 22 mei 2015 »
Maar ik moet ook zeggen dat ik gewend was aan het verbruik van mijn Prius op LPG van gemiddeld 1 op 18 ;)

Ja, DAT was pas goedkoop rijden!!