Auteur Topic: Tarantino stelt zich voor (update)  (gelezen 160647 keer)

Offline Arjan

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • Micra K11 CVT 2000 Toyota Prius Tech Edition 2006
Re: Tarantino stelt zich voor (update)
« Reactie #180 Gepost op: 09:21:42, zondag 20 maart 2016 »
De helft afschrijven in een jaar? Dat is wel erg triest ja...

Veel plezier met de Volvo! ;)

Offline volvwil

• NCN Club Member
  • *
  • Je zal er maar jeuk aan hebben
« Reactie #181 Gepost op: 12:02:43, zondag 20 maart 2016 »
Zo das heftig nieuws man  :'(
Diep triest dat het zo moet lopen terwijl het in basis een knappe auto was begreep ik.
Dom dat Nissan nederland er zo mee omgaat en een klant verliest,maar ze vergeten dat duizenden reclame's en nieuwe wel goede auto's niet opwegen tegen een ervaring als deze.
Deze ervaring zal eerder en vaker gehoord worden dan een positieve.

Als ik dat zo hoor had ik denk ik hetzelfde gereageerd.
Waardeverminde ring na aankoop is toch al schrikbarend zelfs op tweede hands wagens maar het kan ook teveel he.

Jammer dat je dit overkomen is en ik hoop dat je Volvo wel brengt wat je zoekt!
Succes en veel veilige Km gewenst!

Offline Wack Demon

• NCN Forum Member
  • 2018 Kia Niro 1.6 Hybrid - 2012 Kia Picanto 1.2
« Reactie #182 Gepost op: 16:36:55, zondag 20 maart 2016 »
Wat een ellende met deze specifieke pulsar zeg :( Ik hoop echt dat je met de Volvo meer plezier zult hebben!

Offline Stefan Diesel

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #183 Gepost op: 18:31:06, zondag 20 maart 2016 »
Hopelijk brengt de Volvo meer vreugde!  :smile:

Afgaande op wat je hier schrijft krijg je van de importeur zo ook wel een bedroevend beeld. Zal hun afdeling klachtenafhand eling bij PON op training zijn geweest?  :shutup:

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #184 Gepost op: 15:37:33, maandag 21 maart 2016 »
Staat jou pulsar inmiddels al op de verkoop site van de dealer ?

Bizar verhaal en idd erg jammer hoe dit gelopen is

Offline Riesh

• NCN Forum Member
    • Brandblusserexpert
« Reactie #185 Gepost op: 00:22:19, dinsdag 22 maart 2016 »
niet te bevatten hoe er met een klant wordt omgegaan

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #186 Gepost op: 09:40:39, dinsdag 22 maart 2016 »
Tsjongejonge wat een pech heb jij gehad met je Pulsar... Ik zit veel op Engelse en Duitse fora's en nog nooit van deze problemen gehoord. Erg jammer dat de dealer niet een écht goede aanbieding kon doen voor jou, gaat uiteindelijk toch om een boel centjes. Ik wens je heel veel plezier met de Volvo, hoop dat deze wagen je beter zal bevallen (al denk ik dat het praktisch onmogelijk is om deze ervaring te overtreffen... :( )

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
  • Nissan Pulsar connect edition '15
« Reactie #187 Gepost op: 21:45:18, donderdag 24 maart 2016 »
Bedankt allen  :worshippy:!

Idd, wat je afschrijft is heel triest, zie voor voorbeelden op bv gaspedaal.nl. Bijna allemaal dealer auto's. .. Vanaf 16K te koop (connect edition). Nieuw rijklaar rond de 26K! Dat is echt niet leuk  :'(. Dit is de markt, kan de dealer aan de ene kant ook niets aan doen. ... Maar ik zit niet voor niets aan de tafel binnen een jaar.... Dus had wel iets van coulance verwacht cq een oplossing en geen afwachtende houding.

Ik vind het erg slecht en triest dat er niet naar een bevredigend oplossing gezocht is. Dit neem ik met name Nissan Nederland kwalijk. Voor mij persoonlijk nog erger dan de ellende met de auto. Zo ga je niet met mensen cq klanten om.

Het is helaas niet alleen deze specifieke Pulsar. De stoelhoogtever stelling is een bekend probleem, hebben meerdere Pulsar's. Ook bv de leenauto die ik mee gehad heb. Ook de rammels en kraakjes zijn niet specifiek. Heb ook 3000km met een splinternieuwe x-trail gereden. Kon mijn oren niet geloven. Misschien heb ik de lat te hoog liggen  :hypocrite:. Misschien verwacht ik Bentley kwaliteit voor 25K... :yummie:?
Ook zijn er al bij meer Pulsar's het raamrubber aan de bovenkant opnieuw gekit..... Tja, waar ligt het aan? De bemoeienis van Renault? Dat de auto in Spanje in elkaar geschroefd is? Wat te goedkope materialen....? Zeg het maar.

Ik heb nog niet gekeken of de auto op de dealersite te koop staat. Verwacht van niet. Auto gaat waarschijnlijk eerst naar België. Ik hoop niet dat dit ding ooit bij een nieuwe eigenaar terecht komt.

Ik kan het ook niet bevatten hoe de dealer ermee omgegaan is. Ik vind mij zelf een goede klant. Ik koop gemiddeld binnen twee jaar een nieuwe/andere auto. Ook mijn vrouw, ouders, schoonouders, schoonzussen zijn hier klant. Of beter gezegd, waren hier klant. Zijn allemaal via mij hier klant geworden, ben een goede ambassadeur geweest. Al zeg ik het zelf, ik ben wel een goede onderhandelaar (dat is mijn werk) dus ze hebben misschien niet veel aan mij verdiend. Maar dat hoeft ook niet  :smile:. Dit geintje kost hen meer. En ik geloof dat ze dit zelf nog niet inzien....

Dit is nu mijn 8e Volvo....en ook Volvo is niet heilig  :hamer:. Maar wat een genot om mee te rijden. Wat een wegligging, de rechtuit stabiliteit is subliem, wat zit het mooi in elkaar, wat een fijn stuurgedrag en intuïtief te bedienen. Wat een geluid uit de speakers en niet te vergeten, wat een fijne stoelen! En dan met het nieuwe 2.0 Volvo blok erin, stuk beter dan de Ford 1.6 van voorheen. Voor maar ietsepietsie meer geld tov een bv Pulsar.... Ik kan alleen mezelf de schuld geven dat ik drie jaar geleden een i30 gekocht heb en later de Pulsar.

Veel forummers hier zijn Nissan idolaat in hart en nieren. En uiteraard respecteer ik dit (maar ga voor de gein toch eens met een Volvo rijden). Een ieder moet doen waar hjj/zij zich lekker en goed bij voelt. Geniet van jullie auto's en projecten! Ik ben even klaar met Nissan, de dealer en importeur.

Bedankt voor de steun mannen  :thumbsup:.

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #188 Gepost op: 22:04:44, donderdag 24 maart 2016 »
Ik wil best in discussie gaan met je over kwaliteit, afschrijving en prijsverschill en maar ik doe het niet. Snap dat je ervaring met je Pulsar heel erg vervelend is en dat je dealer je een oor aan genaaid heeft maar er zijn ook tig tevreden Pulsar rijders. Ik zit vrijwel dagelijks op qashqai-passion waar het stikt van de nieuwe qashqais en xtrails en die hoor ik ook nooit over rammels. Dusja, als je gaat zoeken naar slechte ervaringen ga je ze ook wel vinden, gebeurd bij elk merk en bij elke auto. Maar nogmaals, ik wens je alle geluk met de Volvo. Snap best dat je een Volvo Wilt rijden, zijn fijne auto's. Laatst nog met een nieuwe  V40 met oude 5-cilinder T5 rondgereden, rijdt als een trein :smile:

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #189 Gepost op: 20:01:11, vrijdag 25 maart 2016 »
Dat hoeft niet Rens, of we doen het een keer onder het genot van een biertje. Op zich wel een interessante discussie  :smile:. Er zijn gelukkig ook Nissans die waardevast zijn, onder andere de Qashqai en de Note. De Pulsar valt toevallig negatief uit. Kan bij elk merk gebeuren met een model. Dat was niet te voorzien toen ik de auto kocht. Maar de Pulsar is wel heel erg qua afschrijving. Vandaar dat ik schreef, kijk maar eens op bv gaspedaal wat de prijzen doen.

Ik ben bij diverse dealers/merken wezen kijken voor inruil op nieuwe auto's. Ook bij dealers waar de auto niet aan de handel wordt aangeboden, maar het is echt helaas bedroevend laag wat je terug krijgt. Dat is de Pulsar markt, maar wat mij opviel was dat elke dealer verbaasd was over de lage prijs cq hoge afschrijving. Zelfs de/mijn Nissan dealer!

Motorisch heeft de auto geen steek laten vallen. De motor is soepel en zuinig, navigatie werkt goed. De eerste 6 maanden waren ook super, ook redelijk zonder rammels. Laat ik de negatieve punten verder maar niet noemen, heeft niet zoveel zin. De negatieve 'verhalen' en bevindingen zijn niet gezocht op internet, maar auto's van de dealer, demo's en klanten auto's. Laten we het hier verder maar bij laten, heeft ook niet zoveel zin. Ik hoop voor iedereen, met welke auto dan ook, dat je niet zoveel ellende krijgt. En al helemaal niet met een nieuwe auto. Zonde van de stress en vooral zonde van je geld!
Denk dat de conclusie is dat ik het niet heb getroffen en dat ik de lat te hoog heb liggen  :hypocrite:.

Komt wel goed met m'n Volvotje  :smile:. Dit is mijn 8e en niet mijn laatste hoop ik.
Jij heel veel succes met jouw mooie projecten, heb ik echt respect voor. Het ga je goed!

« Laatst bewerkt op: 21:39:55, zaterdag 26 maart 2016 door Tarantino »

Offline Louisk

• NCN Forum Member
  • **
  • Op naar een Nissan Pulsar Connecta :)
« Reactie #190 Gepost op: 15:26:19, donderdag 31 maart 2016 »
Hoi Tarantino, binnen slechts één jaartje van een super enthousiaste en blijde bezitter van een nieuwe Pulsar naar een, zoals je zelf aangeeft, gefrustreerde en zeer teleurgestelde inmiddels ex-Pulsarbezitter. Daar schrik ik toch wel van maar kan mij dat in jouw situatie helemaal voorstellen. Waarom ik hier van schrik? Wij hebben vorige week een nieuwe Nissan Pulsar besteld... Een N-Connecta die in mei/juni geleverd zal worden. Mijn gebruik van de auto is wel geheel anders maar toch... Het aantal kilometers die jij maakt met 40k per jaar zal bij ons hooguit uitkomen op 8k per jaar. Ook de "zware belasting" vakanties kennen wij niet. Ik rijd al 40 jaar auto maar daar mijn vrouw niet aan druk vakantieverkee r in het buitenland wilt deelnemen zijn we nog nooit met de auto gegaan, verre dagtrips uitgezonderd. Desondanks mag je van een auto verwachten dat je niet in no-time zulke nare problemen krijgt. Heftig ook zo die foto's van een nieuwe auto waarvan bv het dashboard er helemaal afligt. Ik kan mij zo voorstellen dat je die nooit meer in exact dezelfde positie kunt terugplaatsen met bijgeleuiden tot gevolg? Ik rijd nu nog in een Alfa 156 van al 15 jaar oud maar nog geen rammeltje te horen. In het verre verleden heb ik een Datsun 120Y en een 120Y Coupe gehad en nooit problemen gekend. Ik vind het voor jou erg en je zult het maar treffen maar hoop dat het een nare uitzondering is en dat bij Nissan met de Pulsar nu een jaar verder een echt duurzame auto geleverd wordt....

Offline vino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #191 Gepost op: 16:51:20, donderdag 31 maart 2016 »
Heel triest dat je zoveel problemen hebt gehad,  wij hebben er nu zo'n 15000km op staan en nagenoeg geen probleem gehad.
Alleen een haperende camera en loszittende luchtfilter wat rammelde,  alles netjes door de dealer opgelost.
Over een paar maanden zijn eerste beurt dan direct maar even vragen of ze naar de stoelverstelli ng willen kijken die knakt een beetje.
Hoop dat je veel plezier aan de Volvo beleeft,  mijn ervaring daarmee is heel slecht  :shutup: moet erbij zeggen dat dat een vrachtwagen is,  echt op een maandagmorgen in elkaar gezet.

Offline Jan-Paul

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #192 Gepost op: 21:16:59, donderdag 31 maart 2016 »
Succes met de Volvo V40!  Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met het nieuwe Volvo eigen benzineblok. Hoe is het verbruik bijvoorbeeld in de praktijk?

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #193 Gepost op: 19:06:06, woensdag 13 april 2016 »
Bedankt voor de reacties  :thumbsup:.

@Louisk, gewoon lekker gaan genieten van jullie Pulsar. Ik heb het waarschijnlijk gewoon niet getroffen  :'(. Geen automerk is heilig en ook bij Volvo zijn er de nodige problemen met bijvoorbeeld de 'oude' diesel motoren. Met name ivm de Co2 reducerende maatregelen waar veel merken mee te kampen hebben. Het frustreerde mij voornamelijk dat het niet opgelost kon worden (dat kan schijnbaar gebeuren) en daarnaast dat zowel de dealer maar ook Nissan niet de verantwoordeli jkheid neemt en een oplossing zoekt cq aandraagt.
Uiteraard heeft dit de Pulsar ook z'n goede kanten! Stil, ruim (met name op de achterbank), zuinig  (1 op 18 gemiddeld) en goedkoop in onderhoud.... Veel plezier ermee!

@Vino, gelukkig en houden zo. De stoelhoogtever stelling is denk ik het bekende euvel. Laten we hopen dat er nu een oplossing voor is  :smile:. Het plezier met de Volvo is nu al zo groot dat ik de Pulsar ver verdrongen heb  :hamer2:. Het is echt een super fijne auto. Nog stiller dan de Pulsar, wel iets minder zuinig en minder ruimte van binnen. Voorin is super, deze auto trek je aan. Je zit diep en een hoge taillelijn, alsof je in een cocon zit. Ook het navigatiesyste em is ook grafisch zo mooi... Het dashboard, lees de 'klokken', is een tft scherm, ziet er super mooi uit. Erg blij dus :shiny:.
Wij hebben diverse FH12's rijden, volgens mij probleemloos. Tegenwoordig ook wat zuiniger dan de oudere modellen.

@Jan-Paul, dank je wel! Nu een paar duizend kilometer gereden. Het nieuwe blok klinkt fantastisch. Er zit een soort 5 cilinder roffel in op de achtergrond. Lijkt wel een 850  :thumbsup:. Ondanks dat het maar 122pk is lijkt het blok veel krachtiger dan de 115pk Pulsar, terwijl de Volvo ook zwaarder is. Verschil in koppel weet ik zo niet.... Verbruik is minder gunstig dan de Pulsar, ik zit nu op de 1 op 16.8 op benzine. Er zijn genoeg V40 dieselrijders die dit niet halen  :hypocrite:.

@allen, volgende week mag op audiëntie komen bij de Nissan dealer (Herwers). Ik ben benieuwd...

Voor de Pulsar rijders,  ik heb nog originele dakdragers te koop. Helemaal compleet met beschrijving, montagesleutel en de stikkertjes erbij. Als nieuw. Foto's op aanvraag. Gaan asap ook op marktplaats.

Offline Louisk

• NCN Forum Member
  • **
  • Op naar een Nissan Pulsar Connecta :)
« Reactie #194 Gepost op: 13:31:43, donderdag 14 april 2016 »
Hoi Tarantino, fijne positieve reactie. Het is ook wel te begrijpen dat Nissan zijn goede naam niet te grabbel zal gooien door een "slechte" auto op de markt te zetten maar je zult maar net de pech hebben toch een "maandagmorgen"-auto te treffen. Ik hoor gelukkig "alleen" een meerdere malen voortkomende klacht over het verstellingsme chanisme van de voorstoel(en). Dat zal ik dan ook gelijk al aangeven bij de dealer, als wij de auto mogen ophalen. Ik ben benieuwd of je bij je Nissan-audiëntie nog wijzer gaat worden en succes alvast! :)
Volvo is natuurlijk wel een automerk uit een andere, hogere leaque. Fijn dat je daar meer dan je draai in hebt gevonden.