@100nx driver; Zeker een mooie trip ;D. In totaal 2400km gereden.
Verbruik vergelijken is altijd erg lastig. Jij hebt een diesel als ik het goed heb...? Was jouw verbruik daadwerkelijk gemeten of afgelezen op de bc? Waar in Oostenrijk heb je gezeten, welke route heb je gevolgd..? Wanneer ik via de A3 en de A7 via de Fernpass naar Innsbrück/Italië rijdt of via de A3, A5, A8 en dan de A7 via de Fernpass is dat al zuiniger dan de 1e route :o.
Daarnaast had ik een skibox op het dak. Maar goed, belangrijk voor mij is dat hij 35000km per jaar (het dagelijks gebruik) zuinig is en die 7 à 8000 vakantie kilometers per jaar, die erbij komen, zijn zo wie zo onzuiniger. Je rijdt dan harder en bent bepakt en bezakt.
Gemiddeld heb ik 1 op 12,5 gereden. Op de autobaan in Duitsland tot aan Frankfurt tussen de 100-130, harder was niet mogelijk ivm drukte. Na Frankfurt tot aan Füssen tussen de 130-160. De Fernpass is provinciale weg en de pas op en af. In Oostenrijk tussen de 100-130. De Brenner omhoog in z'n 4 of 5 rond de 90km p/uur, naar beneden rond de 130. Bijna op de plaats van bestemming moet ik nog een pas over :). Tijdens de vakantie van het huis naar de lift, beetje afhankelijk waar we gingen skiën.
Al met al en in niet ontevreden met dit verbruik. Ben benieuwd wat het in de zomer wordt.
Ik heb het verbruik van de Hyundai i30 (vorige auto) nog even vergeleken. In de winter was het 1 op 12 en in de zomer 1 op 12,9. Zelfde bagage, locatie en route. De Pulsar lijkt iets zuiniger te zijn.
Beetje lang verhaal geworden, hahaha ;D. Ik hoop dat je er wat aan hebt. De Pulsar bevalt in ieder geval wel erg goed.