Auteur Topic: Tarantino stelt zich voor (update)  (gelezen 160660 keer)

Offline 100nx driver

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
Re: Tarantino stelt zich voor (update met wat winter foto's)
« Reactie #90 Gepost op: 22:35:12, zondag 01 maart 2015 »
mooie tripjes van +1000km, maar wat heeft die verbruikt op de duitse baan ? en met welke cruize snelheid ?

ik zit er ook aan te denken om me almera te vervangen voor een pulsar.
maar in mijn laatste trip oostenrijk had ik een cruize snelheid van +- 150 km/h en een verbruik van 1 op 18,5.
weet niet of de pulsar daar ook in de buurt van komt

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
  • Nissan Pulsar connect edition '15
« Reactie #91 Gepost op: 19:47:43, maandag 02 maart 2015 »
@100nx driver; Zeker een mooie trip  ;D. In totaal 2400km gereden.
Verbruik vergelijken is altijd erg lastig. Jij hebt een diesel als ik het goed heb...? Was jouw verbruik daadwerkelijk gemeten of afgelezen op de bc? Waar in Oostenrijk heb je gezeten, welke route heb je gevolgd..? Wanneer ik via de A3 en de A7 via de Fernpass naar Innsbrück/Italië rijdt of via de A3, A5,  A8 en dan de A7 via de Fernpass is dat al zuiniger dan de 1e route  :o.
Daarnaast had ik een skibox op het dak. Maar goed, belangrijk voor mij is dat hij 35000km per jaar (het dagelijks gebruik) zuinig is en die 7 à 8000 vakantie kilometers per jaar, die erbij komen,  zijn zo wie zo onzuiniger. Je rijdt dan harder en bent bepakt en bezakt.

Gemiddeld heb ik 1 op 12,5 gereden. Op de autobaan in Duitsland tot aan Frankfurt tussen de 100-130,  harder was niet mogelijk ivm drukte. Na Frankfurt tot aan Füssen tussen de 130-160. De Fernpass is provinciale weg en de pas op en af. In Oostenrijk tussen de 100-130. De Brenner omhoog in z'n 4 of 5 rond de 90km p/uur, naar beneden rond de 130. Bijna op de plaats van bestemming moet ik nog een pas over  :).  Tijdens de vakantie van het huis naar de lift, beetje afhankelijk waar we gingen skiën.
Al met al en in niet ontevreden met dit verbruik. Ben benieuwd wat het in de zomer wordt.

Ik heb het verbruik van de Hyundai i30 (vorige auto) nog even vergeleken. In de winter was het 1 op 12 en in de zomer 1 op 12,9. Zelfde bagage,  locatie en route. De Pulsar lijkt iets zuiniger te zijn.

Beetje lang verhaal geworden, hahaha  ;D. Ik hoop dat je er wat aan hebt. De Pulsar bevalt in ieder geval wel erg goed.

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #92 Gepost op: 20:05:23, maandag 02 maart 2015 »
Vandaag (was nog een dagje vrij) de Pulsar maar 'even' gewassen.
Eerst naar de wasbox gereden om het de hogedrukreinig er het zout van de auto te spuiten en ook goed de wielkasten te ontdoen van alle zooi. Had ook een emmer met warm water en sop meegenomen.
Auto daar gewassen maar het resultaat was bedroevend,  de zijkanten zaten enorm onder de vliegroest  :irri:;

Dus maar naar huis gereden om daar de auto onder handen te nemen. 'The magic' Iron-X tevoorschijn getoverd en de auto ingespoten;

Daarna weer gewassen en nu wel schoon gelukkig. Wat een geweldig spul is dat toch;

Offline Jan-Paul

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #93 Gepost op: 21:58:46, maandag 02 maart 2015 »
Mooi gedaan! Tast iron-x de waxoyl niet aan? Zo super is die bescherming vaak niet.

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #94 Gepost op: 22:07:25, maandag 02 maart 2015 »
Keurig! Denk overigens dat het inderdaad een goed idee is om de auto spoedig te voorzien van een goede waxlaag :)

Offline Galaxis

• NCN Forum Member
  • Almera N15 SR GA16DE --- Renault Megane Estate DcI
    • Webdesign
« Reactie #95 Gepost op: 22:29:22, maandag 02 maart 2015 »
Mooie wasbeurt, maar waar komt die "vliegroest "vandaan ? Remstof ?

Offline 100nx driver

• NCN Forum Member
« Reactie #96 Gepost op: 17:40:23, dinsdag 03 maart 2015 »
Het vebruik vind ik wel een beetje tegenvallen.

ik rij met het oude type 2,2 diesel motor, fabrieksopgave van 1 op 17,5 maar met een paar kleine aanpassingen zit ik toch regelmatig boven de 1 op 19. en 1 op 21 als beste ooit.  Mijn ritje was naar Westendorf . bij Arnhem de grens over  E35 tot aan Frankfurt, A3 Nurnberg,  A9 München, en vervolgens a99/a94 bij kufstein de grens over. het vebruik van 1 op 18,5 gemeten van pomp tot pomp want ik heb geen bc.

Als leuke referentie heeft de duitse Adac ook een eco-test. waar onder andere ook een stukje duitse "autobahn profiel" in zit.
continue tussen de 120-130 km/h cruizen.  hier zie je dat veel kleine benzine motoren extreem veel gebruiken.

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #97 Gepost op: 19:54:07, woensdag 04 maart 2015 »
Mooi gedaan! Tast iron-x de waxoyl niet aan? Zo super is die bescherming vaak niet.

Geen idee Jan Paul......gelo of het niet. Heb er bij de Hyundai niets van gemerkt.  Je schrijft, zo super is die bescherming vaak niet...., bedoel je dan de waxoyl. ....? De Hyundai was mijn eerste auto met waxoyl en was er wel tevreden over. Maar ik ben dan ook wel een poetser  :D.

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #98 Gepost op: 20:00:36, woensdag 04 maart 2015 »
Keurig! Denk overigens dat het inderdaad een goed idee is om de auto spoedig te voorzien van een goede waxlaag :)

Mijn auto staat altijd in de wax Rens, dus geen zorgen. Voor de vakantie z'n beurtje gehad en maandag natuurlijk.  Heb hier een aardig arsenaal poetsspullen staan en de DAP 900  ;D. Ik vermaak me wel.

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #99 Gepost op: 20:09:06, woensdag 04 maart 2015 »
Mooie wasbeurt, maar waar komt die "vliegroest "vandaan ? Remstof ?

Nee, kleine ijzerdeeltjes die voornamelijk van sneeuwkettinge n komen waarmee door andere weggebruikers gereden wordt. Bijvoorbeeld vrachtverkeer, sneeuwschuiver s en tractors (zie één van eerdere foto's). Ik denk na elke wintersport,  wat blijft er wel niet op de auto's achter die alleen even door de wasstraat gereden worden en nooit een beetje wax zien  :-[.

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #100 Gepost op: 20:25:30, woensdag 04 maart 2015 »
@100nx driver,  jouw verbruik is zeker heel netjes.
Zoals ik schreef, ik vind het belangrijker dat de auto tijdens mijn dagelijkse ritten 1 op 17 / 1 op 18 'loopt' en tijdens een vakantie rit onzuiniger. Maar nog steeds vind ik een gemiddelde van 1 op 12,5 niet slecht over de gehele rit en het rijden daar (elke dag één stuk bergop in z'n 2 of 3) met een grote skibox op het dak.

Afgelopen 24 uur heen en weer naar Denemarken geweest met de A6 3.0 tdi van de zaak,  je wilt niet weten wat een diesel kan verbruiken  :wedgie1::wedgie1: Is de Pulsar op topsnelheid zuinig bij  :cheer:.

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #101 Gepost op: 21:00:34, woensdag 04 maart 2015 »
nieuwe autos mag je die dan al meteen (licht) polijsten ?
dap is wel een super apparaat :)

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #102 Gepost op: 22:00:43, woensdag 04 maart 2015 »
Na de behandeling met waxoyl een week niet wassen ivm uitharden is het advies.
Nieuwe auto's licht polijsten kan wel. Ik heb mijn auto nu 4 weken, heeft 3 weken bij de dealer gestaan en is waarschijnlijk in 2014 al gespoten.
Maar ik polijst de auto ook niet. In de wax zetten en polijsten is totaal iets anders. Gebruik eventueel bij verse lakken/nieuwe auto's een licht polijsten middel zoals bijvoorbeeld V36  optical grade cut polish van Chemical Guys. In polijst zit kalk als schuurmiddel. In wax oliën die de lak voeden, beschermen en een mooie glans geven  8).

En idd, de DAP is een fijn apparaat  :applaus:

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #103 Gepost op: 22:01:26, woensdag 04 maart 2015 »
Kijk eens aan, nog een poetser! Leuk!

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #104 Gepost op: 22:02:11, woensdag 04 maart 2015 »
 ;D ;D ;D ;D