Auteur Topic: Nog geen Nissan, wel nieuw: Update p5 -> auto gekocht!  (gelezen 67429 keer)

Offline Loek54

• Vliegende Hollander
  • NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • VE + Fe
    • G20.net
Re: Nog geen Nissan, wel nieuw: Auto in het vizier! Paar vragen over HB p4.
« Reactie #60 Gepost op: 21:06:35, zondag 22 april 2012 »
Vwb de folie op de raamstijlen: die kun je vrij simpel verwijderen en vervangen.
Ik heb er zelf carbonfiber dekplaatjes over heen gezet (via een USA forum bemachtigd).
Tevens kun je er verchroomde afdekplaatjes voor kopen (ebay).
Soms is gewoon in kleur van de auto laten het mooist.

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #61 Gepost op: 21:16:59, zondag 22 april 2012 »
Zo staat het in kleur

voor grote foto
klik

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
« Reactie #62 Gepost op: 21:29:50, zondag 22 april 2012 »
Voor ik mijn auto kocht deed de achterruitenwi sser het ook niet. Schijnt dat die dingen nog wel eens stuk willen gaan als de ruitenwisser vastgevroren zit.

Kun je de pookknop niet de andere kant op draaien, zodat je hem vast draait? Ik denk trouwens dat de rubber knop gedraaid op de moer zit.

Kan je eens wat foto's maken van de achterklep?

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #63 Gepost op: 21:41:10, zondag 22 april 2012 »
Zo staat het in kleur

Ziet er goed uit, ik had al even gekeken naar je auto nav. je eerdere reactie op die vraag. De auto die ik nu op het oog heb ziet er overigens wat dat betreft beter uit en heeft overigens dezelfde kleur. Misschien verwijder ik de folie ook wel maar laat ik de huid van de beer niet verkopen voor hij geschoten is.

Voor ik mijn auto kocht deed de achterruitenwi sser het ook niet. Schijnt dat die dingen nog wel eens stuk willen gaan als de ruitenwisser vastgevroren zit.

Kun je de pookknop niet de andere kant op draaien, zodat je hem vast draait? Ik denk trouwens dat de rubber knop gedraaid op de moer zit.

Kan je eens wat foto's maken van de achterklep?

Hoe heb je het opgelost met die ruitenwisser? De pookknop zit of vast en dan dus een kwartslag verkeerd of hij draait los, kan ook goed zijn dat de knop verdraaid is op de moer, goed gedachte. Lijkt me sowieso geen echt probleem, ik denk dat ik (erg weinig ervaring met zelf sleutelen aan auto's maar niet gruwelijk onhandig oid) dat wel voor elkaar krijg.

Foto van de achterklep kan ik maken maar dat zal dan pas bij de 2e proefrit zijn. Er is overigens weinig aan te zien, ziet er prima uit, sloot ook goed en ging probleemloos open en dicht. Hij ligt alleen iets dieper dan de plaatdelen eromheen. Niet scheef oid. Vandaar dat ik me afvroeg of de klep misschien te stellen is?

Ik zal overigens ook nog even checken voor lekkages achterin, ik wil daar toch nog even kijken naar reservewiel en eventueel schadeherstel. Als ik daar geen sporen van kan vinden heb ik er wel vertrouwen in.

Waar zit trouwens het gereedschap bij een Primera? Bij een eerdere exemplaar kon ik alleen de krik vinden maar geen gereedschap voor bandenwissel ed. (de verkoper ook niet dus het was er gewoon niet). Dan kan ik dat ook nog even checken. Liever nu dan een keer om 3.00 s'nachts in de stromende regen ;)

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #64 Gepost op: 21:46:25, zondag 22 april 2012 »
Die ligt meestal onder het reservewiel...

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
« Reactie #65 Gepost op: 21:52:42, zondag 22 april 2012 »
De dealer heeft de ruitenwisser gerepareerd voordat de auto werd afgeleverd. Maar de monteur deed alsof het niets voorstelde, dus misschien heb je geluk en stelt het ook niets voor.

Ik bedenkt me net ook dat mijn pookknop ook scheef zat als ik hem vast draaide. Ik heb dat toen opgelost door er van dat tape omheen te wikkelen wat je normaal gesproken gebruikt voor het waterdicht maken van verwarmingslei ndingen ect. Werkt perfect.

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #66 Gepost op: 22:10:44, zondag 22 april 2012 »
Da's ook een mooie fix :applaus:

Wat betreft het gereedschap, dat dacht ik al. Bij de vorige mistte het dus maar nu weet ik iig. dat er geen goed verborgen vakje ergens zit. Enfin, ik hoop eerdaags weer te kunnen gaan kijken en heb er best wel zin in eigenlijk. Het wordt wel een project maar de auto heeft zeker potentie...

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #67 Gepost op: 08:31:24, maandag 23 april 2012 »
Ik bedenkt me net ook dat mijn pookknop ook scheef zat als ik hem vast draaide. Ik heb dat toen opgelost door er van dat tape omheen te wikkelen wat je normaal gesproken gebruikt voor het waterdicht maken van verwarmingslei ndingen ect. Werkt perfect.

Teflon Tape dus :P

Offline Dagobert27

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #68 Gepost op: 12:27:50, woensdag 02 mei 2012 »
Ter info,

De Nissan Dealer zit niet in Heemskerk, maar in Beverwijk en is nu een Suzuki Dealer, je hebt nog wel in Ijmuiden een Nissan Dealer Stormvogels  ( al 3x beste Nissan Dealer van Nederland) 

Groeten Frank

Offline Colinissan

• NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
« Reactie #69 Gepost op: 13:40:16, woensdag 02 mei 2012 »
Ter info,

De Nissan Dealer zit niet in Heemskerk, maar in Beverwijk en is nu een Suzuki Dealer, je hebt nog wel in Ijmuiden een Nissan Dealer Stormvogels  ( al 3x beste Nissan Dealer van Nederland) 

Groeten Frank

4x al zelfs ;)

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #70 Gepost op: 21:34:26, vrijdag 04 mei 2012 »
Even een update. Na een tweede proefrit + kritische blik is deze het niet geworden. Het gevoel was uiteindelijk niet goed genoeg, op papier klopte het allemaal wel (lage km-stand + NAP, onderhoudsboek jes) maar aan alles was te zien dat de auto slecht was behandeld. Er waren aardig wat dingen stuk en toch wel erg veel krassen, deukjes ed. De prijs was er wel naar maar dan betaal ik toch liever wat meer...

Komt bij dat ik in de standaard stoelen toch minder lekker zit dan in de sportstoelen. Ik richt me dus op een 'sport' nu en zoek verder...

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
Re: Nog geen Nissan, wel nieuw: Nog steeds op zoek...
« Reactie #71 Gepost op: 20:38:37, woensdag 15 augustus 2012 »
Zo, even het stof eraf blazen. Ja, ik was nog steeds op zoek en ook regelmatig even op het forum maar had weinig nieuws te melden. Er kwamen een paar interessante auto's voorbij maar die waren alweer verkocht voor ik tijd had om überhaupt te gaan kijken. Maar toen was het vakantie, normaliter ben ik weinig vrij gedurende het jaar en neem ik het er even van in de zomer. Nu ook dus, tripje naar de Alpen gemaakt met vrienden om te fietsen. De corolla liet zich weer eens van zijn beste kant zien door zonder te morren en zwaar beladen met drie man + flinke fietsen 12 uur heen en terug vrijwel non-stop af te raffelen zonder problemen. Daarna kamperen met de kinderen en nog een weekje in een bungalow. Erg geslaagd allemaal maar het was wel even secuur inpakken om alles mee te krijgen. Ik hield dus nog steeds het auto aanbod in de gaten...

Om een lang verhaal kort te maken, terug van vakantie stond er een auto op MP. Gebeld, gaan kijken en gekocht. Blijft een raar moment om je oude auto opeens achter te laten maar niet getreurd want nu staat de nieuwe voor de deur. Vanochtend nog even snel een paar foto's gemaakt van de Corolla (daar had ik eigenlijk nauwelijks foto's van):

en dan (tromgeroffel.. .)

P11-144, 2.0 Sport Plus HB, 2002. Ongeveer 113.000 op de teller (NAP) en voor zover ik kan beoordelen op een paar kleinigheden na in prima staat. Eerdaags gaat hij naar de dealer om de hoek voor een check-up en een beurt en dan maar eens kijken wat we er verder mee willen.

Met trekhaak (vereiste) en als bonus lag er ook een setje dakdragers achterin. Die kan dus wel wat expedities aan in de toekomst. Om het te vieren ben ik me meteen maar aan het aanmelden als volwaardig lid van de club en zal ik binnenkort een nieuw topic starten bij de leden-auto's. Kan ik daar mooi verder gaan met stomme vragen stellen en kijken of het me een keer lukt een scherpe foto te maken ;)

Iedereen bedankt voor de hulp tot nu toe :applaus:

« Laatst bewerkt op: 20:48:47, woensdag 15 augustus 2012 door toto »

Offline primera se

• NCN Club Member
  • *
Re: Nog geen Nissan, wel nieuw: Nog steeds op zoek...
« Reactie #72 Gepost op: 20:40:40, woensdag 15 augustus 2012 »
Een van de mooiste auto's (zeker in die kleur) van nissan, mooie aankoop!!

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
Re: Nog geen Nissan, wel nieuw: Update p5 -> auto gekocht!
« Reactie #73 Gepost op: 20:57:32, woensdag 15 augustus 2012 »
Dank! Ik (we) zijn er dan ook erg blij mee, zeker in deze kleur en uitvoering inderdaad. Eerlijk gezegd vind ik de sedan iets mooier qua lijn maar dit is dan wel weer een stuk praktischer met het gezin en alle andere rommel die ik doorgaans meesleep.

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
Re: Nog geen Nissan, wel nieuw: Update p5 -> auto gekocht!
« Reactie #74 Gepost op: 21:02:34, woensdag 15 augustus 2012 »
Nette wagen. Idd 1 van de mooiere kleuren van de 144. En ook 1 van de mooiste uitvoeringen ;)