Auteur Topic: Nog geen Nissan, wel nieuw: Update p5 -> auto gekocht!  (gelezen 66895 keer)

Offline Griffin1971

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
Re:Nog geen Nissan, wel nieuw: Even voorstellen dus.
« Reactie #30 Gepost op: 22:34:35, vrijdag 16 december 2011 »
Is geen Sport Plus. Die heeft namelijk Xenon en (een soort van) sport stoelen. Die heeft deze niet. En hij heeft ook geen Sport Plus velgen. Desondanks ziet de auto in de advertentie er netjes uit. Een hoop geld, maar als die auto bij Manenschijn staat kun je er denk ik wel vanuit gaan dat je iets betrouwbaars hebt.

wel een beetje een grijze muis (vooral de binnenkant)...

Offline Colinissan

• NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
« Reactie #31 Gepost op: 23:29:00, vrijdag 16 december 2011 »
Nonnekens in Bussum is een garage die grote kennis van Nissan heeft. ik ken het bedrijf nog van de tijd dat ze in de Herenstraat 37/40 in Hilversum zaten, nu een jaar of 10 geleden. volgens mij nog een garage van het oude stempel waar je nog langs kunt voor een babbel en een kop koffie. ze hebben gecombineerd dealerschap met Citroën.

Das leuk. Nonnekens heb ik een hele tijd mijn almera in onderhoud gehad. Toen zaten ze idd in het centrum nog.
Heb nog een remus uitlaat vande zoon Bjorn over genomen. Doe ze maar de vriendelijke groeten van Liem ;)

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #32 Gepost op: 10:35:01, zaterdag 17 december 2011 »
Als je die auto uit de advertentie haalt, weet je zeker dat hij bij eeb dealer weg komt waar de mensen goed opletten met wat ze verkopen. Ze hebben een goede reputatie en zijn landelijk bekend.

Offline Forsaken

• NCN Forum Member
  • Powered by NCN
« Reactie #33 Gepost op: 04:59:30, maandag 19 december 2011 »
Is geen Sport Plus. Die heeft namelijk Xenon en (een soort van) sport stoelen. Die heeft deze niet. En hij heeft ook geen Sport Plus velgen. Desondanks ziet de auto in de advertentie er netjes uit. Een hoop geld, maar als die auto bij Manenschijn staat kun je er denk ik wel vanuit gaan dat je iets betrouwbaars hebt.

Nou gezien deze witte teller platen heeft, volgens mij had enkel een sport uitvoering dat?
of  vergis ik mij daar in?
gezien die zij strips spiegels skirs in kleur zijn gespoten is het een plus versie.

waarbij  ik dan redeneer een sport plus .

standaard xenon op een p11-144?

i guess not :)

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #34 Gepost op: 07:53:34, maandag 19 december 2011 »
I guess so.

Zowel de Sport Plus, als de Elegance plus hadden af fabriek xenon.

Offline Forsaken

• NCN Forum Member
  • Powered by NCN
« Reactie #35 Gepost op: 18:36:25, maandag 19 december 2011 »
klopt inderdaad, ff na gezocht :D

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #36 Gepost op: 19:41:51, vrijdag 13 januari 2012 »
Even een update maar helaas nog weinig te melden, nog steeds zoekende. Ik ben wel regelmatig op het forum maar vooral om te lezen en een oogje op het verkoopdeel te houden.

Al wel wat wijzer mbt het aanbod. Helaas weinig bij me in de buurt dus van kijken/proefrijden laat staan kopen is nog niets gekomen. Ik heb het vrij druk gehad met werk en gezin en omdat ik onregelmatig werk ben ik vaak in gezelschap van twee kleintjes als ik vrij ben en da's niet ideaal om naar een auto te zoeken.

Qua idee ben ik er aardig uit. Ik houd een oogje open voor een P11-144 station met lage km stand maar die kom ik maar weinig tegen. Ik houd ook mijn ogen open voor een dito P11 die ik eerlijk gezegd op het oog mooier vind en daar heb ik wel twee kandidaten die ik hoop binnenkort eens te gaan bekijken.

Tips en ideeen zijn nog altijd welkom dus O0

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
Re: Nog geen Nissan, wel nieuw: Snelle vraag.
« Reactie #37 Gepost op: 13:48:19, zaterdag 31 maart 2012 »
Ik post weinig maar lees veel en ben nog steeds op zoek ;)

Even een snelle vraag: Ik hoop binnenkort te gaan kijken naar een P11-144 HB. De auto heeft ongeveer 95k op de teller staan, zijn er onderhoudstech nisch dingen waar ik rekening mee moet houden, die gebeurd moeten zijn of er snel aan zitten te komen? Deze hebben een distributie-ketting toch? Zijn er andere aandrijfremmen waar ik rekening mee moet houden? Volgens de verkoper is de auto dealer onderhouden maar dat wil ik natuurlijk wel even checken.

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 13:57:42, zaterdag 31 maart 2012 door toto »

Offline SChief

• NCN Forum Member
  • '98 Primera P11 2.0
« Reactie #38 Gepost op: 13:57:01, zaterdag 31 maart 2012 »
Ik zou hier even een kijkje nemen.

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #39 Gepost op: 14:20:43, zaterdag 31 maart 2012 »
Had ik al eens gelezen maar kan inderdaad geen kwaad om het nog eens te doen. Ik vroeg me af of er nog aandachtspunte n aan de specifieke km stand te koppelen zijn. Uit het 'aankoop' topic maak ik wel op dat het niet ongebruikelijk is dat rond de 150.000 km de ketting + spanner vervangen moet worden. Da's een dure... Op zich geen probleem als ik er nog 50.000 km mee vooruit kan maar de ketting van mijn huidige Toyota draait al + 200k zonder problemen, ben ik verwend? Ik heb natuurlijk het liefst een auto die met regulier onderhoud lachend naar de 300k raced  ;)

Anyway, meer tips zijn welkom en de aanwijzingen uit het aankoop topic neem ik natuurlijk mee als ik ga kijken. Gaat alleen wel even duren, volgende week vrijdag op z'n vroegst. Even duimen maar dat hij er dan nog staat.
« Laatst bewerkt op: 15:35:01, zaterdag 31 maart 2012 door toto »

Offline Mark N14 SR20DE

• NCN Forum Member
« Reactie #40 Gepost op: 15:35:47, zaterdag 31 maart 2012 »
De eerste ketting en spanner zitten er bij mij al 350.000 in... Ketting ratelt alleen bij koude start (1 a 2 sec) maar hoort, de spanner moet op druk komen.

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #41 Gepost op: 16:04:07, zaterdag 31 maart 2012 »
Da's goed om te horen. Herkenbaar ook, mijn toyota had na een paar dagen stilstaan ook zijn eerste rateltje en ik vermoed dat dit hetzelfde is.

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #42 Gepost op: 20:33:28, vrijdag 06 april 2012 »
Eerste proefrit zit erop. P11-144, 95.000 op de klok (aantoonbaar). Reed goed, trok een beetje naar rechts maar geen trillingen of rare geluiden. Kwestie van uitlijnen dus. Helaas was de auto er cosmetisch minder goed aan toe. Veel krasjes, plekjes en ook van binnen wat uitgeleefd. Wel op te knappen en ik kan het meenemen in de onderhandeling en natuurlijk. Ik ben wel van plan om nog een paar exemplaren te gaan bekijken dus hopelijk binnenkort meer...

Toch een vraag:

*De folie op de raamstijlen was enorm gerimpeld bij deze auto, heb ik nog nooit zo erg gezien. Je zou zeggen dat dit makkelijk op te lossen is met nieuwe folie. Heeft iemand dat wel eens gedaan en/of weet iemand waar je geschikte folie kunt vinden?

Offline Twin Cam

• NCN Club Member
  • *
Re: Nog geen Nissan, wel nieuw: Proefrit gemaakt...
« Reactie #43 Gepost op: 16:31:16, zaterdag 07 april 2012 »
die folie is idd een kwaal
maar makkelijk op te lossen
gloof dat 3M van die folie heeft maar je kunt het der ook af laten en dan heb je het mooi in kleur

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
Re: Nog geen Nissan, wel nieuw: Proefrit gemaakt...
« Reactie #44 Gepost op: 16:52:08, zaterdag 07 april 2012 »
Ik zou eht lekker in kleur laten. vind ik net wat mooier. Zelf heb ik het ook.