Inmiddels weer een dagje vrij gehad dus twee proefritten gepland. De eerste ging helaas niet door omdat de auto (zwarte sport + station) net voordat ik arriveerde door iemand anders was gekocht. Door naar de volgende die ik redelijk uitgebreid heb bekeken, die nog steeds een optie is maar waar ik nog wel wat vraagtekens bij heb. De auto heeft wat schade maar daar is de prijs ook na. Zowel de voor- als achterbumper zitten een klein beetje los en hebben wat lakschade. Daarnaast een paar klein krassen, klein deukje en een knikje. Bij deuk en knik is de lak nog intact dus misschien dat ze makkelijk weer uit te deuken zijn en de krassen knappen waarschijnlijk flink op als de auto gepolijst wordt. De auto is donkerblauw dus de schade's vallen niet heel erg op. Van een afstandje ziet het er gewoon netjes uit.
Toevallig stond de auto naast een schade bedrijf (zonder banden met de verkoper) waar ze meteen even gekeken hebben. De bumpers zijn vrij makkelijk te verhelpen maar moeten er dan wel even af en de schade is licht. Gewoon parkeerschade naar zijn inschatting, de auto heeft dus geen echt harde klappers gemaakt. Iemand ervaring met de het weer netjes monteren van een bumper? Dit is wel iets dat ik sowieso snel netjes zou willen hebben als ik besluit de auto te kopen.
Het interieur ziet er verder netjes uit en de km stand is laag. Ik ben van plan eerdaags nog een keer te gaan kijken en een uitgebreide proefrit te maken. Er waren drie dingen die me opvielen en waar iemand misschien advies over kan geven:
*De pookknop stond ongeveer een kwartslag gedraaid, als je hem goed draait komt hij echter los. het lijkt me dus dat de schakelhendel zelf gedraaid is maar kan dat überhaupt of is er iets anders aan de hand?
*Het is een HB en het viel me op dat het horizontale deel van de achterklep een beetje verzonken was (3-4mm) tov. van de carroserie eromheen. Daarvan gingen mijn alarmbellen even rinkelen omdat ik aan schade dacht maar hij heeft het aan beide zijden. Is dit normaal of is dit iets dan bijgesteld moet worden? Als ik de auto weer ga bekijken ga ik sowieso ook nog even heel goed naar de kofferbak kijken of ik sporen van schadeherstel ed. zie maar als iemand hier op basis van deze gegevens iets over kan zeggen: Graag.
*De achterruitwiss er doet het niet, ik hoor hem wel schakelen maar hij draait niet. Iemand een idee wat het kan zijn? Zekering oid. lijkt me niet want ik hoor hem dus wel schakelen, kapot motortje? Wat zou dat gaan kosten?
Ondanks deze minpunten zie ik er wel wat in, km-stand en staat van onderhoud zijn wel goed en ik denk dat ik er wel een goede prijs bij kan maken. Dan houd ik budget over om de minpunten te verhelpen en het een en ander naar wens te maken. Het gaat overigens een een P11-144 Elegance HB.