Auteur Topic: Nog geen Nissan, wel nieuw: Update p5 -> auto gekocht!  (gelezen 66891 keer)

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
Re: Nog geen Nissan, wel nieuw: Proefrit gemaakt...
« Reactie #45 Gepost op: 21:22:03, zaterdag 07 april 2012 »
Ok, dat is goed om te weten. Helaas was dat niet het enige minpunt van deze auto, hij was technisch goed maar oogde erg uitgeleefd. We hadden er dus geen goed gevoel bij. Vandaag heb ik nog een exemplaar bekeken, die zag er op een kleine schade aan de achterbumper na een stuk beter uit. Helaas was de technische staat minder, laatste beurt in het boekje was in 2007 en de auto was duidelijk aan onderhoud toe. Het blijft lastig om dat soort dingen via de telefoon te weten te komen voor je gaat kijken, zou fijn zijn als mensen daar wat eerlijker in zijn. Hij reed op zich goed maar maakte opvallend veel lawaai, twijfelgeval maar kan een goede auto worden met een flinke investering aan onderhoud. Ga ik nog even in de gaten houden.

Hopelijk ga ik deze week nog een exemplaar in A'dam bekijken.

Offline Lucas P11GT

• NCN Mooiste wielen 2010
  • NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • Beautiful red and silver machine
    • http://www.nissanclub.nl/index.php
« Reactie #46 Gepost op: 22:03:35, zaterdag 07 april 2012 »
idd gewoon verschillende auto's bekijken.

Rijd anders ook even als het kwa afstand lukt in een auto die een stuk duurder te koop staat en jonger is, dan weet je iig hoe hij zou moeten rijden. Een P11-144 is best een stille auto namelijk die veel comfort heeft. Als je op het gas gaat dan hoor je het blok best wel weer presteren.

iig , suc6 met de zoektocht en ga niet over 1 nacht ijs!

Offline Antony

• NCN Forum Member
  • Only God can Judge me
« Reactie #47 Gepost op: 12:17:11, zondag 08 april 2012 »
You've got mail  :)

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #48 Gepost op: 20:47:18, dinsdag 10 april 2012 »
Bedankt voor de tips, ik zoek inderdaad rustig verder. Gaat weer even duren want voorlopig laat mijn werkschema (zowel op mijn werk als thuis  ;D ) het even niet toe om daadwerkelijk te gaan kijken. Ik heb al wel weer een paar goede opties op het oog. Gaat vast wel lukken dus...

Kan iemand me wat advies geven over velgen? Een 'upgrade' qua velgen staat namelijk hoog op de wensenlijst. Ik weet in theorie wel hoe het werkt en op welke maten ik moet letten maar heb er weinig ervaring mee. Ik heb al wel lopen zoeken op het forum maar niet echt concreet gevonden wat ik zocht (links naar nuttige topics zijn ook welkom)

Ik wil graag 16" of 17" velgen met een sportieve look en neig naar zwart of antraciet/gun-metal. Volgens mij moet ik 4x100 hebben qua steek, maar wat is aan te raden als ET waarde?

In het topic van Xtrail rijder las ik dat hij gekozen heeft voor iets grotere banden dan standaard (205-55-16 ipv. 205-50-16). Dit om de teller afwijking wat te verminderen en de wielkasten beter uit te vullen. Het resultaat ziet er inderdaad goed uit. Meer mensen die dat zo gedaan hebben? Aanrader?

Laatste vraag: er worden zo veel velgen aangeboden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wat voor budget heb ik ongeveer nodig voor een (nieuwe) set velgen + banden, goed spul maar ik heb geen bijzondere voorkeur voor een duur of zeldzaam type. Is 500/600 euro reëel of moet ik met meer rekening houden? Zijn er tips voor bepaalde aanbieders (regio randstad)? Tweedehands mag natuurlijk ook dus tips (of aanbiedingen) zijn welkom.

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
Re: Nog geen Nissan, wel nieuw: Vragen over velgen p4.
« Reactie #49 Gepost op: 19:29:10, donderdag 12 april 2012 »
Als je voor een Primera gaat, ben je steek 4x114,3 nodig. Als je voor een maatje groter als aangeraden gaat geeft dat idd een meer gevulde look. Je kilometertelle r zal dan wel iets afwijken (of juist minder als hij veel te weinig aangeeft)

ET 37 tot ET 45 zal het mooiste staan bij een 7J (breedte van de velg) velg. Dit met bandenmaat 215/55/16 of 215/50/17.

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
« Reactie #50 Gepost op: 20:09:23, donderdag 12 april 2012 »
205-55-16 ipv. 205-50-16 is niet alleen voor de opvulling van de wielkast. Prijstechnisch is die maat wat interessanter. Ik heb die maat ook als winterbanden. En ik merk nagenoeg niets van een afwijking in de teller.

Voor je op zoek gaat naar velgen kun je het beste eerst weten welke kleur de auto heeft. Dat doet namelijk ontzettend veel. Persoonlijk vind ik gunmetal heel erg mooi staan onder een zilvergrijze auto. En witte velgen vind ik heel erg mooi staan onder een zwarte of een rode auto.

Voorbeeld:

Velgen kunnen de auto maken of kraken. Ik zou daarom ook sneller een mooie (nette) tweedehands set kopen dan een nieuwe set voor het zelfde geld, die er een beetje goedkoop uit ziet.

Succes met de zoektocht in ieder geval. O0

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #51 Gepost op: 20:48:42, donderdag 12 april 2012 »
En eventueel een maatje groter is ook niet erg.

2 voorbeelden:

Zonder verlaging

Met verlaging:

En met andere velgen:

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #52 Gepost op: 15:40:04, vrijdag 13 april 2012 »
Bedankt voor de info, enneh, mooie wagens, heren!

Het lijkt misschien een beetje gek dat ik al naar velgen kijken voor er een auto is gekocht maar een van de opties is een auto zonder velgen en banden vandaar. Verder niet verkeerd om me alvast even te verdiepen want het aanbod is enorm zoals ik al zei.

Tot nu toe vond ik op MP deze als optie: http://link.marktplaats.nl/547245827 Niet zo opvallend maar dat vond ik juist wel wat hebben. Ik kan op MP ed. niet zo veel vinden dus tips/links en aanbiedingen zijn welkom.

...en heb ik eens gekeken bij www.maicos.nl en www.jappower.nl Zijn er nog tips voor andere shops? De lokale velg + bandenboer die me weleens aangeraden is bestaat niet meer (falliet) dus...

Deze spreken me bijvoorbeeld wel aan:  http://www.maicos.nl/evolution-s013-gunmetallic-17-7-0-j-4x114-3-40.html

maar ik vind het nog best lastig om me voor te stellen hoe het er onder een auto uit gaat zien. Ik blijf dus nog even plaatjes kijken ;)
« Laatst bewerkt op: 20:59:36, vrijdag 13 april 2012 door toto »

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
Re: Nog geen Nissan, wel nieuw: Auto in het vizier, vragen over aanschaf! p4.
« Reactie #53 Gepost op: 13:17:39, zondag 22 april 2012 »
Inmiddels weer een dagje vrij gehad dus twee proefritten gepland. De eerste ging helaas niet door omdat de auto (zwarte sport + station) net voordat ik arriveerde door iemand anders was gekocht. Door naar de volgende die ik redelijk uitgebreid heb bekeken, die nog steeds een optie is maar waar ik nog wel wat vraagtekens bij heb. De auto heeft wat schade maar daar is de prijs ook na. Zowel de voor- als achterbumper zitten een klein beetje los en hebben wat lakschade. Daarnaast een paar klein krassen, klein deukje en een knikje. Bij deuk en knik is de lak nog intact dus misschien dat ze makkelijk weer uit te deuken zijn en de krassen knappen waarschijnlijk flink op als de auto gepolijst wordt. De auto is donkerblauw dus de schade's vallen niet heel erg op. Van een afstandje ziet het er gewoon netjes uit.

Toevallig stond de auto naast een schade bedrijf (zonder banden met de verkoper) waar ze meteen even gekeken hebben. De bumpers zijn vrij makkelijk te verhelpen maar moeten er dan wel even af en de schade is licht. Gewoon parkeerschade naar zijn inschatting, de auto heeft dus geen echt harde klappers gemaakt. Iemand ervaring met de het weer netjes monteren van een bumper? Dit is wel iets dat ik sowieso snel netjes zou willen hebben als ik besluit de auto te kopen.

Het interieur ziet er verder netjes uit en de km stand is laag. Ik ben van plan eerdaags nog een keer te gaan kijken en een uitgebreide proefrit te maken. Er waren drie  dingen die me opvielen en waar iemand misschien advies over kan geven:

*De pookknop stond ongeveer een kwartslag gedraaid, als je hem goed draait komt hij echter los. het lijkt me dus dat de schakelhendel zelf gedraaid is maar kan dat überhaupt of is er iets anders aan de hand?

*Het is een HB en het viel me op dat het horizontale deel van de achterklep een beetje verzonken was (3-4mm) tov. van de carroserie eromheen. Daarvan gingen mijn alarmbellen even rinkelen omdat ik aan schade dacht maar hij heeft het aan beide zijden. Is dit normaal of is dit iets dan bijgesteld moet worden? Als ik de auto weer ga bekijken ga ik sowieso ook nog even heel goed naar de kofferbak kijken of ik sporen van schadeherstel ed. zie maar als iemand hier op basis van deze gegevens iets over kan zeggen: Graag.

*De achterruitwiss er doet het niet, ik hoor hem wel schakelen maar hij draait niet. Iemand een idee wat het kan zijn? Zekering oid. lijkt me niet want ik hoor hem dus wel schakelen, kapot motortje? Wat zou dat gaan kosten?

Ondanks deze minpunten zie ik er wel wat in, km-stand en staat van onderhoud zijn wel goed en ik denk dat ik er wel een goede prijs bij kan maken. Dan houd ik budget over om de minpunten te verhelpen en het een en ander naar wens te maken. Het gaat overigens een een P11-144 Elegance HB.

« Laatst bewerkt op: 06:44:58, maandag 23 april 2012 door toto »

Offline SChief

• NCN Forum Member
  • '98 Primera P11 2.0
Re: Nog geen Nissan, wel nieuw: Auto in het vizier! Paar vragen over HB p4.
« Reactie #54 Gepost op: 16:55:50, zondag 22 april 2012 »
*De pookknop stond ongeveer een kwartslag gedraaid, als je hem goed draait komt hij echter los. het lijkt me dus dat de schakelhendel zelf gedraaid is maar kan dat überhaupt of is er iets anders aan de hand?

Kan zijn dat de schroefdraad die in de pook zit los is geraakt van de rest van de pook, dan kan je de pook blijven draaien terwijl het draad wel goed vastzit.

*De achterruitwiss er doet het niet, ik hoor hem wel schakelen maar hij draait niet. Iemand een idee wat het kan zijn? Zekering oid. lijkt me niet want ik hoor hem dus wel schakelen, kapot motortje? Wat zou dat gaan kosten?
Je hoort het relais dus wel maar de motor niet? Ik denk dan aan een kabelbreuk of een defecte motor.

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #55 Gepost op: 19:01:59, zondag 22 april 2012 »
Kan zijn dat de schroefdraad die in de pook zit los is geraakt van de rest van de pook, dan kan je de pook blijven draaien terwijl het draad wel goed vastzit.

Waar de hendel vastzit bedoel je? Is dat een plek waar je makkelijk bij kunt als je de hoes verwijderd? Hij schakelde verder overigens prima en er voelde niets los.

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #56 Gepost op: 19:05:48, zondag 22 april 2012 »
Waarschijnlijk kun je hem gewoon vast draaien. Maar ik zou als het een garagebedrijf is gewoon vragen de kleine dingen die je vindt klaar te maken ;)

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #57 Gepost op: 19:37:24, zondag 22 april 2012 »
Verkoper is handelaar, geen garage. Hij zit er overduidelijk ook niet op te wachten om dingen aan de auto te gaan doen. Het plan is dus om de auto te kopen voor zo weinig mogelijk en dan zoals hij is. Vandaar dat ik probeer een indruk te krijgen van de kosten die me te wachten staan (voor zover mogelijk natuurlijk, het blijft altijd een risico) Ik ben ook van plan om nog even bij mijn lokale Nissan dealer binnen te lopen voor advies. Helaas staat de auto te ver weg om ermee naar die garage te gaan maar ik kan nog wel kijken of ik een dealer in de buurt kan vinden die er even naar kan en wil kijken.

Aan de andere kant, soms moet je een risico nemen en als het onderhoud + km stand goed zijn durf ik dat ook wel aan. Het is me al wel opgevallen dat de beste auto's snel weg zijn, naast de eerder genoemde station is er ook al een andere verkocht voor ik überhaupt tijd had om te gaan kijken.

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #58 Gepost op: 19:49:12, zondag 22 april 2012 »
Waar staat de auo? Misschien dat er iemand in de omgeving woont die wel een aantal garagebedrijve n weet te zitten ;)

Offline toto

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #59 Gepost op: 19:52:23, zondag 22 april 2012 »
In Halfweg, er zit iig. een Nissan dealer in Heemskerk en eentje in Haarlem dus dat is een optie. Ik zal morgen eens in de telefoon klimmen als ik er aan toe kom...dat wil op mijn werk echter wel eens tegenvallen.
« Laatst bewerkt op: 21:11:50, zondag 22 april 2012 door toto »