De 1.8 schijnt wat meer koppel te hebben in het laag/midden, de GT moet het meer van de hogere toeren hebben zeg vanaf 4000 rpm en verder.
P11-144 is wat moderner qua uitstraling en interieur, GT is wat sportiever; sportstoelen, standaard wat verlaagd onderstel. Het is net wat jij wilt.
Beide auto's kunnen last krijgen van bonkende bovenste draagarmen, niet gevaarlijk maar irritant. Tevens goedkoop te fixen.
Zwak punt is ook het anti-vibratie rubber om beide aandrijfassen. Hieronder kan vocht blijven zitten waardoor op termijn de as kan knappen vanwege roestvorming. Rubbers eraf (laten) halen, inspecteren cq verven of assen vervangen is de remedie.
Verder raad ik je aan om de topics in de sectie 'Aankoopadvies' door te nemen, dan wordt alles je duidelijk.
Mbt reparaties: NCN'ers zijn je graag van dienst

edit
Offtopic: waar uit het Gooi kom je eigenlijk? Ik heb grootouders in Bussum, vrienden van mn ouders wonen in Naarden en voordat mn andere grootouders naar Eerbeek vertrokken woonden ze in Blaricum
