Auteur Topic: Dyno-meet 2010: aftertalk  (gelezen 190457 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline mipa

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 28156
  • Geslacht: Man
  • Zag je me vliegen
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #75 Gepost op: 10:15:10, maandag 29 november 2010 »
Auto                                             Pk                    Pk bank               verschil
1 - Laurens - SR20VE - P11                                131pk                   173pk                    42
2 - LennaertCoupe - GA16i – B12                         90pk                     77pk                    -13
3 - Stephen - GA16i - B12                                  90pk                     74pk                    -16
4 - Freek - SR20DET - TP10                               125pk                   287pk                    162
5 - DvM - SR20De - P10                                    125pk                   139pk                    14
6 - Robi-One - SR20VE - P11                              150pk                   188pk                    38
7 - Colinissan - MR16DTT - F15                           190pk                   217pk                    27
8 - Radium69 - SR20DE - N15                             143pk                   154,4pk                 11,4
9 - Chrismo - SR20DE - P11                                150pk                   147,8pk                -2,2
10 - Struben - SR20DE - P10eGT                         143pk                   133pk                   -10
11 - Zeurdoos - GA16DE - P10                            102pk                   87pk                     -15       
12 - Sylver84 - SR20DE - N14                             143pk                   156pk                     13
13 - Rene88 - SR20DET - S14a                            205pk                   186pk                     -19
14 - KeviNissan - SR20DET - S14a                        205pk                   228pk                    23
15 - Twin Cam - SR20DE - P11                             131pk                   128pk                    -3
17 - Green - CA18ET - Bluebird GSX                      135pk                   113pk                    -22
18 - BuijsseSr20de - Sr20de+T - N1                      143pk                   181pk                    38
19 - Texhnolith - SR20DET - S14                          205pk                   280pk                    75
20 - P10GTe - SR20DE - p10                                143pk                   136pk                    -7
22 - bob.88 - 4EFTE - EP91                                 116pk???             135whp

Ik wil iedereen bedanken voor de SUPER leuke dag.
Het regelen weer was een boel werk. Maar als iedereen zo netjes en snel meewerkt gaat het van een leiden dakje.
Wil dan ook iedereen bedanken voor de meewerking.
@ Zeurdoos. Tanx voor het actief filmen. Ben heel benieuwd
@ Peter bedankt voor het zoeken naar verloren schapen :)
@ Jeroen tanks voor het spelen voor financiële bank persoon :P
@ Robert bedankt voor het mee brengen van de bekers

Op naar de volgende keer.

Over de peugot nog. Hou natuurlijk me primera. Maar als je ziet wat 300 kilo in gewicht scheelt. DAMN
IK had meer pk dan de peugot en iets meer NM. Maar die peugot is echt wel sneller.

Offline Struben

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Powered by NCN
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #76 Gepost op: 10:20:54, maandag 29 november 2010 »
@ mipa. Ik heb gisteren nog even in mijn instructieboek je gekeken en daar staat de koppel toerenkromme van de SR20DE in. Hier staat dat deze motor 110 kW = 149,56 pk levert.
Dus mijn verlies is nog iets groter   :'(.

Maargoed, mijn auto rijd er niet slechter door.

Offline mipa

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 28156
  • Geslacht: Man
  • Zag je me vliegen
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #77 Gepost op: 10:31:17, maandag 29 november 2010 »
@ mipa. Ik heb gisteren nog even in mijn instructieboek je gekeken en daar staat de koppel toerenkromme van de SR20DE in. Hier staat dat deze motor 110 kW = 149,56 pk levert.
Dus mijn verlies is nog iets groter   :'(.

Maargoed, mijn auto rijd er niet slechter door.
Ach we gaan wel eens kijken.
Begin eens met compressie test

Offline Struben

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Powered by NCN
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #78 Gepost op: 10:33:56, maandag 29 november 2010 »
mwha. Ik denk dat ik er voorlopig niks aan doe. Geen zin in.

Ik heb trouwens wel 178 nm koppel (standaard 180) alleen zakt het koppel te snel bij toenemend toerental.

Offline mipa

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 28156
  • Geslacht: Man
  • Zag je me vliegen
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #79 Gepost op: 10:35:45, maandag 29 november 2010 »
mwha. Ik denk dat ik er voorlopig niks aan doe. Geen zin in.

alleen zakt het koppel te snel bij toenemend toerental.

Dat zou nog wel eens kunnen komen door vervuilde injectors. Hoe meer toeren hoe meer peut. Maar als die peut er niet komt dan zakt je koppel onwijs snel in.

Offline Struben

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Powered by NCN
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #80 Gepost op: 10:36:48, maandag 29 november 2010 »
Dat zou nog wel eens kunnen komen door vervuilde injectors. Hoe meer toeren hoe meer peut. Maar als die peut er niet komt dan zakt je koppel onwijs snel in.

Zou idd kunnen ja. Ik zal vanavond de A/F ratio is even bekijken in het gebied waar ik koppel mis.

Offline mipa

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 28156
  • Geslacht: Man
  • Zag je me vliegen
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #81 Gepost op: 10:38:03, maandag 29 november 2010 »
Zou idd kunnen ja. Ik zal vanavond de A/F ratio is even bekijken in het gebied waar ik koppel mis.
Zat al te zoeken of je hem had gepost. Ben benieuwd


Zal trouwens die van me broertje morgen proberen te posten.

Offline D34dly

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 114
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #82 Gepost op: 10:43:57, maandag 29 november 2010 »
@ bob zijn score..

Erg netjes..
Fabrieks opgave krukas vermogen is 135pk en wat die nu heeft 156,5pk is erg netjes dus :)

Offline Texhnolith

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 40
    • Wangan Warriors
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #83 Gepost op: 10:46:10, maandag 29 november 2010 »
Standaard heeft een S14 toch 200pk?

Maar ondanks me slechte run toch nog 280pk :)
Denk dat als ik echt een goede run had gehad wel een tikje meer had gehad.

Offline mipa

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 28156
  • Geslacht: Man
  • Zag je me vliegen
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #84 Gepost op: 11:08:15, maandag 29 november 2010 »
Standaard heeft een S14 toch 200pk?

Dat blijft een struikel gebeuren de 1 zegt 200 en de ander 205

Offline Texhnolith

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 40
    • Wangan Warriors
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #85 Gepost op: 11:17:07, maandag 29 november 2010 »
nou een S14 heeft 147kw,
Dat is 197hp of 199ps

Zeker geen 205 standaard.

Offline Rene88

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Man
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #86 Gepost op: 11:34:10, maandag 29 november 2010 »
De s14 is idd 200 pk standaard ;) niet 205 :P
Maar ik ha dus wel verlies maar dat kwam door me automaatbak dus volgens hun was hij wel 200 op de motor :)
Maar in iedergeval erg leuk dag al was het wel koud :p

maar heb nu alleen geen 200 pk aangezien hij kaduuk is :s reed naar huis toe gisteren avond bij me vriendin weg die ik thuis gebracht had en was bijna thuis en toen ging die opeen heel slecht lopen en geen trekkracht meer :S heb het gevoel dat hij nu op 3 cyl loops :( moet nog uitzoeken wat het is. maar was geen leuke afsluiting van de dag!

Offline Stephen

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 1033
  • Geslacht: Man
  • Cube !
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #87 Gepost op: 12:02:34, maandag 29 november 2010 »
Ik wil zoals meerdere al hebben gezegt Mipa,dave en pieter (van DP engineering) bedanken voor de leuke en leerzame dag.
Helaas heb ik wel de minste pk's van die dag, maar ach het moet er 1 zijn ;-)

Mijn sheet staat in het ledentopic.
Ook moet ik natuurliijk Lennaert nog ff bedanken voor het lenen van zijn custom spacers anders was het helemaal geen banken geweest voor mij.

Greetz Stephen
« Laatst bewerkt op: 12:04:07, maandag 29 november 2010 door Stephen »

Offline primera se

  • NCN Club Member
  • *
  • Berichten: 5799
  • Geslacht: Man
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #88 Gepost op: 12:36:58, maandag 29 november 2010 »
@ Peter (sylver),

Ik zou eigenlijk mijn sunny eens daar op de bank moeten zetten. Dan kan je vergelijken met een zelfde auto. Als die van mij bij wijze van 20 of 30 pk verliest kan het zijn dat je juist wel enorm winst geboekt hebt, maar dat niet opvalt door het verlies van vermogen van het blok als zijnde standaard. En idd de afstelling is erg belangrijk, daar kan ook iets niet 100% zijn natuurlijk.

Offline BuijsseSr20de

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 228
  • Geslacht: Man
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #89 Gepost op: 13:09:55, maandag 29 november 2010 »
Aangezien er veel waren die meer PK`s hadden op een andere testbank, is het gewoon verstanding om volgend jaar weer een dyno meet te houden, wederom op deze testbank, dan kan je een duidelijk verschil zien, tussen deze keer, en volgende keer.. Bij mij viel het resultaat ook tegen, Maar ik moet nog een aantal kleine aanpassingen doen, waar ik nog niet aan toe gekomen was, Ik zou volgend jaar graag willen weten hoeveel PK`s het scheelt met een andere uitlaat, en de turbodruk wat hoger... En dan wil ik het verschil zien op deze bank! :)