Auteur Topic: Dyno-meet 2010: aftertalk  (gelezen 190476 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline =Chrismo=

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 3883
  • Geslacht: Man
  • Nissan
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #150 Gepost op: 12:41:02, donderdag 02 december 2010 »
Is er nog iemand die zijn ontstekingstij dstip gecontroleerd heeft voor de test? alle SR20 motoren werken met een krukassensor die op de nokkenas gemonteerd is, als de distributieket ting 2 mm rekt, staat de ontsteking ongeveer 4 graden te laat.
Dus als je in 2009 je ontsteking van je P10/N14/P11op 17 graden gezet hebt en je 20000 km later het ontstekingstij dstip weer controleerd staat hij ongeveer 4 graden te laat, dat is dus ook de reden waarom ik bij een powertestdag altijd met de consult en een timelamp de ontsteking controleer. de P11 scoort hier trouwens slechter dan de P10/N14, de p11 ketting is Kwalitatief Uitermaten Teleurstellend .

Dit is idd een goed punt, want er zijn meerdere personen die WEL andere nokkenassen hebben gemonteerd, maar NIET de ontsteking nadehand hebben gecorrigeerd. Mezelf meegerekend... .heb wel een nieuwe ketting gemonteerd, en daarna de ontsteking op 17 gezet, maar zou kunnen dat een nieuwe (p11) ketting vooral in het begin wat rekt?

Wordt binnenkort eens tijd voor een "timing-meet", haha 
Wie heeft er een flitslamp en een consult met de kennis van timingmode?



gr Chrismo
« Laatst bewerkt op: 12:43:28, donderdag 02 december 2010 door =Chrismo= »

Offline =Chrismo=

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 3883
  • Geslacht: Man
  • Nissan
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #151 Gepost op: 12:42:16, donderdag 02 december 2010 »
f
« Laatst bewerkt op: 12:53:35, donderdag 02 december 2010 door =Chrismo= »

Offline Laurens

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 26106
  • Geslacht: Man
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #152 Gepost op: 12:44:24, donderdag 02 december 2010 »
Ik heb een flitslamp, en de timing mode procedure staat op SR20forum.

Offline Daniel 100NX

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 978
  • Danoontje Power
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #153 Gepost op: 12:46:13, donderdag 02 december 2010 »
Citaat
Het vermogen is altijd berekend, namelijk koppel maal toerental. Het vermogen is het product van koppel en toerental.

Dus is whp het gemeten vermogen (koppel is gemeten en toerental staat vast) en niet die hocuspocus Bhp.


Offline Radium69

  • NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • Berichten: 8012
  • Geslacht: Man
  • NCN Paparazzi!
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #154 Gepost op: 13:10:35, donderdag 02 december 2010 »
Begrijp het verhaal freek.
Maar het leukste is bij Rica, had ik 197,6 NM
En nu bij DP Engineering is het koppel 183 NM

Dat terwijl de uitlaatlijn is vervangen door 2,25" en 2,5" header. En een blox filter.
Dat zijn de enige veranderingen.

Offline Freek

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 7479
  • Geslacht: Man
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #155 Gepost op: 13:35:58, donderdag 02 december 2010 »
Kijk eens naar buiten. Het zijn 2 totaal verschillende omstandigheden . En misschien ben je wel degelijk koppel kwijt. Misschien staat je timing niet goed. Misschien nog wel 100 dingen.

Offline Radium69

  • NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • Berichten: 8012
  • Geslacht: Man
  • NCN Paparazzi!
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #156 Gepost op: 14:32:28, donderdag 02 december 2010 »
We zullen zien bij Rica op de dyno volgende keer O0
« Laatst bewerkt op: 14:49:31, donderdag 02 december 2010 door Radium69 »

Offline divalo

  • DiVaLo Tuning
  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 520
  • Geslacht: Man
  • Nissan Profesional
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #157 Gepost op: 14:38:21, donderdag 02 december 2010 »
waarom zou een grotere diameter uitlaat meer koppel moeten leveren?het is toch geen turbomotor, max koppel zit rond de 5500rpm dan is 52 mm heel goed toereikend
« Laatst bewerkt op: 14:41:37, donderdag 02 december 2010 door divalo »

Offline Laurens

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 26106
  • Geslacht: Man
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #158 Gepost op: 14:38:52, donderdag 02 december 2010 »
@Kevin: Ah, ik begrijp dat jij het organiseert? :P

Offline Radium69

  • NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • Berichten: 8012
  • Geslacht: Man
  • NCN Paparazzi!
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #159 Gepost op: 14:42:50, donderdag 02 december 2010 »
waarom zou een grotere diameter uitlaat meer koppel moeten leveren?

Doelde op het feit dat de auto nu wat meer ademvrijheid krijgt zonder koppel in te leveren.
Er zit ook een 2,25" uitlaatsysteem onder omdat 2,5" of 3" meer blazen en puur pk's zijn.

Standaard is 1,75"

@pinda,
Nee maar misschien is het wel een idee. Wellicht een animocheck.

Offline Laurens

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 26106
  • Geslacht: Man
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #160 Gepost op: 14:56:26, donderdag 02 december 2010 »
@Kevin:

Klopt niet wat je zegt. Te grote diameter op een N/A motor kan verliezen geven. Op een turbo nagenoeg niet.
3 inch = blazen = PK is natuurlijk onzin ;) No offence.

Lees op MotoIQ maar eens dit artikel, dan wordt het principe wel duidelijk:

http://www.motoiq.com/MagazineArticles/tabid/59/articleType/ArticleView/articleId/870/Header-Design-Part-2.aspx

http://www.motoiq.com/MagazineArticles/tabid/59/articleType/ArticleView/articleId/900/How-to-Make-your-Own-Effective-Exhaust-System.aspx

En Google hier maar eens op:

http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=exhaust+scavenging&meta=&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=

En een dynomeet zal voorlopig wel weer ff duren.
« Laatst bewerkt op: 14:59:05, donderdag 02 december 2010 door DaMasterPNut »

Offline mipa

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 28156
  • Geslacht: Man
  • Zag je me vliegen
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #161 Gepost op: 14:59:01, donderdag 02 december 2010 »
Kevin moet nog echt heel veel lezen :)

Je zet op je brommer toch ook geen 2 inch want dan kom je niet meer vooruit.
3 inch op een 2.0NA motor is veel verliezen. Een motor moet altijd wat tegendruk hebben.

Offline mipa

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 28156
  • Geslacht: Man
  • Zag je me vliegen
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #162 Gepost op: 15:00:46, donderdag 02 december 2010 »
waarom zou een grotere diameter uitlaat meer koppel moeten leveren?het is toch geen turbomotor, max koppel zit rond de 5500rpm dan is 52 mm heel goed toereikend
Hey dick.

Op een turbo motor met een te grote diameter heb je toch ook verlies.

Offline Laurens

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 26106
  • Geslacht: Man
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #163 Gepost op: 15:03:16, donderdag 02 december 2010 »
Dus Kevin: wilde nokken, zuigers etc of een VE kop. Hoef je iig je uitlaat niet te downgraden.

Offline Radium69

  • NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • Berichten: 8012
  • Geslacht: Man
  • NCN Paparazzi!
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #164 Gepost op: 15:13:28, donderdag 02 december 2010 »
Dus jij denkt dat het te wijten is aan een te grote diameter op de GTi?

Dat een te grote diameter verlies geeft snap ik. Maar ik geloof dat een uitgebouwde N/A setup meestal met 3" inch word gedaan.
Heb namelijk ook discussie gevoerd op AOC, over het feit dat 2,5" en 3" de beste maat zou zijn voor de SR20DE. Er werd beweerd dat er bij 3" koppelverlies zou ontstaan maar meer piek pk's . En dat 2,25" minder pk's zou geven dan 2,5".

Of zou het dan toch puur aan de timing liggen en het weer?

Niet dat ik me zorgen maak, maar ik ben eigenlijk benieuwd. Het ligt ook aan de header en aan het uitlaatsysteem . Maar ik probeer veel koppel uit de motor te halen.

Vind het frapant dat ik dan nu 183NM heb en bij dick 197,6 begonnen op 190NM
Dit was standaard dus met het uitlaatsysteem . Nu heb ik alleen het uitlaatsysteem aangepast. en dat zou dan 14NM verlies geven t.o.v. standaard?
« Laatst bewerkt op: 15:16:36, donderdag 02 december 2010 door Radium69 »