Auteur Topic: Dyno-meet 2010: aftertalk  (gelezen 190477 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Colinissan

  • NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 23657
  • Geslacht: Man
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #60 Gepost op: 23:41:46, zondag 28 november 2010 »
@ freek, bloed zweet en tranen, maar wel de prijs in de wacht slepen, mooi toch!

@ DVM, kijk das mooi toch, lekker winst maken en leuke vind ik is dat deze bank "minder" zou moeten aangeven en dan toch meer scoren ;)

Offline DvM

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 1768
  • Geslacht: Man
  • Nissan Primera 2.0Sri Turbo
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #61 Gepost op: 23:45:15, zondag 28 november 2010 »
ja das wel lekker ik heb op deze dyno bijna 30pk meer op de wielen in vergelijking met dyno bij rica, das best veel

Offline Radium69

  • NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • Berichten: 8012
  • Geslacht: Man
  • NCN Paparazzi!
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #62 Gepost op: 23:49:26, zondag 28 november 2010 »
@Dennis
Bij mij is het ook een verschil van 23 wiel pk's dus is best veel.

Offline DvM

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 1768
  • Geslacht: Man
  • Nissan Primera 2.0Sri Turbo
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #63 Gepost op: 23:51:14, zondag 28 november 2010 »
@Dennis
Bij mij is het ook een verschil van 23 wiel pk's dus is best veel.
;D ja die is ook lekker

Offline Sylver84

  • NCN Clubmember of the year 2009 and 2010
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 9227
  • Geslacht: Man
  • Still alive
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #64 Gepost op: 00:06:18, maandag 29 november 2010 »
De meet zelf was heel gezellig, heb weer een hoop gelachen en lekker lopen ouwehoeren O0.

Mipa bedankt voor het regelen en Dave en Pieter van DP bedankt voor een mooie dag verder O0

Ik post geen sheets, ben beetje teveel teleuresteld.

Uitslag was

156,5 BHP
184,2 NM
136,1 WHP

Uitslag Rica

169,8 BHP
170,2 NM
123,0 WHP

Heb dus met nokken en uitlaat, wel 13 hele pk's gewonnen op de motor, Pieter ( DP ) zei dat de 156,5 motorvermogen was, bhp dus. Weet niet wat ongveer de whp moet zijn voor 143 pk, maar daar heb ik wel winst gepakt.

Edit : 143 pk is ongeveer 122 whp ( 15 % aandrijfverlie s is gemiddeld wat ik zo gelezen heb voor FWD ) dus 14 whp winst met uitlaat en nokken ten opzichte van standaard en een aandrijfverlie s van 13 % ( 0,87 x 156,5 = 136,1 )

Ik pak op kevin ( radium met alleen uitlaat ) 2 bhp en 2 whp meer met nokken, best dure stokjes zo he, ik lach echt als een boer met kiespijn en ben op een gegeven moment maar gewoon naar huis gegaan.

Baal echt enorm, kunnen de heren van DP verder niks aan doen.


Offline Radium69

  • NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • Berichten: 8012
  • Geslacht: Man
  • NCN Paparazzi!
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #65 Gepost op: 00:23:39, maandag 29 november 2010 »
Peter,
Nu zit ik even naar je cijfers te kijken en te vergelijken met Rica en DP.
Zo te zien lijkt het, dat je met pk's achteruit bent gegaan. Maar juist met koppel en wielpk's vooruit bent gegaan.
Vind het dan ook niet verkeerd.

Zoals je zelf al zei is het inderdaad frapant met je nokken. Aangezien Laurens ook al met nokken verlies had zou je denken dat er nog veel geoptimaliseer d kan worden.

Wellicht het idee om van het voorjaar weer gezellig bij Rica te banken. Dan heb ik aangepast DP + aangepast Rica vergelijkingsm ateriaal.

We houden moed Peter! Het had mij net zo goed kunnen overkomen O0

Niettemin vond ik het erg goed geregeld bij DP.
Je auto werd met zorg behandeld en de werklieden vonden het dan ook erg leuk om de auto's te banken.
Volgende keer wat fris zou alleen wat fijn zijn voor de mensen die niet van koffie of thee houden :P

We houden de moed erin mannen O0

Offline MaXxX

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 2373
  • Geslacht: Man
  • Mafkees
    • Nissan Foto Galerij.
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #66 Gepost op: 02:13:51, maandag 29 november 2010 »
Ze waren bij DP zeker gemotiveerd en Dave was niet te beroerd het e.e.a. uit te leggen :)

Offline Loek54

  • Vliegende Hollander
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 5796
  • Geslacht: Man
  • VE + Fe
    • G20.net
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #67 Gepost op: 03:42:45, maandag 29 november 2010 »
Interessante cijfers. Opvallend dat de TP10 van Freek veel hoger lijkt te staan dan vroeger ? Andere schokbrekers/veren ?

Offline =Chrismo=

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 3883
  • Geslacht: Man
  • Nissan
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #68 Gepost op: 07:02:01, maandag 29 november 2010 »
Interessante cijfers. Opvallend dat de TP10 van Freek veel hoger lijkt te staan dan vroeger ? Andere schokbrekers/veren ?
Die staat hoger omdat Freek er onderweg telkens onder moest kruipen ;-)

Offline Freek

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 7479
  • Geslacht: Man
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #69 Gepost op: 08:30:29, maandag 29 november 2010 »
Interessante cijfers. Opvallend dat de TP10 van Freek veel hoger lijkt te staan dan vroeger ? Andere schokbrekers/veren ?

Goed gezien. OEM eGT ophanging zit er nu onder.
Wat Chris zegt, ik was klaar met de drempels en het klooien met de krik. Dit rijdt ook veel beter.

Offline mipa

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 28156
  • Geslacht: Man
  • Zag je me vliegen
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #70 Gepost op: 08:44:29, maandag 29 november 2010 »
is er geen overzichts lijstje bijgehouden?

iig lekkere resultaten voor de Turbo Juke!!
Rustig rustig weetje hoelaat ik pas thuis was. Ga hem straks uit typen

Offline Colinissan

  • NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 23657
  • Geslacht: Man
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #71 Gepost op: 09:00:04, maandag 29 november 2010 »
in me leden topic heb ik maar ff de sheets gepost

Offline D34dly

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 114
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #72 Gepost op: 09:13:43, maandag 29 november 2010 »
De meet zelf was heel gezellig, heb weer een hoop gelachen en lekker lopen ouwehoeren O0.

Mipa bedankt voor het regelen en Dave en Pieter van DP bedankt voor een mooie dag verder O0

Ik post geen sheets, ben beetje teveel teleuresteld.

Uitslag was

156,5 BHP
184,2 NM
136,1 WHP

Uitslag Rica

169,8 BHP
170,2 NM
123,0 WHP

Heb dus met nokken en uitlaat, wel 13 hele pk's gewonnen op de motor, Pieter ( DP ) zei dat de 156,5 motorvermogen was, bhp dus. Weet niet wat ongveer de whp moet zijn voor 143 pk, maar daar heb ik wel winst gepakt.

Edit : 143 pk is ongeveer 122 whp ( 15 % aandrijfverlie s is gemiddeld wat ik zo gelezen heb voor FWD ) dus 14 whp winst met uitlaat en nokken ten opzichte van standaard en een aandrijfverlie s van 13 % ( 0,87 x 156,5 = 136,1 )

Ik pak op kevin ( radium met alleen uitlaat ) 2 bhp en 2 whp meer met nokken, best dure stokjes zo he, ik lach echt als een boer met kiespijn en ben op een gegeven moment maar gewoon naar huis gegaan.

Baal echt enorm, kunnen de heren van DP verder niks aan doen.



Hier was over gewaarschuwd dat je bij deze bank de hoge verwachtingen aan de kant moest zetten..
Ik denk als je ergens anders gaat banken met rollen dat je dan wel iets meer pk uit komt rollen..
Maar deze is uitslag is ook erg netjes.. snap dat je meer had willen hebben maar deze bank is niet zo maar een bank ;)

Ben zelf ook ff wezen kijken.. ik was uiteindelijk om 8uur thuis vanuit Qlimax..:P

Waren best een hoop auto's op het terrein van DP :)
En wat een gekloot met de auto van Kevin :( zonde :(
En het was erg koud :o

Ben dus uiteindelijk niet zo heel lang geweest ;)

Offline Colinissan

  • NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 23657
  • Geslacht: Man
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #73 Gepost op: 09:34:05, maandag 29 november 2010 »
maare welke bank is dan uiteindelijk het beste? en het meest nauwkeurig?

Offline Daniel 100NX

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 978
  • Danoontje Power
Re:Dyno-meet 2010: aftertalk
« Reactie #74 Gepost op: 09:44:44, maandag 29 november 2010 »
Voordat iedereen nu zn auto gaat verbouwen omdat resultaten tegenvallen:

Je bent appels met peren aan het vergelijken tussen twee dyno's. Als je het al wilt vergelijken, vergelijk dan het wielvermogen (whp) of axle power. Dat ligt qua meten tussen twee dyno's nog het dichtst bij elkaar (omdat dit daadwerkelijk gemeten vermogen is) dan die BHP hocus pocus.

Daarnaast zijn er resultaten die 20-30 whp hoger liggen dan bij Rica, maar gaat de auto nu ook sneller???? Voel je dat ie sneller is?
Als het antwoord "nee" is, is het dus aardig voor de hand liggend dat je GEEN 30 whp erbij hebt maar dat de bank gewoon anders leest.

Ik kan geen oordeel over de banken vellen, enkel dat je goed moet nagaan wat je nu wilt vergelijken met elkaar. Wat is nu waar en wat niet.