Goed, om maar ergens te beginnen, via Laurens en nog een paar van Tweakers ben ik hier terecht gekomen omdat ik op zoek ben naar wat anders. Lees even verder dan weet je waarom.
Even voorstellen, ik ben dus Joopieboy, in het echt luister ik naar de naam Johan, ben geboren in de randstad en woon al 13 jaar in het zonnige limburg. Ik ben 19 jaar oud en studeer elektrotechnie
k, 1e hobby kunnen jullie al raden denk ik, juist, auto's. Verder ben ik vrij veel bezig met computers, audio, mountainbiken, karten, vrouwen, die dingen.
Dus, dan word je 18, je begint met rijlessen en je word flink afgezet door je rijinstructeur
. Ik was een natuurtalent en met les 30 was ik al meer dan klaar, goed we plakken en nog 13 bij en wat ander gedoe en ik slaag de 1e keer.
Weinig spaargeld meer dus wat dan. Ik heb een hekel aan oude golfjes, civics en die zooi. Hoewel jdm civics echt super zijn, maar er rijd teveel verkeerd volk mee rond. Toyota's zijn heerlijke auto's (mijn vader is toyota gek dus vandaar) maar wil je een beetje redelijk sportief model hebben (g6 etc) dan betaal je behoorlijk, rest zijn echt opa bakken.
Zo heb ik van de meeste auto's wel een uitgesproken mening wel eigenlijk. Met veel auto's heb ik al gereden en ik maak ook genoeg km's dus tja.
Maar goed, uiteindelijk dankzij een vriend bij de renault club terecht gekomen, ik wou een wat sportiever model maar pap wou perse dat ik begon met wat normalers (hij is ook begonnen met snelle toyota's en mijn moeder haar nekharen gingen al overeind staan).
Uiteindelijk rijd ik dus met dit hok rond:

Renault 19 Phase 3 (vrij uniek in deze staat) met een kicking 1.4 energy met 80 pk, sneller als de 1.7 jaja.
Bouwjaar 95 dus de laatste, met inmiddels redelijk wat aanpassingen:
Technisch
- 4cm verlaagd rondom
- Remus sportuitlaat
- 16v veerpootbrug
- K&n open luchtfilter
- Pilot bi-xenon 4300k
- Textar sportblokken en 238mm massieve schijven voor
Exterieur
- 16 inch rial sportvelgen (voor pirelli p zero nero en achter goodyear eagle f1 in de maat 205-45-16)
- Espace lip voorzijde
- 16v spoiler achter
- Witte zijscherm knipperlichten
- Renault sport sticker op achterruit
- Renault tuning club stickers op zijruit
- Renault tuning club kentekenplaat houders
Interieur
- Lederen bekleding uit een 16v
- 16v lederen sportstuur
- 16v deurhendels
- Lederen renault sport pookknop
- Lederen pookhoes
- Zwarte middenconsole
- Zwarte hoedenplank + steunen
Audio
- Pioneer deh6000-ub headunit
- Mtx thunder ths652 16,5cm compo set voorin
- Mtx thunder thx502 13cm speakers achterin
- Kicker c10 subwoofer in gesloten kist
- Jbl gto 75.4 versterker
- Parrot ck3100 black edition
Buiten de mods zit er een godsvermogen aan reparaties in en aan en op de auto, wat een onbetrouwbaar *censored* hok. Sorry dat ik zo over mijn auto praat maar het is zo. Sportblokken was bv een must omdat ie standaard remt als een spons, verlaging een veerpoot brug is om normaal een bocht te kunnen nemen etc.
En tja, dat een 1.4 geweldig is om mee te beginnen, uhuh, ik rijd 1 op 11 ermee om een beetje voorruit te komen.
Allemaal leuk en aardig, 1e en laatste keer dat ik naar het advies van mijn vader ga luisteren om een auto te kopen, en leuk een renault maar de vooroordelen zijn waar.
Tot zover dit hok, daar ga ik jullie ook niet teveel mee lastig vallen.
Deze heb ik nu een half jaar of iets langer inmiddels, ding heeft 1300 gekost en ik heb er over de 3000 euro aan reparaties en het heeft totaal geen vermogen.
Dat moet dus anders! Ik ben echt een fan van japanse auto's en hoe ze rijden. Hatchbacks zijn leuk, maar ik ben 1 meter 96 en ik zit net wat beter in een wat grotere auto.
Een vriend van mij (alweer) heeft mij wat richting een mazda 323f gepusht, geen lelijke auto's erg leuk, maar ook daarvan vind ik weer, teveel verkeerde mensen (of opa's) of van die versjonniede tupperware bakken.
Laurens ken ik via Ronald op het renault forum, en laurens ken ik via het tweakers computer forum, ons kent ons.
Die auto vind ik echt helemaal super. En hier in de buurt rijd ook al jaar en dag een primera p10 sri rond, volledig origineel, super!
Dus tja, zet je de voor en nadelen een beetje op een rijtje. Weegt iets meer, iets meer wegenbelasting dus. Wil je een beetje vooruit komen heb je toch wel de 2 liter nodig, never meer te weinig vermogen daar ben ik nu allergisch voor. Maar ze staan wel te boek als betrouwbaar, roest bestand, en gewoon oerdegelijk km sleurders.
Zeker dat betrouwbaar is erg fijn, dat de reparatie kosten ook minder worden is ideaal, en dat ik weer lekker km's kan maken ook.
Beetje zitten rond kijken en vragen, ik ben zelf behoorlijk fan van dsg bakken van volkswagen. Sorry dat ik daar over begin maar mijn ouders rijden een touran en als je dan een aanbod krijgt in een 160pk golf met dsg bak. Met zoiets wil ik geen handbak meer, heerlijk!
Jammer alleen dat de primera p11-144 met automaat (cvt) vrij traag is. En ik hou ook wle van het wat sportievere rijgedrag dus een handbak is wel een pré denk ik met een 2 liter erachter.
Ik twijfel nog tussen een goede luxe en leuk aangeklede p11, die qua prijs wat aantrekkelijke
r is, of de p11-144 die er wel frisser uitziet maar daar heb je echt een sport voor nodig wil het er een beetje uitzien vind ik haha.
Dusja, op het moment zit ik sterk te kijken naar deze:
http://link.marktplaats.nl/258586913Ziet er netjes uit, lekker weinig km's, ideaal.
Sorry voor mijn onwijs lange verhaal, daar ben ik nogal goed in haha, hulde voor de persoon die dit echt helemaal heeft doorgelezen.
Korte samenvatting, renault is echt k*t, onbetrouwbaar en je staat meer stil dan dat je rijd, zeker met mijn km's die ik maak, en ik zoek dus het tegenovergeste
lde!
Tot zover, dit was wel genoeg haha.
Groeten,
Johan