Ik vind dit ook een interessant topic. Ik ben zelf lid van enkele andere fora, bijvoorbeeld die van mijn oldtimer. In vergelijking tot met name een bepaald forum, vind ik niet dat hier overdreven met het vingertje gezwaaid wordt.
Wat mij betreft mag er zelfs nog betere controle op zijn. Bijvoorbeeld (letterlijk overgenomen uit de regels van een ander forum) "geen zinloze bijdragen in de Technische fora."
Iets wat mij namelijk ook opvalt, is de grote hoeveelheid overbodige bijdragen soms. Concreet voorbeeld: het MAF en EGR verhaal van (volgens mij was het Loek) laatst. Ik lees meerdere pagina's vol met reacties als "och, wat k*t voor je, ik hoop dat alles nu is opgelost." Daarna gaat het pas weer verder. Toen het lampje weer ging branden en er wat vervangen was - zelfde verhaal. Ook moderators doen hier aan mee, valt me op.
Ben ik de enige die me aan dit soort nutteloze bijdragen ergert? Ik ben me er van bewust dat het niet een vraagbaak is, en dat er op zijn tijd ook lol en community feeling moet zijn. Toch gaat me het vaak te ver. Het is fijn dat veel mensen over allerlei dingen hun waardering uitpraten, maar voor mensen die een topic lezen om er wat wijzer van te worden, is het heel vervelend.
Graag ook jullie reacties hierop; hoe zien andere mensen dit?