Auteur Topic: Dominees-vingertje ? Waarom word er zo streng gemodereerd?  (gelezen 60299 keer)

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
  • Geslacht: Man
    • Mijn nissan 350Z
Re: Dominees-vingertje ? Waarom word er zo streng gemodereerd?
« Reactie #60 Gepost op: 07:55:29, maandag 25 februari 2008 »
Iets wat mij namelijk ook opvalt, is de grote hoeveelheid overbodige bijdragen soms. Concreet voorbeeld: het MAF en EGR verhaal van (volgens mij was het Loek) laatst. Ik lees meerdere pagina's vol met reacties als "och, wat k*t voor je, ik hoop dat alles nu is opgelost."  Daarna gaat het pas weer verder. Toen het lampje weer ging branden en er wat vervangen was - zelfde verhaal. Ook moderators doen hier aan mee, valt me op.

Gaat dit dan over de reacties in het leden-auto's topic van lucas, of in een topic in algemeen o.i.d. ?

Ik vind namelijk wel dat tussen die 2 type topics onderscheid mag bestaan.

Topics vallende onder algemeen, remtechniek, styling, ice etc. daar vind ik ook dat overbodige bijdragen zoveel mogelijk achterwege mogen blijven.

Topics als stel je voor, leden auto's etc. daar mag best wat in geklept worden door iedereen.

Maar wat dan misschien wel beter is, is om sommige problemen apart te behandelen in een technisch topic in bijvoorbeeld Algemeen, in plaats van in de ledenauto's topic

Daarmee blijft info makkelijker vindbaar voor mensen die er naar zoeken

Primavera

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: 18:05:03, maandag 25 februari 2008 »
Maar wat dan misschien wel beter is, is om sommige problemen apart te behandelen in een technisch topic in bijvoorbeeld Algemeen, in plaats van in de ledenauto's topic

Daarmee blijft info makkelijker vindbaar voor mensen die er naar zoeken

Het was inderdaad Lucas - ik was even in de war met de rechte hoek. Het gaat niet alleen om dit ene voorbeeld, maar ik vond het wel een mooie om mijn mening mee te illustreren.

Wat de quote betreft ben ik het helemaal eens met Sunnyke. Mods mogen er wat mij betreft best een harde hand in hebben en overbodige bijdrages (bijvoorbeeld de betuigingen van medeleven, of "dat wil ik ook wel weten") uit technische topics verwijderen.

Offline Loek54

• Vliegende Hollander
  • NCN Forum Member
  • VE + Fe
    • G20.net
« Reactie #62 Gepost op: 18:27:16, maandag 25 februari 2008 »
Gevaarlijke taal. Het is geen wetenschaps-werkhoek maar ook een sociaal forum. Hef die functie op en je houdt een heel mager forum over. Ik vraag me af of daar wel behoefte aan bestaat.
Wat je met een rechte hoek bedoelt begrijp ik overigens niet.

Offline mipa

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Zag je me vliegen
« Reactie #63 Gepost op: 18:32:44, maandag 25 februari 2008 »
Gevaarlijke taal. Het is geen wetenschaps-werkhoek maar ook een sociaal forum. Hef die functie op en je houdt een heel mager forum over. Ik vraag me af of daar wel behoefte aan bestaat.
Wat je met een rechte hoek bedoelt begrijp ik overigens niet.

+1

Primavera

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 19:04:41, maandag 25 februari 2008 »

Ben ik met je eens. Ik doel ook op de technische topics. Het sociale hou je in de meer algemene fora/ledenauto's/stel jezelf voor. Zo zwart-wit als jij het brengt moet je het dus niet zien, en dat is ook niet wat ik bedoel.

Even OT: ik zie meerdere bijdrages "+1" (zie boven). Wat houdt dit in?

Offline Colinissan

• NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
« Reactie #65 Gepost op: 19:06:26, maandag 25 februari 2008 »
wat ik me afvraag is wie een passende oplossing biedt.

zie veel negative en postive dingen wat mij zeer doet denken aan politiek Den Haag, wat resulteert in mijn ogen tot veel klaag gedrag, maar zelf geen oplossing bieden.

niet lullig bedoeld hoor, maar vroeg me gewoon af naar de visie van een ieder over het modden.

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #66 Gepost op: 19:19:09, maandag 25 februari 2008 »
Ik vind namelijk wel dat tussen die 2 type topics onderscheid mag bestaan.

Topics vallende onder algemeen, remtechniek, styling, ice etc. daar vind ik ook dat overbodige bijdragen zoveel mogelijk achterwege mogen blijven.

Topics als stel je voor, leden auto's etc. daar mag best wat in geklept worden door iedereen.

Ik heb net steekproefsgew ijs een aantal topics doorgelezen in de categorie Algemeen, onderstel / remtechniek, ice en styling.

Ik heb daar eigenlijk nauwelijks off topic berichten of overbodige berichten gezien.

Dus ik heb met mijn quote eigenlijk iets te vroeg gesproken.
Voor wat betreft alle andere categorien vind ik het helemaal prima.

Met andere woorden vind ik dat de moderators het prima doen, en ook de leden van het forum.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingsg evallen.
Over het algemeen ben ik gewoon erg tevreden.

Ik ben het dan ook helemaal eens dat dit forum ook sociaal ingericht is, en dat moet zeker zo blijven!!

Offline Loek54

• Vliegende Hollander
  • NCN Forum Member
  • VE + Fe
    • G20.net
« Reactie #67 Gepost op: 20:19:24, maandag 25 februari 2008 »
niet lullig bedoeld hoor

Ja, het klinkt idd wel wat lullig.... ;D Maar we weten allemaal dat het goed bedoeld is... :D

Volgens mij, nu velen hun mening hebben gegeven, komt er langzaamaan toch enige lijn in. Geef het nog wat tijd.