Het topic leeft meer dan ik eigenlijk had gedacht. Dat zegt op zich al iets. Anders was het wel lauw ontvangen/snel doodgebloed. Ik denk dat we er eigenlijk iets van kunnen leren en dat de mods daardoor nog beter in staat zullen zijn de forumgebruiker s te begeleiden en het forum te bewaken. Daarbij is mod zijn een vrijwilligersb aan, meen ik. Niet leuk als je dan stank voor dank krijgt. Aan de andere kant moet je die verantwoodelij kheid dan wel kunnen dragen.
Terugkomend op wat ik als topicstarter aansneed, herken ik de volgende meningen uit de commentaren:
- het is vaak de toon waarop de mods inspringen die niet wordt gewaardeerd: dat zou wat gepolijster mogen in bepaalde gevallen (laten we niet generaliseren);
- het inspringen zelf wordt ook nogal eens als ongepast en/of te streng ervaren.
- het gevoel bestaat dat de extra verantwoordeli jkheid van een mod niet altijd evenzeer wordt begrepen, zowel door de mod zelf als door de forumgebruiker .
- mods slaan zelf ook nogal eens door en gaan net zo gemakkelijk off-topic;
- voorbeeldfunct ie moet duidelijker liggen.
Dit was voorlopig even een opsomming. Mocht er naar concrete voorbeelden gevraagd worden, dan kan ik er nog wel een paar geven, maar ik houd eigenlijk niet van 'wijzen naar' c.q. op de man spelen (je drukt iemand dan onbedoeld in de verdediging), eerder van het probleem aanpakken/oplossen.
Bovendien, al vliegen we elkaar op het forum soms eens wat in de haren, daarna staan we net zo gemakkelijk met zijn allen in grote saamhorigheid te sleutelen aan een auto. Want daar gaat dit forum om en over......
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er besproken/besloten is ?
Wordt vervolgd