Auteur Topic: Dominees-vingertje ? Waarom word er zo streng gemodereerd?  (gelezen 60298 keer)

Offline Banzai

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • On the road again..
Re: Dominees-vingertje ? Waarom word er zo streng gemodereerd?
« Reactie #30 Gepost op: 16:37:34, maandag 28 januari 2008 »
Ik ervaar het eerder als interressant dan als lastig.
Maar dat ben ik....

admin

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 16:38:12, maandag 28 januari 2008 »
Ik vind ook niks lastig...

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #32 Gepost op: 16:46:21, maandag 28 januari 2008 »
Dit topic is geopend om het probleem van de (te) strenge moderators onder ieders aandacht te brengen en ieders mening hierover uit te spreken. Een of enkele voorbeelden hierbij kunnen ter verduidelijkin g gelden en dus niet om mensen af te kraken.

Maar ik denk ook dat er zaken zullen zijn die mensen als bot zullen ervaren hoewel dit niet zo gebeurd. Van de ene kant leg ik dan de verantwoording bij de poster (geld niet alleen voor het bestuur maar ook alle forumgebruiker s) om hun post te verduidelijken dmv. een emoticon en van de andere kant van degene dit het bot vind om ff te kijken hoe een opmerking opgevat KAN worden.

Hierbij wil ik niemand aanvallen of tegen het zere been stoten maar ik denk dat botte opmerkingen niet alleen vanuit het bestuur komen en ook lang niet bot bedoeld zijn.

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #33 Gepost op: 16:52:55, maandag 28 januari 2008 »
En sommige mensen moet je nu eenmaal leren kennen om te weten hoe iets bedoeld wordt ;)

admin

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 16:53:54, maandag 28 januari 2008 »
That's right. Allemaal niet zo nauw lezen is denk ik het belangrijkst.

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #35 Gepost op: 17:00:07, maandag 28 januari 2008 »
Ik denk dat als iemand in zijn/haar leden topic, tk, tkg ff erbij zet dat diegene geen offtopic wil, dat dat door de meeste leden hier ook wel geaccepteerd en gerespecteerd wordt.
En inderdaad wat Peter ook zegt, Gewoon ieder zijn eigen ledentopic al laten beheren. Op die manier kan de TS zelf ongewenste berichten verwijderen.
Scheelt de moderators werk en de TS kan in zijn/haar topic houden wat hij/zij er in wilt houden.

Voor wat betreft het totale technische forum (muv projectpagina) geen offtopic en projectpagina dezelfde regels als wat ik voor de ledentopics heb bedacht.

Dit is mijn idee, dus dat wil totaal niet zeggen dat dat moet gebeuren, dat is aan de bestuursleden.

En verder denk ik dat een oplossing soortgelijk aan bovenstaande ook al een heleboel werk uit handen van moderators zou kunnen halen...

Offline Loek54

• Vliegende Hollander
  • NCN Forum Member
  • VE + Fe
    • G20.net
« Reactie #36 Gepost op: 17:25:13, maandag 28 januari 2008 »
Het topic leeft meer dan ik eigenlijk had gedacht. Dat zegt op zich al iets. Anders was het wel lauw ontvangen/snel doodgebloed. Ik denk dat we er eigenlijk iets van kunnen leren en dat de mods daardoor nog beter in staat zullen zijn de forumgebruiker s te begeleiden en het forum te bewaken. Daarbij is mod zijn een vrijwilligersb aan, meen ik. Niet leuk als je dan stank voor dank krijgt. Aan de andere kant moet je die verantwoodelij kheid dan wel kunnen dragen.
Terugkomend op wat ik als topicstarter aansneed, herken ik de volgende meningen uit de commentaren:
- het is vaak de toon waarop de mods inspringen die niet wordt gewaardeerd: dat zou wat gepolijster mogen in bepaalde gevallen (laten we niet generaliseren);
- het inspringen zelf wordt ook nogal eens als ongepast en/of te streng ervaren.
- het gevoel bestaat dat de extra verantwoordeli jkheid van een mod niet altijd evenzeer wordt begrepen, zowel door de mod zelf als door de forumgebruiker .
- mods slaan zelf ook nogal eens door en gaan net zo gemakkelijk off-topic;
- voorbeeldfunct ie moet duidelijker liggen.

Dit was voorlopig even een opsomming. Mocht er naar concrete voorbeelden gevraagd worden, dan kan ik er nog wel een paar geven, maar ik houd eigenlijk niet van 'wijzen naar' c.q. op de man spelen (je drukt iemand dan onbedoeld in de verdediging), eerder van het probleem aanpakken/oplossen.

Bovendien, al vliegen we elkaar op het forum soms eens wat in de haren, daarna staan we net zo gemakkelijk met zijn allen in grote saamhorigheid te sleutelen aan een auto. Want daar gaat dit forum om en over......

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er besproken/besloten is ?

Wordt vervolgd

Offline Banzai

• NCN Forum Member
  • On the road again..
« Reactie #37 Gepost op: 21:15:32, maandag 28 januari 2008 »
Amen.

Offline Lucas P11GT

• NCN Mooiste wielen 2010
  • NCN Forum Member
  • Beautiful red and silver machine
    • http://www.nissanclub.nl/index.php
« Reactie #38 Gepost op: 21:26:02, maandag 28 januari 2008 »
Deze vraag en discussie over hoe mods dienen op te treden zal altijd blijven bestaan, een Forum verwezenlijkt een behoefte om je uit te drukken, zeker binnen het Forum van NcN is het een komen en gaan van mensen en de daaraan gekoppelde meningen die komen en gaan. Met andere woorden, over een jaar is deze discussie nog steeds niet klaar en even actueel als nu.

Om je nieuwsgierighe id een beetje te stillen Loek, binnenkort zal er een samenvatting van de vergadering online (bij de downloads) komen te staan voor de NCN Leden. Ook in de nieuwsbrief zal de bestuursvergad ering aangestipt worden. Hieruit zal ook voor het gehele Forum een duidelijke richtlijn naar voren komen betreft modden.  

Grtz Lucas

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #39 Gepost op: 21:29:05, maandag 28 januari 2008 »
Ik vind het erg goed van het bestuur dat deze kwestie goed besproken wordt.
Top jongens!

Offline Loek54

• Vliegende Hollander
  • NCN Forum Member
  • VE + Fe
    • G20.net
« Reactie #40 Gepost op: 21:34:55, maandag 28 januari 2008 »
Misschien niet afschermen voor niet-leden, want die worden ook gemodereerd ?

Offline Lucas P11GT

• NCN Mooiste wielen 2010
  • NCN Forum Member
  • Beautiful red and silver machine
    • http://www.nissanclub.nl/index.php
« Reactie #41 Gepost op: 21:36:15, maandag 28 januari 2008 »
laatste regeltje loek O0

Hieruit zal ook voor het gehele Forum een duidelijke richtlijn naar voren komen betreft modden. 

maw, dit zal voor iedereen op het Forum duidelijk zijn

Grtz Lucas

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #42 Gepost op: 23:05:43, maandag 28 januari 2008 »
En dat is nou wat ik ook prettig vind van deze club en dit forum. Je kunt alles bespreken mits het binnen het redelijke blijft!!!
Zolang ik Nissan rijd blijven jullie mij hier dus zien. O0

Offline Sylver84

• NCN Clubmember of the year 2009 and 2010
  • NCN Forum Member
  • Still alive
« Reactie #43 Gepost op: 07:25:43, dinsdag 29 januari 2008 »
let wel een richtlijn dus, wat lucas zei deze discussie/meningsverschillen zullen dus altijd blijven, het is de manier waarop we reageren die we kunnen verbeteren.

actie = reactie ;)

Wel top dat we er over kunnen praten  O0

Offline mipa

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Zag je me vliegen
« Reactie #44 Gepost op: 09:07:33, dinsdag 29 januari 2008 »
Ik zeg ook niet dat ik iemand aanval of me aangevallen voel.

Gaat er mij meer om, dat dit soort dingen (bestuurs gericht) beter op zijn plaats is via een PM of e-mail. Zodoende hoeft het forum er geen "last" van te hebben.

Hoezo forum last dit vondt het goed voorbeeld voor in deze sectie.
En hoezo bestuurs gerichte dinge. Spreek jou niet op je status aan maar als gewone member.
Of jij moet altijd met je status willen rond lopen.