Auteur Topic: Dominees-vingertje ? Waarom word er zo streng gemodereerd?  (gelezen 60288 keer)

Offline Loek54

• Vliegende Hollander
  • NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • VE + Fe
    • G20.net
Dominees-vingertje ? Waarom word er zo streng gemodereerd?
« Gepost op: 22:30:30, zondag 06 januari 2008 »
Op het risico af dat er een hele discussie losbreekt (waarop ik niet in zal gaan), maar het moet me toch even van het hart:

Na vele jaren in het buitenland en allerlei ervaringen op allerlei grote(re) auto en andere fora, valt me  -in negatieve zin- op dat op dit forum, dat overigens een alleszins respectabel aantal van 2056 vaak heel kundige en vriendelijke leden telt (maar daarmee nog steeds geen echt groot forum is), er relatief veel moderators blijken te zijn, vergeleken met het aantal leden, moderators die bovendien in grote ijver eenieder die even afwijkt van het in dat topic besproken onderwerp, met allerlei terechtwijzing en en zelfs weghalen van tekst, terecht menen te moeten wijzen.  >:(

Hoogst irritant en een schoolvoorbeel d van onverdraagzaam heid en gebrek aan flexibiliteit. Een typisch Nederlands kenmerk: het dominees-vingertje: "dat mág niet !"...

Ik ben regelmatig op het forum en vind het heel leuk en onderhoudend (daar gaat het mij ook om) maar ben niet van plan betalend lid te worden zolang er op deze wijze wordt opgetreden. Ik wil een grotere dosis flexibiliteit zien en wat outside the box denken. Op grote fora wordt er ook toegezien op het naleven van regels en het elkaar niet (verbaal) onderuit halen, maar er wordt niet op ieder slak zout gelegd. Wat er op NCN gebeurt is je eigen doelstellingen in feite deels onderuit halen. Regels zijn er om nageleefd te worden, maar het toepassen ervan vereist tact, wijsheid en empathie.
Ik ben diegenen dankbaar die hun tijd en moeite steken in opbouwende zaken als group-buys, technische hulp in woord en daad en ik bewonder de technische hoogstandjes die ik allemaal heb mogen zien tot nu toe. Hulde !!
Maar ik baal van de bemoeials, zoals ik overijverige moderators op dit moment het best kan omschrijven. En aan de reacties van sommigen te zien, ben ik niet de enige die er zo over denkt. Het schrikt potentiële nieuwe (betalend) leden mogelijk af.

BOT-opmerkingen van moderators komen soms nogal 'bot' over, dat is een hele slechte zaak  :(

Dus: aan al die overijverige Moderators: probeer het leuk te houden, hou je eens een beetje in en toon wat meer flexibiliteit en hak er niet meteen op los. Je wekt hiermee, ik hoop/neem aan onbedoeld, een geheel verkeerde indruk en maakt negatieve reclame voor NCN, dat juist gebaat is met een positieve naam, om op die manier veel leden aan te trekken.

Voor wat het waard is..... ;)
« Laatst bewerkt op: 23:03:22, zondag 06 januari 2008 door Billy Bob P155 SW »

Offline barry

• NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
Re: Dominees-vingertje ?
« Reactie #1 Gepost op: 22:42:48, zondag 06 januari 2008 »
je hebt groot gelijk, loek. viel mij ook wel een beetje op.

ga er verder ook niet meer op in, dus hoeft inderdaad geen REL-TOPIC. te worden

Offline McGuiver

• NCN Forum Member
  • -P11GT verkocht- 206 RC
« Reactie #2 Gepost op: 22:51:26, zondag 06 januari 2008 »
Misschien een idee om eerst (vriendelijke) PM's te sturen ipv. direct in topic?
Betekent wel extra werk voor de moderators uiteraard...

Maar kan begrijpen dat het soms lastig is, in ieder geval word er goed opgelet dat foute reacties/tips gecorrigeerd worden en dat is ook niet onbelangrijk O0

Offtopics lijken mij pas hinderlijk als iemand zijn eigen topic rommelig vindt worden ;)

Grtjs,
 McGuiver

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 22:57:09, zondag 06 januari 2008 »
Ik vind het hier op zich nog wel meevallen. Ik ken fora (kleiner dan deze maar toch) waarbij dit veel erger is. Daar wordt elk off-topic dingetje afgekat en dat op een heel leden-onvriendelijke manier.

Offline aBBel P12

• NCN Forum Member
« Reactie #4 Gepost op: 23:02:23, zondag 06 januari 2008 »
Soms kan het nuttig zijn even de medeforummers een hint te geven dat we erg offtopic zijn ik doe dat met het woordje BOT. Meestal niet gelijk maar na een tijdje.... In offtopic laat ik het meestal gaan maar ook daar kan het echt slap geouwehoer worden en daar hebben we het NCN Café voor.

@Loek ik weet niet precies op wie of wat voor actie je doelt maar ik denk dat het geen kwaad kan de betreffende mods een uitleg te geven via pm. Het zijn allemaal grote jongens ik ook en dan kunnen wij/zij misschien iets ophelderen of verklaren waar jij of de andere forummembers geen zicht ophebben.

In het bestuur hebben we afspraken over het forumbeleid en daarin is een van de belangrijkste de beleving van de moderators. Als iemand denkt dat iets niet kan maar hij twijfelt dan wordt dat intern besproken en wordt er een lijn afgesproken. De meeste beslissingen worden door de mods autonoom genomen. Maar ook dat zijn mensen dus daar worden vergissingen gemaakt/begaan.

Anyway als iemand hier een mening over heeft kan dat hier geplaatst worden. Wij bekijken dan of we misschien het beleid moeten aanpassen.

gr BB

P.S. ik pas wel ff de titel aan omde members iets meer op dit topic te attenderen.

Offline Mechanic Wedgie™

• Wedgie Motorsport
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • CEO @ Wedgie Motorsport
    • Wedgie Motorsport
« Reactie #5 Gepost op: 23:07:43, zondag 06 januari 2008 »
Ik kan er maar 1 ding op zeggen.

Ik moderate bijna alleen in de sectie's Algemeen en Motorische tuning, daar ben ik voor ingehuurd :P
Ik persoonlijk vind dat in technische onderwerpen niet te veel van het oorspronkelijk e moet afwijken omdat anders het zoeken naar het juiste antwoord veelal doorspitten van onzin hoort en dat vind ik niet goed.
Men moet gericht naar antwoorden kunnen zoeken zonder daarbij een half uur ge-ouwehoer moet gaan zitten lezen, hiermee bereik je dat er technische onderwerpen goed leesbaar zijn voor een ieder.
Bijkomend voordeel is dat er minder onderwerpen worden aangemaakt die over hetzelfde gaan en zodoende dit forum een technisch gedeelte krijgt waar veel mensen gebruik van kunnen maken of als naslag werk kan dienen en alles overzichtelijk blijft.
Daarom heb ik een jaar geleden een aantal FAQ's gemaakt en een aantal aankoopsadviez en en how-to's.
Ik hamer er ook af en toe op om deze dingen eens goed door te lezen, het scheelt een hoop.
Dit alleen maar omdat het forum naar mijn inziens een technische achterstand had tov andere fora's.

Misschien ben ik wel eens te streng in de topics maar nu heb je een idee waarom ik dat zo doe.

De rest van de sectie's daar bemoei ik me eigen niet mee omdat ik daar helemaal niks mee heb, ben een technisch persoon geen styling ICE oid dus dan weet ik al vlug niet meer of het wel of geen off-topic is.

Tot zover mijn bijdrage.

Oh enne, het hoeft geen rel topic te worden, iedereen kan netjes z'n bijdrage hier neerzetten lijkt me, de meeste zijn volgens mij allemaal volwassen mensen die normaal kunnen reageren ipv met modder gooien.

Gr Ruud
« Laatst bewerkt op: 23:12:12, zondag 06 januari 2008 door Mechanic Wedgie™ »

Offline mipa

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Zag je me vliegen
Re: Dominees-vingertje ? Waarom word er zo streng gemodereerd?
« Reactie #6 Gepost op: 06:43:55, maandag 07 januari 2008 »
Somige woorden in loek zijn begin post ken ik niet eens.
Over forum valt me wel eens op maar stoor me er nog niet echt aan.

Offline mr.zap76

• Mr. Buy it NOW !
  • NCN Forum Member
  • Member of the month sept. 2007
    • JDMKULTURE
« Reactie #7 Gepost op: 10:48:08, maandag 07 januari 2008 »
ik heb hier ook wel eens wat woorden over vuil gemaakt
ik wil ook alleen maar nog zeggen dat ik me aansluit bij loek wat betrefd, dit forum is te streng vergeleken met andere forums
maar de mods weten hoe ik erover denk

Offline Banzai

• NCN Forum Member
  • On the road again..
« Reactie #8 Gepost op: 16:56:14, maandag 07 januari 2008 »
Ik herken er wel wat dingen in idd.
Over het algemeen, hier geen klagen. Maar er zijn af en toe van die momenten dat ik denk: moet dat nou ?

Offline barry

• NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
« Reactie #9 Gepost op: 19:07:48, maandag 07 januari 2008 »
ja inderdaad soms worden er wel eens nieuwe leden, te veel afgebekt als ze een vraag hebben, dus schrikken daarvan en komen niet meer terug.

volgens mij hetzelfde als met dat meisje met die 100nx waar de naam niet goed van was, had ook via pm gekund.

Offline PhUnkY

• NCN Forum Member
« Reactie #10 Gepost op: 19:11:04, maandag 07 januari 2008 »
Het is een lastig onderwerp.. De één vindt dit en de ander vindt dat.. Misschien dat
een ledenvergaderi ng hierbij uitsluitsel kan bieden :) Kan ieder zijn zegje doen en als de
vergadering dan afgelopen is, dan moet het ook ophouden ook :) Op dat moment kan je
zeggen wat je ervan vindt. En is er misschien ook iets waar het bestuur aan kan werken.

Tenslotte, het is maar een suggestie! :)

Ik kan ook wel neerzetten waar ik het mee eens ben en waar niet mee, maar daar los
je weinig mee op.

Offline Mechanic Wedgie™

• Wedgie Motorsport
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • CEO @ Wedgie Motorsport
    • Wedgie Motorsport
« Reactie #11 Gepost op: 19:26:19, maandag 07 januari 2008 »
Het is een lastig onderwerp.. De één vindt dit en de ander vindt dat.. Misschien dat
een ledenvergaderi ng hierbij uitsluitsel kan bieden :) Kan ieder zijn zegje doen en als de
vergadering dan afgelopen is, dan moet het ook ophouden ook :) Op dat moment kan je
zeggen wat je ervan vindt. En is er misschien ook iets waar het bestuur aan kan werken.

Tenslotte, het is maar een suggestie! :)

Ik kan ook wel neerzetten waar ik het mee eens ben en waar niet mee, maar daar los
je weinig mee op.

Niks zeggen daar kan het bestuur helemaal niks mee :)

Gr Ruud

Offline PhUnkY

• NCN Forum Member
« Reactie #12 Gepost op: 19:28:13, maandag 07 januari 2008 »
Vandaar ook het voorstel ;) Kan altijd nog een reactie geven! O0

Offline Robi-One

• NCN Forum Member
  • Shift_Club Life
« Reactie #13 Gepost op: 19:49:02, maandag 07 januari 2008 »
Algemene ledenvergaderi ng zal toch gehouden moeten worden zodra we een 'echte' vereniging zijn. We zijn hier volop mee bezig (eind januari weer een bestuursvergad ering). We zitten niet stil dus.

Alles moet ten alle tijden besproken kunnen worden. Wil je het niet via het forum, stuur dan een PM naar 1 van de bestuursleden. We kunnen dit dan in het bestuursgedeel te bespreken.

Offline PhUnkY

• NCN Forum Member
« Reactie #14 Gepost op: 20:02:23, maandag 07 januari 2008 »
Komt voor elkaar! Ik heb er wel een mening over, maar heb geen zin in heftige discussies! O0
Dus als het me echt 'dwars zit' dan vernemen jullie dit snel genoeg.. Voor nu, I'm outta here!