Op het risico af dat er een hele discussie losbreekt (waarop ik niet in zal gaan), maar het moet me toch even van het hart:
Na vele jaren in het buitenland en allerlei ervaringen op allerlei grote(re) auto en andere fora, valt me -in negatieve zin- op dat op dit forum, dat overigens een alleszins respectabel aantal van 2056 vaak heel kundige en vriendelijke leden telt (maar daarmee nog steeds geen echt groot forum is), er relatief veel moderators blijken te zijn, vergeleken met het aantal leden, moderators die bovendien in grote ijver eenieder die even afwijkt van het in dat topic besproken onderwerp, met allerlei terechtwijzing
en en zelfs weghalen van tekst, terecht menen te moeten wijzen. >:(
Hoogst irritant en een schoolvoorbeel
d van onverdraagzaam
heid en gebrek aan flexibiliteit. Een typisch Nederlands kenmerk: het dominees-vingertje: "dat mág niet !"...
Ik ben regelmatig op het forum en vind het heel leuk en onderhoudend (daar gaat het mij ook om) maar ben niet van plan betalend lid te worden zolang er op deze wijze wordt opgetreden. Ik wil een grotere dosis flexibiliteit zien en wat outside the box denken. Op grote fora wordt er ook toegezien op het naleven van regels en het elkaar niet (verbaal) onderuit halen, maar er wordt niet op ieder slak zout gelegd. Wat er op NCN gebeurt is je eigen doelstellingen in feite deels onderuit halen. Regels zijn er om nageleefd te worden, maar het toepassen ervan vereist tact, wijsheid en empathie.
Ik ben diegenen dankbaar die hun tijd en moeite steken in opbouwende zaken als group-buys, technische hulp in woord en daad en ik bewonder de technische hoogstandjes die ik allemaal heb mogen zien tot nu toe. Hulde !!
Maar ik baal van de bemoeials, zoals ik overijverige moderators op dit moment het best kan omschrijven. En aan de reacties van sommigen te zien, ben ik niet de enige die er zo over denkt. Het schrikt potentiële nieuwe (betalend) leden mogelijk af.
BOT-opmerkingen van moderators komen soms nogal 'bot' over, dat is een hele slechte zaak :(
Dus: aan al die overijverige Moderators: probeer het leuk te houden, hou je eens een beetje in en toon wat meer flexibiliteit en hak er niet meteen op los. Je wekt hiermee, ik hoop/neem aan onbedoeld, een geheel verkeerde indruk en maakt negatieve reclame voor NCN, dat juist gebaat is met een positieve naam, om op die manier veel leden aan te trekken.
Voor wat het waard is.....