Hallo Nissan liefhebbers/sters,
Ik ben nu een paar dagen op de achtergrond mee aan het lezen over de Nissan en aangezien er steeds meer vragen naar boven komen borrelen,
wordt het eens tijd om me even voor te stellen.
Mijn naam is Frans, 46jr, woonachtig in R'dam en sinds september 2004 vervend liefhebber geworden van de Japanse auto.
In mijn geval is dat Mazda.
Van 2004 tot 2010 heb ik Mazda MX5-NA gereden, vervolgens Mazda 323F en daarna nog een paar uitstapjes gemaakt naar een ander merk en weer
terug gegaan naar Mazda.
Sinds maart vorig jaar rij ik vrolijk rond in m'n (liefhebbers onderhouden) 323BG uit '95.
Ik ben dus op zoek naar een opvolger voor m'n BG'tje die wat groter, luxer maar vooral stiller mag zijn.
Met stil bedoel ik dat er zo min mogelijk rij en bijgeluiden van motor en windgeruis te horen zijn in het interieur.
Nieuw en elektrisch is geen optie en moet het hebben van een goed en net onderhouden 2e hands auto.
Er zijn al vele auto's de revue gepasseerd maar ben tijdens de proefritten helaas nog niet dé auto tegengekomen.
Onlangs ben ik tijdens m'n zoektocht deze
deze uitgebriede review tegen gekomen, wat voor mij de aanleiding was om de Nissan eens onder de loep te gaan nemen,
in de hoop dat...........
..........

Zodoende ben ik hier terecht gekomen en hoop dat 't hier ook net zo gezellig is als bij de Mazda clubs, waar ik af en toe ook nog te vinden ben.
Als ik even van de gelegenheid gebruik zou mogen maken zou ik graag de volgende kwestie aan de Nissan liefhebber willen voorleggen, de stilte in het interieur.
De 2 modellen (met bouwjaar vanaf 1998) die ik op dit moment op 't oog heb en welke mijn interesse hebben zijn :
Primera 1.6 / 1.8 / 2.0 Sedan (p11 144 heeft m'n voorkeur)
Primera 1.6 / 1.8 / 2.0 Hatchback
Almera 1.6 / 1.8 / 2.0 Sedan
Ik ben erg benieuwd hoe stil deze auto's zijn bij snelheden zo tussen de 100 km p/u - 120 / km p/u / 140 km p/u.
Uiteraard is proefrijden verplicht om te ondervinden of deze Nissan wat voor mij zou kunnen zijn maar een duwtje in de goede richting en advies van mede-eigenaren
is nooit weg en zeer welkom.
De verschillende type's w.o. GX, SLX comfort, etc, etc,, heb ik er maar even weggelaten omdat ik nog niet zo goed op de hoogte ben wat nu precies waar voor staat.
Qua te besteden budget, ook niet onbelangrijk, dacht ik aan ca €2000 - €3000.
Bij deze alvast een bedankje voor de moeite

Natuurlijk ook nog ff een foto'tje van m'n eigen Japanse trots 8)