ik kan ts zoiezo wel aanraden om in beide een proefrit te maken, zowel een 1.8 als een 2.0.
de QG18DE is een motor die lekker vroeg oppakt in lagere toeren, dus het koppel zit vrij laag.
de SR20DE is echt een toeren motor, deze begint pas bij hogere toeren, +/- 3500/4000 rpm lekker te leven.
Misschien is dit ook niet geheel, een onbelangrijk puntje voor ts, gezien hij een stille auto wil.
Er zijn zelfs mensen die beweren, dat een QG18DE onderin sneller is meer koppel geeft dan een SR20De.
Mijn ervaring in de praktijk is echter, dat een p11 GX SR20De 131pk (oudere type p11) op alle fronten sneller is als een p11-144 QG18DE, maar dit zou ook te maken kunnen hebben, dat mijn p11 ook maar 1195 kg weegt.
@sunnyke scherp ik heb het ook al weg gehaald. de N16 almera, is met een 1.5 en 1.8 geleverd idd :P