Auteur Topic: Mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor  (gelezen 34587 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Antony

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 1666
  • Geslacht: Man
  • Only God can Judge me
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #15 Gepost op: 21:19:59, maandag 02 juli 2012 »
Ik vond de QG18DE van mijn Almera behoorlijk luidruchtig vooral bij 120 km/u 3500 rpm weet niet of dat zelfde is als bij P11-144

n.issan

  • Gast
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #16 Gepost op: 21:44:27, maandag 02 juli 2012 »
maar ik heb wel in een p11-144 1.8 QG18DE gereden, en deze is werkelijk fluister stil. bij 120
Bedoel je dan qua motorgeluid ?

Ander vraagje.
Waar staat ''DE'' voor bij motorcode QG18DE ?

Offline Wout-P11½

  • NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 8044
  • Geslacht: Man
  • Alles moet kapot :)
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #17 Gepost op: 01:04:49, dinsdag 03 juli 2012 »
Waar staat ''DE'' voor bij motorcode QG18DE ?

Dubbele bovenliggende nokkenassen en multipoint injectie.

n.issan

  • Gast
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #18 Gepost op: 07:00:34, dinsdag 03 juli 2012 »
Bedankt.

Ik zit ook even te kijken op bij de occasions op autoweek .nl  en zie bij bij de specificaties van 2e hands Primera's en Slmera's
wel QG18 staan maar zie zelfden DE er achter staan staan.

Is een Primera, Almera en/of andere modellen met dit specifieke motorblok dan zo zeldzaam ?

Is er een foefje om te weten te komen of een auto die ik zoek dit motorblok heeft ?
BIj de meeste auto advertenties staat dit niet vermeld en zou dit toch wel graag zelf willen weten eigenlijk.

Offline Radium69

  • NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • Berichten: 8012
  • Geslacht: Man
  • NCN Paparazzi!
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #19 Gepost op: 08:31:18, dinsdag 03 juli 2012 »
Ze zijn waarschijnlijk gewoon vergeten het motorblok code compleet neer te zetten. Zover ik weet zijn er alleen maar QG18DE geleverd ;)
Dus niks om je zorgen over te maken, de naamgeving van nissan is behoorlijk gestandaardise erd dus goed te herleiden.

Ik zou eerder een SR20DE prefereren als je veel snelweg gaat rijden, ook zijn de SR20DE motoren oerdegelijk.
Met een QG18DE wil het nog wel eens voorkomen dat deze olie vebruikt, dit komt geloof ik door versleten zuigerringen. (weet ik niet zeker)
Dat wil niet zeggen dat het onbetrouwbare blokken zijn ;)

Dus ik zou een lekkere proefrit gaan maken en alles napeilen en checken. Een primera p11-144 is wel wat meer auto als een standaard primera p11 of almera (N16)

Offline Rik N16

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 12188
  • Geslacht: Man
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #20 Gepost op: 11:34:15, dinsdag 03 juli 2012 »
Een P11-144 is in feite niet veel meer dan een grondige update van de gewone P11. De 1.8 motor was er bij toegevoegd, de uitrustingsniv eaus zijn veranderd en de neus en kont zijn op de schop gegaan. De 2.0 heeft een aantal wijzigingen ondergaan waardoor deze 9 pk meer levert.

Verder is er bij mijn weten niet veel veranderd. Qua afmetingen zijn ze iig gelijk.

Offline MarkW

  •  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 2788
  • Geslacht: Man
    • Skyline
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #21 Gepost op: 12:24:53, dinsdag 03 juli 2012 »
De QG18DE is een prima blok. En het verhaal over het olie verbruik begint als ik het goed heb ongeveer na 2002. Ik heb ook nog nooit gehoord dat een 1.8 p11-144 last had van olieverbruik. De olie verbruikers hebben een metalen kleppendeksel, en de goede blokken hebben er één van zwart kunststof.
Mee komen met het verkeer gaat prima en ook op de snelweg kun je prima bij blijven.

Offline Forsaken

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 950
  • Geslacht: Man
  • Powered by NCN
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #22 Gepost op: 13:18:18, dinsdag 03 juli 2012 »
Windgeruis heeft niets met de motorinhoud te maken
Het windgeruis bij een P11 is een standaard kwaaltje ( Raamrubbers van de voorportieren waar de wind achterslaat )

ik vond het bij de p11-144  toch stukke minder dan bij mijn p11 GX.
de windruis, terwijl de portieren etc gewoon het zelfde zijn.
Maar echt helemaal fluisterstil is denk ik geen 1 japanner.

enigste  fluister stille auto die ik gereden heb bij 140 km/h  was een mercedes E220 CDI jawel een diesel. met een 6 handbak.bouwja ar 2002.

maarja dat kost ook wat :p
 
Motor codes                Geleverd:
GA16DE  1.6 101 pk    p11-144/
QG18DE 1.8  115 pk   p11-144/ N16 Almera
SR20DE  2.0  140 pk   p11-144/ N16  almera TINO met CVT
« Laatst bewerkt op: 13:42:47, dinsdag 03 juli 2012 door Forsaken »

Offline Rik N16

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 12188
  • Geslacht: Man
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #23 Gepost op: 13:24:11, dinsdag 03 juli 2012 »
De rubbers van een 144 zijn waarschijnlijk net iets anders.

Offline Sunnyke

  • NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
  • Berichten: 15222
  • Geslacht: Man
    • Mijn nissan 350Z
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #24 Gepost op: 13:32:00, dinsdag 03 juli 2012 »
Motor codes                Geleverd:
GA16DE  1.6 101 pk    p11-144/N16 almera
QG18DE 1.8  115 pk   p11-144/ N16 Almera
SR20DE  2.0  140 pk   p11-144/ N16  almera TINO met CVT

Offline Forsaken

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 950
  • Geslacht: Man
  • Powered by NCN
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #25 Gepost op: 13:41:47, dinsdag 03 juli 2012 »
ik kan ts zoiezo wel aanraden om in beide een proefrit te maken, zowel een 1.8 als een 2.0.

de QG18DE is een motor die lekker vroeg oppakt in lagere toeren, dus het koppel zit vrij laag.
de SR20DE is echt een  toeren motor, deze begint pas bij hogere toeren, +/- 3500/4000 rpm lekker te leven.

Misschien is dit ook niet geheel, een onbelangrijk puntje voor ts, gezien hij een stille auto wil.

Er zijn zelfs mensen die beweren, dat een QG18DE  onderin sneller is meer koppel geeft dan een SR20De.

Mijn ervaring in de praktijk is echter, dat een p11 GX SR20De 131pk (oudere type p11)  op alle fronten sneller is als een p11-144 QG18DE, maar dit zou ook te maken kunnen hebben, dat mijn p11 ook maar 1195 kg weegt.

@sunnyke scherp ik heb het ook al weg gehaald. de N16 almera, is met een 1.5 en 1.8 geleverd idd :P

« Laatst bewerkt op: 13:43:34, dinsdag 03 juli 2012 door Forsaken »

n.issan

  • Gast
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #26 Gepost op: 19:31:52, dinsdag 03 juli 2012 »
Wat een geweldige toevoeging van jullie, bedankt ! :applaus:

Ik heb ook nog even naar een Almera sedan zitten kijken en daar staan ook wel erg mooie modellen tussen, vind ik althans.
Maar ja, dat zijn toch weer andere motorblokken.. ...........

Zomaar even een paar voorbeelden.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/almera/7202937

http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/almera/8147886

http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/almera/8761440 QG18DE ?

http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/almera/7835494 Staat vanaf  27-11-2011 te koop, merkwaardig
« Laatst bewerkt op: 22:11:17, dinsdag 03 juli 2012 door n.issan »

Offline SChief

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 1165
  • Geslacht: Man
  • '98 Primera P11 2.0
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #27 Gepost op: 18:53:57, woensdag 04 juli 2012 »
Wat je eigenlijk vooral hoort zijn de zijspiegels bij de P11 (wind).

Offline Forsaken

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 950
  • Geslacht: Man
  • Powered by NCN
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #28 Gepost op: 19:19:36, woensdag 04 juli 2012 »
Wat een geweldige toevoeging van jullie, bedankt ! :applaus:

Ik heb ook nog even naar een Almera sedan zitten kijken en daar staan ook wel erg mooie modellen tussen, vind ik althans.
Maar ja, dat zijn toch weer andere motorblokken.. ...........

Zomaar even een paar voorbeelden.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/almera/7202937

http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/almera/8147886

http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/almera/8761440 QG18DE ?

http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/almera/7835494 Staat vanaf  27-11-2011 te koop, merkwaardig


De 1.8  in de almera  is het zelfde blok QG18DE als in de primera p11-144.
Welke motorcode de 1.5 heeft weet ik niet maar ik gok QG15DE.

Dat die zwarte almera n16 al een poos te koop staat vind ik niet zo heel merkwaardig.
het is namelijk een automaat, en volgens mij is nissan en automaat niet bepaald een populaire combinatie bij de meeste automobilisten .
De CVT in de p11-144 is volgens mij ook niet zo populair, de cvt-m6  daarin tegen wel weer veel van verkocht.

moet wel zeggen dat zon almera n15 van de 1e link is wel erg overpriced.
maar zon almera n16 is ook erg duur vind ik, als je dit vergelijkt met een p11-144, die net wat meer auto is.

maar de almera's die je hebt gepost, zijn ook de nieuwere modellen na de facelift 2003 <
let wel hier kan eventueel, het verhaal van olie verbruikers  QG18DE, met metalen zilvere kleppen deksel van toepassing zijn.
dit weet ik niet. maar het kan zijn, dus let hier vooral op, als je besluit naar zo'n auto te kijken :)

p.s. vergeet ook vooral de frontbalk waar de radiator op  roest, niet op roest te controleren bij de almera n16, zwak punt :)
« Laatst bewerkt op: 19:49:05, woensdag 04 juli 2012 door Forsaken »

Offline SChief

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 1165
  • Geslacht: Man
  • '98 Primera P11 2.0
Re: mede-liefhebber (nog zoekende) stelt zich ook even voor
« Reactie #29 Gepost op: 16:27:35, donderdag 05 juli 2012 »
het is namelijk een automaat, en volgens mij is nissan en automaat niet bepaald een populaire combinatie bij de meeste automobilisten .
In Europa niet nee, maar in Amerika zijn ze helemaal weg van Nissan CVTs. Maar goed, Europeanen rijden over het algemeen het liefst in een sullige Duitser, en zo'n Japanner krijgt dan niet eens de kans op zich te bewijzen. :P Alhoewel dit langzaam aan het veranderen is.