Auteur Topic: PrimeraLPI stelt zich eens voor  (gelezen 104895 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline PrimeraLPI

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 482
  • Geslacht: Man
  • M50B25 Power...
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #45 Gepost op: 00:37:07, zondag 03 februari 2008 »
Ik heb in mijn standaard 131 pk blok (SR20De, 96 kw) ook GT nokken zitten en het verschil is goed merkbaar. Heb inmiddels ook een GT ECU en ander spruitstuk klaarliggen.
ik heb DE, multipoint injectie... ik d8 dat ik 130PK had??
Hoe zit dat nou? :$ En Nokkenasjes, hoeveel kost zo iets? Ik kan me herrineren dat voor een 8v golf 3 2.0 rond de 100,- / 200,- de deur uit gingen

Offline Laurens

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 26106
  • Geslacht: Man
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #46 Gepost op: 00:41:23, zondag 03 februari 2008 »
SR20De = 96 kw / 131 pk (wat jij dus ook hebt)
SR20DE = 110 kw / 150 pk (GT blok)

Mijn nokken had ik voor 150 euro gekocht van een mede clublid

Offline PrimeraLPI

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 482
  • Geslacht: Man
  • M50B25 Power...
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #47 Gepost op: 00:44:29, zondag 03 februari 2008 »
SR20De = 96 kw / 131 pk (wat jij dus ook hebt)
SR20DE = 110 kw / 150 pk (GT blok)

Mijn nokken had ik voor 150 euro gekocht van een mede clublid
volgens mijn docent (ex-nissandealer monteur) had ik een SR20DE (multipoint injectie), een SRi. Maar dat betwijfel ik zelf een beetje, ik heb zelf ook 96 kW model.. dus zit ik met een vraagteken :P
maar ach ja, 130pk is ook niet niks.. Heb 120PK gehad in mijn TDI, maar hij had wel ruim het dubbele aan koppel.. zo'n 260/270nm ongeveer :P

Offline Laurens

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 26106
  • Geslacht: Man
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #48 Gepost op: 00:46:26, zondag 03 februari 2008 »
SRi = ook 131 pk

SRi heeft sportinterieur en stugger onderstel.

Het verschil zit hem enkel in de kleine 'e' en hoofdletter 'E'

Offline PrimeraLPI

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 482
  • Geslacht: Man
  • M50B25 Power...
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #49 Gepost op: 00:48:58, zondag 03 februari 2008 »
SRi = ook 131 pk

SRi heeft sportinterieur en stugger onderstel.

Het verschil zit hem enkel in de kleine 'e' en hoofdletter 'E'
we zijn hier tenslotte allemaal om te leren, maar dan vroeg ik me ook af, waarom er dan GX achter op de klep staat?

Morgen maak ik wel een paar foto's.. dan mogen jullie wel beoordelen wat het is en wat niet :P

Offline Laurens

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 26106
  • Geslacht: Man
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #50 Gepost op: 00:57:18, zondag 03 februari 2008 »
GX is ook een 131 pk-er. Alleen de GT en GTSE hebben 150 pk.

GX, SRi, SLX en SE allemaal 131 pk

Offline PrimeraLPI

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 482
  • Geslacht: Man
  • M50B25 Power...
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #51 Gepost op: 01:04:38, zondag 03 februari 2008 »
GX is ook een 131 pk-er. Alleen de GT en GTSE hebben 150 pk.

GX, SRi, SLX en SE allemaal 131 pk
Ik heb dan een GX (aldus de sticker opde achterklep)..
131PK.. maar ik heb dus begrepen dan de SR20De's allemaal monopoint injecties zijn??

Offline Laurens

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 26106
  • Geslacht: Man
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #52 Gepost op: 01:05:20, zondag 03 februari 2008 »
Ook fout, enkel de SR20Di is monopoint (115 pk ofzo). Rest is multipoint.

;)

Offline PrimeraLPI

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 482
  • Geslacht: Man
  • M50B25 Power...
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #53 Gepost op: 01:07:32, zondag 03 februari 2008 »
Ook fout, enkel de SR20Di is monopoint (115 pk ofzo). Rest is multipoint.

;)
:P Dat had ik hier ergens gelezen.. of het kan zijn dat ik in de war was met de 'i' en de 'e'.
Want ik dacht al, zonder multipoint injectie had ik geen lpi instalatie kunne hebben, want dat is multipoint :)
nog meer (basis) punten die je me kunt leren, voordat ik aan de slag ga en lukraak vragen ga stellen wat eigenlijk heel onzinnig is? :) ;)

Offline Freek

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 7479
  • Geslacht: Man
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #54 Gepost op: 10:28:24, zondag 03 februari 2008 »
Ja, wen maar aan de prijzen. Snelle nokken kost je 400 eu. ;)

Waarom heb je niet gelijk een GT gekocht?

Offline PrimeraLPI

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 482
  • Geslacht: Man
  • M50B25 Power...
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #55 Gepost op: 18:39:11, zondag 03 februari 2008 »
Ja, wen maar aan de prijzen. Snelle nokken kost je 400 eu. ;)

Waarom heb je niet gelijk een GT gekocht?
had een auto nodig, (APK was verlopen van de TDI) en dit was de eerste beste auto van zijn prijs en zijn looks.. en zeg nou zelf, 130PK is ook niet niks.. toch? :)

Offline aBBel P12

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 27680
  • Geslacht: Man
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #56 Gepost op: 20:50:02, zondag 03 februari 2008 »
Als je een SRi hebt dan heb sportstoelen van stof (GT heeft half leer) GT onderstel en een veerpootbrug voor.

gr BB

Offline KeviNissan

  • Mooiste auto+project 2010
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 14327
  • Geslacht: Man
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #57 Gepost op: 20:52:01, zondag 03 februari 2008 »
heeft een sri achter geen brug BB?

Offline aBBel P12

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 27680
  • Geslacht: Man
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #58 Gepost op: 20:53:32, zondag 03 februari 2008 »
Zou kunnen maar daar lag bij mij een Nos fles met LPG  >:D

gr BB

Offline KeviNissan

  • Mooiste auto+project 2010
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 14327
  • Geslacht: Man
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #59 Gepost op: 20:57:59, zondag 03 februari 2008 »
hahaha lol

op lpg moet koken niet rijden BB