Auteur Topic: PrimeraLPI stelt zich eens voor  (gelezen 104900 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Offline mr.zap76

  • Mr. Buy it NOW !
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 8673
  • Geslacht: Man
  • Member of the month sept. 2007
    • JDMKULTURE
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #31 Gepost op: 21:55:02, woensdag 30 januari 2008 »
ja als jij je kenteken heb in gevoerd moet het volgens mij wel de goede zijn

Offline PrimeraLPI

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 482
  • Geslacht: Man
  • M50B25 Power...
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #32 Gepost op: 22:09:48, woensdag 30 januari 2008 »
ja als jij je kenteken heb in gevoerd moet het volgens mij wel de goede zijn
Ach ja, we wachten af tot morgen.. totdat ik een bericht terug krijg.

Over de uitlaat gesproken op P1, dit is hem:

exact het zelfde behalve ik heb dan met met ophangings punten, wel van een P10, maar mijn docent is ex-nissandealer monteur en hij last hem voor mij om naar een P11 ophanging + de flens.

Ik wil geen sjonnie brulpijp dr onder, het moet nog altijd wel subtiel en mooi uit zien :)
Dus geen 2x 2 uitlaat pijpen aan beide kanten :P whahaha of van rechte pijpen van voor naar achter waar je niet eens met een passagier kunt praten bij rustig rijden :D

Offline mr.zap76

  • Mr. Buy it NOW !
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 8673
  • Geslacht: Man
  • Member of the month sept. 2007
    • JDMKULTURE
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #33 Gepost op: 22:12:54, woensdag 30 januari 2008 »
ziet er netjes uit
ja ik ga voor performance en neem wel een zo recht mogelijke uitlaat
minder bochten is betere afvoer van gassen
gewoon een silencer erin en de herrie is minder

Offline PrimeraLPI

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 482
  • Geslacht: Man
  • M50B25 Power...
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #34 Gepost op: 22:28:20, woensdag 30 januari 2008 »
ziet er netjes uit
ja ik ga voor performance en neem wel een zo recht mogelijke uitlaat
minder bochten is betere afvoer van gassen
gewoon een silencer erin en de herrie is minder
Het ligt er aan, ik heb hiervoor dus een TDI gehad.. alle dempers dr af en de geluid was minimaal meer geworden, doordat de Turbo al het geluid al dempt.. Dan kan dat nog weetje, ik ben ook een performance freak, zo recht mogenlijk zodat de turbo beter zijn gassen kwijt kon en sneller opspoelde..
Maar @ een N/A maakt dat niet zo veel uit (zover ik het *goed* weet) en alsnog, het geluid wat een rechte pijp van voor na achter vind ik te erg. Vandaag hebben we een TDI demper gemonteerd onder de Escrot 1.6 van een vriend van me omdat zijn eindemper was weggerot en afgebroken was, en geloof mij, we reden 60 in zn 5.. omdat we anders elkaar niet verstonden in de auto, zo lelijk.. Dankzij de TDI eindemper is de geluid nu wat zwaarder en holler geworden maar boven al, het is veel stiller geworden.
Ik ben nu dus aan het denken aan nokkenassen, evt wat verlagen, endan zien we wel verder :)
« Laatst bewerkt op: 22:31:22, woensdag 30 januari 2008 door PrimeraLPI »

Offline Antony

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 1666
  • Geslacht: Man
  • Only God can Judge me
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #35 Gepost op: 10:52:51, donderdag 31 januari 2008 »
Gt-nokkenstokken erin :D

Offline primera se

  • NCN Club Member
  • *
  • Berichten: 5799
  • Geslacht: Man
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #36 Gepost op: 11:10:49, donderdag 31 januari 2008 »
Ik las net dat je uit venlo komt ( +- 1e post..) dan zal ik je over een maandje wel eens zien rijden daar in de buurt..

Maar zeer nette wagen man!

Offline PrimeraLPI

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 482
  • Geslacht: Man
  • M50B25 Power...
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #37 Gepost op: 16:22:19, vrijdag 01 februari 2008 »
Gt-nokkenstokken erin :D
Past dat zomaar? En kan ik problemen krijgen met mijn LPI instalatie? + wat heb ik dan voor vermogen winst?
Ik las net dat je uit venlo komt ( +- 1e post..) dan zal ik je over een maandje wel eens zien rijden daar in de buurt..

Maar zeer nette wagen man!
Ja dat klopt.. Ik kom eigenlijk uit Tegelen, is een (gezellig klein) dorpje van Venlo.. :)

Offline Jan-Paul

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 3722
  • Geslacht: Man
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #38 Gepost op: 22:33:34, zaterdag 02 februari 2008 »
Tja , een getunede GT op LPG kan ook prima, waarom zou je dan problemen moeten krijgen met GT-nokkenassen in je Primera?

Offline PrimeraLPI

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 482
  • Geslacht: Man
  • M50B25 Power...
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #39 Gepost op: 23:22:17, zaterdag 02 februari 2008 »
Tja , een getunede GT op LPG kan ook prima, waarom zou je dan problemen moeten krijgen met GT-nokkenassen in je Primera?
Ik zou niet weten? Ivm met LPG dat het er niet voor geschreven is in de (LPI) ECU?
dat de waardes niet kloppen dan?

Offline KeviNissan

  • Mooiste auto+project 2010
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 14327
  • Geslacht: Man
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #40 Gepost op: 23:31:56, zaterdag 02 februari 2008 »
met andere nokkenassen doe je enkelt je klep timing en je kleplift vergroten (ff simpel gezegd) dus daar ga je met je lpi/lpg geen last van hebben

Offline PrimeraLPI

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 482
  • Geslacht: Man
  • M50B25 Power...
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #41 Gepost op: 00:14:54, zondag 03 februari 2008 »
met andere nokkenassen doe je enkelt je klep timing en je kleplift vergroten (ff simpel gezegd) dus daar ga je met je lpi/lpg geen last van hebben
:) Dankje, en hoeveel vermogen denk je dat ik hier extra door krijg?
En moet ik de In en uitlaat nokkenassen vervangen, of alleen de inlaat? (ik denk toch beide he?)

Offline PrimeraLPI

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 482
  • Geslacht: Man
  • M50B25 Power...
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #42 Gepost op: 00:16:54, zondag 03 februari 2008 »
+ De as is gemonteerd :D
Vandaag nog een paar tal km's gemaakt, en het bevalt me nogsteeds super!
van mij mag hij wel nog een tijdje orgineel blijven hoor :P

Offline KeviNissan

  • Mooiste auto+project 2010
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 14327
  • Geslacht: Man
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #43 Gepost op: 00:17:17, zondag 03 februari 2008 »
zowiezo allebei,

volgens mij heb je nu iets van 130 pk standaard, een wilde gok maar ik schat dat je net ff meer als 140 pk gaat halen.

groet kevin

Offline Laurens

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 26106
  • Geslacht: Man
Re: PrimeraLPI stelt zich eens voor
« Reactie #44 Gepost op: 00:19:35, zondag 03 februari 2008 »
Ik heb in mijn standaard 131 pk blok (SR20De, 96 kw) ook GT nokken zitten en het verschil is goed merkbaar. Heb inmiddels ook een GT ECU en ander spruitstuk klaarliggen.