Hallo,
Mijn naam is Nivard, ben 25 en ik rijd al (sinds ik mijn rijbewijs heb, ong 5 jaar geleden) in een fijne Nissan Almera 1.5. Ik ben erg gehecht aan de auto en het merk uberhaupt en wil hem dan ook het liefst niet wegdoen.
En dan nu de vraag( vrij snel I know), helaas is vandaag bij het uitlezen bij de nissan dealer gebleken dat mijn distributieket ting hoogstwaarschi jnlijk kapot gaat. De krukassensor geeft een storing aan, maar ik heb deze al 2 dagen geleden vervangen samen met de nokassensor, de bougies en wat andere dingen. Nu heb ik een nieuwe ketting gezien, niet te duur, maar ik vroeg me af of iemand weet of het iets anders nog kan zijn(motorlampje blijft branden) . De auto schokt ook enorm in zijn 1 en 2, en af en toe in zijn 4. Daarnaast houd mijn lieve nissan ook steeds vaker in, bv als ik in zijn 4 op de snelweg rijd(invoegstrook bv) dan blijft hij hangen op 70 km/ 80 km per uur en gaat niet omhoog noch omlaag tot ik of mijn koppeling even intrap(voor de toerenteller, wat al niet goed is voor de auto in mijn ogen) of ik moet doorschakelen naar zijn 5, op dit moment rijd hij dan weer normaler. En als laatste voor ik het vergeet, slaat de motor af en toe gewoon af als ik hem start met mn koppeling ingedrukt( toerenteller balanceert onder de 1000 toeren en soms dicht bij de 0( dus totaal niet stationair) tot ik even een paar meter gereden heb.
Mocht ik toch de ketting moeten vervangen, heeft iemand hier ervaring mee(bv hoe ik hem op tijd moet stellen)?
Volgens mij heb ik alles gehad, en hoop dat iemand van jullie medeforum&Nissan lovers kan helpen. Hoor het graag.
Toedels :)