Auteur Topic: P11 - 144  (gelezen 29167 keer)

Offline jeroenP11

• NCN Forum Member
  • **
Re: P11 - 144
« Reactie #15 Gepost op: 22:42:40, maandag 24 augustus 2015 »
Van de audio heb ik helaas niet echt wat van staan. Heb ooit wel foto's van verschillende mods gemaakt maar dat staat op 3 a 4 verschillende apparaten. Ben momenteel aan het uitzoeken en sorteren. Zodoende besloten om dit topic aan te maken  :puh2:

Heb wel de afbouw van me sub kist staan, bekleden en afmonteren. Dit wordt het volgende waar ik wat over ga poste samen met het onderstel.

Offline Kai

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Geslacht: Man
  • Skyline R33 GTR V-spec Primera P11 GT
« Reactie #16 Gepost op: 10:56:43, dinsdag 25 augustus 2015 »
Welkom! Mooie primera heb je daar en goed bezig met de mods. Keep us updated!

Offline jeroenP11

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 20:09:40, dinsdag 25 augustus 2015 »
Welkom! Mooie primera heb je daar en goed bezig met de mods. Keep us updated!

Dank u, gaat zeker goed komen. Heb nog een hoop foto´s staan  :shiny:

Top man, heb je nog plaatjes van je install? Productplaatje s zijn ook maar productplaatje s! :smile:

Heb nog even gezocht in tussen alle foto´s maar helaas. niks kunnen vinden over de speakers, heb wel 1 verdwaalde foto gevonden van de 2 versterkers en wat bekabeling.

of zoals ik het noem: georganiseerde chaos  :puh2:

Dan heb ik nog een stuk over de bouw van de sub kist. Helaas ook hier alleen foto's van het afwerken/bekleden/eindresultaat.  :'(
De sub kist die gebruikt werd door de vorige eigenaar heb ik uit mekaar gehaald en helemaal hergebruikt. Enkel met een paar kleine stukken aangevuld met wat er nog in de schuur lag. Zo heb ik samen met mijn oom deze kist in elkaar weten te zetten. Hierdoor zit de kist misschien wat anders in mekaar dan andere zouden doen zoals de achterste afdek plaat. Deze bestaat namelijk uit 2 stukken, dit was om zo efficiënt mogelijke met het MDF om te gaan.

Voor de maatvoering van de bodem en de hoek aan de achterkant (vanuit kofferbak gezien tegen de achterbank) heb ik gebruik gemaakt van een stuk stevig papier (soort karton) om een mal te maken. Deze net zo lang lopen knippen tot ik de juiste maat had. Daarna de ruimte tussen de veer torens gemeten om zo de hoek te bepalen die je nodig hebt tussen de wand <-> bodem en wand <-> achterplaat.

Voor de bodem hebben we gebruik gemaakt van 3 x 12mm MDF. Dit net zo lang wezen schaven en schuren tot deze overeen komt met het papieren mal. Dit was nodig omdat de bodem van de prim een curve heeft naarmate deze naar de achterbank toe gaat.

Omdat de 2 subs 15" groot zijn wat niet paste i.v.m. met de hoogte met de hoedenplank speakers hebben we deze onder een hoek achterover laten hangen. Dit probleem zal je niet hebben ten opzichte van 10" of 12" sub

Zelf vindt ik dit persoonlijk erg mooi staan.

En omdat het zo wel genoeg gelul is FOTO'S!!! enjoy :thumbsup:

Voor het precisie werk en dank aan mij moeder.

En met trots het eind resultaat:

Het eind resultaat in de auto:

toen was het opgeruimt  :puh2:

Maatvoering bovenkant:  B 100 x H 39 x D 32.5
Maatvoering onderkant:  B 100 x  H 44 x D 33

Mochten er vragen zijn ik hoor het graag!

Offline Nissanwielmonteur

• NCN Forum Member
  • ja
    • Van Leijden
« Reactie #18 Gepost op: 20:21:55, dinsdag 25 augustus 2015 »
Persoonlijk heb ik niets met zulke uitbreidingen van het audiosysteem maar ik moet wel zeggen dat het knap gemaakt is. Ziet er keurig uit.

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Offline jeroenP11

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 19:43:42, woensdag 26 augustus 2015 »
Persoonlijk heb ik niets met zulke uitbreidingen van het audiosysteem maar ik moet wel zeggen dat het knap gemaakt is. Ziet er keurig uit.

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Dank u  :smile:

Offline NoteFreak

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: 15:19:39, donderdag 27 augustus 2015 »
Mooi gedaan hoor   :yummie:  maar niks voor mij :) wil altijd gewoon de kofferbak de kofferbak houden :D

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #21 Gepost op: 19:45:11, donderdag 27 augustus 2015 »
Respect voor het werk hoor! Ziet er prachtig uit! :smile:

Offline jeroenP11

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #22 Gepost op: 17:28:16, vrijdag 28 augustus 2015 »
Bedankt voor de reacties  :smile:   Wat ik zelf erg prettig vindt is dat ik de kist in 5 a 10 min eruit kan halen.

Mooi gedaan hoor   :yummie:  maar niks voor mij :) wil altijd gewoon de kofferbak de kofferbak houden :D

De volgende auto of als ik dit zat ben ga ik het compleet tegenover gesteld doen. Leuke sub maar alles zo klein en weggewerkt mogelijk.
Er zijn al een tijdje mooie subs te krijgen die maar die maar 2" diep zijn. 

Offline jeroenP11

• NCN Forum Member
  • **
Het zit niet mee
« Reactie #23 Gepost op: 16:49:17, dinsdag 06 oktober 2015 »
Is een tijd geleden maar toch een update over de primera.

Er was laatst een vrouw met haar fiets tegen de auto gevallen. Schade op de voorbumper/spatbord/raamstijl/raamrubbers en spiegel, gelukkig is dat netjes opgelost via de verzekering. Schade bedrag 1400 euro  :hamer:

Nu ben ik afgelopen weekend lekker een dagje in duitsland geweest, hele dag van hot naar her gereden. Erg leuke dingen gezien zoals een kleine hoeveelheid oldtimers bij een dorps braderie :smile:
Tegen eind van de middag de snelweg op gegaan en daar een paar keer het gas er op.

We reden lekker door met ongv een snelheid van +/- 180 km/h en toen voelde ik het gas weg vallen. Bij het verder intrappen ook geen reactie meer, Ik gas los gelaten en terug laten zaken naar zo'n 100 km/h. Daar reageerde de motor weer normaal op het gaspedaal en leek er niks aan de hand.

Toch er geen lekker gevoel bij en de eerst volgende afslag gepakt. Bij het stoplicht was te horen dat er een ander geluid uit de uitlaat kwam. Motor liep niet netjes in lage toeren. Auto neergezet bij een restaurantje en ik stapte uit en kon het gelijk al horen. Metaal tikkend geluid en op de achtergrond nog een soort ratelend/ijzer schurend geluid.  :'( :'( :'(

Motor direct uitgezet en auto terug gebracht naar Nederland. Auto zelfde avond nog bij me oom neergezet.

Dag erna gelijk naar de auto gaan kijken. Kleppendeksel eraf gehaald en daar was niet veel geks te zien. Bougie's eruit en bingo: 1 probleem gevonden. 2e cilinder bij de bougie is de halfe boog eraf en de punt verbrijzeld  :yawnee:

Ik verwacht schade te hebben in de cilinder of aan de zuiger/kleppen. Iemand verder nog een idee wat er kapot kan zijn of wat het probleem  überhaupt heeft veroorzaakt.

Gr Jeroen

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 19:11:17, dinsdag 06 oktober 2015 »
Pff jeetje wat naar zeg! Tsja waar kan dr schade door ontstaan zijn... Kapotte klep en een los stukje heeft rondgeslingerd in de zuiger zou ik verwachten. Maar misschien is het de bougie zelf geweest welke door bijvoorbeeld een te hoge temperatuur of detonatie of gewoon ouderdom kapot is gegaan. Ik denk dat je eens moet beginnen met een conpressietest en goed controleren of er niets los ligt in de cilinders.

Sterkte daar.

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #25 Gepost op: 20:19:13, dinsdag 06 oktober 2015 »
Lekker verhaal, succes met oplossen! :smile: Hopen dat het bij dit blijft.

Offline jeroenP11

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #26 Gepost op: 20:55:38, woensdag 07 oktober 2015 »
Pff jeetje wat naar zeg! Tsja waar kan dr schade door ontstaan zijn... Kapotte klep en een los stukje heeft rondgeslingerd in de zuiger zou ik verwachten. Maar misschien is het de bougie zelf geweest welke door bijvoorbeeld een te hoge temperatuur of detonatie of gewoon ouderdom kapot is gegaan. Ik denk dat je eens moet beginnen met een conpressietest en goed controleren of er niets los ligt in de cilinders.

Sterkte daar.

De bougies hebben er nog geen jaar ingezeten en niet meer dan 15k km gedraaid.
Compressie test heb ik uitgevoerd en kom uit op 9.5 bar.

Heb de cilinder geprobeerd te controleren met een camera, helaas hebben we alleen het oppervlak van de zuiger kunnen zien. Deze zat vol met zwart aangekoekt vuil.
Heb daarna de oude bougies er weer in gezet en de motor voor paar seconden later draaien. Het was starten en lopen en stationair ook goed lopen maar de tik zit er helaas nog in.

Daarna weer compressie test gedaan en die kwam uit op 9.8 - 10 bar.

Kan het tikken zijn omdat er veel vuil op de zuiger zit en eventueel ook op de kleppen waardoor de compressie test laag uitvalt?

Distributie ketting hebben we gecontroleerd voor zo ver we konden controleren vanonder de kleppendeksel. Als we de markering van de nokkenas tandwiel op de juiste positie zetten (volgens het werkplaats handboek) is de ketting niet een tand verschoven. Dit kan het lijkt me dus ook niet zijn geweest.

Het lijkt me eerder zoals je al zij de temperatuur of detonatie  :'(

De planning is nu om het blok er binnenkort uit te halen en onderzoeken wat de schade is.

Thanks!

Lekker verhaal, succes met oplossen! :smile: Hopen dat het bij dit blijft.

We gaan ons best doen  :smile:

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #27 Gepost op: 21:25:10, woensdag 07 oktober 2015 »
Wat zwarte aanslag is vrij normaal op de zuigers. Zelfs als dat wat op een zwarte koek lijkt. Het zou in theorie de compressie verhogen omdat de verbrandingsru imte door vuilaanslag kleiner wordt. Ook kan het "gloeien" van zulke aanslag onder hoge belasting detonatie veroorzaken.

Je compressie valt met 9,5 bar wat te laag uit. Een gezonde SR20DE moet minimaal 10,8 bar halen. Weet je zeker dat je de test op de juiste wijze hebt uitgevoerd?

Vuile aanslag op kleppen kan voor verminderde compressie zorgen, omdat deze mogelijk niet goed afsluiten hierdoor. Voorlopig lijkt het allemaal maar giswerk.

Ik zou de motorolie eens controleren op slijpsel.
En tikt de motor een beetje? Of zit er echt een ratel in?

Offline jeroenP11

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #28 Gepost op: 16:48:59, donderdag 08 oktober 2015 »
Wat zwarte aanslag is vrij normaal op de zuigers. Zelfs als dat wat op een zwarte koek lijkt. Het zou in theorie de compressie verhogen omdat de verbrandingsru imte door vuilaanslag kleiner wordt. Ook kan het "gloeien" van zulke aanslag onder hoge belasting detonatie veroorzaken.

Je compressie valt met 9,5 bar wat te laag uit. Een gezonde SR20DE moet minimaal 10,8 bar halen. Weet je zeker dat je de test op de juiste wijze hebt uitgevoerd?

Vuile aanslag op kleppen kan voor verminderde compressie zorgen, omdat deze mogelijk niet goed afsluiten hierdoor. Voorlopig lijkt het allemaal maar giswerk.

Ik zou de motorolie eens controleren op slijpsel.
En tikt de motor een beetje? Of zit er echt een ratel in?

Het zwarte aanslag is in vergelijke met de andere cilinders erg veel. Dit was niet aanwezig toen ik de bougies vervangen had. De compressie heb ik dit jaar eerder nog getest met in elke cilinder tussen de 11.9 en 12.3 bar.

De test zou moeten worden uitgevoerd met een open gasklep, zo staat het in het handboek beschreven. Bij een dichte gasklep valt de waarde lager uit.

Het tikkende geluid is duidelijk horen. Als je beter gaat luisteren hoor je ook een ratel. Met een stethoscoop hebben we dit geratel terug kunnen vinden bij de distributie ketting.

Volgende week gaat het blok er uit en dan kunnen we vast stellen wat de schade is.

Iedereen alweer bedankt voor de reacties!  :thumbsup: