Auteur Topic: P11 - 144  (gelezen 29198 keer)

Offline jeroenP11

• NCN Forum Member
  • **
P11 - 144
« Gepost op: 22:23:24, zondag 16 augustus 2015 »
Hallo allemaal,

Ik ben Jeroen kom uit omgeving Utrecht en ben een zeer tevreden eigenaar van een p11 – 144 met de bekende SR20DE.
In de inmiddels 5 jaar dat ik nu in de primera rijd is er al het een en ander aan de auto aangepast. Hierover zal ik later meer laten zien.
Dit is de auto toen ik deze kocht,

En zo staat die er nu bij.

« Laatst bewerkt op: 22:37:13, zondag 16 augustus 2015 door jeroenP11 »

Offline Arjan

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • Micra K11 CVT 2000 Toyota Prius Tech Edition 2006
Re: P11 - 144
« Reactie #1 Gepost op: 22:29:18, zondag 16 augustus 2015 »
Welkom!

Even je foto's ergens online zetten, en de link hier plaatsen ;)

Offline jeroenP11

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 22:30:29, zondag 16 augustus 2015 »
Probleem gevonden, foto's zichtbaar!
« Laatst bewerkt op: 22:37:34, zondag 16 augustus 2015 door jeroenP11 »

Offline volvwil

• NCN Club Member
  • *
  • Je zal er maar jeuk aan hebben
« Reactie #3 Gepost op: 23:03:42, zondag 16 augustus 2015 »
Welkom!!
Ziet er goed uit mooie wagen !

Offline Cherryrijder

• NCN Forum Member
« Reactie #4 Gepost op: 23:41:59, zondag 16 augustus 2015 »
Welkom op het forum.

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #5 Gepost op: 10:09:31, maandag 17 augustus 2015 »
Welkom. Nette primera. :smile:

Offline jeroenP11

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 23:16:54, vrijdag 21 augustus 2015 »
Dank voor de reacties!

Zo weer even wat tijd vrij gemaakt om is wat neer te zetten wat er in de jaren allemaal aan de primera gedaan is.
Ik was in het begin niet van plan zo veel te gaan doen omdat ik een auto wou hebben die naar mijn mening wat beter geschikt was voor zulke modificaties. Maarja zo zeg ik nog wel is regelmatig shit happens
en ja    shit happens :hamer: Wat een fijne auto om mee te rijden en zeker na sommige aanpassingen! Heerlijk   :thumbsup:

Na dat ik de auto gekocht had en een paar weken lekker rond gereden had kwam ik erachter dat de nieuwe banden op de auto van het merk goedkoperommel.nl was. Een bocht met advies snelheid 80 km/h was verstandiger om te nemen met een snelheid van 60 km/h en dan was het wegdek nog droog. Omdat het toch wel zonde was om de banden zomaar te vervangen aangezien ze nieuw waren had ik maar besloten om ze snel op te rijden. Dit heeft dan ook maar tussen de 10 en 15k aan kilometers geduurd. We hebben er dan ook wel aardig wat lol mee beleeft  :puh2:
Omdat de bandjes inmiddels wel snel kaal waren en er weer een APK in de agenda stond moesten er dus nieuwe banden komen. maarja weer het shit happens en bij die banden moesten natuurlijk ook nieuwe velgen  :smile:

Uiteindelijk gekozen voor een set 17" Borbet velgen in het mat antraciet met Hankook Ventus v12 evo banden met de maat 215 40 17.

De nieuwe banden maakte zo'n groot verschil dat ik mij erg verbaasde hoe de wegligging verbeterde en hoe lekker de primera (sportief) rijd. En ja dan krijg je na wat spelen wel langzaam trek om het volgende aan te passen.

Omdat mijn midden pijp op de lasnaad van de einddemper was doorgerot en het toch wel leuk klonk om zonder eind demper te rijden moest er maar een nieuwe uitlaat komen. Daar was de politie het ook wel mee eens  :devilish:
Na een tijd zoeken kwam ik uit bij mandrel exhaust systems in de U.S. Dus dacht doe is gek en heb deze besteld met een nieuwe cat en eind demper. Zo zag ik dat er een aantal mensen hier op het forum met een magnaflow einddemper rijden (mooi geluid overigens) dacht ik van, ik neem wat anders en koos de borla demper. Is het niks dan kopen we weer wat anders  :smile: (Uitlaat maat 2.5")

Spullen waren binnen, weekend erop gelijk maar monteren. Helaas regende het en werd de regen naar binnen geblazen dus maar met een beetje hobby bob geknoei een regen vanger gemaakt. Hadden we eerder moeten doen maar werkte uiteindelijk prima  :puh2:

Oude uitlaat:

Nieuwe uitlaat:

Helaas was ik niet helemaal te spreken over een aantal punten van de uitlaat. De flenzen waren niet van RVS, de schuif verbindingen waren niet netjes, een las was niet goed, hier zat een gaatje in,  :frown:  Niet helemaal netjes maar uiteindelijk wel alles onder de auto weten te hangen.

Later in het jaar toch wat gezeik met de uitlaat gehad, klemmen bleven niet zitten, lekte teveel, enz enz. Na een hoop irritatie besloten om het maar gelijk goed te doen. Omdat ik de midden demper verwijdert had en toch op langere duur niet echt prettig was maar gelijk een nieuwe midden demper mee besteld.

Om het makkelijk te houden foto!

Dit was het even voor vanaaf, later meer!
Fijn weekend!!!

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #7 Gepost op: 01:06:35, zaterdag 22 augustus 2015 »
Nette velgen. Lekker bezig geweest! Is dat een sportkat of een decat? :smile:

Offline jeroenP11

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 21:22:38, zaterdag 22 augustus 2015 »
Het is een sportkat, het spruitstuk moest ook nog gedaan worden en om geen storing te krijgen i.v.m. labda deze laten zitten.

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #9 Gepost op: 21:28:03, zaterdag 22 augustus 2015 »
Mooi hoor, wat zijn je volgende plannen?

Offline jeroenP11

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 21:38:59, zaterdag 22 augustus 2015 »
Op moment niet zoveel, ben paar weken geleden met een maat van me begonnen aan een trackday auto. Hier zal ik later wel een topic over maken. En er is nog het 1 en ander gedaan wat ik nog niet gepost heb. ff de foto's bij mekaar zoeken  :puh2:

Moet nog een schade laten herstellen van 4 weken geleden, wacht nog op het geld. Verzekeringen  :hamer2: :'(

Offline jeroenP11

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 21:52:43, maandag 24 augustus 2015 »
Zo weer even een update.

Nog het laatste stuk van het verhaaltje over de uitlaat. Wegens een gas probleem van het tig las apparaat zijn niet alle lassen netjes geworden. Helaas waren we al gestart met het aanpassen van de uitlaat en moest deze ook af. uiteindelijk met wat bakken en braden het beste ervan weten te maken.

Excuus voor de slechte foto's  :frusty:

Freeflow midden demper (Simons)

Verder heb ik nog een audio upgrade gedaan.

Voor:

MTX T6S-652
16,5cm 2-weg componenten systeem 

Thunder 6000-lijn
Maximaal vermogen: 400 Watt
RMS vermogen: 100 Watt
Frequentie bereik: 44Hz - 25kHz
Impedantie: 4 Ohm
Gevoeligheid: 93dB
Inbouwdiepte: 69mm

Achter:

MTX T6C-693
6'' x 9'' 3-weg triaxiaal speaker 

Thunder 6000-lijn
Maximaal vermogen: 480 Watt
RMS vermogen: 120 Watt
Frequentie bereik: 27Hz - 25kHz
Impedantie: 4 Ohm
Gevoeligheid: 94 dB
Inbouwdiepte: 76.5mm

Onder de bestuurders stoel:

MTX RT60.4
4-Kanaals Klasse A/B Versterker

RMS vermogen @ 4 Ohm: 4 x 60 Watt
RMS vermogen @ 2 Ohm: 4 x 90 Watt
RMS vermogen gebrugd @ 4 Ohm: 2 x 180 Watt
Frequentie bereik: 20 Hz - 30 kHz
THD+N: < 0.1%
S/N Ratio: >80dB
Low-Pass Crossover: 40 Hz - 400 Hz, 12dB Variabel
High-Pass Crossover: 40 Hz - 400 Hz, 12dB Variabel
Ingangsgevoeli gheid: Max. 6V
High-Level Ingang 
Afmetingen: 364 x 180 x 55mm

Dit allemaal aangestuurd door een. Pioneer DEH-X8500DAB

Ik had een 10" subwoofer geleend van me neef, Deze had een max vermogen van 360W. Of het door de versterking komt of het lage RMS vermogen, maar de subwoofer had het op hogere volume moeite met bij houden.

Met de planning om dit aan te passen ben ik op een leuke vondst gekomen van een kennis die nog wat had liggen.

Namelijk:

2x de audiobahn aw1571t

(Afbeelding als illustratie)

Hifonics BX1000D Brutus Class-D Series Monoblok met Zeus 1.5 Farad condesator.

Dit heb ik over mogen nemen voor een prijs waar ik 1 set speakers nog niet voor kon betalen. Nog niet zo gek dacht ik zo.
Het was meer dan ik wou hebben maar dan hebben we dit ook is een keer gehad  :puh2:
De condensator weg gewerkt bij de bestuurderssto el en de monoblok versterker onder de passagiers stoel. Zo had ik mooi de ruimte om alleen in de kofferbak een kist te maken met alleen de subs. Hier ga ik de volgende keer wat meer over laten zien, misschien voor sommige wel interessant aangezien de kofferbak van de primera geen fijne vlakke bodem heeft voor een kist.

Keep ya posted!

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #12 Gepost op: 22:04:13, maandag 24 augustus 2015 »
Leuke set zo. :smile:

Ben zelf helemaal weg van Audison, dat gebruik ik nu.
Daarvoor Audio System en Hertz gehad.

Over je kist is eigenlijk heel simpel.
Een 28/32 Standaard Necom kist is prima en die kun je mooi in de hoek kwijt. :yummie:
Heb ik nu ook met een Cerwin Vega Sub, die ooit word vervangen door een JL W7AE oid.

Offline jeroenP11

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 22:20:06, maandag 24 augustus 2015 »
Heb het 1 en ander gezien, zijn hier mooie systemen wat mensen gebouwd hebben. En dat Audison is zeker prachtspul.

Ik heb een custom kist gebouwd tegen de achterbank aan met de 2 subs erin. Hierdoor is het breedste deel van de kofferbak nog bruikbaar. Heb er aardig wat ruimte aan over weten te houden. De kofferbak ligt vol maar gok tussen de 40% - 60% aan ruimte over te hebben voor andere rommel wat in de bak rond zwerft haha  :smile:

Heeft 3 dagen tijd in gezeten met bouwen, bedraden/monteren en bekleden.

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #14 Gepost op: 22:27:28, maandag 24 augustus 2015 »
Top man, heb je nog plaatjes van je install? Productplaatje s zijn ook maar productplaatje s! :smile: