Auteur Topic: Ruben, Pulsar GTI-R  (gelezen 55913 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rubenevo

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 38
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #15 Gepost op: 19:14:34, woensdag 21 januari 2015 »
Ik zie meerdere mensen uit het Skyline-wereldje ;)
Wanneer het opbouwen gaat beginnen zal ik proberen voldoende foto's te maken.

Offline Rubenevo

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 38
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #16 Gepost op: 18:40:24, maandag 16 februari 2015 »
Eindelijk de tijd gevonden om alle klaarliggende onderdelen op de Pulsar te bouwen ;D

Het is allemaal behoorlijk voorspoedig verlopen en ik ben niet tegen noemenswaardig e problemen opgelopen.
Maar dit zal ook grotendeels te maken hebben met het feit dat ik een hoop tijd in research had gestopt.
Waar ik 's morgens mee begon:



Allereerst ben ik begonnen met het verwijderen van de originele intakepijp incl HKS luchtfilter en de accu incl accubak.
Vervolgens heb ik de downpijp losgehaald en de water- en olieleidingen losgemaakt van de turbo.
Hierna heb ik het alle moeren van het uitlaatspruits tuk losgehaald waardoor het complete pakket (spruitstuk, turbo en elbow) zo
uit de motorruimte gehaald kon worden.







Vervolgens heb ik de custom made elbow op de turbo gemonteerd, de wastegate van de oude hybride T28 pas gemaakt op de GT2871R, het spruitstuk op de turbo gemonteerd en het spruitstuk gewrapt in DEI titanium fibre heatwrap.



Het hele pakket heb ik vervolgens op het motorblok gemonteerd.
Hierna heb ik de 3" intakepijp gemonteerd, HKS luchtfilter en de accubak verplaatst.
Ook heb ik een oil catch can gemonteerd.



Ik wacht nu op een titania lambdasonde aangezien de oude bij het verwijderen uit de standaard elbow overleed.
Het is de bedoeling om binnen 2 weken de auto te laten mappen. Wanneer er cijfers bekend zijn zal ik deze hier plaatsen.


« Laatst bewerkt op: 19:58:11, maandag 16 februari 2015 door Rubenevo »

Offline Tarantino

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 351
  • Geslacht: Man
  • Nissan Pulsar connect edition '15
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #17 Gepost op: 19:56:20, maandag 16 februari 2015 »
Ziet er indrukwekkend uit!

Echt super gaaf  ;D!!

Offline xleonl

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 2679
  • Geslacht: Man
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #18 Gepost op: 20:53:54, maandag 16 februari 2015 »
Goed bezig :)

Offline WalknBullzEye

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 1639
  • Geslacht: Man
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #19 Gepost op: 21:00:20, maandag 16 februari 2015 »
Is de flens van het RVS spruitstuk wel vlak? Deze worden soms enorm krom geleverd.

Offline Rubenevo

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 38
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #20 Gepost op: 21:32:44, maandag 16 februari 2015 »
Jazeker! De verkoper heeft dit al gechecked en ik ook nogmaals.
De motor heeft al een aantal malen gedraaid en alles is prima in orde.

Offline Kai

  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 3629
  • Geslacht: Man
  • Skyline R33 GTR V-spec Primera P11 GT
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #21 Gepost op: 09:17:49, woensdag 11 maart 2015 »
Ziet er goed uit Ruben! Hoop je GTI-R eens te zien op 1 van onze meetings :).

Offline Rubenevo

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 38
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #22 Gepost op: 21:14:15, woensdag 25 maart 2015 »
Het is even stil geweest, maar er is weer een update :)
Na de straatmapping kwam er een olielek aan het licht, dit lek zat in/rond de krukaskeerring .
Na het vervangen van de keerring en de krukaspulley bleek uiteindelijk dat de oliepomp in het frontcover aan het overlijden was en lekte langs de tandwielen en het frontcover.

Om het goed aan te pakken heb ik een nieuw front cover gemonteerd en gelijk de motorolie en het oliefilter vervangen.
Nu dit in orde is kan de Pulsar de dyno op om het vermogen te meten.
Ik houd jullie op de hoogte!

Offline Tarantino

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 351
  • Geslacht: Man
  • Nissan Pulsar connect edition '15
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #23 Gepost op: 22:11:51, woensdag 25 maart 2015 »
Top!
Ben benieuwd  :).

Offline x-trailrijder

  • Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
  • Berichten: 14353
  • Geslacht: Man
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #24 Gepost op: 07:58:53, donderdag 26 maart 2015 »
Gaaf! Ben benieuwd!

Offline SR20mera

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 137
  • Geslacht: Man
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #25 Gepost op: 17:54:58, donderdag 26 maart 2015 »
Nice, mag ik vragen waar je het spruitstuk vandaan heb ? Zoek er al een tijdje naar voor iemand

Offline Rubenevo

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 38
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #26 Gepost op: 20:36:39, zaterdag 11 april 2015 »
Vandaag zou de Pulsar op de dyno gaan om de resultaten te meten.
Jonne had voordat we op de dyno gingen de turbodruk verhoogd naar 1,43 bar, de Pulsar trok als een lier met deze setting.
Op de dyno bleek dat het stangetje van de wastegate de klep tijdens de "volledig open" stand raakte. Hierdoor bleef de klep
openstaan en kon geen meting worden gedaan op 1,43 bar.
Jonne gaat nu een andere wastegate (hogere basisdruk) monteren en de auto op de dyno meten.
Op 0,8 bar was er al wel een mooi resultaat: 301 pk!

Offline xleonl

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 2679
  • Geslacht: Man
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #27 Gepost op: 00:02:30, zondag 12 april 2015 »
300 pk is al heel erg netjes hoor  :wedgie1:

Offline Rubenevo

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 38
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #28 Gepost op: 00:25:24, zondag 12 april 2015 »
Zeker weten! En in hoeverre mag je klagen met dat vermogen? ;)
Maar ik heb niet al dat geld erin gestoken om 300 krukaspk's te hebben.
We zullen zien waar het schip strand, volgens Jonne verder als 350 krukaspk's 8)

Offline primera freak

  • NCN Forum Member
  • ****
  • Berichten: 2021
  • Geslacht: Man
Re: Ruben, Pulsar GTI-R
« Reactie #29 Gepost op: 11:21:29, zondag 12 april 2015 »
Kijk dat gaat de goede kant op met de R!
Welke ar heeft het turbinehuis van de turbo trouwens?