Auteur Topic: D-Neut  (gelezen 29289 keer)

Offline D-Neut

• NCN Forum Member
  • **
D-Neut
« Gepost op: 14:20:39, vrijdag 24 januari 2014 »
Hallo nissan liefhebbers,

Hierbij wil ik mij graag even voorstellen,

Ik ben Daniël, ik ben 21 jaar en hou van autorijden. Ik ben een rustige jongen die op dit moment nog een Daihatsu Sirion 1.3 rijd. Morgen ga ik in Tilburg mijn nieuwe aanwinst ophalen. Namelijk een Nissan Primera 2.0 GT uit 1998. Mijn broer heeft een Nissan Prim gereden uit 1997, een 1.6. Dit heb ik altijd al een mooie en leuke auto gevonden, hij is stug, stevig, duurzaam en volgens mij niet kapot te krijgen. Bij normaal onderhoud en natuurlijke wel slijtonderdele n vervangen e.d.

Na 2 jaar de sirion te hebben gereden, was ik toe aan een ander soort auto. De Daihatsu is leuk en makkelijk, ik heb hem naar mijn eigen wens aangepast d.m.v. een spoiler en mooie sky sportstoelen. De auto is fel rood, met een witte spoiler en rood/witte sportstoelen. Hij heeft het nodige geld gekost en gaat voorlopig de deur nog niet uit.

Eerst wil ik gaan kijken wat er allemaal aan de nissan moet gaan gebeuren. Ik zal van het weekend een paar foto's posten en wat meer vertellen over de auto waarvoor ik natuurlijk ook lid ben geworden. Ik hoop dat ik met eventuele vragen en misschien wel op een andere manier hulp kan krijgen naar het zoeken voor onderdelen of een goede garage in de buurt waar ik mijn toekomstige wagen kan onderhouden.

Ik ben benieuwd wat ik allemaal kan vinden op dit forum, ik ga nu eerst even lekker rondkijken.

Fijne dag jongens, groetjes Daniël

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • NCN Paparazzi!
Re: D-Neut
« Reactie #1 Gepost op: 14:43:19, vrijdag 24 januari 2014 »
Welkom! :) Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst, en natuurlijk ook je Daihatsu. :)
Heb je toevallig foto's van je bolides?

Offline Rudeboy.

• NCN Club Member
  • *
  • プリメーラ
« Reactie #2 Gepost op: 14:50:09, vrijdag 24 januari 2014 »
Welkom Daniël ! Nog een GT bij de club, gaaf! :) Ik ben ook heel benieuwd naar foto's!

Offline D-Neut

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 15:29:22, vrijdag 24 januari 2014 »
Hoe kan ik het makkelijkst foto's uploaden zonder een account aan te maken? Imageshack vraagt om registratie...

Offline Galaxis

• NCN Forum Member
  • Almera N15 SR GA16DE --- Renault Megane Estate DcI
    • Webdesign
« Reactie #4 Gepost op: 15:30:01, vrijdag 24 januari 2014 »
Volgens mij kan dat nergens meer.

Je kan ook registeren op mijnalbum.nl . Dat doen de meeste mensen . En het werkt ook nog eens erg makkelijk :)

Offline Wack Demon

• NCN Forum Member
  • 2018 Kia Niro 1.6 Hybrid - 2012 Kia Picanto 1.2
« Reactie #5 Gepost op: 15:34:55, vrijdag 24 januari 2014 »
Welkom hier!

Een GT uit Tilburg.... toevallig de oude van Jeff?

Veel plezier met ophalen morgen en geniet er van!

Offline D-Neut

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 16:18:42, vrijdag 24 januari 2014 »
Het is inderdaad de auto uit Tilburg van Jeff, net even zijn topic bekeken, beetje jammer dat ik er nu achter kom dat ie is bereden als een trapbak. De dealer wist mij juist te vertellen dat hij van een liefhebber was die er voorzichtig mee om ging.

Ik had al gezien dat de auto verlaagd was, wanneer je over kuilen in de weg reed had ik ook het idee dat de druk van de veer af kwam en dus een bonkend geluid maakte. Komt dit inderdaad dan door de verlaging? En waar kan ik originele onderdelen hiervoor vinden?

De roest bij de handgreep achter de bestuurder had ik al opgemerkt, de roest bij de andere grepen en bij de spoiler niet.

Na het lezen van het topic krijg ik toch ergens een twijfel bij hoe de auto mij is voorgesteld door de dealer... Hmmm  :-\

Offline Stephan0501

• NCN Forum Member
« Reactie #7 Gepost op: 16:21:56, vrijdag 24 januari 2014 »
Laten we even duidelijk krijgen dat Jeff niet diegene is geweest die de GTSE heeft afgetrapt, dealer onderhouden en veel onderhoud gehad

Offline D-Neut

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 16:28:37, vrijdag 24 januari 2014 »
Oke, dat geloof ik. Hij heeft alleen zelf op het forum andere dingen gepost. Dingen in de trend van hoeken en trappen. Dus dat lijkt mij wel dat hij hem dan ook op die manier heeft gereden als hij dat post. Misschien niet altijd, maar goed.

Ik heb wel gezien dat bij de bijrijderskant, de omkasting kapot is gegaan omdat de band daar waarschijnlijk tegenaan is geknald. Hoe is alleen mijn vraag? Iemand enig idee?

Begin nu twijfels te krijgen of ik niet beter eerst verder kan kijken, voordat ik een auto koop waar toch het één en ander aan mankeert.

Offline Stephan0501

• NCN Forum Member
« Reactie #9 Gepost op: 16:36:54, vrijdag 24 januari 2014 »
Afhoeken en trappen wil niet zeggen dat de auto afgetrapt is.

een SR20DE uit een GT is een hoge toeren motor , maakt het niet gelijk een ragbak.
Ik trap ook weleens mijn GT door, dit echter wel op een snelweg en ja daarbij gaat hij ook hoog in de toeren.

Een wielkast ( binnenkant ) is vaak kapot door het aanlopen van de band als hij op schroefset staat.
Met volledig in en uitsturen kan het voorkomen omdat de auto een cm of 5 / 6 of meer naar beneden ligt dat het plastic in de wielkuip kapot gaat

De roest is bij een primera ( en ook bij andere japanners ) een probleem
De standaard GT kwalen zijn oa bij aanhechting spoiler, ook onder de handgrepen komt het voor.

Je bent 21 zie ik , je bent jong , je hebt zometeen een hoop PK onder de kap zitten ( minimaal 150 ) , je kunt mij niet vertellen dat jij nooit harder dan 120 zal rijden en dat jij enkel schakelt via het "nieuwe rijden" principe

Het woord GT zegt ook het eea , houd er rekening mee dat dit een auto is uit 1998 , die al heel wat jaren op de weg is.
Kijk naar een gemiddelde golf 2 , 3 of 4 GTI of opel Astra GSI en je bent slechter af.

Ik heb tot op heden nog geen enkele sec spijt gehad van mijn GT ,  :D

Offline D-Neut

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 16:49:32, vrijdag 24 januari 2014 »
Bedankt man voor je reactie.

Je hebt gelijk, tuurlijk ook ik heb wel eens de neiging te trappen. Touché  ;) :P
Is dat plastic makkelijk te vervangen? Het staat best ver open en het is beter dat er geen/minder vocht en vooral troep daar binnen kan komen. Is het trouwens wel een schroefset wat Jeff heeft gemonteerd? Zou het ook makkelijk zijn om dit weer terug naar origineel te zetten? Ik heb het idee dat dit nooit goed kan zijn.

Ik weet dat een auto op leeftijd het één en ander aan onderhoud voor z'n kiezen krijgt, maar die bonk is eigenlijk het enige waar ik me zorgen over heb gemaakt. Dat is vooral wanneer er in de weg een plotselinge kuil komt, dan lijkt de veer zijn kracht kwijt te kunnen omdat de band dan even niet de grond raakt.

Alvast bedankt.

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #11 Gepost op: 17:10:03, vrijdag 24 januari 2014 »
Welkom hiero.

De Primera heeft een redelijk complexe voorwielophang ing, heel anders dan de meeste auto's met MacPherson wielophanging. Best kans dat het gewoon een draagarmpje is wat je hoort.

Als je zelf niet zo technisch bent, laat de auto dan eens inspecteren door iemand die dat wel is. Kost je wellicht wat tijd en een paar tientjes, maar dan weet je wel wat voor auto je nu eigenlijk gekocht hebt.

Offline D-Neut

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 17:14:17, vrijdag 24 januari 2014 »
Iemand enig idee jongens? Kan dit geluid niet worden veroorzaakt door bijv. een draagarm? of een schokbreker die niet juist meer werkt? Ik had het idee dat er misschien iets mee zou kunnen zijn. Had dinsdag een belletje gekregen zoals we hadden afgesproken. Hij verzekerde mij dat het kwam door de verlaging, maar ik denk niet dat Jeff met deze verlaging op een normale manier door nederland kan rijden, lijkt mij dat je dan gekke dingen gaat krijgen, de bonken waren best hard...

* Ik ga hem inderdaad na laten kijken wanneer ik hem heb gekocht, maar alvorens ik hem koop kan ik nog altijd over een eventuele korting hebben als juliie mij met enige zekerheid kunnen zeggen dat dat geluid word veroorzaakt door iets anders dan de verlaging. :)

** Net nog even het topic van Jeff doorgelezen, hij heeft in oktober er de originele dempers onder gezet met verlagingsvere n. Dus wanneer ik de oude veren zou kunnen vinden (heb ik al ergens gevonden op M.P.) kan ik hem weer terug naar origineel zetten als me dat fijner lijkt.

Draagarm is ook niet al te duur, zo'n kleinere reparatie is geen probleem. :)
« Laatst bewerkt op: 17:20:30, vrijdag 24 januari 2014 door D-Neut »

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #13 Gepost op: 17:15:41, vrijdag 24 januari 2014 »
Iemand enig idee jongens? Kan dit geluid niet worden veroorzaakt door bijv. een draagarm? of een schokbreker die niet juist meer werkt? Ik had het idee dat er misschien iets mee zou kunnen zijn. Had dinsdag een belletje gekregen zoals we hadden afgesproken. Hij verzekerde mij dat het kwam door de verlaging, maar ik denk niet dat Jeff met deze verlaging op een normale manier door nederland kan rijden, lijkt mij dat je dan gekke dingen gaat krijgen, de bonken waren best hard...

Wellicht m'n post over het hoofd gezien?  ???

Offline D-Neut

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 17:25:04, vrijdag 24 januari 2014 »
Wellicht m'n post over het hoofd gezien?  ???

Oh vergeten weg te halen bij m'n edit. We hadden tegelijk ongeveer gepost, of ik had hem nog open staan. Dankjewel voor je reactie, ik zal morgen nog even kijken of ik misschien nog wat coulance kan krijgen van de dealer.

Thanks! ;) :)