Auteur Topic: D-Neut  (gelezen 29290 keer)

Offline Stephan0501

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
Re: D-Neut
« Reactie #15 Gepost op: 17:41:14, vrijdag 24 januari 2014 »
Draagarmen, zowel onderste als bovenste en de stabi stangen kunnen voor gebonk zorgen, ik had ook gebonk en bij mij is alles vervangen voor nieuw spul

De schroefset kan er idd onderuit als die er nog onder zit, moet je wel op zoek naar orginele veerpoten en GT veren

Offline Rudeboy.

• NCN Club Member
  • *
  • プリメーラ
« Reactie #16 Gepost op: 18:19:10, vrijdag 24 januari 2014 »
Schroefset zit er niet meer onder, enkel verlagingsvere n (van ik geloof 4cm verlaging) met de originele schokdempers.
Gebonk kan vanalles zijn, speling op je third-link lagers, schokdempers die niet helemaal goed meer zijn of de dingen die de rest van de mensen hier al aangeven hebben.

Trouwens, originele GT veren heb ik nog wel liggen als je ze zou willen hebben, maar ik betwijfel of het gebonk daarmee over is.

Offline D-Neut

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 19:54:45, vrijdag 24 januari 2014 »
Hey jongens,

Ik gaat morgen bij de garage nog even kijken of ze iets kunnen doen met de prijs. Daarna rijd ik hem naar de garage waar ik me Daihatsu onderhoud of anders een garage in Breda die bekend is bij mij in de familie. Dan laat ik daar gewoon even inspecteren wat het probleem nou precies is.

Alvast bedankt voor de reacties jongens, kan het echt waarderen.

Greetz Daan

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
« Reactie #18 Gepost op: 20:20:47, vrijdag 24 januari 2014 »
Welkom. :)

Zolang de auto nog goed rijdt en strak op te weg ligt zou ik er nog niet meteen van wakker gaan liggen. Gewoon even rustig kijken wat er aan de hand kan zijn.
Toen ik mijn Primera nog had, had ik ook een bonkend geluid na het monteren van een schroefset. Bleek dat ik één topmoer nog iets strakker aan moest draaien. Toen was het gebonk over. Bij jou Primera is er ook al vaker aan de ophanging gesleuteld, dus misschien heb je geluk en is het een kwestie van alle bouten en moeren even nalopen.

Ik zou hem in ieder geval niet gaan verhogen. Een Primera is zoveel mooier als ie verlaagd is. En als je 21 bent heb je toch ook geen comfort nodig? ;)

Offline D-Neut

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 21:46:12, vrijdag 24 januari 2014 »
Ooh oké, dat zou wel zeer relaxed wezen als het dat zou zijn. Joh ik zie het wel, ik laat er naar kijken en dan hoor ik wel wat het is.

Dat comfort, tja ik vond dat de prim die me broer reed vanzichzelf al strak stond. Dus ik weet nog niet hoe dit precies rijd onder andere omstandigheden . 4 cm is natuurlijk wel veel, toch? Drempels moet je zeker rustiger nemen.

Groetjes Daan

Offline Cherryrijder

• NCN Forum Member
« Reactie #20 Gepost op: 23:42:46, vrijdag 24 januari 2014 »
Welkom op het forum.

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
« Reactie #21 Gepost op: 00:24:09, zaterdag 25 januari 2014 »
Ik had mijn schroefset ook ooit gekocht met het idee hem subtiel te verlagen. Uiteindelijk stond ie toch op standje "ik-kan-niet-meer-met-m'n-vingers-tussen-het-wiel-en-de-wielkastrand". De uitspraak "Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, wie laag wil zijn moet omrijden" heb ik hier op het forum ook al meerdere keren voorbij zien komem. :P

Offline Jeff_717

• NCN Forum Member
  • **
  • Nissan Primera P11 GTSE
« Reactie #22 Gepost op: 08:44:11, zaterdag 25 januari 2014 »
Vertel jij mij is waar ik in mijn topic heb gezet dat ik hem aftrap?
Beetje zielig om mij hier uitmaken voor iemand die zijn auto aftrapt, als je info over de auto wil kan je ook gewoon Pb sturen dan kan ik je vast helpen.

Auto heeft trouwens in de zomer nieuwe oem Nissan dempers gekregen met weitec verlaging veren bij de dealer... Dat bonken hoorde ik ook soms, dacht dat die dan te diep inveerde ivm originele dempers en verlaging veren. Ik gebruikte de auto alleen voor meetings en weekend ritjes dus nooit veel last van gehad.
« Laatst bewerkt op: 08:50:29, zaterdag 25 januari 2014 door Jeff_717 »

Offline Kai

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Skyline R33 GTR V-spec Primera P11 GT
« Reactie #23 Gepost op: 10:27:49, zaterdag 25 januari 2014 »
Welkom hier! primera's zijn hele fijne en vlotte auto's. Dat merk je zelf wel als je een keer in gereden hebt.

Wat betreft het bonk geluid denk ik dat het beter is om zelf ff te luisteren en eventueel op een brug zet om te inspecteren.

Succes!

Offline D-Neut

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #24 Gepost op: 22:34:31, zondag 26 januari 2014 »
Dag Jeff,

Sorry man, ik kan het verkeerd begrepen hebben en ik wil je absoluut niet uitmaken voor iets, misschien dat woorden anders worden opgevangen dan is bedoeld. Zowel jouw woorden bij mij als die van mij bij jou.

Waar ik iets dacht uit op te maken is dit:

''En ik zoek een set voor het betere scheur gooi en smijt werk haha. Comfort heb ik niet nodig voor die 2x dat ik rij per week.''

Ik heb misschien verkeerd over dingen nagedacht bij wat ik las. Ik vind het wel heel leuk om te zien dat ik via dit forum informatie kan krijgen. Als jij informatie voor mij hebt dan hoor ik dat heel graag van je.

Goed, ik heb de auto vandaag heerlijk naar huis toe gereden, hij reed heerlijk, stuurt zeer strak maar helaas heb ik ook weer regelmatig die bonk gehoord. Ik ga hem v/d week of volgende week naar de garage brengen om te kijken, ook ga ik op zoek naar die GT veren. Ik had gezien dat Kai ze heeft liggen dus dat komt erg goed uit :)!

Jongens, sorry als ik hier als nieuweling misschien iets te snel conclusies trek. Fijne avond! ;) 8)

Vertel jij mij is waar ik in mijn topic heb gezet dat ik hem aftrap?
Beetje zielig om mij hier uitmaken voor iemand die zijn auto aftrapt, als je info over de auto wil kan je ook gewoon Pb sturen dan kan ik je vast helpen.

Auto heeft trouwens in de zomer nieuwe oem Nissan dempers gekregen met weitec verlaging veren bij de dealer... Dat bonken hoorde ik ook soms, dacht dat die dan te diep inveerde ivm originele dempers en verlaging veren. Ik gebruikte de auto alleen voor meetings en weekend ritjes dus nooit veel last van gehad.

Offline Kai

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Skyline R33 GTR V-spec Primera P11 GT
« Reactie #25 Gepost op: 22:43:13, zondag 26 januari 2014 »
Dus je hebt hem gekocht? Gefeliciteerd man! Dat gebonk zul je wel vinden en dat zal wel verholpen worden. Volgens mij zitten mijn oude JWT S3R nokkenassen nog gemonteerd. Dan heeft jouw GT meer vermogen dan een standaard GT. Heel veel plezier toegewenst!

Idd ik heb nog GT veren te koop. Je mag me altijd PMen!

Offline Stephan0501

• NCN Forum Member
« Reactie #26 Gepost op: 23:29:15, zondag 26 januari 2014 »
Dat gebonk kan maar een paar dingen zijn :

- bovenste draagarmen
- onderste draagarmen
- stabi stangen

en in een heel uitzonderlijk geval maar daar ga ik niet vanuit daar het recent vervangen is een lekke schokbreker.

Als er daadwerkelijk andere nokken inzitten is hij idd een stuk rapper als een standaard GT , mocht je ze kwijt willen , denk aan mij  ;D

Offline Lucas P11GT

• NCN Mooiste wielen 2010
  • NCN Forum Member
  • Beautiful red and silver machine
    • http://www.nissanclub.nl/index.php
« Reactie #27 Gepost op: 16:52:31, maandag 27 januari 2014 »
Wat hierboven gepost wordt, het gebonk kan idd niet veel bijzonders zijn, daar komen ze wel uit bij de garage! negen van de tien keer zijn het de bovenste draagarmen die bonken op versleten rubbers. Of ze hebben ergens met het plaatsen van de weitec veren de topmoer niet goed aangedraaid.  de imitatie draagarmen zijn prima en kosten rond de 45 euro per stuk. montage is een half uurtje, 45 min werk per kant.

Mooie wagen en als parelmoer GTSE bijzonder en niet veel voorkomend, snel de roestpuntjes laten herstellen en je hebt een super strakke Primera! Regelmatig even olie checken is wel zo prettig, de motorblokken op leeftijd lusten tot soms wel een liter op 1500Km, maar blijven lopen doen ze wel!

veel veilige en plezierige kilometers

Offline D-Neut

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #28 Gepost op: 13:47:36, donderdag 10 april 2014 »
Ik heb dinsdag de auto naar de Daihatsu dealer gebracht, de Daihatsu is weg maar ik was tevreden over hoe ze met je omgaan.

Er zijn M12 moeren tussen de veerstangen geplaatst om genoeg ruimte te bieden voor enige vering. De dealer heeft mij verteld dat de originele veren niet onder deze schokdempers kan (misschien door evt. aanpassing die gedaan is ofzo) dus ik ben nu aan het kijken wat ik moet kopen om dit wel voor elkaar te krijgen. De veerschotel en nieuwe schokdempers was volgens de dealer het advies. Wat denken jullie? Als het oem onderdelen zijn geweest moet het toch kunnen passen?

Alvast bedankt! ;)

Offline D-Neut

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #29 Gepost op: 12:52:32, dinsdag 06 mei 2014 »
Ik heb voor alle zekerheid nog een second opinion aangevraagd bij een andere garage. Deze gaat de 22ste kijken of het wel mogelijk is om de dempers te gebruiken die er onder zitten. Als het volgens Jeff inderdaad OEM dempers zijn lijkt het mij dat het toch moet kunnen.

Ik heb er nu al bijna 6000 km mee gereden, de km teller wijkt alleen flink af! Denk doordat de bandenmaat niet helemaal klopt. Liggen 205/45/16 onder, iemand enig idee wat dit hoort te zijn bij 16 inch velgen??