Ik heb bewust even gewacht met een reactie hier neer te zetten, denk dat het nu de meeste verschillende standpunten over de manier van modereren wel belicht zijn.
Een aantal standpunten daarvan wil ik graag even toelichten of mijn mening over geven. Standpunten over bezoekersaanta
llen en het bestuur laat ik even in het midden als jullie het niet erg vinden.
Er wordt bewust gekozen in het technische gedeelte van het forum om het lijntje kort te houden i.v.m. het zoeken naar bijv. technische gegevens. Voor nieuwe bezoekers en misschien toekomstige nieuwe leden is het voor hun veel makkelijker om te zoeken en zo hun hulp te krijgen indien gewenst. Daarom wordt er ook naar gestreefd om een redelijk uniforme invulling van de vraag/startpost. Dit zorgt ook ervoor dat mensen die de technische kennis in huis hebben, gericht antwoord kunnen geven.
Ik wil best in overweging nemen om mijn methodes aan te passen. Wat ik jammer vind, is dat ik dat hier moet lezen dat het bij sommigen niet in de smaak valt en dat ik misschien beter een PM kan sturen (het is niet te doen dat het bestuur mee gaat helpen met PM's sturen, omdat we dan steeds van elkaar moeten gaan controleren wie wat heeft ge-PM'd om te voorkomen dat er een PM-bom aan de topicstarter's adres terecht komt). Dus steeds voor elk wissewasje een PM sturen is eigenlijk een moeilijke opgave.
En misschien nog even ter herinnering, ik ben geen robot o.i.d. dus ook jullie mogen mij een PM sturen als er vragen zijn of opmerkingen.
Want wat als vervelend ervaren wordt, wordt hier eigenlijk hetzelfde gedaan vanuit de (forum)leden...
En ik doe met enige regelmaat wat mensen helpen die echt niet begrijpen hoe ze hier dingetjes kunnen vinden. Ik snap dat dit niet zichtbaar is, want het is immers via PM. Dus het is wel wat kortzichtig om te stellen dat dit niet gebeurd, want daar ziet men immers niks van

Uiteindelijk is en blijft dit een forum, actie = reactie. Mensen houden nou eenmaal commentaar niet voor zich, ook leden onderling niet. En als je daar niet tegen kunt, dan kan het bestuur of moderator daar niet veel aan doen. Enige wat wij handhaven, dat het niet buitensporig wordt.
Er zijn best wel veel regels, het gros is in mijn ogen vrij normaal. Je komt ergens op bezoek, dan gedraag je je ook naar de huisregels. Lijkt me vrij normaal. Een argument van "daar denken mensen niet aan" kan ik dan ook niet begrijpen, maar misschien zijn er maar weinig mensen die van tevoren even nadenken voordat ze wat doen.
Want soms heb ik echt de gedachte voor me, als er weer eens een topic staat "help, er is wat kapot", dan zie ik ze zitten met het gereedschap in hun ene hand en hun mobieltje in hun andere hand om het topic te kunnen maken.
Is misschien wat overdreven, maar ik proef veel impuls / flap-uit posts op het forum wat in de jaren alleen maar toegenomen is.
Of is het nou echt zo vanzelfspreken
d dat mensen uit hun hoofd weten wat voor je auto je hebt / aan welke auto je bezig bent?
Wordt daarin niet gemodereerd dan kan het gevolg zijn dat, en dit is recent nog goed zichtbaar geweest, (forum)leden onderling gaan uitvechten wat hun vinden en neem daarbij geen blad voor de mond. Met alle gevolgen van dien.
Maar nogmaals, ik ben niet te beroerd om mijn methodes te herzien en te kijken waar verbeterpunten zitten.
Maar verwacht van mij niet dat ik bij iemands eerste post, waarbij 0 moeite is genomen om het een beetje goed te doen, iemand netjes welkom te heten en lief te zijn. Want dat vind ik persoonlijk totaal omgekeerde wereld. Het is misschien geen geschreven regel, maar mensen kunnen zichzelf voorstellen in het voorstel gedeelte, technisch gedeelte is puur voor techniek.
Techniek en ook Te Koop worden redelijk kort gehouden door mij. Verder mag over het algemeen iedereen doen en laten wat ze willen.
Ik verander regelmatig met stille trom startposts en hou het daarbij. Ik probeer consequent te zijn, duidelijk en doorzichtig in mijn vrijwilligersw
erk hier.
Ik hoop hiermee aan de mensen ook de andere kant van het verhaal te tonen. Bovenstaand is niet bedoeld als persoonlijke reactie op wie dan ook.
Ik wil ook best wat methodes van mij aanpassen, vooral om wat "menselijker" over te komen. Echter ga ik niet van mijn standpunten afstaan.
Wordt dat wel van mij verwacht, hoor ik dat ook graag, en ook graag zie ik dan nieuwe vrijwilligers voor deze taak.
En laten we er verder af toe wat vaker aan denken (ook ik), wat al meerdere keren in dit topic gezet is, het is de toon die de muziek maakt.
groetjes Ronald
NCN Global Moderator
NCN Ledenadministr
atie