Auteur Topic: Bezoekersaantal forum  (gelezen 161582 keer)

Offline Arjan

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • Micra K11 CVT 2000 Toyota Prius Tech Edition 2006
Re: Bezoekersaantal forum
« Reactie #30 Gepost op: 15:09:49, zondag 03 november 2013 »
ik heb nog paar dingen tezeggen wat miss ook een oorzaak is.
als er iemand nieuw komt en een vraag stel en valt niet helemaal binnen de regels word er meteen heel regelement in zijn topic geplant.
door dat gebeurt schikt iemand af en denkt ook van barst maar met je forum en als er omheen.
Mee eens, was bij mij ook het geval. Had er eigenlijk toen al geen zin meer in :(

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #31 Gepost op: 15:40:45, zondag 03 november 2013 »
Als je eerst gewoon even leest wat de regels hier zijn is er niks aan de hand.

Offline billythekidd

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #32 Gepost op: 15:54:46, zondag 03 november 2013 »
Als je eerst gewoon even leest wat de regels hier zijn is er niks aan de hand.
er zijn er zoveel regels een nieuw komer denkt daar niet aan.
bij jou hebben ze dat in het verleden ook niet gedaan.

Offline Twin Cam

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #33 Gepost op: 16:07:41, zondag 03 november 2013 »
Mensen die zich nieuw aanmelden op het forum krijgen vrij snel een welkoms pm .

Waar in je word gewezen op de regels enzo .
Hou je je er dan nog niet aan dan grijpt een mod in met het posten van regels .

Als beginnend bestuurder ken je ook niet alle regels en als je die regels die je niet weet overtreed ben je ook de *censored* toch ?
En ik weet dat een beginnend bestuurder alles moet weten want hij heeft net zijn rijbewijs en theorie maar je onthoud toch niet alles ?

Offline billythekidd

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #34 Gepost op: 16:13:08, zondag 03 november 2013 »
zucht geef alleen maar raad van anderre mensen om me heen die dat zeggen.
doe er wat mee als bestuur ik geef het aan.
maar als je meteen een post me regel SCHIKT dat af en arjan2 was het er mee eens dus zijn er meer.

Offline aBBel P12

• NCN Forum Member
« Reactie #35 Gepost op: 16:16:25, zondag 03 november 2013 »
@NCN

In plaats van de huidige gang van zaken verdedigen, zou je ook kunnen denken dat die kritiek opbouwend is en dat het misschien tijd is om dat beleid aan te passen en in plaats van een copy paste van de regels alleen een pm te sturen?

Offline Arjan

• NCN Forum Member
« Reactie #36 Gepost op: 16:25:54, zondag 03 november 2013 »
Mensen die zich nieuw aanmelden op het forum krijgen vrij snel een welkoms pm .

Waar in je word gewezen op de regels enzo .
Hou je je er dan nog niet aan dan grijpt een mod in met het posten van regels .

Als beginnend bestuurder ken je ook niet alle regels en als je die regels die je niet weet overtreed ben je ook de *censored* toch ?
En ik weet dat een beginnend bestuurder alles moet weten want hij heeft net zijn rijbewijs en theorie maar je onthoud toch niet alles ?

Weet je wat het is? Het is de manier van brengen, en dat laat hier helaas nogal eens te wensen over.

Offline Arjan

• NCN Forum Member
« Reactie #37 Gepost op: 16:28:24, zondag 03 november 2013 »
@NCN

In plaats van de huidige gang van zaken verdedigen, zou je ook kunnen denken dat die kritiek opbouwend is en dat het misschien tijd is om dat beleid aan te passen en in plaats van een copy paste van de regels alleen een pm te sturen?

Mee eens!!

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #38 Gepost op: 16:42:15, zondag 03 november 2013 »
Ik denk dat Wouter hier een punt heeft. Baat het niet, schaadt het niet. Af en toe wat veranderen is helemaal niet erg, zeker als het vanuit de (forum)leden komt ;)

Offline Riesh

• NCN Forum Member
    • Brandblusserexpert
« Reactie #39 Gepost op: 16:43:06, zondag 03 november 2013 »
De meeste van dat soort regels zijn vrij algemeen geldend voor alle fora. Ik kom/kwam al jaren op diverse fora en ik vind dat je van mensen die pas op een forum komen ook wel een klein beetje mag verwachten dat ze hun best doen. Ik krijg de indruk dat mensen tegenwoordig alles voorgekauwd willen hebben en totaal nergens moeite meer voor willen doen (leestekens gebruiken en een beetje leesbaar typen is er ook zo een)
Als ze daar dan op gewezen worden, zelfs al gebeurd dat vriendelijk dan zijn ze al snel op hun pik getrapt.

Offline Eric50

• NCN Forum Member
« Reactie #40 Gepost op: 16:45:15, zondag 03 november 2013 »
Ik denk dat als je wilt dat je kritiek als opbouwend wordt opgevat, dat je dan ook een beetje moet proberen om je tekst opbouwend te laten zijn. (Heb het niet over het Nederlands hoor, maar gewoon over de toon die de muziek maakt (of niet))

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
« Reactie #41 Gepost op: 17:06:49, zondag 03 november 2013 »
idd. Als de eerste reactie na één van je eerste berichten hier op het forum een hele lap tekst met grote rode koeienletters is, dan zul je je inderdaad niet snel welkom voelen en dit hele forum links laten liggen.

Als een nieuw lid een topic/bericht plaatst met daarin een fout, dan werkt het naar mijn mening een stuk beter om diegene eerst vriendelijk welkom te heten, en hem daarna vriendelijk op de regels te wijzen. En eventueel het bericht of topic aan passen met een kleine uitleg om het volgende keer goed te doen.

Werkt beter dan HET IS NIET GOED!!!
HIER IS EEN STUK UIT REGELEMENT EN ZOEK ZELF MAAR UIT WAT JE FOUT GEDAAN HEBT!!

Overdreven? Kan, maar dit is wel hoe het op mij over komt, en ik ben vast niet de enige.

Voorbeeldje van wat ik persoonlijk een stuk beter vind werken:

Hee,

welkom op het forum. Het paneeltje kan je alleen verwijderen door de complete tellerbak uit te bouwen. Hoe dat precies werkt bij deze auto is mij eigenlijk niet zo bekend. Dat kan ik wel even nazoeken voor je als je graag je tellerbak ervoor wilt uitbouwen.

groetjes,

rens

p.s. Als je een vraag Wilt stellen over je auto vermelden wij altijd eerst het type in de topictitel. Ik heb het nu vast even aangepast voor je :)

Note : Mark , ik heb de tekst wat kleiner gezet. Je punt is duidelijk :)
« Laatst bewerkt op: 18:31:56, zondag 03 november 2013 door Galaxis »

Offline Arjan

• NCN Forum Member
« Reactie #42 Gepost op: 17:15:55, zondag 03 november 2013 »
Ja zo kan het ook inderdaad, precies zoals Rens ook bij mij deed toen ik nieuw was, nadat mij een link werdt voorgeschoteld hoe het allemaal moest.

Offline Galaxis

• NCN Forum Member
  • Almera N15 SR GA16DE --- Renault Megane Estate DcI
    • Webdesign
« Reactie #43 Gepost op: 18:31:04, zondag 03 november 2013 »
Beste NCN forummembers en Clubleden.

Als eerste punt een kleine toelichting met betrekking tot de terugloop in het aantal posts en members.

Er zijn diverse redenen dat er wat terugloop heeft plaatsgevonden de laatste paar maanden. Deels is dat te wijden aan onenigheid tussen leden , deels is dat te wijden dat leden overstappen naar een ander merk auto. Ook is het te wijden aan uiteraard de crisis , centjes kunnen beter besteed worden dan aan mod's voor een auto. De prioriteiten worden verlegd. Ook de het modellengamma wat nissan momenteel kan aanbieden aan een beginnende bestuurder laat te wensen over. Of het is te oud en gaar , of het valt buiten budget.

Wat betreft de terugloop van clubmembers , de afgelopen 3 maanden zijn er weer aantal leden lig geworden , het gaat zeker weer de positieve kant uit. Dat is met alle fora's en autoclubs , pieken en dalen. En dat zal ook altijd zo blijven. En het aantal leden doet niets af aan de sfeer of plezierigheid op het forum.

Momenteel word er achter de schermen gewerkt aan diverse nieuwe updates. Denk daarbij aan het updaten van de forummsoftware of spambots te weren. Denk daarbij ook aan een nieuwe manier om leden wegwijs te maken. Hierin moet een gulle middenweg worden gevonden. Sommige leden willen alles voorgekauwd krijgen , ik denk dat je dat de essentie van een forum voorbij laat schieten.

Een forum maak je met zijn allen. Niet enkel het bestuur. Daarom zijn er simpele regels opgesteld met betrekking tot je topic titel , de inhoud van je post en duidelijke nederlandse taal. ( uitzonderingen met dyslectie daargelaten ). Daarom grijpt een moderator ook in als het niet behorens de regels is. Soms gaat dat wellicht iet wat ongunanceerd , vaak heeft de moderator daar zijn redenen voor.

Uiteraard staan wij open voor opbouwende kritiek. Kritiek is altijd goed en kan van geleerd worden.

Wat ik nog wel even kwijt wil ; ik vind het prima dat er kritiek word gegeven , wat ik jammer vind is dat het bestuur jullie de mogelijkheid heeft geboden om dit te doen op de ledenvergaderi ng , echter word daar geen gebruik van gemaakt.

Het moge duidelijk zijn wat er in dit topic is besproken. Houd het graag netjes! Dan blijft het wel zo leuk !

Galaxis
Webmaster

Offline Riesh

• NCN Forum Member
    • Brandblusserexpert
« Reactie #44 Gepost op: 18:37:01, zondag 03 november 2013 »