Auteur Topic: Mathijs met 200sx  (gelezen 20507 keer)

Offline mathijSX

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
Mathijs met 200sx
« Gepost op: 19:49:55, donderdag 11 april 2013 »
Hallo allemaal,

Ik ben Mathijs 20 jaar oud, en woon in het immer pittoreske Veghel. Ik zit momenteel in het eerste jaar van de studie Automotive engineering, en ben vanaf kinds af aan al auto liefhebber. Daarom moest er na het halen van m'n rijbewijs al snel een auto komen. Na een keer in de 200sx van een vriend te hebben meegereden besloot ik dat er ook eentje moest komen!

Dus ruim een jaar geleden heb ik dit donkerblauwe hok aangeschaft. Hij is van 1993, heeft momenteel 110.000 gelopen, en is (op de radio na) helemaal standaard  :)

Onder de kap ligt de (immer beruchte) CA18DET. Heel veel slechte verhalen over gehoord, zelf gelukkig nog nooit ernstige problemen mee gehad.

Verder heb ik geen wilde plannen met de auto. Ofja, eigenlijk heb ik elke paar dagen weer andere plannen, en komt er uiteindelijk niks van terecht  :-[ Alles heb ik al in m'n hoofd gehad van leegtrekken en matzwart rollen, tot standaard houden, totaan verkopen en weer opzoek naar iets anders leuks. Wie weet ooit op een dag.....

Offline tijn1979

• NCN Trein 'Meester'
  • NCN Forum Member
  • I Like It
Re: Mathijs met 200sx
« Reactie #1 Gepost op: 19:59:58, donderdag 11 april 2013 »
Welkom!

Het is heel moeilijk om er niks aan te doen...
Vermogen wen je aan.. Standaard rijden wen je aan..
De kleur is echt heel gaaf.

Als je toch besluit om dingen aan te passen wen er dan maar aan dat je bezig blijft.. :P

Offline sunny1600

• NCN Forum Member
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
« Reactie #2 Gepost op: 20:06:15, donderdag 11 april 2013 »
Hallo allemaal,

wilde plannen met de auto. Ofja, eigenlijk heb ik elke paar dagen weer andere plannen, en komt er uiteindelijk niks van terecht  :-[ Alles heb ik al in m'n hoofd gehad van leegtrekken en matzwart rollen. Wie weet ooit op een dag.....

Niet teveel naar mij luisteren he :P

Mooi kleurtje, zonde om te gaan rollen. Tenzij de lak slecht is.

Offline mathijSX

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 21:59:49, donderdag 11 april 2013 »
De kleur is inderdaad wel tof, weer eens iets anders als dat eeuwige rood. Zit nu al een week of twee in een "ik wil een S12"-fase, achja zo is het elke keer weer iets anders.

Offline MaXxX

• NCN Forum Member
  • Mafkees
    • Nissan Foto Galerij.
« Reactie #4 Gepost op: 22:31:24, donderdag 11 april 2013 »
Rollen van een S13 zou een straf op moeten staan...

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
« Reactie #5 Gepost op: 00:11:14, vrijdag 12 april 2013 »
Welkom. Erg dikke wagen heb je.  8)
Ik zou alleen even die NL-sticker eraf halen. Voor de rest is ie gewoon super.  O0

Offline sunny1600

• NCN Forum Member
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
« Reactie #6 Gepost op: 09:24:31, vrijdag 12 april 2013 »
De kleur is inderdaad wel tof, weer eens iets anders als dat eeuwige rood. Zit nu al een week of twee in een "ik wil een S12"-fase, achja zo is het elke keer weer iets anders.

lol

bezint eer ge begint met die ouwe rommel. Spullen zijn lastig aan te komen en aftermarket is er bijna niks plug and play.

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 09:44:30, vrijdag 12 april 2013 »
Welkom. Volgens mij zag ik je net op de A50 rijden ri Eindhoven vlak voor afrit Veghel.

Offline mathijSX

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 11:16:25, vrijdag 12 april 2013 »
@Rik, jup dat was ik :)

@MarkW Die gekke NL-sticker ja... ben alleen bang voor wat er achter gaat zitten, aangezien de bumper enigszins verkleurd is t.o.v de rest van de auto. Dadelijk komt er een vreemd verkleurde plek achteruit, niet echt veel beter....

@Mark, Ik weet dat er niks te krijgen is voor een S12, maar ze zijn gewoon zo gaaf!

Offline Cherryrijder

• NCN Forum Member
« Reactie #9 Gepost op: 12:33:43, vrijdag 12 april 2013 »
Welkom op het forum.

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 12:56:11, vrijdag 12 april 2013 »
Wauw, een standaard SX! Staat op mijn lijstje van wagens die ik ooit nog zou willen hebben, heel erg mooi!

Offline Rudeboy.

• NCN Club Member
  • *
  • プリメーラ
« Reactie #11 Gepost op: 18:12:57, vrijdag 12 april 2013 »
Mooie wagen, mooie schone engine bay ook! welkom hier!

Offline MarkW

•  NCN Spambot detector
  • NCN Forum Member
    • Skyline
« Reactie #12 Gepost op: 18:21:41, vrijdag 12 april 2013 »
Die gekke NL-sticker ja... ben alleen bang voor wat er achter gaat zitten, aangezien de bumper enigszins verkleurd is t.o.v de rest van de auto. Dadelijk komt er een vreemd verkleurde plek achteruit, niet echt veel beter....

Met goed poetsen kom je een heel eind. ;) En als je het niet weg kunt poetsen, kun je, als goedkoopste oplossing, gewoon weer een nieuwe sticker halen bij de automaterialen zaak. ;)

Offline Kai

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Skyline R33 GTR V-spec Primera P11 GT
« Reactie #13 Gepost op: 10:36:01, zaterdag 13 april 2013 »
Hey Mathijs, welkom op het forum. Leuke SX heb je daar en ben het met de leden eens, de kleur is echt geweldig om te zien op een SX.

Offline mathijSX

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 12:52:10, zaterdag 02 mei 2015 »
zo, dit maar eens afstoffen. Ik heb de SX ondertussen weer bijna 3 jaar, en er is het een en ander aan veranderd ...

Het begon allemaal met een kop revisie, aangezien het ding 's ochtends op 3 poten deed starten. De inlaatkleppen blekken versleten te zijn, messcherp in plaats van mooi bol :-) Dit was na 130dkm....

en alles weer fris in elkaar

Vervolgens was het hek van de dam. Ik besloot het zompige weggedrag wel beu te zijn. Dus was het out with the old, and in with the new!

De rijhoogte verder op nagenoeg stock laten staan, aangezien laag met de originele wielen, in mijn ogen geen succes is.

Daarna was het tijd om het interieur eens aan te pakken. Het originele stuur was een beetje vies, met wat hapjes uit de achterkant. Vervangen door een Nardi. De originele stoel bied verder 0 steun, dus op zoek gegaan naar een setje verstelbare "kuipjes". Leuk setje gevonden, die erin gezet, zat ik met m'n kop tegen het dak -__- er zit onder de bestuurderssto el een mooi bult van de katalysator, dus lager ging ook echt niet. Vervolgens dus maar meteen voor de grote jongens oplossing gegaan, Sabelt kuip met 4 punts gordel. Het is even wennen, maar als je eenmaal zit is het goddelijk!

Hierna de remmetjes een opfris beurt gegeven, EBC schijven, yellowstuff blokken en driftworks gevlochten leidingen. Nooit gedacht dat het zo veel verschil zou maken. maar holy shit :o koud remt het als origineel, maar zodra er een klein beetje warmte in zit is het echt belachelijk :D

Hierna is er een S14 diff onder gekomen, om het rijgedrag wat voorspelbaarde r te maken. Toen was het tijd voor de grootste "operatie" uit de geschiedenis van mijn SX. Na maanden van tobben had ik eindelijk besloten wat voor wielen er onder moesten komen. Echter was een 5-gaats conversie dan wel noodzakelijk.. .. Dus het ding de schuur in gereden en na flink wat gevloek en gescheld kwam hij er zo weer uit:

R33 GTR velgen, met 215/40/R17 banden. In mijn ogen iets te veel getrokken bandjes nog, maar ze zaten bij de "deal" dus we maken ze eerst maar even op :-)

Dat is wel zo'n beetje hoe het nu staat met mijn auto. Er is tussendoor nog het een en ander aan regulier onderhoud uitgevoerd, maar dat wil ik jullie besparen. In 3 jaar tijd heb ik ruim 35dkm met de auto gereden, en heb regelmatig van die "ik wil er af" momenten gehad. Maar als ie dan weer goed loopt en geen herrie maakt, is het een geweldig leuk stukje speelgoed. Verder druk met een studeren enzo, dus als studie ontwijkend gedrag maar even hier een post neer gezet.