zo, dit maar eens afstoffen. Ik heb de SX ondertussen weer bijna 3 jaar, en er is het een en ander aan veranderd ...
Het begon allemaal met een kop revisie, aangezien het ding 's ochtends op 3 poten deed starten. De inlaatkleppen blekken versleten te zijn, messcherp in plaats van mooi bol :-) Dit was na 130dkm....

en alles weer fris in elkaar

Vervolgens was het hek van de dam. Ik besloot het zompige weggedrag wel beu te zijn. Dus was het out with the old, and in with the new!

De rijhoogte verder op nagenoeg stock laten staan, aangezien laag met de originele wielen, in mijn ogen geen succes is.
Daarna was het tijd om het interieur eens aan te pakken. Het originele stuur was een beetje vies, met wat hapjes uit de achterkant. Vervangen door een Nardi. De originele stoel bied verder 0 steun, dus op zoek gegaan naar een setje verstelbare "kuipjes". Leuk setje gevonden, die erin gezet, zat ik met m'n kop tegen het dak -__- er zit onder de bestuurderssto
el een mooi bult van de katalysator, dus lager ging ook echt niet. Vervolgens dus maar meteen voor de grote jongens oplossing gegaan, Sabelt kuip met 4 punts gordel. Het is even wennen, maar als je eenmaal zit is het goddelijk!

Hierna de remmetjes een opfris beurt gegeven, EBC schijven, yellowstuff blokken en driftworks gevlochten leidingen. Nooit gedacht dat het zo veel verschil zou maken. maar holy shit :o koud remt het als origineel, maar zodra er een klein beetje warmte in zit is het echt belachelijk :D

Hierna is er een S14 diff onder gekomen, om het rijgedrag wat voorspelbaarde
r te maken. Toen was het tijd voor de grootste "operatie" uit de geschiedenis van mijn SX. Na maanden van tobben had ik eindelijk besloten wat voor wielen er onder moesten komen. Echter was een 5-gaats conversie dan wel noodzakelijk..
.. Dus het ding de schuur in gereden en na flink wat gevloek en gescheld kwam hij er zo weer uit:

R33 GTR velgen, met 215/40/R17 banden. In mijn ogen iets te veel getrokken bandjes nog, maar ze zaten bij de "deal" dus we maken ze eerst maar even op :-)
Dat is wel zo'n beetje hoe het nu staat met mijn auto. Er is tussendoor nog het een en ander aan regulier onderhoud uitgevoerd, maar dat wil ik jullie besparen. In 3 jaar tijd heb ik ruim 35dkm met de auto gereden, en heb regelmatig van die "ik wil er af" momenten gehad. Maar als ie dan weer goed loopt en geen herrie maakt, is het een geweldig leuk stukje speelgoed. Verder druk met een studeren enzo, dus als studie ontwijkend gedrag maar even hier een post neer gezet.