Auteur Topic: Mathijs met 200sx  (gelezen 20508 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xleonl

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 2679
  • Geslacht: Man
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
Re: Mathijs met 200sx
« Reactie #15 Gepost op: 16:32:25, zaterdag 02 mei 2015 »
gave updates, je SX ziet er goed uit zo :D

Offline Radium69

  • NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • Berichten: 8012
  • Geslacht: Man
  • NCN Paparazzi!
Re: Mathijs met 200sx
« Reactie #16 Gepost op: 11:43:11, zondag 03 mei 2015 »
Mooie mods weer, ziet er allemaal erg goed uit. :)
Was het veel werk om de conversie te doen naar 5 wielbouten?

Offline mathijSX

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: Mathijs met 200sx
« Reactie #17 Gepost op: 11:51:32, zondag 03 mei 2015 »
Achter gebruik je een S14 naaf, is in principe "bolt on", 4 bouten los en het zooitje komt eraf, nieuwe erop en gaan! Voor is het heel wat meer werk geweest. S14 fusee, met S14 fuseekogels in de S13 draagarm geperst. Busjes gedraaid om de S13 veerpoot dan weer aan de S14 fusee te kunnen maken. Alle remschijven omboren van 4x114 naar 5x114.

Opzich allemaal wel te doen, ware het niet dat ik twee rotte wiellagers tegenkwam, de verkeerde fuseekogels had en te kleine spacers waardoor de velg net tegen de veerpoot aanliep.

Er zijn complete sets te koop waarmee je zo'n conversie kan doen zonder alle S14 delen, dat was achteraf een heel stuk makkelijker geweest ...

Offline TwinCamDude

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 40
  • Powered by NCN
Re: Mathijs met 200sx
« Reactie #18 Gepost op: 13:02:59, dinsdag 26 mei 2015 »
Leuke bak! Over die 'slechte' ca18det verhalen; dit ligt vaak aan de eigenaar zelf. Ikzelf heb ook een 200SX S13 (sinds december 2004). Heb er drie revisies op zitten. Eerste keer mijn blok aan gort door verkeerde bougies. Blok getuned, maar de bougies niet vervangen, dom dom dom. Tweede revisie betrof een niet geheel vlekkeloos uitgevoerde eerste revisie. De tweede revisie heb ik samen met een maat gedaan. Ging prima. Totdat ik met een gangetje van 200 km/h een verbrande klep kreeg.......to en besloten de derde revisie uit te besteden aan een bekende van NCN / SXOC. Sindsdien geen problemen meer. Motor levert nu ruim 330 pk met een koppel van ruim 400 nm. Dit is nu een jaar of 5 geleden.

Als je de (getunede) motor rustig warm rijdt, bijtijds de olie ververst (in mijn gevoel om de 5.000 kilometer) en ervoor zorgt dat het tunen op een GOEDE manier gebeurt, dan voorzie ik niet 1, 2, 3 problemen.