Auteur Topic: Asmooh's... nog niks  (gelezen 48451 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Asmooh

  • Gast
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #30 Gepost op: 17:30:49, dinsdag 14 februari 2012 »
hier nog het filmpje die ik vergeten was 500zx Compilation (VH45DE Z32)

maar die 270 is gemeten voor de vvl activatie ;) om onder de 280 te blijven (vergelijk het met vtec van honda, maar dan beter)

en in amerika rijden ze rond met twin turbo en met gemak 700+ pk, voordeel is dat het blok, bulletproof is.
pulk je er 500pk uit, is dat meer dan zat voor een 300ZX.
Mooie!

Alleen nu komt de grote boze vraag: hoeveel is dat blok zwaarder vs VB30DETT?
En hoe lastig is de swap zelf, op onderdelenlijn vind ik dat blok trouwens sowieso niet


edit: past hij niet met de stock headers?

Offline barry

  • NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 21720
  • Geslacht: Man
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #31 Gepost op: 17:32:14, dinsdag 14 februari 2012 »
Ray van ATS rijdt met een skyline met LS2 blok, je zou hem eens om informatie kunnen vragen

http://www.autobedrijfats.nl/ en dan bij Cars / ATS demo cars


Offline barry

  • NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 21720
  • Geslacht: Man
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #32 Gepost op: 17:33:33, dinsdag 14 februari 2012 »
onderdelelijn kent hem ook niet, maar veel komt overeen met de VG30 van de 300zx, versnellingsba k komt ook overeen.

en het moet niet te gemakkelijk zijn, is dan wel weer orgineel nissan.

Offline barry

  • NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 21720
  • Geslacht: Man
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #33 Gepost op: 17:35:00, dinsdag 14 februari 2012 »
kan het wel even opzoeken voor je qua gewicht

de Cima is namelijk geleverd met een VH41 of een VG30DE, dus als ik het gewicht in auto weet, dan weet je ook ongeveer het verschil in motorgewicht.

Asmooh

  • Gast
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #34 Gepost op: 17:37:42, dinsdag 14 februari 2012 »
Citaat
don't get why people are doing VH45 swaps in the 300z.....

    Is something wrong with the vg30dett?

Lighter than the VG
powerband for ages
amazing exhaust note
LT1 power with the refinement of a more modern design
mates up to the Z32 5 speed with an adapter plate
reuse Z32 clutch pack and flywheel
retain stock drivetrain (less fab work in that area)
plenty of down low power




goed punt! alleen ik zag dat de stock headers niet echt passen?




I call the VH45 the bearing killer hahahahaha.
and no I had 1 that only did 49 000 km and had the best oil and filer but still spun a bearing.
« Laatst bewerkt op: 17:39:20, dinsdag 14 februari 2012 door Asmooh »

Offline barry

  • NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 21720
  • Geslacht: Man
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #35 Gepost op: 17:44:14, dinsdag 14 februari 2012 »
laatste stukje is de VH45, de VH41 is beter, zelfde aantal pk, meer koppel, en betere bouw

zoek dan ook een vh41 uit japan en niet eentje uit amerika van de infiniti Q45, die zijn op zijn amerikaans gebouwd, hele slechte afwerking en materialen

maar de VH41 lijkt mij de meest makkelijke en logische upgrade voor de 300zx

Offline barry

  • NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 21720
  • Geslacht: Man
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer

Asmooh

  • Gast
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #37 Gepost op: 17:45:16, dinsdag 14 februari 2012 »
laatste stukje is de VH45, de VH41 is beter, zelfde aantal pk, meer koppel, en betere bouw

zoek dan ook een vh41 uit japan en niet eentje uit amerika van de infiniti Q45, die zijn op zijn amerikaans gebouwd, hele slechte afwerking en materialen

maar de VH41 lijkt mij de meest makkelijke en logische upgrade voor de 300zx

maar hoe zit het met de aftermarked parts?  de motorkap moet ik daar een gat in zagen? omdat ik net een mooie carbon motorkap op mijn lijstje heb staan..

Offline barry

  • NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 21720
  • Geslacht: Man
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #38 Gepost op: 17:47:11, dinsdag 14 februari 2012 »
is genoeg info op google te vinden, zijn er een aantal die het gedaan hebben, heb zelf de ombouw niet gedaan, mijn motor zit standaard in de cima ;)

in nieuw zeeland racen ze zelfs met de motor, dus een beetje inlezen op bijv. nicoclub.com is wel een pré

Asmooh

  • Gast
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #39 Gepost op: 17:48:50, dinsdag 14 februari 2012 »
is genoeg info op google te vinden, zijn er een aantal die het gedaan hebben, heb zelf de ombouw niet gedaan, mijn motor zit standaard in de cima ;)

in nieuw zeeland racen ze zelfs met de motor, dus een beetje inlezen op bijv. nicoclub.com is wel een pré

zal eens rond kijken, jammer dat dat blok ook al niet op E-bay te vinden is.. waarschijnlijk dus totaal onvindbaar

Offline barry

  • NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 21720
  • Geslacht: Man
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #40 Gepost op: 17:52:38, dinsdag 14 februari 2012 »
op diverse fora wel te vinden, anders via een import bedrijf een blok uit japan laten komen, als container vulling ;)

Opgedronken

  • Gast
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #41 Gepost op: 17:59:10, dinsdag 14 februari 2012 »
Is Zo'n Nissan blok dan wel een beetje te vinden? Ik ben al jaren bezig (niet 24/7, maar toch) bezig een LSx voor mijn Miata te vinden, maar hier in Nederland onvindbaar.
Vaker staan de Vortec blokken wel te koop, maar die wil je niet want dat is gietijzer.
Ik denk dat als je die kant op wil gaan dat je het beste blok + bak  helaas (zonder ze te zien) uit de VS moet halen.
Je kunt ook op Mobile.de kijken of er geen over de kop gevlogen Camaro o.i.d. te vinden is, maar die zie je eigenlijk nooit.
Een Corvette kom je nog wel eens tegen, maar dan zul je alsnog een andere versnellingsba k moeten zoeken, want een Corvette heeft vanzichzelf een transaxle.

Asmooh

  • Gast
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #42 Gepost op: 18:02:02, dinsdag 14 februari 2012 »
Naja op ebay staan van die blokken erg veel, maar die VH blokken is er geen een te vinden.
Ik weet niet of ik het in 2 stappen wil gaan doen.

Dus zeg maar eerst een VG30DETT in zetten en daarna een andere, lijkt me best zonde, als je voor het zelfde geld een ander (beter) blok kan vinden.


VG30DETT gaat me inc turbo's 1850 euro kosten.. (stock)

Offline barry

  • NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 21720
  • Geslacht: Man
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #43 Gepost op: 18:03:38, dinsdag 14 februari 2012 »
heb je al contact gehad met eric van http://dta-motorsport.com/ ?

Asmooh

  • Gast
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #44 Gepost op: 18:04:23, dinsdag 14 februari 2012 »
heb je al contact gehad met eric van http://dta-motorsport.com/ ?
Nee nog niet.. ben nog aan het bedenken wat ik moet vragen :) ben ik niet echt goed in