Ik geef ook alleen aan dat de RB een mogelijkheid is, niet dat ie daarvoor moet kiezen. Ik leg daarbij alleen uit wat de voordelen zijn van een RB, want natuurlijk is het een hoop werk. En de voorkeur voor geluid en dergelijke is per persoon weer anders en wellicht vind de topicstarter het helemaal geweldig alleen wist ie niet dat dat blok mogelijk was.
Maar ik ben benieuwd naar wat het gaat worden!
Hier in limburg rijden erg veel skyline's rond, dat was voor mij een reden om een 300ZX te nemen (zie ik nooit rijden).
Ik ken het skyline blok uiteraard, net als de silvia en die dingen

ik ben altijd een stiekeme nissan fan geweest terwijl ik honda/toyota reed.
Betreft het blok maakt het niet zo heel erg veel uit, als hij maar hard kan.
Een 5.7 Liter V8 die lichter is dan een VG30DETT is altijd goed, omdat ik gewicht probeer te besparen.
De LS1 is ook normaal rij baar (vriend van me heeft een corvette C5) en die is lichter.
Probleem met LS1 is dat ze in Nederland onvindbaar zijn, en elk klein ding moet bestellen op e-bay/us