Auteur Topic: Asmooh's... nog niks  (gelezen 48447 keer)

Offline primera se

• NCN Club Member
  • *
  • Geslacht: Man
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #15 Gepost op: 16:07:53, dinsdag 14 februari 2012 »
Laat ik het kort maar krachtig houden.

De RB26 is een topblok van nissan. Naast dat deze motoren haast onverwoestbaar zijn, zijn hier vermogens van ruim 1000pk uit te persen waarmee nog betrouwbaar kan worden gereden. Daarnaast is een vermogenswinst eenvoudig te halen en kan het tot een 3 liter worden gemaakt, want in het geval van dit blok zegt de cylinderinhoud eigenlijk niks. En voor dit blok zijn ontzettend veel spullen te vinden op het net.

Asmooh

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 16:09:29, dinsdag 14 februari 2012 »
Laat ik het kort maar krachtig houden.

De RB26 is een topblok van nissan. Naast dat deze motoren haast onverwoestbaar zijn, zijn hier vermogens van ruim 1000pk uit te persen waarmee nog betrouwbaar kan worden gereden. Daarnaast is een vermogenswinst eenvoudig te halen en kan het tot een 3 liter worden gemaakt, want in het geval van dit blok zegt de cylinderinhoud eigenlijk niks. En voor dit blok zijn ontzettend veel spullen te vinden op het net.
Bedankt voor je duidelijke uitleg!

Ik dacht juist dat de blokken van de Z-serie de top versie waren, omdat nissan de Z serie promote tot de performance series.
maar misschien heb ik het fout hoor

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #17 Gepost op: 16:12:03, dinsdag 14 februari 2012 »
Een RB26DETT is natuurlijk zeker een mooi blok.
Maar als je dan toch afwijkt van origineel. Waarom dan niet gelijk wat muscle in een 300ZX.
Die kan dat wel degelijk hebben. Plus het LS1 blok heeft een groot historie.
Het is allemaal aan de topicsteller zelf.

Ik vind het rauwe V8 geluid het mooiste wat er is ;) Daar kan geen RB tegenop.

Asmooh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 16:13:43, dinsdag 14 februari 2012 »
Een RB26DETT is natuurlijk zeker een mooi blok.
Maar als je dan toch afwijkt van origineel. Waarom dan niet gelijk wat muscle in een 300ZX.
Die kan dat wel degelijk hebben. Plus het LS1 blok heeft een groot historie.
Het is allemaal aan de topicsteller zelf.

Ik vind het rauwe V8 geluid het mooiste wat er is ;) Daar kan geen RB tegenop.
Toen ik besloot een 300ZX op te bouwen was het eerste idee: LS1.
Maar opbouwen van een VG30DETT leek mij ook best te doen, als ik de kosten bekijk gaat een LS1 swap waarschijnlijk veel beter uitvallen en is het blok nog lichter ook.

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #19 Gepost op: 16:18:40, dinsdag 14 februari 2012 »
Bedankt voor je duidelijke uitleg!

Ik dacht juist dat de blokken van de Z-serie de top versie waren, omdat nissan de Z serie promote tot de performance series.
maar misschien heb ik het fout hoor

Tegenwoordig is het uiteraard Z wat de klok slaat omdat SX'en en Skyline's niet meer gemaakt worden.
Mid 90's was het S en R-chassis voor en na (S12, S13, S14, R32, R33, R34).

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #20 Gepost op: 16:18:56, dinsdag 14 februari 2012 »
Ik zou er lekker over nadenken, en doen wat JIJ het mooist vind. Ik kan immers alleen maar mijn mening delen :)

Asmooh

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 16:20:21, dinsdag 14 februari 2012 »
Ik zou er lekker over nadenken, en doen wat JIJ het mooist vind. Ik kan immers alleen maar mijn mening delen :)
Ik ben het complet met je eens over de LS1 stelling trouwens, ik verkies LS1 ook boven alles.
Maar het feit dat je in de auto moet zagen voor de versnellingsba k vind ik minder veilig idee.

maar ik ga rustig zoeken :)

Ook waar ik verstevigingen moet maken

Offline primera se

• NCN Club Member
  • *
« Reactie #22 Gepost op: 16:23:16, dinsdag 14 februari 2012 »
Ik geef ook alleen aan dat de RB een mogelijkheid is, niet dat ie daarvoor moet kiezen. Ik leg daarbij alleen uit wat de voordelen zijn van een RB, want natuurlijk is het een hoop werk. En de voorkeur voor geluid en dergelijke is per persoon weer anders en wellicht vind de topicstarter het helemaal geweldig alleen wist ie niet dat dat blok mogelijk was.

Maar ik ben benieuwd naar wat het gaat worden!

Asmooh

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 16:25:52, dinsdag 14 februari 2012 »
Ik geef ook alleen aan dat de RB een mogelijkheid is, niet dat ie daarvoor moet kiezen. Ik leg daarbij alleen uit wat de voordelen zijn van een RB, want natuurlijk is het een hoop werk. En de voorkeur voor geluid en dergelijke is per persoon weer anders en wellicht vind de topicstarter het helemaal geweldig alleen wist ie niet dat dat blok mogelijk was.

Maar ik ben benieuwd naar wat het gaat worden!
Hier in limburg rijden erg veel skyline's rond, dat was voor mij een reden om een 300ZX te nemen (zie ik nooit rijden).
Ik ken het skyline blok uiteraard, net als de silvia en die dingen ;) ik ben altijd een stiekeme nissan fan geweest terwijl ik honda/toyota reed.

Betreft het blok maakt het niet zo heel erg veel uit, als hij maar hard kan.
Een 5.7 Liter V8 die lichter is dan een VG30DETT is altijd goed, omdat ik gewicht probeer te besparen.

De LS1 is ook normaal rij baar  (vriend van me heeft een corvette C5) en die is lichter.
Probleem met LS1 is dat ze in Nederland onvindbaar zijn, en elk klein ding moet bestellen op e-bay/us

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 16:27:38, dinsdag 14 februari 2012 »
Het is eigenlijk maar net wat je wil. Wil je bruut snel, neem een rb. Wil je bloedsnel en mooi geluid, neem ls1. Wil je snel en zo orgineel mogelijk neem vg.
Buiten het feit dat ik er geen kan betalen, zou ik er eigenlijk niet teveel aan willen doen en er een OEM + upgrade van maken. Maar zoals ik al zei, het is maar net wat je wil.

Asmooh

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 16:30:34, dinsdag 14 februari 2012 »
Het is eigenlijk maar net wat je wil. Wil je bruut snel, neem een rb. Wil je bloedsnel en mooi geluid, neem ls1. Wil je snel en zo orgineel mogelijk neem vg.
Buiten het feit dat ik er geen kan betalen, zou ik er eigenlijk niet teveel aan willen doen en er een OEM + upgrade van maken. Maar zoals ik al zei, het is maar net wat je wil.
Mooie toevoeging!

Wat ik wil: uniek, mooi geluid, bloed snel! en dat als daily.

Dat is de reden dat ik hem custom ga maken, (niet dat hij standaard niet mooi is hoor).

En dat het liefste binnen een budget van 15.000 euro, als het voor de helft kan heb ik uiteraard liever dat

Offline barry

• NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
« Reactie #26 Gepost op: 17:13:57, dinsdag 14 februari 2012 »
je zou ook kunnen gaan voor een VH41 blik van nissan, heb ik ook in mijn Cima.

standaard met automaat 270pk, met Z32 handbak vast veel meer (20% verlies door automaat) Z32 handbak past bijna 1 op 1.
staandaard internals kunnen makkelijk 500pk en 9000Rpm aan

"In New Zealand, many of the Super Stock racecars use JDM VH41’s. They run those things to about 9000 RPM and 500HP on basically stock motors. Modifications include mostly things like headers, intake and cams/valve springs (note stock hydraulic adjusters are retained)."

en na monteren supercharger is een dikke 400pk wel goed te realiseren.

blok kun je wel vinden voor € 1000 o.i.d.

Offline barry

• NCN Forum Member
« Reactie #27 Gepost op: 17:20:54, dinsdag 14 februari 2012 »
en er zijn er meerdere die het gedaan hebben

http://lmgtfy.com/?q=300zx+vh41

en hier eentje met een vh45 (vorig model van de vh41) zou t wel weten als ik jou was, je hebt een leuk budget ervoor ;)

Asmooh

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 17:23:00, dinsdag 14 februari 2012 »
en er zijn er meerdere die het gedaan hebben

http://lmgtfy.com/?q=300zx+vh41

en hier eentje met een vh45 (vorig model van de vh41) zou t wel weten als ik jou was, je hebt een leuk budget ervoor ;)

"requiring all imports to produce no more than 280 hp."

de stock 300zx TT heeft meer..

Offline barry

• NCN Forum Member
« Reactie #29 Gepost op: 17:29:21, dinsdag 14 februari 2012 »
hier nog het filmpje die ik vergeten was 500zx Compilation (VH45DE Z32)

maar die 270 is gemeten voor de vvl activatie ;) om onder de 280 te blijven (vergelijk het met vtec van honda, maar dan beter)

en in amerika rijden ze rond met twin turbo en met gemak 700+ pk, voordeel is dat het blok, bulletproof is.
pulk je er 500pk uit, is dat meer dan zat voor een 300ZX.