Auteur Topic: Asmooh's... nog niks  (gelezen 48445 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Opgedronken

  • Gast
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #45 Gepost op: 18:04:51, dinsdag 14 februari 2012 »
Er is geloof ik niet heel veel aftermarket support en documentatie van zo'n VG30, het is ook nog eens een hel om eraan te werken in de auto.
Als je de skills hebt voor een motorswap zijn er stukken betere opties.

Asmooh

  • Gast
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #46 Gepost op: 18:06:24, dinsdag 14 februari 2012 »
Er is geloof ik niet heel veel aftermarket support en documentatie van zo'n VG30, het is ook nog eens een hel om eraan te werken in de auto.
Als je de skills hebt voor een motorswap zijn er stukken betere opties.
Ik heb het bij honda gedaan, alleen dat was zo goed als plug&play.

Zoals ik al zei, ik weet op dit moment erg weinig van nissan, maar als er een beter blok is dan een VG30 zou ik graag willen weten welke :)

Offline barry

  • NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 21720
  • Geslacht: Man
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #47 Gepost op: 18:08:55, dinsdag 14 februari 2012 »
is een relaxte jongen, heeft ook de blok opbouw en inbouw gedaan van de cherry van rens (xtrailrijder) http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=19760.2430

Offline barry

  • NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 21720
  • Geslacht: Man
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #48 Gepost op: 18:10:36, dinsdag 14 februari 2012 »
alle blokken zijn wel goed, zolang er geen bemoeienis van renault in zit.

dus de VG30, RB26 , SR20 e.d. zijn beresterk.

Asmooh

  • Gast
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #49 Gepost op: 18:13:32, dinsdag 14 februari 2012 »
alle blokken zijn wel goed, zolang er geen bemoeienis van renault in zit.

dus de VG30, RB26 , SR20 e.d. zijn beresterk.
hmm waarom wordt het dan afgeraden om de VG30 bv op te bouwen?

Offline barry

  • NCN Mooiste project 2009
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 21720
  • Geslacht: Man
  • Clubsponsor & member of the month januari 2008
    • timmer & onderhoudsbedrijf barry van 't veer
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #50 Gepost op: 18:19:00, dinsdag 14 februari 2012 »
omdat er waarschijnlijk betere opties zijn.

Asmooh

  • Gast
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #51 Gepost op: 18:38:33, dinsdag 14 februari 2012 »
Ik ga eens lezen over die VH41DE :)

Opgedronken

  • Gast
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #52 Gepost op: 14:05:41, woensdag 15 februari 2012 »
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar kijk ook eens naar Toyota's 1UZFE.
Die zijn hier in Nederland een stuk gemakkelijker te krijgen, een Lexus LS400 met schade is niet duur.
Wel hebben ze vaak veel kilometers, maar ik neem aan dat je de motor toch een opfrisbeurt gaat geven voor je hem er in legt.

Asmooh

  • Gast
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #53 Gepost op: 14:10:17, woensdag 15 februari 2012 »
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar kijk ook eens naar Toyota's 1UZFE.
Die zijn hier in Nederland een stuk gemakkelijker te krijgen, een Lexus LS400 met schade is niet duur.
Wel hebben ze vaak veel kilometers, maar ik neem aan dat je de motor toch een opfrisbeurt gaat geven voor je hem er in legt.

1UZ-FE of 1VZ-FE zijn hele leuke blokken.... in een MR2!

Opgedronken

  • Gast
Re: Asmooh's... nog niks
« Reactie #54 Gepost op: 21:11:28, woensdag 15 februari 2012 »
Dat zal wel aardig krap worden een V8 in een MR2 :P. Niet dat het niet past overigens ;).