Auteur Topic: Aftertalk Nordschleife mini-meet 10+11 juli  (gelezen 66636 keer)

Offline Eric50

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
Re:Aftertalk Nordschleife mini-meet 10+11 juli
« Reactie #30 Gepost op: 19:29:27, maandag 12 juli 2010 »
Misschien bekend, maar vind dit altijd wel een leuk filmpje over meerijden op een circuit:

http://www.snotr.com/video/2487

vriendelijke groet,

Eric

Offline Lucas P11GT

• NCN Mooiste wielen 2010
  • NCN Forum Member
  • Beautiful red and silver machine
    • http://www.nissanclub.nl/index.php
« Reactie #31 Gepost op: 19:36:42, maandag 12 juli 2010 »
Door het oog van de naald als ik het zo lees!!

Verders leuk verslagje van een goed weekend!

Offline albertfklok

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #32 Gepost op: 19:57:26, maandag 12 juli 2010 »
Help hoe kan ik een foto toe voegen was er ook maar ben een comp analfabeet.. gr albert

Offline sunny1600

• NCN Forum Member
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
« Reactie #33 Gepost op: 19:59:33, maandag 12 juli 2010 »
Was jij met die rode S13, matzwarte motorkap en witte velgen?

Fotos toevoegen. Maak een account op bijv photobucket.co m
Daar je fotos op zetten en dan de img code gebruiken.
Als je een directe link van een foto hebt deze zo zetten [ img ] link foto [ /img]
Maar dan overal de spaties weghalen

Offline sunny1600

• NCN Forum Member
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
« Reactie #34 Gepost op: 20:15:08, maandag 12 juli 2010 »
Heb even de wat betere fotos geupload. En de fotos waar de andere op staan.

Offline albertfklok

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #35 Gepost op: 20:33:58, maandag 12 juli 2010 »
Ondanks de extreme hitte was het idd een super weekend.
ik heb een hoop van jullie auto's gezien, maar steeds rijdend waardoor ik helaas niet even een handje kon schudden.
Heb van mezelf ook een paar pics op de diverse site's gevonden, en dacht zal ze jullie niet onthouden.

Offline Jeroen_N12

• NCN Forum Member
  • JAE 2008 t/m 2012
    • NCN
« Reactie #36 Gepost op: 20:35:13, maandag 12 juli 2010 »
Vooral die eerste is erg gaaf! Mooi verslag trouwens Laurens, en gelukkig alles nog heel. Nooit leuk dat soort "momentjes"..

Offline sunny1600

• NCN Forum Member
  • サニー1600 MOTM mei 2009
    • instagram
« Reactie #37 Gepost op: 20:38:03, maandag 12 juli 2010 »
Coole fotos Albert?

Stel jezelf en je auto maar even voor. Ziet er gaaf uit. Helaas niet op de ring gespot maar ik ben gisteren ook maar even geweest.

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #38 Gepost op: 20:40:40, maandag 12 juli 2010 »
Gaaf hoor, Albert! Maak anders een Ledenpagina aan en zet wat meer info over jou en je wagen op het forum. Ben zeer benieuwd naar alle aanpassingen.

Wat voor tijd rij jij (als je wel eens timed) en rijd je vaker Touristenfahrt en?

Offline albertfklok

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #39 Gepost op: 20:48:29, maandag 12 juli 2010 »
ik heb de tijd idd nog niet gemeten, maar heb wel een filmpje gemaakt.
Hier loopt de tijd op mee maar ik moet nog even kijken hoe ik die op het forum cq internet krijg.

groetjes

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #40 Gepost op: 20:52:06, maandag 12 juli 2010 »
Dankzij Mark nog een gevonden:

Offline Reality

• NCN Forum Member
« Reactie #41 Gepost op: 20:52:11, maandag 12 juli 2010 »
Zo ook een verslagje van mijn kant.

Zaterdag zijn Katja en ik rond 12.30 vertrokken van huis naar Zwolle, om gezamelijk te vertrekken met Laurens. Iets voor 13.00 aangekomen en direct tomtom ingesteld en porto's op kanaaltje 6 O0. Veel drinken mee voor onderweg want we waren natuurlijk zo slim geweest om op het heetst van de dag te gaan rijden!! Gelukkig werkt de airco goed. Na een goede 2 uur rijden kwamen we aan bij de "Keule Barriere" om daar Kevin, Liana en Ronald te treffen, daar even bijgekomen van de hitte en een sanitaire stop gehouden om vervolgens koers te zetten naar de Ring. De hele weg mooi met z'n allen getoerd om vervolgens Kevin en Laurens kwijt te raken om de bergwegen :D aangezien Katja en ik ergens in de middle of nowhere zaten hadden we geen bereik op de telefoons om Laurens te bellen, op een gegeven moment toch verbinden kunnen maken en met Laurens afgesproken elkaar te treffen bij de ingang van de Ring.

Eenmaal weer compleet een ronde kaart gekocht en wachten tot de eerste drukte weg was. Eerst een rondje met Laurens mee gereden en man wat ging het weer mooi. Daarna deed Laurens een rondje mee met Kevin en ook Kevin was geen Ringvirgin meer >:D Helaas ging de baan kort daarna dicht en kon ik m'n eerste rondje van het weekend niet rijden :(
's Avond op een pleintje in Adenau de wedstijd U-R-Gay vs Duitsland gekeken en lekker geouwehoerd, eenmaal thuis nog tot een uurtje of 1 op het balkon gezeten om daarna plat te gaan.

Zondag:

07.15 ging de wekker, opgestaan en gedoucht om om 08.00 aan het ontbijt te zittten, tegen 08.30 vertrokken naar de Ring. Gelukkig was het nog vrij rustig en de baan redelijk droog (sommige plekken in de schaduw waren nog nat) aangezien het nog rustig was kwam Laurens met idee om met 3 auto's achter elkaar te rijden en te kijken of we wat lijnen konden rijden.
Dit was m'n eerste rondje zonder assistence van Laurens maar Katja hielp me perfect mee met het kijken in en om de auto.  In het begin lekker rustig aangedaan aangezien het voor Katja de eerste keer op de Ring was.  Later die dag nog 2 extra rondes gereden en kwam Laurens naast me zitten om me weer met tips de baan over te sturen, beide rondes gingen erg lekker en kan nu met de nieuwe banden iets beter insturen en de lijn blijven rijden om hogere snelheid, ook de nieuw aangeschafte vierpunts gordel gaf iets meer zekerheid aangezien ik wat beter in m’n stoel zat.
Aangezien we redelijk om tijd naar huis wouden ivm met WK besloot Laurens nog snel één rondje te doen en dat hebben we geweten. We weten dat het een beetje een taboe is op de Ring maar aangezien het niet extreem druk was en het gevoel in de auto ook goed zat besloten we de laatste ronde te timen. Vol goede moed vertrokken Laurens en ik voor een “hot-lap” am Ring. De hele ronde geen rare dingen tegengekomen en Laurens kon mooi z’n lijn rijden. Helaas besloot een overenthousias te Duitser hier roet in te gooien door zijn Subaru in het rond te gooiten. Gelukkig had Laurens nog genoeg afstand om snel maar toch goed kijkend een vluchtroute te zoeken. In mijn beleving ging het allemaal heel “langzaam” maar we reden toch dik boven de 130km/h. De Subaru ging te hard over Flugt-Platz (als ik het goed schijf/heb) waardoor z’n kont loskwam van de grond aangezien er direct daarna een bocht zit remde onze vrolijke Duitser waardoor de kont nog lichter werd en begon glijden en na een drift was de achterkant te snel voor de voorkant en begon het feest.
De Sub kwam dwars op de weg te staan en de laatste redding voor de Prim was de grindbak, gelukkig hadden we nog genoeg snelheid en kwamen we niet vast te staan. Na de “statistiekmomentje” even het meeste grind uit de Prim geschud om vervolgens onze weg te vervolgen naar een zeer mooie 10m 15.3. Nog even op de parkeerplaats gepraat met de Sub bestuurder en toen terug naar het pension gereden om de spullen te halen en te vertrekken naar huis.

Al met al een zeer gaaf en warm weekend. De realitycheck heeft mij in ieder geval weer met beide benen op de grond gezet en laten zien dat een ongeluk in een klein sprongetje kan zitten.

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #42 Gepost op: 21:08:30, maandag 12 juli 2010 »
Goed verhaal, Pat O0

Ons nieuwste lid nu al gespot op YT:

http://www.youtube.com/watch?v=kTf5vPQQnmE#noexternalembed#

Dat is dus bij Pflanzgarten, waar ik dat momentje met die Legacy had. Je kunt hier ook goed zien wat dat met de auto doet als je van die heuvel rijdt.

Offline Sunnyke

• NCN Ledenadministratie
  • NCN Hoofd Moderator
  • *
    • Mijn nissan 350Z
« Reactie #43 Gepost op: 22:03:35, maandag 12 juli 2010 »
heenreis, aankomst pension
http://www.youtube.com/watch?v=-DDfPtLCswM#noexternalembed#

Rustig ritje ring

Offline Laurens

• NCN Forum Member
« Reactie #44 Gepost op: 22:13:52, maandag 12 juli 2010 »
Imageshack geeft foutmelding. Probeer www.vimeo.com anders ff, die kan ook mp4 aan :)