Zo ook een verslagje van mijn kant.
Zaterdag zijn Katja en ik rond 12.30 vertrokken van huis naar Zwolle, om gezamelijk te vertrekken met Laurens. Iets voor 13.00 aangekomen en direct tomtom ingesteld en porto's op kanaaltje 6 O0. Veel drinken mee voor onderweg want we waren natuurlijk zo slim geweest om op het heetst van de dag te gaan rijden!! Gelukkig werkt de airco goed. Na een goede 2 uur rijden kwamen we aan bij de "Keule Barriere" om daar Kevin, Liana en Ronald te treffen, daar even bijgekomen van de hitte en een sanitaire stop gehouden om vervolgens koers te zetten naar de Ring. De hele weg mooi met z'n allen getoerd om vervolgens Kevin en Laurens kwijt te raken om de bergwegen :D aangezien Katja en ik ergens in de middle of nowhere zaten hadden we geen bereik op de telefoons om Laurens te bellen, op een gegeven moment toch verbinden kunnen maken en met Laurens afgesproken elkaar te treffen bij de ingang van de Ring.
Eenmaal weer compleet een ronde kaart gekocht en wachten tot de eerste drukte weg was. Eerst een rondje met Laurens mee gereden en man wat ging het weer mooi. Daarna deed Laurens een rondje mee met Kevin en ook Kevin was geen Ringvirgin meer >:D Helaas ging de baan kort daarna dicht en kon ik m'n eerste rondje van het weekend niet rijden :(
's Avond op een pleintje in Adenau de wedstijd U-R-Gay vs Duitsland gekeken en lekker geouwehoerd, eenmaal thuis nog tot een uurtje of 1 op het balkon gezeten om daarna plat te gaan.
Zondag:
07.15 ging de wekker, opgestaan en gedoucht om om 08.00 aan het ontbijt te zittten, tegen 08.30 vertrokken naar de Ring. Gelukkig was het nog vrij rustig en de baan redelijk droog (sommige plekken in de schaduw waren nog nat) aangezien het nog rustig was kwam Laurens met idee om met 3 auto's achter elkaar te rijden en te kijken of we wat lijnen konden rijden.
Dit was m'n eerste rondje zonder assistence van Laurens maar Katja hielp me perfect mee met het kijken in en om de auto. In het begin lekker rustig aangedaan aangezien het voor Katja de eerste keer op de Ring was. Later die dag nog 2 extra rondes gereden en kwam Laurens naast me zitten om me weer met tips de baan over te sturen, beide rondes gingen erg lekker en kan nu met de nieuwe banden iets beter insturen en de lijn blijven rijden om hogere snelheid, ook de nieuw aangeschafte vierpunts gordel gaf iets meer zekerheid aangezien ik wat beter in m’n stoel zat.
Aangezien we redelijk om tijd naar huis wouden ivm met WK besloot Laurens nog snel één rondje te doen en dat hebben we geweten. We weten dat het een beetje een taboe is op de Ring maar aangezien het niet extreem druk was en het gevoel in de auto ook goed zat besloten we de laatste ronde te timen. Vol goede moed vertrokken Laurens en ik voor een “hot-lap” am Ring. De hele ronde geen rare dingen tegengekomen en Laurens kon mooi z’n lijn rijden. Helaas besloot een overenthousias te Duitser hier roet in te gooien door zijn Subaru in het rond te gooiten. Gelukkig had Laurens nog genoeg afstand om snel maar toch goed kijkend een vluchtroute te zoeken. In mijn beleving ging het allemaal heel “langzaam” maar we reden toch dik boven de 130km/h. De Subaru ging te hard over Flugt-Platz (als ik het goed schijf/heb) waardoor z’n kont loskwam van de grond aangezien er direct daarna een bocht zit remde onze vrolijke Duitser waardoor de kont nog lichter werd en begon glijden en na een drift was de achterkant te snel voor de voorkant en begon het feest.
De Sub kwam dwars op de weg te staan en de laatste redding voor de Prim was de grindbak, gelukkig hadden we nog genoeg snelheid en kwamen we niet vast te staan. Na de “statistiekmomentje” even het meeste grind uit de Prim geschud om vervolgens onze weg te vervolgen naar een zeer mooie 10m 15.3. Nog even op de parkeerplaats gepraat met de Sub bestuurder en toen terug naar het pension gereden om de spullen te halen en te vertrekken naar huis.
Al met al een zeer gaaf en warm weekend. De realitycheck heeft mij in ieder geval weer met beide benen op de grond gezet en laten zien dat een ongeluk in een klein sprongetje kan zitten.