Auteur Topic: Richardwbb  (gelezen 34683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Laurens

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 26106
  • Geslacht: Man
Re:Richardwbb
« Reactie #15 Gepost op: 18:46:57, dinsdag 07 september 2010 »
Citaat
Daar istie dan de 2000 Nissan 100Z 'improved' (Juiste Kanji teken niet aanwezig op mijn toetsenbord) met SR20DIY-eco

Jaa... precies...

Dat bedoeld Huugoo denk ik.

Offline Wout-P11½

  • NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 8044
  • Geslacht: Man
  • Alles moet kapot :)
Re:Richardwbb
« Reactie #16 Gepost op: 18:48:20, dinsdag 07 september 2010 »
Lol, bedoel je mijn voorgaande post of de rest ook? :)

Alleen voorgaande post wordt ik echt geen wijs uit. Wellicht zitten :drinken: ??
De rest is gewoon duidelijke taal.  :)

richardwbb

  • Gast
Re:Richardwbb
« Reactie #17 Gepost op: 18:59:38, dinsdag 07 september 2010 »
Het kenteken is van 2000, het is een oorspronkelijk Franse auto en ik zag de 350Z in een vergelijkbare kleur, van Bokkiebeh. Zeer mooie 350Z vind ik het dus de 100Z naam is als grap bedoeld. De motor heeft verbeteringen ondergaan in de ruime zin van het woord, zo reken ik  meer voorontsteking mee maar ook het vacuum aanpassen. Verder is de auto licht gecustomized, ook in de ruime zin van het woord, zo zijn de speakers achter en de gordels er uitgehaald, want mensen mogen van mij niet meerijden achterin. Ben ik niet voor verzekerd en zonder gordels helemaal problematisch. Verder is de improved en het 2000 wat je niet kon zien, ook de modernisering van het aangezicht van de auto. Witte knippers, geen oranje vlakken achter en dat soort dingetjes. Gele mistlampen mogen er niet af, ik heb zelfs uit voorzorg een 2e setje van Marktplaats gehaald voor je weet maar nooit.

Wat er nog niet te zien is, is een Nissan Sport bumper achter, de RVS uitlaat zit er nog niet onder, maar dat is best wel improved vind ik en nog wat upgrades welke er aan zitten te komen. Een Kanji teken is van een Japanse vereenvoudigde karakterset, waar ze mee kunnen typen en dat vind ik een hele Japanse gedachtegang. Als je die foldertjes kent van Japanse (niet auto producten) met leuke beestjes, Japanse tekens aangedikt met Engelse uitdrukkingen, daar doel ik dus op.

Het is geen DI motor maar een DIY (Do It Yourself motor) en dat eco heb ik er ook aangeplakt, om nog wat verkoopargumen ten aan te halen, als ik 1 op 17,5 (40mpg) heb weten te halen, met 100/110 rijden, maar niet Oma Duck stijl optrekken, nog voor het reguliere verkeer uit, vind ik dat behoorlijk eco zo zonder kat. Dat was overigens een gesmolten kat, maar toen een hele kat er onder moest (ik had 0,7 met CO terwijl 0,3 is toegestaan bij 3000 toeren) Stationair was die 0,45 (wat 0,5 mag zijn) was het weer gezellig 1 op 11 rijden. Lek flexibel stuk scheurde ook fijn verder, toch APK er op gekregen, ook een verhaal apart en ik zoek voor mijzelf een morele grond om te mogen stellen dat zonder kat rijden zijn nadelen heeft, maar dat de behaalde brandstofbespa ring (vermogenswinst was helemaal leip op 14 inch origineel) maar dat had met name te maken met de 17 inch zwaarmetaalen welke mooier zijn maar dus echt veel te zwaar en rustig 5% meer omtrek hebben, dat ik beweer, maar nog niet weet aan te tonen, dat in het geval van deze heel goed onderhouden auto, nogal liters bespaart op 100 kilometer en daardoor toch eco is in vergelijk met zijn tijdgenoten.

Offline Laurens

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 26106
  • Geslacht: Man
Re:Richardwbb
« Reactie #18 Gepost op: 19:14:39, dinsdag 07 september 2010 »
Wat een gedoe om een grijze B13 te omschrijven :D

Offline Jeroen_N12

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 18030
  • Geslacht: Man
  • JAE 2008 t/m 2012
    • NCN
Re:Richardwbb
« Reactie #19 Gepost op: 19:17:24, dinsdag 07 september 2010 »
Zonder de uitleg had ik m waarschijnlijk nooit gesnapt :P Thnx!

Offline Wout-P11½

  • NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Berichten: 8044
  • Geslacht: Man
  • Alles moet kapot :)
Re:Richardwbb
« Reactie #20 Gepost op: 20:29:57, dinsdag 07 september 2010 »
-verhaal-

Ja, een heel stuk duidelijker zo...  :P

richardwbb

  • Gast
Re:Richardwbb
« Reactie #21 Gepost op: 00:50:12, woensdag 08 september 2010 »
Lol!
haha
rotfl

 :hammer: :meppen: :56K:

Offline Bokkiebeh

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 88
  • Geslacht: Man
  • ...BEH...
Re:Richardwbb
« Reactie #22 Gepost op: 12:23:09, woensdag 08 september 2010 »
Daaaamn...ik ben specialist avionica voor helicopters... maaaruuh...von d het een moeilijk verhaal.

Al met al...gewoon een hele mooie 100NX!! Mooie piccies ook!!

Congrats

Bokkie

richardwbb

  • Gast
Re:Richardwbb
« Reactie #23 Gepost op: 02:54:37, donderdag 09 september 2010 »
Daaaamn...ik ben specialist avionica voor helicopters... maaaruuh...von d het een moeilijk verhaal.

Al met al...gewoon een hele mooie 100NX!! Mooie piccies ook!!

Congrats

Bokkie

Dank je, Bokkie :)

richardwbb

  • Gast
Re:Richardwbb
« Reactie #24 Gepost op: 04:14:32, dinsdag 14 september 2010 »
Update. Je wilt niet weten hoeveel ''heen en weer rennen'' (uitzoeken, bestellen, in de auto stappen en aan de balie staan om te laten zien dat je het echt meent maar ook geluk hebben en wat geduld er nodig was om een simpel uitlaatje te monteren) ;)


Origineel en Bosal tapeind, originele moertjes en die dikke ringen en nog wat meuk :P


SCE pakkingen met dank aan Loek54 en je ziet nog de verfrommelde pakking zo kwam die aan :P


Ook even deze gemonteerd, originele claxon is wat zachtjes ;)


Ook een bezigheidje, om een keer zonder roest de roest tegen te gaan


Roest op een beugel voor de uitlaat, die is ontroest met de borstel en geverfd, kan weer 10 jaar mee :)


Waar het eigenlijk om ging deze post, de schijfremmen en de Whiteline van Kevin, post ik later nog, ik kwam er niet aan toe, toch van 12 uur tot half twee lekker bezig er mee :)


Hier wordt de RVS voor de Sentra ''on spot'' voor mij gelast. Kennelijk is met een Nx nogal vrij veel custom en zo :P


En goed ook.


WTF? :P


tadaa :P

Hij is na 50km al goudkleurig, ik heb het in het donker bekeken maar hij zag er gelijkmatig verkleurd uit dus dat was al een pluspunt voor mij.

Zeker wel dat dit wat doet in het laag, over het hoog ben ik nog niet uit. Wat een verademing zeg, na lek flexibel stuk.

Toch wel apart, na veel herrie is het ineens stiller (komt de bandenruis ineens naar voren) maar wat trilt het chassis nog zeg, motorsteunen ook en idle helemaal, verhaal apart. Toch denk ik dat de lambda andere waarden leest ook al zit die op dezelfde plaats.

Mooi toch zo'n RVS'je?  8)
« Laatst bewerkt op: 04:31:28, dinsdag 14 september 2010 door richardwbb »

Offline Loek54

  • Vliegende Hollander
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 5796
  • Geslacht: Man
  • VE + Fe
    • G20.net
Re:Richardwbb
« Reactie #25 Gepost op: 05:20:10, dinsdag 14 september 2010 »
Complimenten Richard !

Offline PhUnkY

  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 5935
  • Geslacht: Man
Re:Richardwbb
« Reactie #26 Gepost op: 08:23:56, dinsdag 14 september 2010 »
Dat ziet er allemaal keurig uit Richard! O0

Offline Ginko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Re:Richardwbb
« Reactie #27 Gepost op: 10:10:14, dinsdag 14 september 2010 »
netjes Richard... ik heb ook zo'n toeter maar dan 2 hoorn alleen ik heb geen bedrading en slangetjes meegekregen. jij een idee waar ik die kan scoren?

richardwbb

  • Gast
Re:Richardwbb
« Reactie #28 Gepost op: 03:17:56, woensdag 15 september 2010 »
Dank u heren.

Ik ben er toch wel blij mee, qua uiterlijk sowieso al wel, hoewel enige afwerking wel noodzakelijk is, zo waren de meegeleverde boutjes voor de downpipe dermate lang dat er 1 omhoog moest steken, anders past dat niet, wat wel wat apart is. Maar wat wil je voor $149.99 ex verzenden.

Ik krijg het op de katalysator net niet gesloten, massadraad had ik stuk getrokken, deze zit nu met een kroonsteen en dat is echt geen duurzame oplossing. Wel even met ductape en 2 tiewrapjes, maar toch weer paar millivolt verlies op de lambda.

Het rijden voelde wat vreemd aan, een partij trilling er bij, wel meteen het gevoel, ahhh, dat lek is tenminste (zo goed als) weg. Echter, het leek wel of is zo dat hij inhoudt ergens boven de 5000. Het gaat steeds beter, maar of de ECU moet toch een beetje leren nog of/ en het is dat de oude motor toch even heeft van verhip, wat gebeurt hier.

Dit omdat de trillingen dag 3 al een stuk minder zijn geworden. Dat inhoud probleem komt ook steeds hoger te liggen. Automatisch ging ik niet meer WOT rijden, het had ook geen zin (hoewel met een race dit wel zin heeft) Ik weet niet hoe goed uit te leggen. Ik vergelijk het met paard rijden, je kan je knol afraggen en dan zegt hij halverwege doe het lekker zelf of je geeft de sporen en je rijdt de wereld uit er mee.

In elk geval met 2 ton en ketting welke hier en daar zijn momentjes heeft en 1 hydraulische klepstoter die op alle dagen van de week, schijnbaar random een maandagochtend gevoel heeft, ben ik blij dat het nog steeds heel is. Alle mogelijkheden om dit zo te houden zijn door mij genomen, zoals blok reinigen inwendig en opnieuw inrijden na 5 jaar stil staan. Het gekke is dat het soms klinkt als een gammele boemeltrein (bij stationair) na flink heet stoken en dan weer als een tevreden spinnend poesje. Leek gisteren wel nieuw en ik had toch wel even mijn best gedaan de brandstofmeter te laten duiken. Wat het is weet ik nog steeds niet, heb al meer dan eens gepost en daar komt geen antwoord uit. Ketting stond helemaal strak toen ik het deksel lichtte, maar dat moet binnenkort weer, voor de Forte.

Blok uitelkaar halen is geen optie, of enkel de distributie doen is geen optie, dat gaat (te) lang duren. Uitbesteden is al helemaal geen optie :P

Oh en het sprintje vanuit stilstand (niet redlinen, maar heel GT optrekken) whoaa!! en door de stad op rustig tijdstip aan het asfalt kleven, rotondetjes nemen en bochtjes maar ook het remmen voor hobbels en wat zigzaggen door het verzakte gebied, op de motor remmen gaat echt ietsje minder (dit gevoel was wel snel weg bij mij) en overal waar je de max. snelheid haalt, ligt dat allemaal iets hoger, dus weer betere remmen nodig/ harder trappen. Op de vaste punten van mijn testrondje met het genoemde GT rijgedrag (dus niet blind raggen, maar brandweerauto stijl) 5 tot 10km hogere eindsnelheden. Op een andere weggebruiker rijden gaat ook een stuk makkelijker nu, dus dat is ook weer iets om aan te wennen en donders rekening mee te houden. Zo ook het met links en rechts kijken wat op een circuit een stukje minder van belang is, echt noodzaak, je ragt zo een kruising op waar stoppen niet meer mogelijk is in het geval je even een dode vlek in je oog had (wel kijken en iek, toch medeweggebruik er en ingrijpen) geheid dat je er dan wel op zit. Dus in 1 woord: ge-wel-dig! Wat een uitlaat zeg, dan te bedenken dat de kat er nog op zit en de rest van de uitlaat niet veel soeps is. Overigens kan ik je dit onderdeel aanraden ook voor de 1.6i, voor die prijs. Ik weet niet of die er voor je is. Als je op 450 euro komt kan je beter een SR20DE swapje doen, dat motortje is even kietelbaarder dan de zeer betrouwbare en toch ook niet misselijke GA16. SR20's willen wel stuk, zeker met lompheid ;)

@Ginko

Die doorzichtige slang kon ik per 5 meter of zo kopen bij Brezan dus ik zei doe mij maar 1 meter vacuum slang dan. Op de gok 8mm gekocht en dat sluit prima. Die doorzichtige slang was 6mm dacht ik. Nu wilde de slang nog wel los, maar een paar dagen later zat hij vast genoeg voor gebruik in de auto. Ik vind Gates slang mooi spul.

De bedrading kan je ook per 5 meter kopen bij Brezan, speciaal voor automobielen. Dat lijkt mij wel verstandig, de ommanteling is wat taaier en beter bestand dan het gewone vinyldraadje en ook is de geslagen koperkern wat strakker, dus dat wil ff beter met een Amp connector. Pak dat compressortje er bij en dan zie je als het goed is ook 2 van die lipjes, daar kan je ''Amp stekkertjes'' voor halen. Praxis heeft het ook. Wel raadzaam het koperdraad iets door te steken en mocht je geen Amp tang hebben ga dan zeker naar Praxis, daar hangt een doosje met een berg connectorjes en zo'n tang. Let op de dikte van de bek van de tang. Die blauwe Lux bij de Praxis voldoet prima. Met die dunnere tang die echt el cheapo is knip je eerder de stekker in tweeen dan dat je een goede verbinding maakt.

Sommige zaken verkopen overigens alles per meter, zo een zit er ook bij jou in de buurt. Stek het koperdraadje wat te ver door het stekkertje zodat je er nog een klontje soldeer op kan doen, dat is echt wel raadzaam onder de motorkap.

Als je die toeter meebrengt naar Brezan krijg je ook alles mee van ze er voor. Ik weet alleen niet wat zo voor een Amp tang rekenen, die van de Praxis voldoet prima, wat Brezan je aanbiedt is meestal iets duurder of zo belachelijk duur maar dan heb je ''het merk'' Amp tang waarschijnlijk, want dat kunnen ze ook goed bij Brezan. Vraag maar eens wat die garagekrik kost. Dat is zo krom bij ze, 5 meter slang verkopen en krikken waar jij en ik na 200 jaar gebruik nog geen noemenswaardig e slijtage mee hebben maar het is wel een retail zaak :P

p.s. Het motorgeluid. Komt eindelijk weer uit de einddemper, hoewel een partij geluid er bij van voren er ook wel is, lijkt ook wel minder. Met stationair stuiter ik nog harder de auto uit (vooral met opgewarmde motor) maar mijn achterste motorrubber is ook echt poeier. (Wordt nog vervangen) dus dat trillen heb ik veel erger dan mensen met goede motorsteunrubb ers. Dat uitlaat geluid, mooie whoeemmm petjoemm doet het, enig geluid van het lek op de kat is waar te nemen, maar ik denk dat ik alle hitteschilden voor de uitlaat wel weg ga halen, scheelt weer een paar kilootjes. Wat ik nu helemaal zie zitten is de rest van de uitlaat ook 2.5" inch maken (1.6 is 2.25" aan te raden) het kan stil, mooi vol en laag en dus bruut. Dit alles op een Sebring einddemper waar ik geen afstand van wil doen. Geen ghettopijpje (hoe durven ze zo'n ding Japstyle te noemen  ::)) van 34,95 van Marktplaats ;)
« Laatst bewerkt op: 03:38:09, woensdag 15 september 2010 door richardwbb »

Offline Ginko

  • NCN Forum Member
  • **
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Re:Richardwbb
« Reactie #29 Gepost op: 10:08:09, woensdag 15 september 2010 »
@Ginko

Die doorzichtige slang kon ik per 5 meter of zo kopen bij Brezan dus ik zei doe mij maar 1 meter vacuum slang dan. Op de gok 8mm gekocht en dat sluit prima. Die doorzichtige slang was 6mm dacht ik. Nu wilde de slang nog wel los, maar een paar dagen later zat hij vast genoeg voor gebruik in de auto. Ik vind Gates slang mooi spul.

De bedrading kan je ook per 5 meter kopen bij Brezan, speciaal voor automobielen. Dat lijkt mij wel verstandig, de ommanteling is wat taaier en beter bestand dan het gewone vinyldraadje en ook is de geslagen koperkern wat strakker, dus dat wil ff beter met een Amp connector. Pak dat compressortje er bij en dan zie je als het goed is ook 2 van die lipjes, daar kan je ''Amp stekkertjes'' voor halen. Praxis heeft het ook. Wel raadzaam het koperdraad iets door te steken en mocht je geen Amp tang hebben ga dan zeker naar Praxis, daar hangt een doosje met een berg connectorjes en zo'n tang. Let op de dikte van de bek van de tang. Die blauwe Lux bij de Praxis voldoet prima. Met die dunnere tang die echt el cheapo is knip je eerder de stekker in tweeen dan dat je een goede verbinding maakt.

Sommige zaken verkopen overigens alles per meter, zo een zit er ook bij jou in de buurt. Stek het koperdraadje wat te ver door het stekkertje zodat je er nog een klontje soldeer op kan doen, dat is echt wel raadzaam onder de motorkap.

euh ok, vacuumslang @ brezan dus



 8)