Heb net dit forum ontdekt maar heb al enkele maanden een Primera P11 1.6 sedan op LPG-G3. Ondertussen 260.000 km gelopen (net ingereden dus...) en voorlopig zonder al te veel drama. Natuurlijk heb ik een welbekende ruitenwissermo tor die niet terugkomt naar de 0-stand en het asje van de wisserarm is versleten. En de bovenste draagarmen zouden ook wel eens vervangen mogen worden.
Luxe? Ehm... de airco en bijrijders airbag misschien? Verder zo kaal mogelijk (kan ook niet stuk!). Kleur: donkerblauw.
Sinds vandaag zitten er zowaar lichtmetalen velgen op van 16 inch (van het voor mij volstrekt onbekende CCD Concord oid) met 205-50 sloffen. Staat wel even beter dan het 14 inch staal! En voor 125 euro (bedankt Marktplaats.nl) kon ik ze niet laten liggen.
Mijn reden om deze Primera te gaan rijden is een hele praktische: betrouwbaar en betaalbaar. Met een vriendinnetje op 200 km afstand was op benzine blijven rijden niet echt een optie meer (1:10 met een Volvo 340). Mijn hart ligt eigenlijk bij Dafjes, waarvan ik er nu eentje aan het restaureren ben. De Nissan bevalt in ieder geval uitstekend.
Leuk (en handig) forum, ik kom hier zeker vaker terug!
Desmond