Hallo iedereen,
Wie ben ik?
Ik heb me vandaag aangemeld. Ik ben Thieuke, voluit Mathieu, 26 jaar en kom uit 's-HErtogenbosch.
Waarom aangemeld?
De rede is dat we over een week een Nissan Primera voor de deur hebben staan.
Naar ik begrijp een P12.
Hij komt uit 2002, een 2.2 DCT diesel. Het betreft een sedan en is boreaux-rood. Hij heeft nog geen 100.000 km gelopen (94.000 om precies te zijn)
Het wordt mijn eerste Nissan, heb verder niet echt veel ervaring met Nissans. Vroeger hebben mijn ouders wel een prairie gehad, maar toen kon ik nog in de buggy dus daar weet ik niet zoveel van. Verder moet ik altijd oppassen voor primera's met fluoriserende oranje tekentjes achterop, die houdt ik niet bij in mijn andere auto's, en heb afgelopen weekend in Assen nog een paar mooie Nissan's gezien (volgens mij heb ik er wel een paar van jullie gezien)......
Ik heb me hier aangemeld omdat het altijd handig is om achtergrondinf
ormatie over je auto te hebben.
Wat rijd ik nog meer?
Om diezelfde reden ben ik bijvoorbeeld lid van de Suzuki Tuning Club. Ik rijd namelijk ook nog een Swift uit 1991 (uit 1991 omdat er dan minder RDW eisen zijn waar je je aan moet houden wat me wel van pas komt gezien de tuning). Met die auto heb ik het meest, sinds ik mijn rijbewijs heb rijd ik al Swift. Dit is mijn 2e, de eerste is overleden aan roest in de bodem....tsja, de lucht is blauw, water is nat, Swifts roesten....hel
aas.
Verder heb ik een Peugeot 207 van de zaak, die ik enkel zakelijk mag rijden (nja, zelf voor gekozen). Ook wel een leuk bakkie.
Nu dus een Primera erbij. Aan de ene kant voor mijn vrouw, die gaat er straks mee naar d'r werk, en dan voor ons tweeën privé.
Plannen voor verfraaing met de Primera?
Tsja het wordt mijn vrouws daily ride..... dus niet al te heftig.
Bovendien is mijn vrouw niet zo erg bezig met tuning e.d. in tegenstelling tot mezelf. Zal ongeveer dit lijstje worden:
- emblemen eraf
- kofferbakspoil
er
- andere velgen (nu nog standaard 5 spaaks)
- ramen verduisteren (
niet meer dan 50%)
- misschien, misschien een verlaging
Verder wil ik de mogelijkheden onderzoeken van chiptuning, maar daarvoor ga ik eerts wel hier op zoek.......
En misschien zijn er andere relatief simpele zaken waardoor er enige pk-winst te halen valt.
Oja voor ik het vergeet: ik heb ook een site, alleen die gaat over de Swift, maar goed, voor degenen die interesse hebben in waar ik met de Swift mee bezig ben kunnen
hier klikken.
Nou dat was het voorlopig.
foto's: