Auteur Topic: Magnix hier  (gelezen 73477 keer)

Offline Jano

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • Micra 2.0 GTi
Re: Magnix hier
« Reactie #30 Gepost op: 16:55:04, maandag 08 januari 2007 »
jawel hoor.

gaat niet om de pk's maar hoe je ze benut!

Idd, mee-eens...

Maare, welkom.. nette Astra, maar voor je het weet verkoop je je slopel en rij je een echte auto :D

Grtz

Magnix

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 17:15:13, maandag 08 januari 2007 »
jaja das waar maar je moet wel vergelijkbare auto's vergelijke;) zet er dan een astra 2.0 16v getuned tot 170 pk naast:P

en wie weet word ik ook wel zo gek dat ik de Opel verkoop en een Nixan koop :P alleen zie het nog nie zo snel gebeure...ben nog errug blij met me Slapstra :)

Offline Banzai

• NCN Forum Member
  • On the road again..
« Reactie #32 Gepost op: 17:28:18, maandag 08 januari 2007 »
haha thnx :)

hoe bedoel je overschatte?? ik snap goed dat mensen de nieuwe stijl van opel niet mooi vinden. maar de techniek is altijd goed geweest. (op het roest probleem na).

ik rij nu +- 2.5 jaar opel en heb nog nooit iets ermee gehad.......iv m japanse auto;s zijn opels vast wat onderhoudsgevo eliger....maar daarom zijn ze nie slecht :)

me astratje kan ook wel lekker toeren draaie hoor. hij gaat bij 6000 in het rode maar gaat lekker los vanaf de 3500. en een turbo is altijd heerlijk :D maar dan moet ik een c20let uit calibra erin stoppe....word me weer iets tegek :P

en vind opzich alle auto's wel wat hebben dus toon in alle auto's interesse :) (behalve renault :P)

Wat ik bedoelde met overschat is dat opel hier altijd als beste bleef verkopen, terwijl met name de japanners ze op alle fronten voorbijstreefd en. (mss muv de laatste 2 jaar).

Zegt meer over het nederlands volk dan over de kwaliteit van de merken vind ik.

Magnix

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 17:36:20, maandag 08 januari 2007 »
Daar heb je gelijk in. maarja in nederland blijft VW en opel (bijvoorbeeld) het altijd wel goed doen denk ik.

de techniek van japanse auto's is gewoon errug goed. maar ik vind (vooral het interieur) van japanse auto;s altijd beetje goedkoop ogen (niet dat de nieuwe opel interieuren nou zo mooi zijn hoor :-\)

we hebben hier op me werk nu bijvoorbeeld een mazda 6 staan. super mooie auto. maar stap je in is het opeens allemaal hard plastic. dat vind ik gewoon niks. stap je in een a4 of passat dan voelt het gewoon allemaal beter en ziet het er vooral beter uit.

maar de prijs/kwaliteit verhouding bij japanners is sowieso errug  O0 O0

Offline Banzai

• NCN Forum Member
  • On the road again..
« Reactie #34 Gepost op: 17:41:06, maandag 08 januari 2007 »
Dat en inruilwaarde hoor ik idd wel vaker. Al vind ik m'n sunny interieur (1990 uitgekomen) wel toppie.

Offline KeviNissan

• Mooiste auto+project 2010
  • NCN Forum Member
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
« Reactie #35 Gepost op: 22:09:40, maandag 08 januari 2007 »
nette astra man.

me zus heeft een E Kadett Gsi 2.0 16v

vroeger ging ik vaak mee met haar naar meetings.

dat ding van me zus is echt fel (gechipt-spagettie spruitstuk-andere inlaat en nog wat dingetjes)

dat ding heeft op de bank gemeten 191pk maar is helaas maar tot 6700 toeren door te trekken.

waardoor ik met me toen nog standaard sunny gti een stoplicht sprint tot aan de 140km/h won.

dat ding is nu geschorst en ligt voledig uit elkaar.

zodra de tijd er weer ff voor is word hij gestraalt en mag ik hem weer hellemaal lassen.

voor de rest zijn het leuke auto's maar totaal mijn smaak niet.

groet kevin en hopen dat je gauw een nissan gaat kopen.

Magnix

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 22:24:17, maandag 08 januari 2007 »
kadett gsi vind ik ook errug vet 8)

maar spagetti heeft 2.0 16v standaard...

en hoe kan dat dan dat je met standaard sunny gti hem eruit trok. standaard gsi zal het erom hange. maar als die een chip had en lexmaul inlaatspruitst uk of iets zoudie wel sneller moete zijn.

en hoe ben je zo bij nissan gekome dan>??

admin

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 22:24:51, maandag 08 januari 2007 »
Om de kwaliteit :)

Offline KeviNissan

• NCN Forum Member
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
« Reactie #38 Gepost op: 22:33:49, maandag 08 januari 2007 »
me neef had toen die sunny gti
en die wilde ik als kind al hebbe en later ook gekocht van hem

idd heeft zo'n 2.0 een soort van spaggettie spruitstuk.

maar zij heeft een andere vraag me geen merk want dat durf ik je niet te zeggen

merk van die inlaat weet ik ook niet maar het is iig niet die plastig sfi kap maar dat bolle ronde dingetje.

het voordeel van me sunny was dat hij door te trekken was tot 7700 toeren.

dus elke keer als ze me bijna voorbij ging moest ze schakelen en kon ik hem nog een stukkie doortrekken.

vanaf de 4e versenlling was ik nergens meer, maar wat ik net zeg tot de 140km/h kon ze me niet voor blijven. was niet zo dat ze me achterkant zag hoor;)

maar wat wil je 191 pk in een officieel 980 kg wegende auto.

de voorbalken van het chassis zijn een keer gescheurd geweest gewoon door het vermogen.

en het top zit dat ding constant in de toeren begrenzer (iets van een f16 versnellingsba k ofzow)

maar de top lag volgens de teller wel op 264 km/h en dan kan het blok nog wel meer alleen de bak is niet lang genoeg helaas.

groet kevin

Magnix

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 22:42:11, maandag 08 januari 2007 »
idd super handig natuurlijk als je verder door kan trekke :) maar is het dan niet zo dat je onderin minder trekkracht heb?? of heeft dat alleen met de lengte van de versnellingen te maken.

en van de verschellingsb akke weet ik eerlijk gezegt nie alles. onder mijn astra zit de f20. f16 is een bak uit een 1.6 meen ik. heb je nog weer wr en cr (wide ratio en close ratio) maar hoe dat allemaal zit week nie:P

en de sunny gti vond ik (voor zover ik het heb kunne beoordele in dat ene ritje)lekker rijden . reageerde lekker direct. maar was wel wat schommeliger als ware in het rijden. astra is wat minder gevoelig op het gas. rijd dus wat rustiger vond ik.

Offline KeviNissan

• NCN Forum Member
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
« Reactie #40 Gepost op: 22:48:05, maandag 08 januari 2007 »
Mijn sunny was idd ook best wel op het gas maar daar moet je ff aanwennen daarna rijd het super.

ik vond nog 4 foto's van dat ding van me zus

groet kevin

Offline Lucas P11GT

• NCN Mooiste wielen 2010
  • NCN Forum Member
  • Beautiful red and silver machine
    • http://www.nissanclub.nl/index.php
« Reactie #41 Gepost op: 22:50:10, maandag 08 januari 2007 »

hoezo ben je na zo lang opel op nissan overgestapt dan??  was je de roest zat??:lol:

dit is mijn 2e opel...hiervoo r had ik een astra 1.8 gt (90 pk). deze had ik helemaal GSI omgebouwd maar dan mis je weer het vermoge. toen kwam er dus maar een echte gsi:)

en blijf je nu bij nissan?? of kan er maar zo weer een opel kome??

tja, ik was opzoek naar een snelle sedan, een vectra V6 was ook een optie, maar die zag je toen al zoveel rijden, niet zo speciaal, naast de i500 natuurlijk, das gewoon een strakke kar.

En ja, ik moet zeggen dat ik met mn opels meer panne heb gehad dan met mn GT in de afgelopen 4 jaar.  

tja ik zeg nooit nooit, wie weet komt er eens een ander merk, maar voorlopig ben ik zeer tevreden over mn GT

http://www.nissanclub.nl/index.php?topic=57.0

Grtz Lucas

Magnix

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 22:59:39, maandag 08 januari 2007 »
Mijn sunny was idd ook best wel op het gas maar daar moet je ff aanwennen daarna rijd het super.

groet kevin

heel vet ding vind ik!! ze heeft de voorbumper van astra gsi erop gezet :D mooi gedaan hoor. ook lekker strak gehoude verder. alleen de m3 spiegels en kleur is nie mijn smaak:)

tja, ik was opzoek naar een snelle sedan, een vectra V6 was ook een optie, maar die zag je toen al zoveel rijden, niet zo speciaal, naast de i500 natuurlijk, das gewoon een strakke kar.

En ja, ik moet zeggen dat ik met mn opels meer panne heb gehad dan met mn GT in de afgelopen 4 jaar.  

tja ik zeg nooit nooit, wie weet komt er eens een ander merk, maar voorlopig ben ik zeer tevreden over mn GT

http://www.nissanclub.nl/index.php?topic=57.0

Grtz Lucas

mooi ding!! ook leuk dat je al die filmpjes heb gemaakt:P

Magnix

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 23:02:52, maandag 08 januari 2007 »
pff errug netjes hoe je dat open luchtfilter heb weg gebouwd!! denk dat dat de enige manier is om zo een filter goed te late werke. alleen is het alleen maar meer geluid en pk verlies (bij astra motoren tenminste)

Offline Colinissan

• NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
« Reactie #44 Gepost op: 23:05:24, maandag 08 januari 2007 »

groet kevin

nu nog foto's van je zus ;)
idd super handig natuurlijk als je verder door kan trekke :) maar is het dan niet zo dat je onderin minder trekkracht heb?? .............. .......

.............. .

onder de 3500 wil je ook niet komen als je aan het poken bent (of een sr20 hebt)