Nissan Club Nederland

NCN Club Sponsors => Sponsor ervaringen => Topic gestart door: Colinissan op 08:24:32, vrijdag 20 april 2012

Titel: Ervaring met Divalo
Bericht door: Colinissan op 08:24:32, vrijdag 20 april 2012
Naar aanleiding van het tuningstopic met een CA18DET, leek het me verstandig om eens hier een topic over te openen.

Mijn eigen ervaring is is dat Dick van Divalo ontzettend veel kennis heeft van motoren en hoe je vermogen eruit weet te halen.
Zelf heb ik niks laten tunen, want daar ben ik niet zo van, meer de styling. ;D
Ik ben een beetje meer van de show dan de go.

Daarnaast ga ik mijn mening niet onder stoelen of banken stoppen.
Tuning kost geld en dat is hier niet anders, hoor vaak dat het te behalen doel toch iets meer kost dan dat men in gedachte had.
Dat is natuurlijk wat ik om me heen hoor hier en daar en daarom ben ik benieuwd hoe dat nou zo komt en wat de ervaringen zo zijn, positief en negatief wat mij betreft.



edit: tis geen bash topic, dus vind een gezonde discussie leuk, maar geen afkraak gebeuren. Als iets slecht of goed is, zorg dat je het iig hebt onderbouwd en wees aub eerlijk
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Jeroen330 op 09:37:52, vrijdag 20 april 2012
Ik heb zo nu en dan telefonisch contact met Dick van loon en daarbij neemt hij altijd de tijd dingen uitgebreid uit te leggen.
Ik heb hem nog niet in het echt kunnen ontmoeten omdat ik op weg naar hem toe mijn SR20DET opblies..

ervaringen zijn tot op heden erg positief met Dick zelf!
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Kai op 11:21:23, vrijdag 20 april 2012
Ik heb zelf niet zoveel ervaring met Dick van Loon. Hem wel een keer een PM gestuurd met de vraag over zijn nokkenassen maar ik kreeg geen reactie dus heb ik toen de JWT S3R aangeschaft :).
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Zeurdoos op 13:12:54, vrijdag 20 april 2012
Ik heb zelf niet zoveel ervaring met Dick van Loon. Hem wel een keer een PM gestuurd met de vraag over zijn nokkenassen maar ik kreeg geen reactie dus heb ik toen de JWT S3R aangeschaft :).

Zelfde had hem een pm gestuurd met een vraag over mijn nokken in mijn oude eGT en nooit iets terug gekregen slechte zaak dus .
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: x-trailrijder op 13:29:57, vrijdag 20 april 2012
Op PM's wordt meestal niet gereageerd inderdaad, op e-mail wel en als je hem belt ook. Verder heb ik enkel goede ervaringen gehad met Dick. Zowel voor onderhoud als motorische aanpassingen. Altijd goed contact, gratis leenauto, duidelijke prijsopgave en het belangrijkste wat mij betreft, het resultaat is keer op keer goed!

Laatst nog met de x-trail heeft hij de motor van binnen bekeken met een camera en hiervoor niks gerekend. Dat vind ik service!
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: lizard op 17:27:28, vrijdag 20 april 2012
Laatste ervaringen die ik met Dick heb gehad is alweer 4 jaar geleden toen ik nog mijn Almera had...ben 2 x bij RICA op de bank geweest en hij heeft mij geweldig altijd geholpen...ook met alle vragen kan ik altijd bij hem terecht...
Email en bellen wordt gereageerd...P M's wat minder...
Als er iemand is die wel wat weet van Nissan motoren is het Dick van Loon wel...
Ken Dick via de oude voorzitter van mijn oude autoclub(Furious Angels) waarbij zij buren van elkaar waren...Alle vragen omtrent Turbo opbouw altijd netjes beantwoord door hem en hij is ook altijd eerlijk met de prijs...
Heeft voor mijn Almera toendertijd een mooie lijst gemaakt alleen is er toen prive wat gebeurt waardoor alles niet door is gegaan.


En dat iemand niet reageert op een pm maakt nog niet gelijk een slechte zaak...
Ik stuur zo vaak een pm die dan schijnbaar niet aankomt bij mensen...zijn die mensen dan gelijk slecht??
En vaak is een belletje toch wel handiger...  ^-^

Dat een Turbo opbouw of motorswap altijd duurder is dan vooraf gedacht lijkt me logisch aangezien er altijd wel iets onverwachts gebeurt...al is het iets kleins...

Mocht ik ooit nog in de Toekomst denken over een Trubo setup is Dick de man waar ik naartoe ga...dit is mijn mening en mijn ervaring ermee. ;)

Peter
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Zeurdoos op 18:05:13, vrijdag 20 april 2012
Als iemand niet reageert op pm's waarom zit je dan op een forum ??
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Robi-One op 19:10:40, vrijdag 20 april 2012
Niet iedereen is vaak op het forum te vinden, dus dat kan gebeuren. Als je echt iets wilt weten stuur je een email of bel je even als je geen reactie op de email krijgt. Als dat te veel moeite is dan wil je de info niet echt graag hebben.

Maar goed. Het gaat nu niet over of iemand nu wel of niet reageert op een PM, maar wat de ervaringen met de werkzaamheden van Divalo zijn.
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Colinissan op 19:16:46, vrijdag 20 april 2012
Als iemand niet reageert op pm's waarom zit je dan op een forum ??


ben ik het ook mee eens, zet anders in je voorstel stukje een eigen stukje tekst als sponsor zijnde, of dat je niet via pm te bereiken bent maar via telefoon of email.


Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: lizard op 19:30:47, vrijdag 20 april 2012
om heel snel nog ff off topic op de pm's te reageren...

Ben het wel eens met het niet reageren op de pm's...
MAAR...het gebeurt vaak zat dat een pm niet aankomt bij de desbetreffende persoon...ik stuurde vaak zat een pm naar Dennis(Denman) over prijsvragen om spullen te halen voor mijn GT...volgende dag nogmaals en dan zegt hij dat hij geen pm heeft gehad...nu via what's app...
Ditzelfde heb ik ook met Nico gehad...en ik zit nu nog steeds te wachten op een pm van Laurens over een sticker...(dit om wat voorbeelden te noemen...)

Dus over het niet reageren op pm's hoeft dus niet altijd de schuld te zijn van de ontvanger... ;)

Nu weer BOT... ;)
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: P11GTSE op 21:21:53, vrijdag 20 april 2012
Ik heb ook hele goed ervaringen met Dick.
Ken hem al lang en ben met hem inraking gekomen toen ik net de compressor op me P11 had, en dat is alweer een tijdje terug.

Vind het echt een super man, hij weet veel en heeft altijd wel een goede tip.

Tuning kost wel wat maar bij Dick kan je ook terecht als je niet veel geld hebt.

Hij kan ook veel dingen heel goed uitleggen< en heeft veel ervarind en wijsheid.

Helemaal toppie dus  :applaus:
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: rob op 22:53:02, vrijdag 20 april 2012
ik weet niet wat ik er van moet denken krijg maar half reactie terug tot niks... sorry mijn oordeel dus
eerst spontaan een mail van hem zelf af... en zodra je vragen hebt krijg ik maar half reactie tot geen
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Lucas P11GT op 23:28:56, vrijdag 20 april 2012
Ik heb zelf positieve ervaringen met Dick, vriendelijke vent met veel kennis van Nissan.

heeft het SR20DE blok van mn eerste GT weer opgebouwd, ding loopt nog steeds als een tierelier, verders wat andere tunings klussen door hem laten doen, helder, duidelijk en betaalbaar. Kennis wordt gedeeld en hij is tomeloos enthousiast.

kortom, goede ervaring.

Groetjes
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Loek54 op 07:32:11, zaterdag 21 april 2012
Hij verving mijn distributieket ting met tandwielen en de auto was weer als nieuw, voor een heel redelijk bedrag. Respect voor deze Guru.
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: primera se op 17:59:46, zaterdag 21 april 2012
ik weet niet wat ik er van moet denken krijg maar half reactie terug tot niks... sorry mijn oordeel dus
eerst spontaan een mail van hem zelf af... en zodra je vragen hebt krijg ik maar half reactie tot geen

Eerst even dit, niks tegen jou Rob, maar dit soort reacties over het algemeen. Hoeveel tijd denk je dat iemand heeft om mailtjes te beantwoorden? En wat voor vragen stel je? Levert het hem geld op ja of nee? Ik kan me namelijk voorstellen als ie al weinig op de mail zit dat ie dan vragen beantwoord waar mogelijk geld mee te verdienen is, want het is geen hobby maar een zaak voor zover ik weet. Daarnaast had je ook even kunnen bellen als de reactie niet voldoende was en je toch graag meer uitleg had, toch?
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Mechanic Wedgie™ op 18:46:18, zaterdag 21 april 2012
@ Fred,

Zeker als het een zaak is zal je ten alle tijde je mail goed en fatsoenlijk moeten beantwoorden.
Dat is een tegenwoordige service die je van een bedrijf mag verwachten.
Als een bedrijf alleen maar mailtjes beantwoord die geld op kunnen leveren dan snap je het niet helemaal.
Juist service verlenen in dit geval mailen is ontzettend veel geld waard, een bedrijf die goede service verleend die verdient veel geld puur door de reclame die mensen maken over die service.

Als ik een bedrijf mail verwacht ik binnen 2 werkdagen reactie, krijg ik die niet dan vind ik dat die zaak slecht omgaat met de tegenwoordige tijd.
Is de zaak gesloten door vakantie oid, dan kun je dat gewoon automatisch beantwoorden via outlook.


Maar dit geheel terzijde.

Ik hoop alleen dat de mensen die negatieve ervaringen hebben die hier ook neerzetten want ik mis er nog een aantal.
Ik heb overigens zelf geen ervaring met dick.


Gr ruud
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Colinissan op 18:59:49, zaterdag 21 april 2012
Ben het wel erg met ruud eens.
Service is er de laatste jaren niet meer in NL aanwezig.

Als een bedrijf niet reageert vind ik dat arrogant en ga ik mijn centen er niet aan uitgeven.

Lijkt haast omgekeerde wereld als ik steeds moet bellen terwijl ik degene ben die centen komt brengen.

Vind het zelf fantastisch als een bedrijf nabelt om te vragen of alles naar wens is. zelf doe ik dat ook. wordt altijd zeer op prijs gesteld.


maar goed dit is natuurlijk geheel ter zijde en een bedrijf moet zelf weten hoe ze ermee omgaan.
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: rob op 22:39:53, zaterdag 21 april 2012
dus... negatief geluid mag niet... en hallo hij benadert me zelf... als hij dan zonodig dat k11 blok moet verkopen laat dan ook wat horen... over spec's...

en tussen de mails zat soms al 1,5 week ruimte en daar hoor je me ook niet over...
maar ging om bepaalde parts hij kent het wereldje in niet dus hij weet de wegen...
zo ben ik nog geen steek verder met me andere throttelbody die ik toen wilde van mullholland
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Stephan0501 op 07:48:52, zondag 22 april 2012
Heb zelf nog geen ervaring met Divalo, echter natuurlijk wel bij de dynomeets en testdagen geweest vanuit NCN.
hierbij viel het me op dat divalo veel uitleg gaf, en ook serieus op vragen inging tijdens de meets.

Kan me nog herinneren dat Miep ging banken daar en dat hij stuk ging er direct een compressietest werd gedaan, tevens is er met een cameratje in het blok gekeken ( wel alweer tijd geleden )

Kwa kennis / prijs / tuning heb ik dus nog geen gebruik gemaakt van Divalo, mijn mening is alleen bestempeld door de meets / uitleggen die ik vanuit NCN heb mogen meenmaken.

Wat ik nog wel kwijt wil : niet iedereen is verslaafd aan internet / fora's en pc's. Sommige mensen zien internet als hulpmiddel voor het vergaren van informatie, en niet als hoofdmedium.
Niet iedereen heeft een pc 24/7 met internet tot zijn beschikking en heeft door werk / prive mogelijk niet altijd tijd / zin.

Divalo heeft vast ook een mailadres waar wel dagelijks op gekeken wordt. --> KLIKKIE (http://www.divalotuning.nl/contact/)
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Zeurdoos op 12:27:39, zondag 22 april 2012
Hij moet ook gewoon al zijn mail adressen controleren dus 1x per 24h je mail kijken daar heeft iedereen tijd voor zo niet dan moet je geen bedrijf starten .
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Robi-One op 12:31:13, zondag 22 april 2012
Laten we het ontopic houden. Het is nu duidelijk dat de één vind dat je je email elke dag moet checken en de andere heeft weer een andere mening.

We gaan dus verder met de ervaring met Divalo. Alle posts die gaan over het lezen van de email worden na deze post verwijderd.
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Prutsjanus op 22:50:50, dinsdag 24 april 2012
Hey Dick,

Klopt het onderstaande?

De assen die ik had, "Divalo's", zijn gewoon Catcams.
Er staat namelijk 1600512 op, toevallig de zelfde code als de  de "lichtste" Catcam voor de SR20 RR.

Zoja, zou wel een stunt van je zijn, haha!
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: =Chrismo= op 23:52:31, dinsdag 24 april 2012
Haha.. tja zoals gezegd, positief en minder positief. Dat hij verstand heeft van SR20 motoren (vooral oldscool) is een feit. Dat hij echter dingen verkoopt die niet zijn zoals omschreven is helaas ook een feit. Dit niet van horen zeggen!
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Wout-P11½ op 23:55:33, dinsdag 24 april 2012
Hey Dick,

Klopt het onderstaande?

Zoja, zou wel een stunt van je zijn, haha!

Ik heb de assen echter wel tweedehands gekocht, als zijnde "Divalo's".
Maar ik twijfel niet aan de persoon waarvan ik ze destijds kocht.
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: =Chrismo= op 00:12:47, woensdag 25 april 2012
Om na het lezen van de opmerking van Ruud nog eens te reageren is wat overdreven maar hij heeft wel een punt.

Mijn "Ervaring met Divalo" is dat hij me in het begin (toen ik nog zip van deze motoren af wist) hielp met beantwoorden van vragen op technisch SR20 gebied, ook terwijl ik 's avonds met hem belde. Later heb ik wat minder prettige ervaringen met dezelfde man gehad waardoor ik geen enkele behoefte heb om nog eens zaken met hem te doen, ookal heb ik het nog eens een kans gegeven. Details zijn volgens mij niet nodig, ik respecteer iedereen die werkt om zijn/haar brood te verdienen, maar als er onderdelen worden verkocht die niet voldoen aan de beloofde specificaties, en de beste man dit bij vermelden niet wil erkennen vind ik dat geen goede zaak. Fouten worden gemaakt, geef dat gewoon toe...guru  of geen guru.

Dit is zo ongeveer mijn ervaring met Divalo.

Ik wil echter wel duidelijk maken dat ik naast negatieve verhalen, ook positieve verhalen over hem hoor. Dat hij verstand heeft van de SR20 is voor mij 100% zeker. Maar er werd hier naar persoonlijke ervaring gevraagd.


gr Chrismo
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: rob op 00:22:42, woensdag 25 april 2012
+1 @ henny aka chrismo
i'm not alone
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: Mojo op 13:38:41, woensdag 25 april 2012
Hey Dick,

Klopt het onderstaande?

Zoja, zou wel een stunt van je zijn, haha!

Een "stunt" zou wel een hele positieve benaming zijn. Ik weet de prijs natuurlijk niet, maar als die "DiVaLo" nokkenassen duurder zouden zijn dan de Catcams, en het inderdaad dezelfde blijken te zijn, dan zou dat natuurlijk onacceptabel zijn, en zeker niks om te lachen :P
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: mipa op 16:12:18, woensdag 25 april 2012
Heb eerst altijd goed met divalo gekunt alleen heeft het werk aan mijn auto door hem dit verpest.

Eerst nokkenassen laten zetten door dick omdat hij aangaf dat bijna niemand anders die goed kon montere. Naast eerst mijn kleppendeksel enorm te hebben beschadigt door hem over de grond te slepen kwam ik op de terugweg stil te staan. De ontsteking module was los gekomen doordat de bovenste en de onderste bout niet vast zaten.
Dit kan gebeuren dus bleef gewoon bij hem op bezoek komen. Nadat hij later nog een keer met mijn nokkenassen bezig is geweest kwam ik maar net het circuit de ring af. Samen met freek toen mijn ondsteking weer goed gezet weer waren de bouten niet vast.

Nu begon het turbo verhaal. Meer dan 5000 euro afgetikt aan motor bewerkingen maar me motor liep 1 liter op 60 km.  ??? idd jah nieuwe motor. Ook klonk hij als een trekker. Ach maakt niet uit ismaar piston slap was het verhaal. En over het olie verbruik je hebt de motor gewoon niet goed in elkaar gezet was het verhaal.
Toen ging hij stuk en natuurlijk helemaal uit elkaar. Ik met de motor naar 2 hoog aangeschreven motor bewerkers bij mij in de omgeving. Beiden kwamen tot de ontdekking dat de zuigers gewoon veel te ruim geboord waren. Hierdoor verbruikte de motor enorm veel olie en werden me kleppen enorm goor. Door ook nog een mis tune in mijn nistune was dit de druppel van kapot lopen. Dit terwijl dick in mijn auto zat met nistune

Nu maakt dit alles natuurlijk niet uit want mensen kunnen fouten maken. Helaas koos dick daar niet voor maar probeerde door verhalen om hem heen te verspreiden het bij mijzelf in de schoenen te schuiven.
Hij heeft de motorbewerking en samen met dick van rijn gedaan. Hij zat op moment van tunen met laurens buiten bij rica te praten. Hoe heb ik dat ooit kunnen doen dan. Tevens beloofde hij op de dyno meeting waar iedereeen bij stond van patrick komt goed we maken prijsje helaas weer leuke marketing maar ik heb niks gezien.

Na besluit genomen de motor ergens anders te laten bewerken en zelf met maatje op te bouwen belde ik dick nog 1 keer.
Mijn voorstel joh jij betaald de packingen en we laten dit achter ons. Zou dus zelf zuigers, kop revisie, motor bewerkingen betalen bij het ander bedrijf.
Zijn antwoord en ik citeer (Ik (Dick van Loon) en Dick van Rijn maken geen fouten) Ik vroeg nog is dit je antwoord. Ja zij die daar kon ik het dus mee doen.

Door dit alles van het NA / Turbo verhaal ben ik niet boos op dick want we hebben ook leuke momenten gehad. MAAR door dat hij liegt en de zooi van zich afschuift en het bij mij in de schoenen drukt ben ik klaar met deze man.
Titel: Re: Ervaring met Divalo
Bericht door: KeviNissan op 23:01:37, woensdag 15 augustus 2012
Het verhaal van Chrismo kan ik wel even kort uitleggen.

Het gaat hierbij om dick style nokkenassen.

Er was een aantal jaren geleden een te koop topic over nokkenassen die Dick zelf had berekend e.d.
Op een STANDAARD motor zou het een vermogenwinst winst van zo'n 7 pk moeten hebben en met meerdere aanpassingen aan het blok zou het tot 15pk kunnen leiden.

Mijn motor was op dat moment nog standaard en tijdens een dynomeeting daar heb ik de nokkenassen betaald en meegenomen.
Mijn huidige vermogen op dat moment was 149pk standaard p11gtse
Volgende dag de assen gemonteerd en test gereden, stationair klonk hij goed en lekker onregelmatig zoals je van dat soort assen mag verwachten dus.maar tijdens het rijden voelde hij toch wel behoorlijk sloom aan.
Ik gebeld (dick neemt 9 van de 10 keer ze telefoon altijd meteen op) volgens hem had ik me ketting een tandje verschoven hoewel dit niet kon omdat ik me ketting met tyrips aan de tandwielen had vastgezet had ik toch maar besloten om het hele zaakje weer los te halen en te checken maar alles bleek goed te zitten.
Weer dick gebeld die in 1 keer opnam en het verhaal uitgelegd.
Ik mocht de volgende dag kosteloos de bank op getest en mijn motor bleek nog maar 137 pk te leveren.
Toen ik vroeg hoe dat kwam kreeg ik het verhaal dat ik de cilinderkop had moeten laten vlakken en nog meer aanpassingen had moeten doen.
Ik ben daar niet op ingegaan en had het naast me neergelegd.
Ik heb toen JWR S3R nokko's van chrismo gekocht en toen knalde me auto als een raket.

Dit is dus mijn negatieve kant over dick.
Ik heb uiteraard ook positieve kanten.
Bij mij eerste auto (N14GTi) had ik het probleem dat hij niet goed stationair bleef lopen toen niemand dit wist op het forum had hij me op me verjaardag uitgenodigd om kosteloos een dyno run te doen.
Ook ben ik met mijn sx bij hem geweest voor wat advies e.d. (is colin nog meegeweest) ook toen ben ik zeer netjes geholpen.
Feit is wel dat je met een niet al te groot budget al bij dick terecht kunt.

Ik hoop dat mensen wat hebben aan mijn verhaal.

Groet Kevin