Auteur Topic: Ervaring met Divalo  (gelezen 75665 keer)

Offline Mechanic Wedgie™

• Wedgie Motorsport
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Geslacht: Man
  • CEO @ Wedgie Motorsport
    • Wedgie Motorsport
Re: Ervaring met Divalo
« Reactie #15 Gepost op: 18:46:18, zaterdag 21 april 2012 »
@ Fred,

Zeker als het een zaak is zal je ten alle tijde je mail goed en fatsoenlijk moeten beantwoorden.
Dat is een tegenwoordige service die je van een bedrijf mag verwachten.
Als een bedrijf alleen maar mailtjes beantwoord die geld op kunnen leveren dan snap je het niet helemaal.
Juist service verlenen in dit geval mailen is ontzettend veel geld waard, een bedrijf die goede service verleend die verdient veel geld puur door de reclame die mensen maken over die service.

Als ik een bedrijf mail verwacht ik binnen 2 werkdagen reactie, krijg ik die niet dan vind ik dat die zaak slecht omgaat met de tegenwoordige tijd.
Is de zaak gesloten door vakantie oid, dan kun je dat gewoon automatisch beantwoorden via outlook.

Maar dit geheel terzijde.

Ik hoop alleen dat de mensen die negatieve ervaringen hebben die hier ook neerzetten want ik mis er nog een aantal.
Ik heb overigens zelf geen ervaring met dick.

Gr ruud

Offline Colinissan

• NCN Mooiste interieur 2010
  • NCN Forum Member
« Reactie #16 Gepost op: 18:59:49, zaterdag 21 april 2012 »
Ben het wel erg met ruud eens.
Service is er de laatste jaren niet meer in NL aanwezig.

Als een bedrijf niet reageert vind ik dat arrogant en ga ik mijn centen er niet aan uitgeven.

Lijkt haast omgekeerde wereld als ik steeds moet bellen terwijl ik degene ben die centen komt brengen.

Vind het zelf fantastisch als een bedrijf nabelt om te vragen of alles naar wens is. zelf doe ik dat ook. wordt altijd zeer op prijs gesteld.

maar goed dit is natuurlijk geheel ter zijde en een bedrijf moet zelf weten hoe ze ermee omgaan.

Offline rob

• NCN Forum Member
  • 日産 マーチ CG13DE
    • Website from The Black Pearl
« Reactie #17 Gepost op: 22:39:53, zaterdag 21 april 2012 »
dus... negatief geluid mag niet... en hallo hij benadert me zelf... als hij dan zonodig dat k11 blok moet verkopen laat dan ook wat horen... over spec's...

en tussen de mails zat soms al 1,5 week ruimte en daar hoor je me ook niet over...
maar ging om bepaalde parts hij kent het wereldje in niet dus hij weet de wegen...
zo ben ik nog geen steek verder met me andere throttelbody die ik toen wilde van mullholland

Offline Stephan0501

• NCN Forum Member
« Reactie #18 Gepost op: 07:48:52, zondag 22 april 2012 »
Heb zelf nog geen ervaring met Divalo, echter natuurlijk wel bij de dynomeets en testdagen geweest vanuit NCN.
hierbij viel het me op dat divalo veel uitleg gaf, en ook serieus op vragen inging tijdens de meets.

Kan me nog herinneren dat Miep ging banken daar en dat hij stuk ging er direct een compressietest werd gedaan, tevens is er met een cameratje in het blok gekeken ( wel alweer tijd geleden )

Kwa kennis / prijs / tuning heb ik dus nog geen gebruik gemaakt van Divalo, mijn mening is alleen bestempeld door de meets / uitleggen die ik vanuit NCN heb mogen meenmaken.

Wat ik nog wel kwijt wil : niet iedereen is verslaafd aan internet / fora's en pc's. Sommige mensen zien internet als hulpmiddel voor het vergaren van informatie, en niet als hoofdmedium.
Niet iedereen heeft een pc 24/7 met internet tot zijn beschikking en heeft door werk / prive mogelijk niet altijd tijd / zin.

Divalo heeft vast ook een mailadres waar wel dagelijks op gekeken wordt. --> KLIKKIE
« Laatst bewerkt op: 08:05:09, zondag 22 april 2012 door Stephan0501 »

Offline Zeurdoos

• NCN Forum Member
  • Wie laag wil zijn moet omrijden
    • Zeurdoos.com
« Reactie #19 Gepost op: 12:27:39, zondag 22 april 2012 »
Hij moet ook gewoon al zijn mail adressen controleren dus 1x per 24h je mail kijken daar heeft iedereen tijd voor zo niet dan moet je geen bedrijf starten .

Offline Robi-One

• NCN Forum Member
  • Shift_Club Life
« Reactie #20 Gepost op: 12:31:13, zondag 22 april 2012 »
Laten we het ontopic houden. Het is nu duidelijk dat de één vind dat je je email elke dag moet checken en de andere heeft weer een andere mening.

We gaan dus verder met de ervaring met Divalo. Alle posts die gaan over het lezen van de email worden na deze post verwijderd.

Offline Prutsjanus

• NCN Forum Member
  • TATI MOTORSPORT
    • TATI MOTORSPORT
« Reactie #21 Gepost op: 22:50:50, dinsdag 24 april 2012 »
Hey Dick,

Klopt het onderstaande?

De assen die ik had, "Divalo's", zijn gewoon Catcams.
Er staat namelijk 1600512 op, toevallig de zelfde code als de  de "lichtste" Catcam voor de SR20 RR.

Zoja, zou wel een stunt van je zijn, haha!

Offline =Chrismo=

• NCN Forum Member
  • Nissan
« Reactie #22 Gepost op: 23:52:31, dinsdag 24 april 2012 »
Haha.. tja zoals gezegd, positief en minder positief. Dat hij verstand heeft van SR20 motoren (vooral oldscool) is een feit. Dat hij echter dingen verkoopt die niet zijn zoals omschreven is helaas ook een feit. Dit niet van horen zeggen!

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #23 Gepost op: 23:55:33, dinsdag 24 april 2012 »
Hey Dick,

Klopt het onderstaande?

Ik heb de assen echter wel tweedehands gekocht, als zijnde "Divalo's".
Maar ik twijfel niet aan de persoon waarvan ik ze destijds kocht.

Offline =Chrismo=

• NCN Forum Member
  • Nissan
« Reactie #24 Gepost op: 00:12:47, woensdag 25 april 2012 »
Om na het lezen van de opmerking van Ruud nog eens te reageren is wat overdreven maar hij heeft wel een punt.

Mijn "Ervaring met Divalo" is dat hij me in het begin (toen ik nog zip van deze motoren af wist) hielp met beantwoorden van vragen op technisch SR20 gebied, ook terwijl ik 's avonds met hem belde. Later heb ik wat minder prettige ervaringen met dezelfde man gehad waardoor ik geen enkele behoefte heb om nog eens zaken met hem te doen, ookal heb ik het nog eens een kans gegeven. Details zijn volgens mij niet nodig, ik respecteer iedereen die werkt om zijn/haar brood te verdienen, maar als er onderdelen worden verkocht die niet voldoen aan de beloofde specificaties, en de beste man dit bij vermelden niet wil erkennen vind ik dat geen goede zaak. Fouten worden gemaakt, geef dat gewoon toe...guru  of geen guru.

Dit is zo ongeveer mijn ervaring met Divalo.

Ik wil echter wel duidelijk maken dat ik naast negatieve verhalen, ook positieve verhalen over hem hoor. Dat hij verstand heeft van de SR20 is voor mij 100% zeker. Maar er werd hier naar persoonlijke ervaring gevraagd.

gr Chrismo

Offline rob

• NCN Forum Member
  • 日産 マーチ CG13DE
    • Website from The Black Pearl
« Reactie #25 Gepost op: 00:22:42, woensdag 25 april 2012 »
+1 @ henny aka chrismo
i'm not alone

Offline Mojo

• NCN Forum Member
« Reactie #26 Gepost op: 13:38:41, woensdag 25 april 2012 »
Hey Dick,

Klopt het onderstaande?

Een "stunt" zou wel een hele positieve benaming zijn. Ik weet de prijs natuurlijk niet, maar als die "DiVaLo" nokkenassen duurder zouden zijn dan de Catcams, en het inderdaad dezelfde blijken te zijn, dan zou dat natuurlijk onacceptabel zijn, en zeker niks om te lachen :P

Offline mipa

• NCN Club V.I.P
  • *
  • Zag je me vliegen
« Reactie #27 Gepost op: 16:12:18, woensdag 25 april 2012 »
Heb eerst altijd goed met divalo gekunt alleen heeft het werk aan mijn auto door hem dit verpest.

Eerst nokkenassen laten zetten door dick omdat hij aangaf dat bijna niemand anders die goed kon montere. Naast eerst mijn kleppendeksel enorm te hebben beschadigt door hem over de grond te slepen kwam ik op de terugweg stil te staan. De ontsteking module was los gekomen doordat de bovenste en de onderste bout niet vast zaten.
Dit kan gebeuren dus bleef gewoon bij hem op bezoek komen. Nadat hij later nog een keer met mijn nokkenassen bezig is geweest kwam ik maar net het circuit de ring af. Samen met freek toen mijn ondsteking weer goed gezet weer waren de bouten niet vast.

Nu begon het turbo verhaal. Meer dan 5000 euro afgetikt aan motor bewerkingen maar me motor liep 1 liter op 60 km.  ??? idd jah nieuwe motor. Ook klonk hij als een trekker. Ach maakt niet uit ismaar piston slap was het verhaal. En over het olie verbruik je hebt de motor gewoon niet goed in elkaar gezet was het verhaal.
Toen ging hij stuk en natuurlijk helemaal uit elkaar. Ik met de motor naar 2 hoog aangeschreven motor bewerkers bij mij in de omgeving. Beiden kwamen tot de ontdekking dat de zuigers gewoon veel te ruim geboord waren. Hierdoor verbruikte de motor enorm veel olie en werden me kleppen enorm goor. Door ook nog een mis tune in mijn nistune was dit de druppel van kapot lopen. Dit terwijl dick in mijn auto zat met nistune

Nu maakt dit alles natuurlijk niet uit want mensen kunnen fouten maken. Helaas koos dick daar niet voor maar probeerde door verhalen om hem heen te verspreiden het bij mijzelf in de schoenen te schuiven.
Hij heeft de motorbewerking en samen met dick van rijn gedaan. Hij zat op moment van tunen met laurens buiten bij rica te praten. Hoe heb ik dat ooit kunnen doen dan. Tevens beloofde hij op de dyno meeting waar iedereeen bij stond van patrick komt goed we maken prijsje helaas weer leuke marketing maar ik heb niks gezien.

Na besluit genomen de motor ergens anders te laten bewerken en zelf met maatje op te bouwen belde ik dick nog 1 keer.
Mijn voorstel joh jij betaald de packingen en we laten dit achter ons. Zou dus zelf zuigers, kop revisie, motor bewerkingen betalen bij het ander bedrijf.
Zijn antwoord en ik citeer (Ik (Dick van Loon) en Dick van Rijn maken geen fouten) Ik vroeg nog is dit je antwoord. Ja zij die daar kon ik het dus mee doen.

Door dit alles van het NA / Turbo verhaal ben ik niet boos op dick want we hebben ook leuke momenten gehad. MAAR door dat hij liegt en de zooi van zich afschuift en het bij mij in de schoenen drukt ben ik klaar met deze man.

Offline KeviNissan

• Mooiste auto+project 2010
  • NCN Forum Member
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
« Reactie #28 Gepost op: 23:01:37, woensdag 15 augustus 2012 »
Het verhaal van Chrismo kan ik wel even kort uitleggen.

Het gaat hierbij om dick style nokkenassen.

Er was een aantal jaren geleden een te koop topic over nokkenassen die Dick zelf had berekend e.d.
Op een STANDAARD motor zou het een vermogenwinst winst van zo'n 7 pk moeten hebben en met meerdere aanpassingen aan het blok zou het tot 15pk kunnen leiden.

Mijn motor was op dat moment nog standaard en tijdens een dynomeeting daar heb ik de nokkenassen betaald en meegenomen.
Mijn huidige vermogen op dat moment was 149pk standaard p11gtse
Volgende dag de assen gemonteerd en test gereden, stationair klonk hij goed en lekker onregelmatig zoals je van dat soort assen mag verwachten dus.maar tijdens het rijden voelde hij toch wel behoorlijk sloom aan.
Ik gebeld (dick neemt 9 van de 10 keer ze telefoon altijd meteen op) volgens hem had ik me ketting een tandje verschoven hoewel dit niet kon omdat ik me ketting met tyrips aan de tandwielen had vastgezet had ik toch maar besloten om het hele zaakje weer los te halen en te checken maar alles bleek goed te zitten.
Weer dick gebeld die in 1 keer opnam en het verhaal uitgelegd.
Ik mocht de volgende dag kosteloos de bank op getest en mijn motor bleek nog maar 137 pk te leveren.
Toen ik vroeg hoe dat kwam kreeg ik het verhaal dat ik de cilinderkop had moeten laten vlakken en nog meer aanpassingen had moeten doen.
Ik ben daar niet op ingegaan en had het naast me neergelegd.
Ik heb toen JWR S3R nokko's van chrismo gekocht en toen knalde me auto als een raket.

Dit is dus mijn negatieve kant over dick.
Ik heb uiteraard ook positieve kanten.
Bij mij eerste auto (N14GTi) had ik het probleem dat hij niet goed stationair bleef lopen toen niemand dit wist op het forum had hij me op me verjaardag uitgenodigd om kosteloos een dyno run te doen.
Ook ben ik met mijn sx bij hem geweest voor wat advies e.d. (is colin nog meegeweest) ook toen ben ik zeer netjes geholpen.
Feit is wel dat je met een niet al te groot budget al bij dick terecht kunt.

Ik hoop dat mensen wat hebben aan mijn verhaal.

Groet Kevin