Auteur Topic: Op zoek naar Primera  (gelezen 12209 keer)

Offline johann3s

• NCN Forum Member
  • *
Op zoek naar Primera
« Gepost op: 16:05:41, zondag 28 mei 2017 »
Goedemiddag,

Ik ben Johannes en voor mijn volgende auto ben ik op zoek naar een betrouwbare Japanner met een sportieve insteek, die het goed op LPG doet. Ik heb mijn selectie verkleind tot danwel een Lancer Wagon (2005-2009) 1.6 of 2.0 Intense, danwel een Primera P11 2.0, idealiter een hatchback/station SRI of GT. Reden dat het geen sedan kan zijn is dat de hond in de koffer moet kunnen ;)

Misschien kunnen de experts hier me wat op weg helpen met een paar vraagjes :smile:

* Zijn er hier mensen die toevallig ervaring hebben met de Lancer vs de Primera en daar iets zinnigs over kunnen zeggen?
* Is het verschil tussen de SRI en de GT groot? Is dit enkel meer vermogen, of is het onderstel ook anders?
* Is het er veel verschil in rijeigenschapp en tussen de P11 hatchback en de station?
* Ligt het aan mij of staat er in heel Europa geen enkele P11 hatchback te koop? Dan kan ik die net zo goed wel van mijn lijstje strepen  :sadley:
« Laatst bewerkt op: 16:07:14, zondag 28 mei 2017 door johann3s »

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • NCN Paparazzi!
Re: Op zoek naar Primera
« Reactie #1 Gepost op: 13:16:39, maandag 29 mei 2017 »
Ik rijd zelf al een p11-144 uit 2001 met de 2.0 op gas, en dat bevalt goed.
Is welliswaar een sedan, maar het type motor is op veel modellen van nissan geleverd.

Motor maak ik me geen zorgen om, de SR20DE, loopt nu al 1,5ton op gas en heeft nog steeds zijn vermogen.
Zorg wel dat je een goede inbouwer hebt!

Voordeel van de P11-144 is dat er een 72L LPG tank in kan. Bij mij is vlotter eruit en kan dus de volledige 74L tanken.
Met gemiddeld 1:10 (automaat) kan ik er dus max 740km mee rijden.

Hatchback zou voor de hond fijn zijn, moet je wel de hoedenplank eruit halen.
Station heb ik nooit in gereden, maar hoor er weinig slechte verhalen over.

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #2 Gepost op: 13:59:12, maandag 29 mei 2017 »
Er zijn zat hatchbacks te koop hoor, wellicht zoek je verkeerd?
Een SRi: https://link.marktplaats.nl/m1164458732
Als GT komen ze ook regelmatig voorbij.

Als je persé een GT wilt, dan ben je wel beperkt tot de 4/5-deurs, die uitvoering is er niet als wagon. De wagon is wel als SRi (sportief) en SE (luxe) geleverd, maar redelijk dun bezaaid.
Uiteindelijk kun je een wagon altijd nog aankleden met wat spulletjes van een SRi/SE/GT.

Technisch zijn de carrosserie-varianten identiek, er zit alleen wat gewichtsversch il in.

Offline johann3s

• NCN Forum Member
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 14:05:09, maandag 29 mei 2017 »
Ja, ik bedoelde daar te zeggen 'geen enkele P11 GT hatchback' ;)

Offline Rudeboy.

• NCN Club Member
  • *
  • プリメーラ
« Reactie #4 Gepost op: 14:29:52, maandag 29 mei 2017 »
Stond er laatst nog een te koop, maar GT's zijn over het algemeen heel snel verkocht :P

Offline Wout-P11½

• NCN Spambot detector
  • NCN Club V.I.P
  • *
  • Alles moet kapot :)
« Reactie #5 Gepost op: 15:07:47, maandag 29 mei 2017 »
Ik zou (als je in die positie verkeerd) lekker afwachten tot er een mooi exemplaar voorbij komt en dan toeslaan. Een roestvrij/schadevrij exemplaar met een net interieur komt van tijd tot tijd voor leuk geld voorbij.

Offline Mark N14 SR20DE

• NCN Forum Member
« Reactie #6 Gepost op: 12:28:51, zaterdag 03 juni 2017 »
Hier een SR20DE uit een P11SE uit 1999 met bijna 5 ton op de teller... Dus kwa betrouwbaarhei d en techniek tov LPG hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb een Vialle LPi installaties erin liggen. Bij de GT ben je wel beperkter kwa G3... Niet alle merken hebben deze G3 goedkeuring icm de GT

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #7 Gepost op: 20:41:26, zaterdag 03 juni 2017 »
Tussen een primera van 2000 en een lancer van 2005 a 2009  zit toch een behoorlijk verschil kwa bouwperiode etc.

Voor een goede primera zul je wel even geduld moeten hebben maar een sr20 op gas kan makkelijk een hoge km stand halen

Offline johann3s

• NCN Forum Member
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 20:05:50, maandag 05 juni 2017 »
Tussen een primera van 2000 en een lancer van 2005 a 2009  zit toch een behoorlijk verschil kwa bouwperiode etc.

Voor een goede primera zul je wel even geduld moeten hebben maar een sr20 op gas kan makkelijk een hoge km stand halen
Qua leeftijd is er inderdaad wel wat verschil. Maar denk je dat dat qua auto ook zo is? Uitrusting/vermogen/klasse/opties zijn redelijk hetzelfde. Ga ik het dan merken dat de Lancer nieuwer is? Eerlijk is eerlijk, ik vind hem wel mooier ogen.

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #9 Gepost op: 18:51:27, vrijdag 09 juni 2017 »
ik zou met beide auto's eens gaan proefrijden :smile: