Xleonl,
Dat was een nissan primera 2.0 benzine/lpg,een P11 zeg maar.
Weggedaan bij een km stand van boven de 3 ton.
Deed het heel goed op lpg,zat een vialle installatie in destijds via gasfx,was zo'n aktie destijds.
Daarna heb ik Toyota corolla verso diesel gereden,deze was ook top.
Die auto is ook bij een hoge km stand weggegaan.
Reed toen meer dan 30.000km per jaar.
Aan die toyota en die primera ging gewoon niks aan kapot.
Het waren nou ook niet dat je zegt hele spannende auto's om te zien,maar wel heel erg gebruiksvriend elijk voor je portemonnee.
En dat vind ik nog steeds een belangrijk item bij het kopen van een auto.
Ik heb ook vw gereden,maar kwaliteit is daar ver te zoeken,en dat waren nog auto's van voor het TSI tijdperk.
Kun je nagaan hoe bar het nu met de kwaliteit van de vw's gesteld is.
Op sommige ben ik destijds echt leeggelopen.
Ik zag in de familie verschillende toyota's en nissan's voorbij komen waar nooit wat mee was.
En daar werd ook nog eens niet gekeken naar onderhoud,dat kwam op als poepen en alleen als er tijd en geld was.
Mijn zwager zei al eens,stop toch met die duitse auto's.
Het zijn prachtige auto's,maar leuk voor de lease als je het zelf niet hoeft te betalen.
En toen ik japans ging rijden kwam ik er al snel achter dat er een groot verschil zit in kwaliteit.
Niet zozeer het interieur,want dat is bij VW/AUDI allemaal mooi voor elkaar.
Maar het verschil in levensduur van onderdelen is stuitend groot.
Waterpomp bijv van de primera is bij ruim 200.000km pas vervangen,bij vw was deze al 3 keer vervangen.
Remschijven bij VW,na een ton waren ze aan vervanging toe.
En zo waren er wel meer zaken.