Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 10306 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Primera P11

  • NCN Forum Member
  • *
  • Berichten: 4
Even voorstellen
« Gepost op: 21:19:21, dinsdag 25 april 2017 »
Hallo medeleden.

Mijn naam is Jan-Willem en heb me zojuist aangemeld op dit forum.
Ik heb zojuist mijn QQ ingeruild op een nieuwe pulsar.
Ben ook aktief op problemcar en QQ passion forum.
Onder dezelfde nick name overigens.
Ik ben getrouwd,heb 2 kinderen in de leeftijd van 15 en 19 jaar.
En ik hoop mijn steentje bij te kunnen dragen aan dit informatieve forum.
Nog even ter vermelding,ik heb van alles gereden in het verleden,waaronder 5 vw's,1 audi,1 peugeot,2 nissan's, 1 Toyota.
Nu mijn derde nissan.

Met vr gr,

J.w.
« Laatst bewerkt op: 21:22:01, dinsdag 25 april 2017 door Primera P11 »

Offline Nissanwielmonteur

  • NCN Forum Member
  • ***
  • Berichten: 850
  • Geslacht: Man
  • ja
    • Van Leijden
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 21:40:57, dinsdag 25 april 2017 »
Leuk om je hier ook te treffen.

Offline Primera P11

  • NCN Forum Member
  • *
  • Berichten: 4
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 21:47:11, dinsdag 25 april 2017 »
Hallo Ton,

Ik heb me hier idd ook aangemeld.
Mijn QQ heb ik ingeruild voor een nieuwe pulsar.
Dit i.v.m het feit dat mijn oudste dochter het huis uit is en ik in de plaats ga werken waar ik woon (ga dus fietsen),auto ook minder nodig.
En het aantrekkelijke aanbod van de plaatselijke dealer heeft mij overstag doen gaan, vandaar ook mijn aanmelding hier.

Offline Cherryrijder

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 2633
  • Geslacht: Man
Re: Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 22:09:39, dinsdag 25 april 2017 »
Welkom op het forum.

Offline xleonl

  • NCN Forum Member
  • *****
  • Berichten: 2679
  • Geslacht: Man
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
Re: Even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 22:45:36, dinsdag 25 april 2017 »
welkom jan-willem, wat was de eerste nissan als ik vragen mag ?

Offline Primera P11

  • NCN Forum Member
  • *
  • Berichten: 4
Re: Even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 10:42:07, woensdag 26 april 2017 »
Xleonl,

Dat was een nissan primera 2.0 benzine/lpg,een P11 zeg maar.
Weggedaan bij een km stand van boven de 3 ton.
Deed het heel goed op lpg,zat een vialle installatie in destijds via gasfx,was zo'n aktie destijds.
Daarna heb ik Toyota corolla verso diesel gereden,deze was ook top.
Die auto is ook bij een hoge km stand weggegaan.
Reed toen meer dan 30.000km per jaar.
Aan die toyota en die primera ging gewoon niks aan kapot.
Het waren nou ook niet dat je zegt hele spannende auto's om te zien,maar wel heel erg gebruiksvriend elijk voor je portemonnee.
En dat vind ik nog steeds een belangrijk item bij het kopen van een auto.
Ik heb ook vw gereden,maar kwaliteit is daar ver te zoeken,en dat waren nog auto's van voor het TSI tijdperk.
Kun je nagaan hoe bar het nu met de kwaliteit van de vw's gesteld is.
Op sommige ben ik destijds echt leeggelopen.
Ik zag in de familie verschillende toyota's en nissan's voorbij komen waar nooit wat mee was.
En daar werd ook nog eens niet gekeken naar onderhoud,dat kwam op als poepen en alleen als er tijd en geld was.
Mijn zwager zei al eens,stop toch met die duitse auto's.
Het zijn prachtige auto's,maar leuk voor de lease als je het zelf niet hoeft te betalen.
En toen ik japans ging rijden kwam ik er al snel achter dat er een groot verschil zit in kwaliteit.
Niet zozeer het interieur,want dat is bij VW/AUDI allemaal mooi voor elkaar.
Maar het verschil in levensduur van onderdelen is stuitend groot.
Waterpomp bijv van de primera is bij ruim 200.000km pas vervangen,bij vw was deze al 3 keer vervangen.
Remschijven bij VW,na een ton waren ze aan vervanging toe.
En zo waren er wel meer zaken.
 


Offline KeviNissan

  • Mooiste auto+project 2010
  • NCN Forum Member
  • ******
  • Berichten: 14327
  • Geslacht: Man
  • (¯`·._.·{NCN}·._.·´¯)
Re: Even voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 12:07:19, vrijdag 28 april 2017 »
Fijn om te horen dat er nog mensen zijn die vol lof zijn over de Japanse degelijkheid.

Welkom hier

Offline Primera P11

  • NCN Forum Member
  • *
  • Berichten: 4
Re: Even voorstellen
« Reactie #7 Gepost op: 12:46:20, zaterdag 29 april 2017 »
Hallo KeviNissan.

Dat word weleens onderbelicht in alle tests die ik lees omtrent modellen/merken.
Er word al snel gezegd,het zijn saaie auto's die jappen/Koreanen.
En zeker,sommige zijn zeker niet spannend om te zien.
Maar is een instap golfje dat wel dan?.
Ik heb genoeg voorbeelden gezien in mijn direkte omgeving hoe omgegaan werd met bijv garantie/coulance.
Een voorbeeld:
Mijn zwager rijd een corolla verso van 2003,benzine uitvoering,285.000km op de klok momenteel.
Kreeg een bijgeluid uit de versnellingsba k,naar garage,baklagers lagen eruit.
Verteld de man hem doodleuk dat deze een coulance aanvraag gaat doen,geen dealer.
Kreeg te horen dat als de auto niet meer dan 250.000km gedraaid had hadden ze nog coulance gegeven op de reparatie.
Auto is van 2003!.
Zet dit eens af tegen de ellende van de TSI kettingen van VW.
Er zijn daar komplete blokken in elkaar gedraaid met nog 30.000km op de klok,garantie,vergeet maar!.
Ik heb zelf kettingen vervangen van zo'n blok,je wilt niet weten hoe knullig dat in elkaar zit.
Plastic geleiders om de boel op spanning te houden.
Kettingen die volledig uitgelopen waren met nog geen halve ton op de klok.
Daar leg je toch met het schaamrood op de kaken een nieuwe op als organisatie of een kompleet nieuwe motor.
Die auto's zijn door de bank genomen 7/8 procent duurder dan de konkurrentie,handel daar dan ook naar.
Kwaliteit is geen schildje aan de muur of een afdeling.
Dat is de reden waarom ik gestopt ben met het rijden van europese auto's.
Ik wil best betalen voor onderhoud van een auto,maar geen flauwekul onderhoud.
Hoe vaak ik bij de europese merken zaken op de rekening zag staan die preventief vervangen moesten worden.
En dan dacht ik:dat kan toch niet bij deze km stand.
Ja,fabrieksvoorschrift meneer,helaas pindakaas.
Hoewel Nissan natuurlijk ook veel renault monteert de laatste jaren en dat zie je helaas ook wel een beetje terug in de toegenomen storingen.
Maar dan nog blijft staan hoe je het als organisatie oplost.
En dat doen ze bij Nissan wel netjes in het algemeen.