Hallo ik ben Frank en Woon al 14 jaar in Spanje
mijn klassiekers in nederland waren:
Opel Kadett
Opel Admiral
Renault 5 TS
en een Toyota Hilux die ik zelf klassiek gemaakt heb, namelijk nieuw gekocht en 27 jaar in mijn bezit.
Echter omdat het een 2 zitter was heb ik hem vorig jaar verkocht!
Ik kom regelmatig in Japan en was daar altijd erg verliefd op de Toyota Crown en Nissan Cedric Taxi's!
In Spanje en in ook Nederland (marktplaats) zocht ik al een tijdje naar een Toyota Crown of Toyota Century
Echter deze autos worden zelden of nooit aangeboden.
Al zoekende kwam ik in Spanje op gegeven moment een 1987 Nissan Cedric tegenvoor niet al te veel geld!
Na enig contact met de eigenaar besloot ik te gaan kijken (500 km bij mij vandaan).
De eigenaar bleek een auto verzamelaar te zijn die wegens pensionering zijn verzameling van 40 auto's wilde inkrimpen.
historie van de Cedric, (en alles aantoonbaar dmv documenten)
De auto was in 1987 door de Japanse ambassade in Madrid ge-importeerd uit Japan.
De ambassade heeft hem 10 jaar gebruikt (en dus goed onderhouden door een Nissan dealer).
Na 10 jaar heeft de ambassade de auto aan de nissan dealer verkocht/gegeven.(km stand toen 137000 km)
De auto verzamelaar uit Alicante hoorde daarvan en heeft de auto gekocht.
Vanaf die tijd (20 jaar) heeft de auto bij de verzamelaar in zijn hal gestaan, er werd jaarlijks een rondje mee gereden en onderhoud aan gepleegd door de bij de verzamelaar in dienst zijnde monteur. (km stand toen ik hem kocht 137690 km)
De auto is als nieuw (heeft dus 30 jaar binnen gestaan)
met natuurlijk eerste lak, wel een paar krassen en een klein deukje!
gegevens:
Nissan Cedric V30 GL
Motor VG30S 3.0 liter V6 (met carburateur) schijnt zeldzaam te zijn!
Bouwjaar 1987
Stuur Links, Ik had al zitten kijken om een Crown of Cedric uit Japan te importeren, maar die hebben allemaal het stuur rechts.
zit zelfs een vlaggestokje bij voor op de voorbumper.
Ik ben blij met deze aankoop.
Ik kan helaas geen foto bij doen, maar hier is een filmpje waar het de eerste auto is die in beeld komt:
https://youtu.be/oEKW-uwCx1U