Auteur Topic: Hallo allemaal  (gelezen 32830 keer)

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
Re: Hallo allemaal
« Reactie #30 Gepost op: 23:02:31, dinsdag 07 maart 2017 »
en ik heb gewoon meer vertrouwen in de 1.6 in het algemeen omdat hij minder hard hoeft te werken.

de 1.6 past perfect bij jou is immers hetzelfde blok als uit je juke en je komt met vaste regelmaat op de autobahn :P

de 1.6 is ontwikkeld voor vermogen, de 1.2 op verbruik.

wellicht handig om een test rit te overwegen met beide modellen ? ze geven allebei het actuele verbruik weer via het dashboard

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
Re: Hallo allemaal
« Reactie #31 Gepost op: 12:32:26, donderdag 09 maart 2017 »
Jazeker. Heb dus de Mazda3 gereden en de Pulsar. Wat me opviel was dat de Pulsar veel leuker reed, terwijl op papier de Mazda3 sneller is... Wel heb ik niet opgelet of dat de 100pk versie was en of de Pulsar een benzine variant is. En afgelopen maandag de nieuwe i30 met 1.0 getest. Die viel gelijk af, veels te zwak en luidruchtig die 1.0 turbo. Daarna de kia ceed met ongeblazen 1.6. Die was wel leuk. Net zo punchy als mijn eerste rijervaring met de pulsar. Helaas voelde het wat gammel aan en interieur is van vorige eeuw.

Ik zal de aankomende tijd weer de mazda3 testen en beide Pulsar benzine versies. De ene got the looks, de ander ruimte. Megane en focus misschien ook. Of eigenlijk alles, als het maar geen fag product is  ;)