Auteur Topic: Hallo allemaal  (gelezen 32829 keer)

Offline Nissanwielmonteur

• NCN Forum Member
  • Geslacht: Man
  • ja
    • Van Leijden
Re: Hallo allemaal
« Reactie #15 Gepost op: 23:49:42, donderdag 23 februari 2017 »
Misschien is het duidelijker als ik zeg dat de door Nissan geleverde haaievin antenne geen DAB aansluiting heeft. "Niet goed werkend product" zoals jij aangeeft is niet van toepassing, wel een product met "iets wat niet mogelijk is"

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 11:52:02, vrijdag 24 februari 2017 »
Ha, oplossing gevonden

Even Haaienvinanten ne DAB gegoogled

en kreeg dit topic https://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=7434.15

Is wel geen haaienvin, maar probleem van losdraaien voor wasstraat met behoud van dab is dan wel gefixed voor 16 euro ipv 300euro
« Laatst bewerkt op: 11:55:52, vrijdag 24 februari 2017 door Tang Chi Ho »

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 21:42:00, vrijdag 24 februari 2017 »
Misschien is het duidelijker als ik zeg dat de door Nissan geleverde haaievin antenne geen DAB aansluiting heeft. "Niet goed werkend product" zoals jij aangeeft is niet van toepassing, wel een product met "iets wat niet mogelijk is"
Voor mij als klant is het in ieder geval een niet goed werkend product. in mijn brochure staat daarover niets vermeld, wel als ik het aan de verkoper vraag, dat staat in zijn computer en niet in brochure. En als ik vraag of daar binnenkort een update komt, verwijs ie me naar Nissan en Nissan verwijst me naar de dealer...

Maargoed, afschuiven is niet een Nissan ding, maar Nederlands :)

Heb ik hier inderdaad iemand van de werkplaats? Zo ja, dan heb ik nog meer vragen wat ik niet zo 123 op web kan vinden.

1. Waarom is de 1.6  zwaarder dan de 1.2? Het is bijna 100 kg, ligt dat echt aan 400cc meer? Sorry, ik ben een leek op dit gebied

2. Waarom rijdt een 18inch minder zuinig?

3. U weet precies wat de maten zijn. Weet u ook hoe zwaar bijv de Oppama wielen zijn tov de standaard 18 inch?

4. Wat ik al altijd al wilde weten, zijn lichtmetalen wielen lichter dan de standaard stalen wielen?

5. Heeft u voor mij een koppel en toeren plaatje van de 1.2 en/of 1.6?

6. Wanneer rijdt een turbomotor het zuinigst? Is dat bijv wanneer je hem voelt? Of juist daarvoor? Ik ben geen zuinigheidsfre ak, maar rij wel vaak achter vrachtwagens of gewoon langzaamste rechterbaanrij der (mits degene met 60 km rijdt...) en ook nog eens met 20 meter afstand zodat in en uitvoegend verkeer het gemakkelijk hebben. Ik kan dan makkelijk aanpassen, zij ook. Een deukje en ik ben dan nog veel later op mijn werk. En 2 meter achter mijn voorganger of 20 meter, een stoplicht en alle tijdwinst is verdwenen

Waarom al deze vragen? Sinds jaren voel ik vlinders in mijn buik. Er komt een nieuwe auto aangezien mijn oude echt total loss is verklaard. Ik kan niet wachten op mijn Nissan Pulsar! Gewoon wat effe pret weetjes :)
« Laatst bewerkt op: 21:45:23, vrijdag 24 februari 2017 door Tang Chi Ho »

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #18 Gepost op: 10:58:06, zaterdag 25 februari 2017 »
1 grotere motor is inderdaad zwaarder

2 grotere velgen / platte of bredere banden hebben een hogere rolweerstand wat zorgt voor een hoger verbruik

3

4 lichtmetalen velgen zijn lichter dan staal

5

6 turbo motor rijd met lage toeren het zuinigst.
dus juist voordat de turbo intreed. met meer lucht gaat de motor immers meer brandstof inspuiten

Offline Rudeboy.

• NCN Club Member
  • *
  • プリメーラ
« Reactie #19 Gepost op: 14:50:37, zaterdag 25 februari 2017 »
Voor mij als klant is het in ieder geval een niet goed werkend product.

Beetje rare gedachtengang als je het mij vraagt :puh2:

Trouwens, volgens mij is dat niet altijd zo, dat lichtmetalen wielen altijd lichter zijn dan stalen.

Verder kan je het antwoord op dit soort 'algemene' vragen toch gewoon vinden op internet?
« Laatst bewerkt op: 15:10:05, zaterdag 25 februari 2017 door Rudeboy. »

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: 11:20:52, maandag 27 februari 2017 »
1 grotere motor is inderdaad zwaarder

2 grotere velgen / platte of bredere banden hebben een hogere rolweerstand wat zorgt voor een hoger verbruik

3

4 lichtmetalen velgen zijn lichter dan staal

5

6 turbo motor rijd met lage toeren het zuinigst.
dus juist voordat de turbo intreed. met meer lucht gaat de motor immers meer brandstof inspuiten

bedankt voor de antwoorden

heb namelijk nog nooit met een turbo gereden dus ook nooit naar extra info hierover gezocht.

hoe werkt die turbo bij Nissan? Gaat ie 'aan' vanaf een bepaald toerental? of is ie altijd aan, maar pas bij een gegeven toerental op toeren?

zo bereikt de 1.2 digt max koppel bij 2000 toeren. dus onder 2000 toeren houden is meest zuinig?

de 1.6 digt zelfs al bij 1600 toeren. dat is toch bijna als stationair draaien?

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #21 Gepost op: 17:21:53, maandag 27 februari 2017 »
een turbo moet eerst op toeren komen, moderne turbo motoren zijn zo efficiënt dat deze heel snel kunnen opspoelen.

de 1.2 en de 1.6 zijn 2 verschillende type motoren zijn.
de 1.2 is een HRA2 motor, de 1.6 is een MR16 motor van de juke

de pulsar wordt juist speciaal gemaakt voor de Europese markt

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #22 Gepost op: 16:36:49, zondag 05 maart 2017 »
bedankt voor de antwoorden.

weet u toevallig ook hoeveel toeren beide maken bij 100 km/h? heb me suf gezocht, maar kon het niet op web vinden

en klopt het dat de 1.6 een kortere versnellingsba k heeft? is dat om de koppeling te sparen? heb namelijk ergens gelezen dat lange overbrengingen zuiniger rijdn brengt, maar dat ook het zwaarder is voor de componenten

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #23 Gepost op: 17:12:51, zondag 05 maart 2017 »
ik krijg maar weinig gegevens door via autoweek als ik naar de pulsar zoek.

een kortere versnellingsba k zorgt ervoor dat de auto sneller toeren kan maken. dit gaat ten koste van de topsnelheid maar met een top van 215 is dat niet zn probleem.
wel zorgt dit ervoor dat de auto meer toeren maakt bij 100 kmh tov een uitvoering met een normale versnellingsba k

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 12:32:09, maandag 06 maart 2017 »
Voor een rustige zuinige rijder is de 1.2 echt zat, rijdt prima en heeft zat vermogen om je vlot door het verkeer te bewegen. De 1.6 is écht een snelle auto voor in dit segment, het is geen GTI maar qua prestaties scheelt het niet veel. Zowel de 1.2 als de 1.6 hebben, vind ik, erg lange overbrengingen en in beide auto's kom je niet aan je topsnelheid in z'n 6, een echte overdrive dus die beide tussen de 2000 en 2250 toeren maken bij 100.

Ik heb met beide auto's gereden en de 1.6 heb ik ook mee gehad naar Duitsland en op de Autobahn staat hij absoluut z'n mannetje, je zit zo op de 230. Als je jezelf wilt trakteren op iets lekkers dan is de 1.6 absoluut een geweldige auto, daar ga je zeker veel plezier aan beleven. Maar voor een rustige en zuinige rijder is de 1.2 goed genoeg.

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #25 Gepost op: 20:27:04, dinsdag 07 maart 2017 »
ik krijg maar weinig gegevens door via autoweek als ik naar de pulsar zoek.

een kortere versnellingsba k zorgt ervoor dat de auto sneller toeren kan maken. dit gaat ten koste van de topsnelheid maar met een top van 215 is dat niet zn probleem.
wel zorgt dit ervoor dat de auto meer toeren maakt bij 100 kmh tov een uitvoering met een normale versnellingsba k

ja, ik kon daar ook niks vinden. beetje raar, aangezien de Pulsar van 2014 is. blijkbaar vindt autoweek de pulsar helemaal niks en schrijft daar ook niks over... terwijl mijn eerste indruk zeer goed is bevallen, na een proefrit van de in de hemel geprezen mazda3.... saai is wat ik vaak lees, maar volgens mij zit de pulsar gewoon te goed in elkaar. saai is een benaming, relax rijden ook

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #26 Gepost op: 20:43:39, dinsdag 07 maart 2017 »
Voor een rustige zuinige rijder is de 1.2 echt zat, rijdt prima en heeft zat vermogen om je vlot door het verkeer te bewegen. De 1.6 is écht een snelle auto voor in dit segment, het is geen GTI maar qua prestaties scheelt het niet veel. Zowel de 1.2 als de 1.6 hebben, vind ik, erg lange overbrengingen en in beide auto's kom je niet aan je topsnelheid in z'n 6, een echte overdrive dus die beide tussen de 2000 en 2250 toeren maken bij 100.

Ik heb met beide auto's gereden en de 1.6 heb ik ook mee gehad naar Duitsland en op de Autobahn staat hij absoluut z'n mannetje, je zit zo op de 230. Als je jezelf wilt trakteren op iets lekkers dan is de 1.6 absoluut een geweldige auto, daar ga je zeker veel plezier aan beleven. Maar voor een rustige en zuinige rijder is de 1.2 goed genoeg.

ha, net als de vergelijking "ik heb een horloge waarmee ik wel 100m kan duiken, maar ben nooit verder gekomen dan 3 meter :)

geen gein, maakt het allemaal niet makkelijker op. ik weet dat de 1.2 al perfect is voor mijn dagelijks gebruik, alleen hou ik van autovakanties. tenminste ik droom ervan om ooit naar Hong Kong te rijden. Met welke aandrijving heb ik de minste pauze nodig?
« Laatst bewerkt op: 20:47:45, dinsdag 07 maart 2017 door Tang Chi Ho »

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #27 Gepost op: 20:52:07, dinsdag 07 maart 2017 »
met de 1.6 gaat het wel sneller kost alleen wat meer benzine

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
« Reactie #28 Gepost op: 22:17:18, dinsdag 07 maart 2017 »
Haha ja dat is zo! Maar mocht je ooit van plan zijn om toch dieper te duiken dan die 3 meter dan zou ik get wel weten. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de GT met 1
6 om meerdere redenen; hij is sneller, mooier van looks, besturing is strakker zonder minder comfortabel te zijn en ik heb gewoon meer vertrouwen in de 1.6 in het algemeen omdat hij minder hard hoeft te werken.

Offline Tang Chi Ho

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #29 Gepost op: 22:58:07, dinsdag 07 maart 2017 »
met de 1.6 gaat het wel sneller kost alleen wat meer benzine

dit is mijn keerpunt oftewel een vraag. cruisen met de 1.2 of met de 1.6, wanneer, op welke snelheid, is de 1.6 beter? of is de 1.2 sowieso altijd zuiniger? wat ik me niet kan voorstellen, gezien de kortere versnelllingsb ak van de 1.6