Auteur Topic: Weer een nieuwe Nissan-rijder erbij.  (gelezen 14285 keer)

Offline Stefan Diesel

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
Weer een nieuwe Nissan-rijder erbij.
« Gepost op: 20:59:05, vrijdag 19 juni 2015 »
Hallo beste forumleden.  :)

Mijn naam is Stefan en ik kom uit Kampen (Overijssel). Binnenkort zal ik de trotse eigenaar worden van een Nissan, maar tot die tijd ben ik nog in het bezit van een andere Japanner. Een merk dat ons continent inmiddels helaas verlaten heeft; Daihatsu, leuk vanwege z'n zuinige kleine autootjes of juist vanwege de wat vreemde Materia. De overstap naar Nissan heeft niks te maken met het feit dat Daihatsu ermee ophoud in Europa (onderdelen zijn de komende jaren nog prima verkrijgbaar), maar omdat ik heel toevallig gewoon een geweldig leuke Nissan tegenkwam.

Op dit moment rijd ik nog in een Daihatsu Cuore Premium uit 2008. Altijd erg zuinig op geweest en lekker kunnen hobbyen eraan. Spoiler plaatsen, dubbele uitlaat, spatlappen, stoelverwarmin g, mistlampen inbouwen, etc .... prachtig om zo lekker aan je auto te knutselen.

Maarjah, toen kwam ik die ene Nissan tegen, hij bleek te koop dus een proefritje gemaakt. Ik had nog nooit met zo'n grote grijns in een auto rondgereden, al kwam de Citroen C4 Cactus nog het dichtste in de buurt. Terug bij de dealer het financiĆ«le plaatje bekeken, nachtje erover geslapen en toen besloten dat ik ervoor zou gaan. Mijn Nissan Cube 1.6 Zen.  :cheer:
Nog een weekje wachten, dan haal ik hem op. Ik heb er nu al ontzettend veel zin in.  :wedgie1:  Heel veel plannen heb ik er nog niet mee, zeker aangezien hij best goed in z'n spullen zit. Verlagen is niet mijn ding, dus dat gaat niet gebeuren. Voor de rest zien we het vanzelf wel.  ;)

Ik heb me maar alvast aangemeld hier op het forum om lekker wat te kunnen rondsnuffelen, want ook al wemelt het hier vast niet van de Cube's dan nog is het leuk om alvast enthousiast te raken over m'n nieuwe merk. ;)

Offline volvwil

• NCN Club Member
  • *
  • Je zal er maar jeuk aan hebben
Re: Weer een nieuwe Nissan-rijder erbij.
« Reactie #1 Gepost op: 21:43:45, vrijdag 19 juni 2015 »
Welkom hier en succes met je Cube!

Offline Cherryrijder

• NCN Forum Member
« Reactie #2 Gepost op: 22:01:43, vrijdag 19 juni 2015 »
Welkom op het forum.

Offline Tarantino

• NCN Forum Member
  • **
  • Nissan Pulsar connect edition '15
« Reactie #3 Gepost op: 23:01:16, vrijdag 19 juni 2015 »
Welkom!
Een van de gaafste Nissan's.  Mooie kleur ook, staat de Cube erg goed.. Ik vind hem in het wit ook erg mooi.
Veel plezier ermee.

Offline xleonl

• NCN Forum Member
  • Mitsubishi Colt CZT
    • Facebook
« Reactie #4 Gepost op: 23:11:39, vrijdag 19 juni 2015 »
welkom ben benieuwd naar je cube :)

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #5 Gepost op: 23:40:57, vrijdag 19 juni 2015 »
Prachtige Cube!

Offline Stefan Diesel

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 17:00:07, zaterdag 20 juni 2015 »
Bedankt voor de reacties!  :)

Zodra ik de Cube heb zal ik er wel een topic over aanmaken in het correcte sub-forum. ;)

Een van de gaafste Nissan's.  Mooie kleur ook, staat de Cube erg goed.. Ik vind hem in het wit ook erg mooi.
Ik vind het zelf ook een erg fraaie kleur, ik weet niet precies in welke kleuren hij allemaal leverbaar is geweest, maar als ik zo eens via Google zoek naar plaatjes van Cube's dan vind ik 'mijn' kleurtje wel 1 van de mooiste kleuren. Wit staat de Cube ook goed, maar zelf houd ik daar wat minder van. Een lekker vreemd groen metallic kleurtje was misschien ook wel leuk geweest. ;)

Inmiddels wel wat kleine accessoires gevonden op internet waar ik misschien interesse bij heb, maar eerst maar eens kijken wat het kost. ;)

Offline Eric50

• NCN Forum Member
« Reactie #7 Gepost op: 18:17:18, zaterdag 20 juni 2015 »
Mooi hoor! Beter dan dat rubber op een cactus.

Offline Stefan Diesel

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 20:31:49, zaterdag 20 juni 2015 »
Die Cactus is ook wel zo'n ding die je leuk vind, of niet. Zelf kan ik die auto wel waarderen, zeker in een wat opvallendere kleurencombina tie zoals een gele carrosserie met zwarte lijsten. ;) Maar het uiterlijk van de Cube bevalt me nog stukken beter! Daarnaast kan ik zo'n Cactus toch niet betalen, ennnn ben ik toch altijd nog wel wat huiverig voor een Citroƫn. Hoor toch wel geregeld over allerlei elektronische problemen enzo bij dat merk.

Maargoed, een Cactus is niet aan de orde, eerst m'n Cube maar eens ophalen eind volgende week.  :cheer:

Het zal mijn eerste Nissan zijn maar dat betekend niet dat het merk vreemd voor mij is. Als kind heb ik heel wat tijd achterin een Nissan Bluebird gezeten, al heb ik daar niet zoveel concrete herinneringen meer aan, en later nog heel veel in een Nissan Primera P10 sedan op LPG. Als kind vond ik dat best wel een fijne auto, en van buiten vond ik met name de achterkant wel mooi. Stiekem vind ik dat tegenwoordig eigenlijk nog steeds wel. ;) 

Na het behalen van mijn rijbewijs heb ik zelf al allerlei merken gereden, ik ben niet echt heel erg merkvast. Zo heb ik 2 Volkswagens gehad, 2 Daihatsu's, 1 Volvo en 1 Mazda (gerebadgede Ford Fiesta). De laatste 5 jaar heb ik de 2 Daihatsu's gereden en eigenlijk hebben die auto's me toch wel wat meer richting een voorkeur voor de Japanse merken gedrukt. Eens zien hoeveel jaar de Cube en ik het samen gaan uithouden. Qua uiterlijk is het veruit de gaafste auto tot nu toe.

Offline Wack Demon

• NCN Forum Member
  • 2018 Kia Niro 1.6 Hybrid - 2012 Kia Picanto 1.2
« Reactie #9 Gepost op: 21:56:23, zaterdag 20 juni 2015 »
Welkom hier! Veel plezier met de Cube!

Offline Rik N16

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 23:30:24, zaterdag 20 juni 2015 »
Welkom provinciegenoo t. Leuke aanwinst.