Auteur Topic: Morgen wordt de nieuwe Nissan afgehaald... maar eerst even voorstellen  (gelezen 51309 keer)

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
  • Geslacht: Man
Morgen wordt de nieuwe Nissan afgehaald... maar eerst even voorstellen
« Gepost op: 18:52:41, dinsdag 19 mei 2015 »
Ben een Belg (ook dat nog) van het jaar 1953, dus zeker niet de jongste van de groep hier...
Gehuwd, 3 kinderen, 4 x opa inmiddels en het vijfde kleinkind is op komst, halfweg juli.

Mijn vorige 2 wagens waren hybrides : een Toyota Prius en een Honda Insight.
Heel lang geleden met Nissan gereden : een Sunny en een Primera.
En toen had Nissan plots geen "gewone" modellen meer, waarmee ik bedoel : een klassieke sedan of hatchback. Niet dat ik iets tegen "niet-klassieke" wagens heb, maar mijn echtgenote wel (een beetje).
En toen, eind 2014, kwam de Pulsar er aan.
Om een lang verhaal kort te maken : besteld halfweg februari en morgen (20/05) staat ie eindelijk in mijn garage!
Het is een benzine geworden (heb een afkeer van diesel gekregen, al heb ik er een eeuwigheid geleden ook een 3-tal versleten).
Kleur : die koos mijn echtgenote : "Bronze" (nooit echt bij klaarlichte dag in het zonnetje gezien, dus dat wordt spannend) met X-Tronic versnellingsba k.
Morgen ben ik er waarschijnlijk weer, met wat meer nieuws over de aanwinst, en het verdict over de kleurkeuze!

Offline x-trailrijder

• Voorzitter
  • NCN Bestuur
  • *
Re: Morgen wordt de nieuwe Nissan afgehaald... maar eerst even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 19:05:59, dinsdag 19 mei 2015 »
Van harte welkom op NCN!

Van harte gefeliciteerd met de Pulsar! Heel veel Nissanrijders zijn toentertijd inderdaad overgestapt op een ander merk omdat Nissan geen lage auto's meer verkocht. Gelukkig zijn die tijden voorbij en is er weer keus. Ook bij mij staat de Pulsar heel erg hoog op het verlanglijstje dus kan me de keus goed voorstellen ;) Heel veel plezier van de wagen en uiteraard hopen we snel foto's te zien ;)

Groetjes,

Rens

Offline Radium69

• NCN Penningmeester
  • NCN Bestuur
  • *
  • NCN Paparazzi!
« Reactie #2 Gepost op: 19:07:29, dinsdag 19 mei 2015 »
Ben benieuwd naar je Pulsar, mooie en fijne auto is het! :)

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 19:18:12, dinsdag 19 mei 2015 »
Foto's komen er zeker, maar of dat morgen al zal zijn? Geen idee, 't belooft weer druk te worden morgen.
Heb enkele proefritten gedaan met die Pulsar en dat viel ontzettend mee.
Ben ook benieuwd wat het verbruik zal zijn. Volgens Tarantino valt dat met zijn manuele 6-bak best mee.
Theoretisch verbruikt de X-tronic (een cvt-automaat) amper 0,1 liter per 100 km meer. Of dat ook in de praktijk zal kloppen, daar twijfel ik een beetje aan. We zien wel.

Offline Arjan

• NCN Forum Member
  • Micra K11 CVT 2000 Toyota Prius Tech Edition 2006
« Reactie #4 Gepost op: 19:25:33, dinsdag 19 mei 2015 »
Welkom! Ik ben ook van een Toyota Prius naar een Nissan gegaan (Leaf) :D

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 19:32:09, dinsdag 19 mei 2015 »
Welkom! Ik ben ook van een Toyota Prius naar een Nissan gegaan (Leaf) :D
Interessant!
Heb even overwogen om ook puur elektrisch te gaan, maar heb dat toch maar 4 jaar uitgesteld.
Niet alleen omdat onze Belgische politici groen rijden echt maar een heel heel klein beetje steunen, maar ook omdat er m.i. nog wat praktische hinderpalen zijn.
Zo zie ik onze jaarlijkse zomerreis (meestal 900 à 1200 km) moeilijk te organiseren als we onderweg bijna 10 "oplaad-stops" moeten inlassen.

Offline Arjan

• NCN Forum Member
« Reactie #6 Gepost op: 19:40:56, dinsdag 19 mei 2015 »
Ja ik vond de stap best logisch, aangezien je natuurlijk met de Prius ook stukjes geheel elektrisch kunt rijden. Inderdaad met 900-1200 km is het met een Leaf (nog) niet te doen. Met een Tesla S, kom je meer in de richting. Het aantal snellaadstatio ns in Nederland groeit gestaag, dus kan je aardig zo door Nederland tuffen met de Leaf.

Even off-topic: weleens actief geweest op het 'Prius-forum'?

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 19:48:19, dinsdag 19 mei 2015 »
Ja ik vond de stap best logisch, aangezien je natuurlijk met de Prius ook stukjes geheel elektrisch kunt rijden. Inderdaad met 900-1200 km is het met een Leaf (nog) niet te doen. Met een Tesla S, kom je meer in de richting. Het aantal snellaadstatio ns in Nederland groeit gestaag, dus kan je aardig zo door Nederland tuffen met de Leaf.
Even off-topic: weleens actief geweest op het 'Prius-forum'?
Een Tesla is voor mij (nog) onbetaalbaar. Van laadpalen gesproken : in heel Vlaanderen zijn er minder laadpalen dan in de stad Amsterdam alleen al (aanvulling : ik heb het niet enkel over de snellaadstatio ns van Tesla, maar over laadpalen in het algemeen!).
Ja, ben heel lang geleden op één of ander Prius-forum actief geweest ; denk dat het deze was : http://www.john2211.nl/phpbb3/ .
« Laatst bewerkt op: 06:18:52, woensdag 20 mei 2015 door CarpeDiem »

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 19:52:24, dinsdag 19 mei 2015 »
Een Tesla is voor mij (nog) onbetaalbaar. Van laadpalen gesproken : in heel Vlaanderen zijn er minder laadpalen dan in de stad Amsterdam alleen al!
Ja, ben heel lang geleden op één of ander Prius-forum actief geweest ; denk dat het deze was : http://www.john2211.nl/phpbb3/ .
Even zoeken, en gevonden. Mijn gebruikersnaam was lucdeclercq en hier staat o.a. een vraag van mij (bijna 9 jaar geleden):
http://www.john2211.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=258

Offline Jan-Paul

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 20:04:27, dinsdag 19 mei 2015 »
Ik ben benieuwd hoe de Pulsar je bevalt. Een Honda Insight is natuurlijk een auto met een enorm goede reputatie op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarhei d, en is daarnaast ontzettend zuinig. Ik zou eerlijk gezegd zelf niet weten of ik een Insight weg zou doen voor een Pulsar. Een Pulsar is volgens mij wel een stuk ruimer en comfortabeler, maar of de motorische kwaliteit en zuinigheid hetzelfde is? Ik weet het niet op de lange termijn...

Offline Arjan

• NCN Forum Member
« Reactie #10 Gepost op: 20:07:22, dinsdag 19 mei 2015 »
Even zoeken, en gevonden. Mijn gebruikersnaam was lucdeclercq en hier staat o.a. een vraag van mij (bijna 9 jaar geleden):
http://www.john2211.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=258
Ja klopt! Ik ben gelijk ingelogd ;D

Trouwens 1 van de eerste gebruikers op het forum.

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 20:10:36, dinsdag 19 mei 2015 »
Ik ben benieuwd hoe de Pulsar je bevalt. Een Honda Insight is natuurlijk een auto met een enorm goede reputatie op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarhei d, en is daarnaast ontzettend zuinig. Ik zou eerlijk gezegd zelf niet weten of ik een Insight weg zou doen voor een Pulsar. Een Pulsar is volgens mij wel een stuk ruimer en comfortabeler, maar of de motorische kwaliteit en zuinigheid hetzelfde is? Ik weet het niet op de lange termijn...
Ik laat je dat te gepasten tijde wel nog eens weten  :)
Maar inderdaad : geen kwaad woord van de Insight. Verbruik was net geen 5 L/100 km (of bijna 1:20 zoals jullie dat zeggen).
Maar in België is de Insight niet meer leverbaar! En de Prius is echt wel te duur geworden.

Offline Jan-Paul

• NCN Club V.I.P
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 20:11:31, dinsdag 19 mei 2015 »
Was de Insight al aan vervanging toe dan ? Of was je er op uitgekeken?

Offline CarpeDiem

• NCN Forum Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 20:40:05, dinsdag 19 mei 2015 »
Was de Insight al aan vervanging toe dan ? Of was je er op uitgekeken?
Geen van beide. Ik heb de onhebbelijke gewoonte van om de 4 tot 5 jaar van wagen te veranderen.
Heb mijn Insight (was 4 jaar oud) particulier verkocht en betaal nu exact 9655 euro bij voor de Pulsar benzine, metaalkleur, X-tronic, Connect Edition, met Techno-pack en een kofferorganise r. Lijkt me een voordelige deal.
De Prius was wel 5 jaar oud toen ik die in 2011 verkocht, maar dat kwam door de 5 jaar waarborg en 5 jaar gratis onderhoud!

Offline Arjan

• NCN Forum Member
« Reactie #14 Gepost op: 20:59:40, dinsdag 19 mei 2015 »
En 5 jaar probleemloos gereden?