Hallo iedereen!
Ik kwam dit forum via Google tegen en aangezien ik ook een Nissan rijder ben, moet ik me natuurlijk even voorstellen.
Mijn naam is Rob, 26 jaar jong en woon in het altijd gezellige Eindhoven.
Ik rij in een superfijne (maar toch wel vrij trage) blauwe Almera 1.4 GX Sedan:

Hier op de wintersloffen (helaas weinig aan gehad). In de zomer staat deze op de standaard velgen met wieldoppen. Planning is om rond te gaan kijken naar nette 16" velgen.
Vóór deze Nissan heb ik een aantal andere Japanners gehad: Honda Civic 1.4 sedan, Toyota Paseo 1.5, Mitsubishi FTO 2.0 Mivec. Het is haast onmogelijk om van het Japanner virus af te komen (is natuurlijk niet erg!!)

Heb een aantal probleempjes met de Nissan gehad, veel er van zijn al opgelost. Ik hoop dat ik met jullie hulp deze problemen ook op kan lossen.
Waar ik nu mee bezig ben:
- Rechts voor een soort van rijwind geluid (moeilijk te omschrijven). Band, wiellager, remschijf al vervangen dus momenteel is er een aandrijfas onderweg. Zijn er misschien nog andere oorzaken mogelijk?
- 1 wielbout links vóór is door een of dokus scheef er op gezet, gevolg is dat het schroefdraad op bout en moer compleet weg zijn. Om het gemakkelijk voor mezelf te maken heb ik een nieuwe naaf, compleet met wiellager etc besteld.
- Het waarschijnlijk alom bekende wijzertje springen in de tellerbak. Ik heb vernomen dat dit iets met de printplaat is, klopt dit? Kan ik dit met solderen oplossen?
Groetjes,
Rob